hocane Skrevet 17. mars 2017 #21 Skrevet 17. mars 2017 (endret) 3 timer siden, Balian de Ibelin skrev: Er det ikke på tide at folk forstår at man kan fint leve et lykkelig og tilfredsstilt liv alene, Og at man trenger ikke en partner for å være lykkelig. En del mennesker må også lære seg forskjellen på alene og ensom. De må lære seg at alene ikke er synonymt med ensom At det å være ensom ikke er synonymt med å være alene. Fordi mennesker er sosiale dyr. Det å finne en partner og reprodusere er den biologiske meningen med livet, hvis du ikke gjør det gjennom livet ditt er sjansene ekstremt høye for at du kommer til å bli deprimert og ulykkelig. Så hvis jeg ikke lykkes med å reprodusere og videreføre genene mine så er det totalt katastrofe for min del. Eller "verdens undergang" ved dine ord. Endret 17. mars 2017 av hocane
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #22 Skrevet 17. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: So? Genene dine dør uansett ut pga egenskapene dine. Det sier seg selv at du derfor er en avviker. Anonymkode: 37449...b08 hø? Anonymkode: 84851...222 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #23 Skrevet 17. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg greier meg fint alene når jeg må. Men jeg syns ikke det er meningsfullt. Jeg vil dele livet mitt, opplevelser og ha historie sammen med noen få mennesker som bryr seg om meg. Når jeg blir gammel, blir jeg enten helt eller mer alene uansett. For da er alle trette av livet. Så alenetid får man tidsnok. Du fremstiller det som om det er sånn et flott kvalitet at du ønsker leve livet ditt alene. Hvorfor har behov for det? Er du usikker på om det er helt sant? Anonymkode: 37449...b08 Hvorfor må DU ha behov for å være sammen med noen for å føle deg hel? Føler du deg ikke hel må du kanskje jobbe med deg selv hvis du føler at du er så ensom alene. Du virker som en avviker på den måten SELV. Anonymkode: 84851...222 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #24 Skrevet 17. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke på tide at du forstår at du er et unntak? Fint for deg at du har det så flott alene. De fleste har lyst til å dele livet med noen, og syns det er helt meningsløst å være alene. Du er unntaket. Mennesket er flokkdyr. I urtiden ville du dødd ut, i dag overlever du utenfor en flokk. Fint for deg. Men det er en grunn for at genene dine neppe går videre. Det er asosiale gener som ikke gagner flokken. Anonymkode: 37449...b08 Hva faen?? Hva slags oppgulp var dette her? Nei de fleste folk er selvstendige og trenger ikke bruke andre mennesker for å føle seg hel. Jeg kjenner mange, meg inkludert, som ikke ønsker å dele livet sitt med en annen. Jeg har en slags kjæreste som jeg treffer når tid og sted passer. Det holder mer enn nok. Og jeg vet jeg ikke er alene om å trives best med denne formen for forhold. Jeg tror nemlig på at mennesker er selvstendige og klarer seg mer enn fint nok alene. Så at du disser alle som ikke er som deg - uselvstendig - er latterlig ufint. Anonymkode: 0bd4d...f24 2
Gjest Minesveiper Skrevet 17. mars 2017 #25 Skrevet 17. mars 2017 (endret) Fordi man vet at folk som er single er mer ensomme, deprimerte og mindre tilfredse generelt. Selv blir jeg en helt annet person når jeg er med en jeg virkelig liker. Jeg føler mer livsglede, mer gnist i hverdagen og er generelt mer aktiv og med på ting. Endret 17. mars 2017 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #26 Skrevet 17. mars 2017 1 minutt siden, Minesveiper skrev: Fordi man vet at folk som er single er mer ensomme, deprimerte og lite tilfredse. Vet man det? Anonymkode: 0bd4d...f24
Gjest Minesveiper Skrevet 17. mars 2017 #27 Skrevet 17. mars 2017 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vet man det? Anonymkode: 0bd4d...f24 Yupp, det er en klar trend der selv om kanskje noen trives best alene. Endret 17. mars 2017 av Minesveiper
hocane Skrevet 17. mars 2017 #28 Skrevet 17. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva faen?? Hva slags oppgulp var dette her? Nei de fleste folk er selvstendige og trenger ikke bruke andre mennesker for å føle seg hel. Jeg kjenner mange, meg inkludert, som ikke ønsker å dele livet sitt med en annen. Jeg har en slags kjæreste som jeg treffer når tid og sted passer. Det holder mer enn nok. Og jeg vet jeg ikke er alene om å trives best med denne formen for forhold. Jeg tror nemlig på at mennesker er selvstendige og klarer seg mer enn fint nok alene. Så at du disser alle som ikke er som deg - uselvstendig - er latterlig ufint. Anonymkode: 0bd4d...f24 At de du kjenner trives alene beviser ingenting. Det er totalt urelevant, her er det snakk om majoriteten. Som jeg har sagt, mennesker er sosiale dyr med et biologisk instinkt for å finne en partner og reprodusere.
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 17. mars 2017 #29 Skrevet 17. mars 2017 15 minutter siden, Knirke skrev: Er det ikke på tide at folk forstår at alle ikke er like? Om du lever et tilfredsstillende liv alene så betyr det ikke at det automatisk gjelder for resten av verden... Jeg tror aldri jeg noen sinne har sett noen har sagt det. Men man hører ofte det motsatte Så sammenligningen fungerer bare ikke den er direkte idiotisk. Hvor ofte hører du ikke folk si han\hun burde finne seg noen.? Og hvor ofte hører du hun\han burde bli singel.
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 17. mars 2017 #30 Skrevet 17. mars 2017 15 minutter siden, hocane skrev: Fordi mennesker er sosiale dyr. Det å finne en partner og reprodusere er den biologiske meningen med livet, hvis du ikke gjør det gjennom livet ditt er sjansene ekstremt høye for at du kommer til å bli deprimert og ulykkelig. Så hvis jeg ikke lykkes med å reprodusere og videreføre genene mine så er det totalt katastrofe for min del. Eller "verdens undergang" ved dine ord. Dette har egentlig ingenting å gjøre med hva jeg skriver. Man kan fint være sosial og singel. Det virker som noen av dere tror at det å være sosial er synonymt med å være i et parforhold og ha unger. Jeg har heller aldri sagt at jeg er i mot at folk går inn i forhold og får barn. Og det er heller ingen menneske rett og få genene sine videreført. Det er ingen menneskerett og få barn. Det er heller ingen menneskerett og få seg en partner.
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 17. mars 2017 #31 Skrevet 17. mars 2017 10 minutter siden, Minesveiper skrev: Fordi man vet at folk som er single er mer ensomme, deprimerte og mindre tilfredse generelt. Selv blir jeg en helt annet person når jeg er med en jeg virkelig liker. Jeg føler mer livsglede, mer gnist i hverdagen og er generelt mer aktiv og med på ting. De er ensomme fordi de lever i den illusjon at man må ha en partner for å være lykkelig. Slik jeg ser det om du ikke er i stand til å være lykkelig når du er alene og singel. Så har jeg ingen tro på at du faktisk kan være virkelig lykkelig i et forhold. Men jeg merker at folk tror jeg angriper parforhold. Det gjør jeg ikke, jeg angriper den tanken at man må være i forhold for å være lykkelige.
hocane Skrevet 17. mars 2017 #32 Skrevet 17. mars 2017 (endret) 4 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Dette har egentlig ingenting å gjøre med hva jeg skriver. Man kan fint være sosial og singel. Det virker som noen av dere tror at det å være sosial er synonymt med å være i et parforhold og ha unger. Jeg har heller aldri sagt at jeg er i mot at folk går inn i forhold og får barn. Og det er heller ingen menneske rett og få genene sine videreført. Det er ingen menneskerett og få barn. Det er heller ingen menneskerett og få seg en partner. Problemet ditt er. Hvis du forteller majoriteten de kommer til være ok som singel og gjør dette til normalen, kommer majoriteten til å bli ulykkelige. Selv om du personlig klarer deg fint uten samboer og unger, betyr ikke det at majoriteten vil gjøre det samme. Du er i en minoritet hvis det er tilfelle at du ikke har behov for en partner. Endret 17. mars 2017 av hocane
Knirke Skrevet 17. mars 2017 #33 Skrevet 17. mars 2017 8 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Jeg tror aldri jeg noen sinne har sett noen har sagt det. Men man hører ofte det motsatte Så sammenligningen fungerer bare ikke den er direkte idiotisk. Hvor ofte hører du ikke folk si han\hun burde finne seg noen.? Og hvor ofte hører du hun\han burde bli singel. Ingen sier til meg at jeg bør finne meg noen.... Teller det? Jeg vil ha en kjæreste fordi JEG ønsker meg en kjæreste, ikke på grunn av hva alle andre sier og mener. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #34 Skrevet 17. mars 2017 I følge min fars oppførsel er jeg kun god nok i hans øyne når jeg har en partner. Når jeg er uten partner tar han aldri kontakt, men så snart jeg har en partner er alt så fint og flott. Har det best uten partner så langt i livet. Kommer det en rekende på fjøl: Flott. Hvis det ikke skjer: flott. Jeg er kanskje alene, men jeg er ikke ensom. Anonymkode: 97f4e...65e 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #35 Skrevet 17. mars 2017 10 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Dette har egentlig ingenting å gjøre med hva jeg skriver. Man kan fint være sosial og singel. Det virker som noen av dere tror at det å være sosial er synonymt med å være i et parforhold og ha unger. Jeg har heller aldri sagt at jeg er i mot at folk går inn i forhold og får barn. Og det er heller ingen menneske rett og få genene sine videreført. Det er ingen menneskerett og få barn. Det er heller ingen menneskerett og få seg en partner. jepp, der sa du det. Det er nettopp det de tror og det stemmer slett ikke. Anonymkode: 84851...222
Gjest 007_008_007 Skrevet 17. mars 2017 #36 Skrevet 17. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke på tide at du forstår at du er et unntak? Fint for deg at du har det så flott alene. De fleste har lyst til å dele livet med noen, og syns det er helt meningsløst å være alene. Du er unntaket. Mennesket er flokkdyr. I urtiden ville du dødd ut, i dag overlever du utenfor en flokk. Fint for deg. Men det er en grunn for at genene dine neppe går videre. Det er asosiale gener som ikke gagner flokken. Anonymkode: 37449...b08 I urtiden ville slike som deg heller ikke overlevd. Gruppen hadde gjort kål på deg fordi du fremstår oppviglersk. Sikkert ikke den som hadde gått i bresjen for noen som ble urettferdig behandlet. Dessverre kom du på KG.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #37 Skrevet 17. mars 2017 Jeg tror ikke det er så mange som ser på det som verdens undergang å være alene. Men mange søker en make og trivest best på den måten. Flere av de vil jo ofte se på det å være alene som noe trist, fordi det er slik de opplever det selv. Men det er jo flott at du er alene når du trives med å være alene. Hvorfor bry deg om hva de mener da? Det er uansett mange andre som vil forstå deg også. Anonymkode: 0c36a...d6e
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 17. mars 2017 #38 Skrevet 17. mars 2017 Akkurat nå, hocane skrev: Problemet ditt er. Hvis du forteller majoriteten de kommer til være ok som singel og gjør dette til normalen, kommer majoriteten til å bli ulykkelige. Selv om du personlig klarer deg fint uten samboer og ungen, betyr ikke det at majoriteten vil gjøre det samme. Du er i en minoritet hvis det er tilfelle at du ikke har behov for en partner. Er det ikke også et problem om majoriteten forteller meg at jeg ikke kan være lykkelig siden er er singel ? Folk kan gjøre hva de vil. Jeg bryr meg ikke om det. Så om folk kan fortelle meg at jeg må finne meg noen for å bli lykkelig. Da ser jeg ikke noe galt i at jeg sier til dem at man kan fint være lykkelig som singel. Jeg vet at de fleste vil være i forhold. Men la oss være ærlige nå de fleste mennesker har langt vanskeligere for å akseptere det valg jeg har gjort om å være singel enn det man har for å akseptere at man vil leve i forhold. Det aller beste er jo at man lever det liv man vil. Også slutter man å fortelle andre hvordan de skal leve. Jeg har ikke sagt at folk i forhold eller som ønsker forhold skal være single. Det jeg sier er at man kan være lykkelig og til fremstilt som singel akkurat som når man er i forhold. Man kan være sosial som singel akkurat som man er i forhold.
Gjest Minesveiper Skrevet 17. mars 2017 #39 Skrevet 17. mars 2017 (endret) 25 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: De er ensomme fordi de lever i den illusjon at man må ha en partner for å være lykkelig. Slik jeg ser det om du ikke er i stand til å være lykkelig når du er alene og singel. Så har jeg ingen tro på at du faktisk kan være virkelig lykkelig i et forhold. Men jeg merker at folk tror jeg angriper parforhold. Det gjør jeg ikke, jeg angriper den tanken at man må være i forhold for å være lykkelige. Det blir på en måte bare spekulasjoner og hypoteser uansett hva man skriver. Selv har jeg nok mer tro på at mennesker har behov for sosiale relasjoner, kjærlighet og nærkontakt. Når behovene ikke blir møtt blir man mindre lykkelig. Ellers mener ikke jeg at man ikke kan være lykkelig som singel, det er bare det at man føler oftere på de negative følelsene. Jeg har perioder hvor jeg sliter med ensomhet for eksempel, og enkelte dager er jeg bare skikkelig negativ og har ikke lyst å være sosial. Ellers er det flere kilder til glede og lykkerus. Venner, en jobb man trives med og hobbyer kan gi en masse glede Det å bare være engasjert i noe gir en veldig mye. Jeg synes absolutt man burde gjøre ting og eller "designe" livet sitt slik at man får møtt de behovene man har. Man er langt mer attraktiv når man er glad enn når man går rundt med negativ energi. Ideen om at man kan oppnå lykke selv om man er singel synes ikke jeg er dum, men samtidig tror jeg ikke det er lurt å fortelle mennesker at det er noe galt med dem fordi de ikke er like lykkelige alene. Folk er forskjellige og har forskjellge behov. Endret 17. mars 2017 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #40 Skrevet 17. mars 2017 6 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: De er ensomme fordi de lever i den illusjon at man må ha en partner for å være lykkelig. Slik jeg ser det om du ikke er i stand til å være lykkelig når du er alene og singel. Så har jeg ingen tro på at du faktisk kan være virkelig lykkelig i et forhold. Men jeg merker at folk tror jeg angriper parforhold. Det gjør jeg ikke, jeg angriper den tanken at man må være i forhold for å være lykkelige. Det er ingen illusjon. Det er der du tar helt feil. De fleste er både bedre mennesker og får utrettet ufattelig mye mer i par med en person de går godt sammen med enn de ville gjort alene, fordi de har det bra, føler seg trygge og får derfor frem det beste i seg selv. På samme måte er kanskje det å ha en partner man ikke er glad i mer, kanskje enda mer destruktivt for en person enn å være alene, fordi det er verre å være med noen en misliker enn alene. Du tar rett og slett feil. De aller fleste er faktisk den beste utgaven av seg selv sammen med andre og ikke alene. Hvis det ikke var riktig hadde ikke andelen psykisk syke steget parallelt med at samfunnet blir mer og mer enkeltindividbasert. Vi blir mer og mer ulykkelig fordi flere og flere blir alene. Anonymkode: 37449...b08
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå