Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 17. mars 2017 #1 Skrevet 17. mars 2017 (endret) TRÅD AVSLUTTET Endret 18. mars 2017 av Balian de Ibelin
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #3 Skrevet 17. mars 2017 Veldig enig. Man kan være mer ensom i et parforhold enn alene også. Noe å tenke på. Å føle seg ensom i et parforhold er verre enn å føle seg ensom når man er alene. Og en person defineres ikke utifra hvem man er sammen, men hvem man er som et selvstendig individ. Det er ikke skummelt å stå på egne ben. Men alle har et behov for bekreftelse. Men for å få dette så må du også gi bekreftelse til andre. Ikke bare tenke egne behov men at de man møter på sin veg også trenger det samme som deg. Anonymkode: 0bd4d...f24 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #4 Skrevet 17. mars 2017 Tror ikke de fleste, ser på det som verdens undergang. Jeg har selv et stort ønske, om å få meg kjæreste. Men om jeg møter han i morgen, eller om 5 år, spiller ikke så stor rolle. Og i mellomtiden, så sørger jeg for at jeg har det bra. Jeg har venner og hobbyer. Jeg har vært gift, og vet at man kan være veldig ulykkelig i et forhold. Men man kan og være veldig lykkelig i et forhold. Så jeg har det mye bedre alene, enn sammen med min ex mann. Og derfor har jeg og vært singel i flere år, og stresser ikke med å finne en ny. For jeg må finne en, jeg kan være lykkelig med. Men jeg trives best i forhold. Anonymkode: 99a69...bd9 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #5 Skrevet 17. mars 2017 Er det ikke på tide at du forstår at du er et unntak? Fint for deg at du har det så flott alene. De fleste har lyst til å dele livet med noen, og syns det er helt meningsløst å være alene. Du er unntaket. Mennesket er flokkdyr. I urtiden ville du dødd ut, i dag overlever du utenfor en flokk. Fint for deg. Men det er en grunn for at genene dine neppe går videre. Det er asosiale gener som ikke gagner flokken. Anonymkode: 37449...b08 1
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 17. mars 2017 #6 Skrevet 17. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke på tide at du forstår at du er et unntak? Fint for deg at du har det så flott alene. De fleste har lyst til å dele livet med noen, og syns det er helt meningsløst å være alene. Du er unntaket. Mennesket er flokkdyr. I urtiden ville du dødd ut, i dag overlever du utenfor en flokk. Fint for deg. Men det er en grunn for at genene dine neppe går videre. Det er asosiale gener som ikke gagner flokken. Anonymkode: 37449...b08 Så jeg er det eneste menneske i verden som trives alene. Vel ja det er jo kult at jeg er den eneste normale i verden.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #7 Skrevet 17. mars 2017 Jeg skilte meg i fjor og lever nå lykkelig som enslig. Jeg føler meg ikke ensom, og savner ingen partner. Eller.. i blant kan jeg vel savne det å ha en voksen person å snakke med til hverdags, le litt og sånn sammen med, men ikke noe annet enn det. Jeg snakker med tenåringssønnen min, da, han bor jo her, men det blir ikke helt det samme :-) Men nei, jeg har ingen planer ennå om å skaffe meg en ny samboer/kjæreste/ektefelle. Det er under ett år siden jeg skilte meg, men jeg har allerede fått spørsmål fra omtrent alle jeg kjenner om jeg "har planer". Det formuleres vel gjerne litt ulikt, noen er mer forsiktige enn andre i hvordan de spør, men alle har på sin måte spurt om jeg ikke skal finne meg en ny snart eller om jeg har planer om det. Eldste broren min gulpet opp "...du har vel behov du og!"....! Kleint. Skikkelig kleint. Nei, jeg klarer meg faktisk fint uten det også. Jeg er uansett vant til å klare meg uten sex, ettersom det ikke var noen del av ekteskapet på mange år på slutten. Ikke noe! Jeg er snart 50, og jeg regner meg ærlig talt ikke som særlig attraktiv på markedet uansett, så jeg stresser ikke med det der. Anonymkode: c03c9...6f4 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #8 Skrevet 17. mars 2017 1 minutt siden, Balian de Ibelin skrev: Så jeg er det eneste menneske i verden som trives alene. Vel ja det er jo kult at jeg er den eneste normale i verden. Ikke den eneste. Men dere er unntak. Godta det og slutt å misjoner de asosiale genene deres som noe normalt! Det er ikke normalt, derfor dør genene deres ut med dere. Anonymkode: 37449...b08
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 17. mars 2017 #9 Skrevet 17. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke den eneste. Men dere er unntak. Godta det og slutt å misjoner de asosiale genene deres som noe normalt! Det er ikke normalt, derfor dør genene deres ut med dere. Anonymkode: 37449...b08 Jeg skal fortelle deg en hemmelighet. Det er fult mulig å være sosial og samtidig som man kan like seg alene. Jeg er ikke asosial. Men jeg velger selv når jeg vil være sosial. Man kan være sosial selv om man ikke ønsker partner og barn. Og det vil alltid finnes innadvente mennesker.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #10 Skrevet 17. mars 2017 8 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Jeg skal fortelle deg en hemmelighet. Det er fult mulig å være sosial og samtidig som man kan like seg alene. Jeg er ikke asosial. Men jeg velger selv når jeg vil være sosial. Man kan være sosial selv om man ikke ønsker partner og barn. Og det vil alltid finnes innadvente mennesker. So? Genene dine dør uansett ut pga egenskapene dine. Det sier seg selv at du derfor er en avviker. Anonymkode: 37449...b08
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 17. mars 2017 #11 Skrevet 17. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: So? Genene dine dør uansett ut pga egenskapene dine. Det sier seg selv at du derfor er en avviker. Anonymkode: 37449...b08 Ah jeg forstår du er en av de patetiske mennesker som ikke greier seg alene. Jeg kan ikke annet enn og synes synd på deg.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #12 Skrevet 17. mars 2017 Akkurat nå, Balian de Ibelin skrev: Ah jeg forstår du er en av de patetiske mennesker som ikke greier seg alene. Jeg kan ikke annet enn og synes synd på deg. Jeg greier meg fint alene når jeg må. Men jeg syns ikke det er meningsfullt. Jeg vil dele livet mitt, opplevelser og ha historie sammen med noen få mennesker som bryr seg om meg. Når jeg blir gammel, blir jeg enten helt eller mer alene uansett. For da er alle trette av livet. Så alenetid får man tidsnok. Du fremstiller det som om det er sånn et flott kvalitet at du ønsker leve livet ditt alene. Hvorfor har behov for det? Er du usikker på om det er helt sant? Anonymkode: 37449...b08
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #13 Skrevet 17. mars 2017 24 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Så jeg er det eneste menneske i verden som trives alene. Vel ja det er jo kult at jeg er den eneste normale i verden. Tror du har misforstått hva ordet normal betyr... 1. 2 0 normal Vanlig, ordinær, noe som ikke skiller seg ut. | normal, vanlig | | Altså, ettersom du skiller deg ut, er det du som er unormal... Anonymkode: a5e32...487 1
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 17. mars 2017 #14 Skrevet 17. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror du har misforstått hva ordet normal betyr... 1. 2 0 normal Vanlig, ordinær, noe som ikke skiller seg ut. | normal, vanlig | | Altså, ettersom du skiller deg ut, er det du som er unormal... Anonymkode: a5e32...487
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 17. mars 2017 #15 Skrevet 17. mars 2017 Uansett så er det tydelig at de to patetiske AB ikke forstår poenget mitt.
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 17. mars 2017 #16 Skrevet 17. mars 2017 Jeg gidder forresten ikke lenger lese hva AB skriver. Så det er ikke noe vist for AB og skrive noe til meg.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #17 Skrevet 17. mars 2017 Hvorfor bryr du deg om hva andre mener? Anonymkode: c7b5e...718
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #18 Skrevet 17. mars 2017 5 minutter siden, Balian de Ibelin skrev: Uansett så er det tydelig at de to patetiske AB ikke forstår poenget mitt. AB bare ser ironien i at du henger på et kvinneforum for å fortelle kvinner hvor skråsikker du er på at du ikke vil ha kvinner og barn i livet ditt. Det er ikke særlig logisk, hvis du har det så strålende uten kvinner.. Anonymkode: 37449...b08 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #19 Skrevet 17. mars 2017 Jeg hadde vært svært ulykkelig med en livspartner. Forstår ikke helt hvorfor andre vil ha, men jeg går ikke rundt å sier " er det ikke på tide å avslutte foholdet og få seg et liv?". Folk gjør ganske enkelt som man vil og man har ulike behov. Anonymkode: 8a5d5...dd9 3
Knirke Skrevet 17. mars 2017 #20 Skrevet 17. mars 2017 3 timer siden, Balian de Ibelin skrev: Er det ikke på tide at folk forstår at man kan fint leve et lykkelig og tilfredsstilt liv alene, Og at man trenger ikke en partner for å være lykkelig. En del mennesker må også lære seg forskjellen på alene og ensom. De må lære seg at alene ikke er synonymt med ensom At det å være ensom ikke er synonymt med å være alene. Er det ikke på tide at folk forstår at alle ikke er like? Om du lever et tilfredsstillende liv alene så betyr det ikke at det automatisk gjelder for resten av verden... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå