Gå til innhold

Hvor mye får man i bot når man mister lappen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis man kjører i 89 km/t i 60-sonen og mister lappen, hvor mye får man i bot i tillegg da? Eller mister man bare lappen?

Anonymkode: 26a9d...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du skal være glad at du "bare" mister lappen og/eller får bot. Du kunne drept et menneske. Trodde du lærte på kjøreskolen at fartsgrensene er til for å holdes.

Anonymkode: b6cbd...b4e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan få bot i tillegg. Vet ikke helt hvor mye men boten på å kjøre til og med 25km/t fortere er på 8300, så det er sikkert minst det.

Anonymkode: 0c3c1...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bot i tillegg. Tror du kan regne med rundt 8000 kr.
Ei venninne av meg misten lappen pga at hun kjørte for fort, hun fikk 8000 i bot. Broren min mistet lappet og fikk 10 000 i bot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer helt an på situasjonen, fartsgrenser osv. 

Jeg ble klokka inn på 140 på E18. Tror fartsgrensa var 90 eller 100. Fikk 16.000kr i bot og mistet lappen i 9 mnd (dette er vel 7-8 år siden eller noe)

Anonymkode: 19aea...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ok, for vanligvis står det kun at man mister lappen i avisene, ikke noe om at man får bot i tillegg. Da regner jeg med at det ikke lønner seg å miste lappen sånn prismessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, for vanligvis står det kun at man mister lappen i avisene, ikke noe om at man får bot i tillegg. Da regner jeg med at det ikke lønner seg å miste lappen sånn prismessig.

Nei det gjør det neppe, for mister det for over 6mnd må man vel ta hele skiten på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal være glad at du "bare" mister lappen og/eller får bot. Du kunne drept et menneske. Trodde du lærte på kjøreskolen at fartsgrensene er til for å holdes.

40 km/t er den magiske grensen for fotgjengere før de er ca garantert død, så du kjører vel ikke fortere enn det uansett? 

Anonymkode: 117e2...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man kjører så mye for fort er det ikke lenger forenklet forelegg med faste takster. Størrelsen blir bestemt individuelt.

Anonymkode: aee3b...647

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

40 km/t er den magiske grensen for fotgjengere før de er ca garantert død, så du kjører vel ikke fortere enn det uansett? 

Anonymkode: 117e2...c48

Fartsgrensene skal følges

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fartsgrensene skal følges

Meeh. De er latterlige lave mange steder. :)

Anonymkode: 11287...1db

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle som har evnen til å sette seg inn i hvorfor den er satt ned :bond:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På Thursday, March 16, 2017 den 17.41, AnonymBruker skrev:

Lønne segbå miste lappen? Kjører du for fort og blir tatt, så får du bot og mister lappen. I tillegg kan du få dom i saken, og kan bli nødt til å ta teori og oppkjøring på nytt også må du være fotgjenger en periode. Hva lønner seg med alt dette? Jeg vil påstå at det beste for eget ve og vel og for lommeboken er å holde trafikkreglene og andre regler og unngå bøter og straff. 

Anonymkode: 4222a...573

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må du ta det opp med veimyndighetene. Du kan ikke la være å følge lovene fordi det ikke passer deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
AnonymBruker
På 3/17/2017 den 20.48, tdm900 skrev:

Ikke alle som har evnen til å sette seg inn i hvorfor den er satt ned :bond:

Da må du fortelle meg hvorfor det er 80km/t i 2felts vei med ingen møtende trafikk lukket inne i tunell. God sikt, godt lys, lite trafikk. Hvorfor? Det er naturlig å ligge i 90-100km/t for meg her. Føler at jeg må kompensere for evneveike gamle folk. Hadde det vært møtende trafikk så hadde jeg klart forstått 80km/t fartsgrensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lifehack :) Du mister ikke lappen om du aldri har hatt lappen

Anonymkode: 94b8f...744

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må du fortelle meg hvorfor det er 80km/t i 2felts vei med ingen møtende trafikk lukket inne i tunell. God sikt, godt lys, lite trafikk. Hvorfor? Det er naturlig å ligge i 90-100km/t for meg her. Føler at jeg må kompensere for evneveike gamle folk. Hadde det vært møtende trafikk så hadde jeg klart forstått 80km/t fartsgrensen.

Har ikke du evne til å forstå heller? Da kan begynne hos SVV og spørre de, for det er noe de bestemmer😂😂😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg skjønner ikke hvordan fok greier og miste lappen, eller få prikker for dens saks skyld, det er bare og kjøre etter fartsgrensen så slipper du noe pes.

Når det er sagt så har jeg lagt folk som kjører for sakte for hat, så istedet for å ligge 60 i 70 sona så bare peprer jeg de med fjernlysa til de tar hintet.

Anonymkode: 517e8...224

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...