Gå til innhold

Kva bønnesvar har du fått?


hjortesvin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, når jeg ber til svampebob :wink::wink:

Anonymkode: 66b9c...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, hjortesvin skrev:

Har du fått bønnesvar? Isåtilfelle, kva bønnesvar har du fått?

Jeg hadde en lang liste over gode ting som hadde skjedd etter at jeg/vi hadde bedt, som jeg ikke nølte med å fremstille som bønnesvar. Type at jeg fikk ordnet opp i en konflikt, fikk jobb, ble i godt humør, at noen som var syke ble friske, osv. Da jeg begynte å tvile bestemte jeg meg for å teste om bønn virker, så jeg sluttet å be. Og det var dessverre ingen forskjell. Det skjedde like mange positive og negative ting som før. Det hadde for så vidt en negativ virkning på meg selv å ikke lenger henvende seg til en allmektig gud og kunne stole på at han kunne/ville hjelpe meg, men jeg innså etter en stund at hvis han aldri hadde vært der uansett, så var det jo ikke egentlig noe tap å slutte å tro - ting hadde ikke gått tålelig bra fordi Gud hjalp, men på tross av at han IKKE hjalp.

Jeg trodde altså at jeg ofte fikk bønnesvar, men det var fordi jeg trodde nesten alt som var positivt var Guds egen inngripen, i stedet for tilfeldigheter, andre menneskers godhet, eller mine egne evner til å løse problemer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3/16/2017 den 2.33, hjortesvin skrev:

Har du fått bønnesvar? Isåtilfelle, kva bønnesvar har du fått?

Hva er bønnesvar. Er det salvelse?

Anonymkode: 57720...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er bønnesvar. Er det salvelse?

Anonymkode: 57720...ba5

F.eks. du ber om ein katt og du får ein katt....... (Har egentlig ikkje lov å skriva! 😉)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg bad til gud en gang jeg var liten :P stod på knærne i vinduet med foldede hender og sa at dersom kaninen min kom hjem igjen (hadde rømt), skulle jeg være snill resten av livet! Og morgenen etter stod den i hagen og ville inn 😂😨🐰

vet jo at det høyst trolig var tilfeldig, men veldig spesiell og merkelig opplevelse likevel 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hjortesvin skrev:

F.eks. du ber om ein katt og du får ein katt....... (Har egentlig ikkje lov å skriva! 😉)

Men hva er salvese da?

Anonymkode: 57720...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...