Gå til innhold

Mensa's online test


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av en annen tråd her gikk jeg på Mensa's hjemmeside og tok online-testen deres. Brukte ikke halve tiden engang, og gjettet på noen fordi jeg har litt dårlig selvtillit/syns det var kjedelig/fant det ikke ut, men fikk likevel 116, er det bra?

Hvor pålitelig er denne testen, og burde man kanskje bare ta den èn gang, siden man jo lærer til neste gang man skal ta den og får da kanskje et mere upålitelig svar?

Anonymkode: f4a71...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg scoret over 100 jeg også...enda jeg ble utålmodig og gjettet halvparten av svarene.  Den testen er bare tull. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd her gikk jeg på Mensa's hjemmeside og tok online-testen deres. Brukte ikke halve tiden engang, og gjettet på noen fordi jeg har litt dårlig selvtillit/syns det var kjedelig/fant det ikke ut, men fikk likevel 116, er det bra?

Hvor pålitelig er denne testen, og burde man kanskje bare ta den èn gang, siden man jo lærer til neste gang man skal ta den og får da kanskje et mere upålitelig svar?

Anonymkode: f4a71...78c

Jeg klarte 120 når jeg gikk på barneskolen i 7 klasse på den testen. Så ja online tester er kun tull og tøys. 

Anonymkode: f390a...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IQ tester bør gies til noen før de vet hva det er. Har man tatt flere IQ tester blir resultatet av lite betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt både online testen på mensa.no, og test i regi av Mensa. Fikk tilnærmet likt resultat på begge testene. Så i mitt tilfelle opplevde jeg online testen som pålitelig. 

TS, jeg mener du har rett i at man kan lære seg å bli bedre på disse testene. Ved å øve lærer man en viss logikk som går igjen i fler av oppgavene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar

Jeg tok en IQ test og fikk 124 noe som umulig kan være riktig. Siden det ikke er mulig at jeg har så høy IQ. 

Så jeg tar ikke IQ tester særlig alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også tok testen som inspirert av en annen tråd og endte på 130! Jeg ble litt satt ut og hadde aldri trodd dette om meg selv. Men jeg er liker logikkoppgaver da. Kommer ikke til å styre med Mensa, jeg er fornøyd med livet mitt som den er.

Anonymkode: 0509c...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også tok testen som inspirert av en annen tråd og endte på 130! Jeg ble litt satt ut og hadde aldri trodd dette om meg selv. Men jeg er liker logikkoppgaver da. Kommer ikke til å styre med Mensa, jeg er fornøyd med livet mitt som den er.

Anonymkode: 0509c...28f

Hehe, for et sjokk :) 
Lurer litt på hva jeg hadde fått om jeg hadde brukt hele tiden, men jeg fikk vondt i hjernen og viljen og orker ikke prøve igjen :PTS

Anonymkode: f4a71...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

De fleste IQ tester gir score også basert på hvor lang tid du bruker. Så det at du ikke satt tiden ut har du allerede fått belønning for i 116 scoren. Det kan vel kalles "High avarage".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Herr Heftig skrev:

De fleste IQ tester gir score også basert på hvor lang tid du bruker. Så det at du ikke satt tiden ut har du allerede fått belønning for i 116 scoren. Det kan vel kalles "High avarage".

Ah....man kan altså få høyere score på gode og raske gjetinger...

Anonymkode: f4a71...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah....man kan altså få høyere score på gode og raske gjetinger...

Anonymkode: f4a71...78c

ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 143 

 Løste alle på ca halve tiden uten å gjette :link:

Er ganske nysgjerrig på hvordan andre har scoret på oppmøtetesten vs online. Er onlinetesten bare tull eller har jeg sannsynligvis høyere iq en mange jeg møter?

Anonymkode: ed1fb...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Bob Larson skrev:

Jeg fikk 138, men i realiteten har jeg nok 146-149.

Det er bare fordi du har en intelligensdemon.

Anonymkode: ee53b...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bob Larson skrev:

Jeg fikk 138, men i realiteten har jeg nok 146-149.

Da er du blant 3 % i verden med like høy IQ.  Fantastisk å ha en som er spesielt begavet her inne. Du jobber vel for Nasa eller noe lignende??

Endret av Boomonster
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare fordi du har en intelligensdemon.

Anonymkode: ee53b...c9b

Sånn er det nok med det, vel.

Noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Boomonster skrev:

Da er du blant 3 % i verden med like høy IQ.  Fantastisk å ha en som er spesielt begavet her inne.

Det er nok et lavere tall, men tusen takk for det. Godt å være her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Boomonster skrev:

Da er du blant 3 % i verden med like høy IQ.  Fantastisk å ha en som er spesielt begavet her inne. Du jobber vel for Nasa eller noe lignende??

Det er nok under 1%, men jeg er pensjonist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bob Larson skrev:

Det er nok et lavere tall, men tusen takk for det. Godt å være her.

Nei tok feil, 

IQ-verdien over 140

Mennesker med IQ-verdien overskridende 140 har veldig gode forutsetninger for skapende virksomhet og er utviklingsbærere for andre. De er genier i sin tid, finner på nye teorier og nye instrumenter. Det er omtrent 0,2 % mennesker med denne verdien i befolkningen. Blant kjendisene er det f.eks. Bill Gates eller Stephen Hawking som har denne verdien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bob Larson skrev:

Det er nok under 1%, men jeg er pensjonist.

Hva driver du og Stephen Hawking med om dagen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...