Gå til innhold

Livet har snudd opp ned på hodet. Love spell? Black magic


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Trenger deres råd. Her kommer problemet mitt:

Denne mannen så jeg på toget. Husker ikke helt om jeg tekstet med min søster eller mann. Jeg holdt på å sove, men klarte ikke sove på grunn av duringen på toget. Ved et lite øyekast så jeg på mannen som satt ovenfor meg. Jeg merket hans oppmerksomhet og etter denne episoden har hele livet mitt blitt overtatt av å tenke tilbake på dette øyekastet. Det kan beskrives som en OCD-tvangstanke som jeg ikke får ut hodet. Det er akkurat det lille øyekastet som plager meg og mye mer som jeg kommer nærmere innpå.

Jeg har vært gift i 6 år, er lykkelig og har et kjempe godt ekteskap der kjærlighet, respekt og kommunikasjon er på topp.

For ca. 2 måneder siden så jeg denne mannen på toget. Det var i begynnelsen av januar i år. I februar var jeg på begravelse der mange av mine slektninger ikke liker meg eller min familie var tilstede. Etter begravelsen kom jeg hjem og alt var tilbake til det normale.  En dag i februar etter begravelsen satte jeg og studerte og ut av det blå så begynte tankene å svirre tilbake til mannen på toget.

Jeg prøvde å tenke han bort, men det har ikke gått bra i det hele tatt.

Når jeg er med mannen min er jeg ikke tilstede. Tankene mine vandrer tilbake til denne mannen. Jeg ser han i drømmene, kjenner hans nærver, ser han når jeg ser mannen min. Jeg får ikke til å elske med mannen min lenger for så fort jeg lukker øynene er det han som tar på meg.

Jeg hadde alle disse tankene i mitt hodet og følte meg elendig som tenkte på en annen mann. Jeg har en karakter som blir beskrevet for å være trofast. Jeg har ikke vane for å se på andre menn eller vie dem oppmerksomhet.

Problemet er at i helgen så, så jeg en drøm. Den var helt forferdelig der mannen min ble eksponert for sine verste tanker og fantasier. Jeg vet at det ikke er hans fantasier, men jeg så de verste sidene av mannen min i drømmen, sammenblandet med litt mindre attraktive personlige sider. Når jeg stod opp, var jeg rasende av sinne og gikk bort til han der han satt i sofaen i sin egen verden. Jeg sa at han var ikke så snill som han latet som. Kalte han ond og en drittsekk som kommer til å dolke meg. Alt dette i fjern sovemodus. Jeg ba han forsvinne og sa at jeg kom til å drepe han hvis han sviktet meg.

Det har gått over en måned hvor jeg har tenkt på denne mannen. Det er som en bryter slår av i hodet og tankene kun handler om denne mannen.

Det merkelige oppi alt dette er at jeg IKKE har følelser for mannen på toget, men kun hjernen min som vil til han. Hjertet mitt tilhører mannen min. På morgenen er jeg normal, utover dagen og kveldene er det verst.

Har kroppen min blitt overtatt av noe? Black magic much? Love spell much? Jeg skjønner ingenting.

Anonymkode: 512fa...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har ingenting med magi å gjøre. Det du beskriver virker jo enkelt og greit som fenomenet om å ha et "crush". 
Du synes han er attraktiv, eller kanskje du ble veldig påvirket av oppmerksomheten du selv oppfattet på grunn av egen selvtillit eller lignende? 

Det kan også være en form for tvangstanke, som faktisk er en ting. 
Om du fortsatt ikke har kommet deg ut av denne tankegangen i noen grad om f.eks. en måned ville jeg undersøkt nærmere hva som kanskje er greia. 
OCD er en faktisk psykisk tilstand, hvor man opphenger seg i store og små ting, og hva det er varierer fra person til person. 
Noen er opphengt i symmetri, noen er opphengt i at man skal sikre seg om at ovner og andre elektriske ting er avslått før man går ut døren eller legger seg. Noen må sjekke at døren er låst opptil flere ganger før man kan gå hjemmefra. Og noen er opphengt i personer. 

Nå skal det sies at OCD ikke er så enkelt som å si "hahaha, jeg er såååå OCD når det kommer til <sett inn ting her>" - det er ikke virkelig OCD før det du opphenger deg av påvirker livet ditt i en merkbar grad, ofte så mye at det går utover trivsel og livet ditt generelt. 
Men dette finnes det dedikerte team for i helsevesenet i Norge, som er med på å utbedre hva som må gjøres, og har jevn oppfølging for hvordan tilstanden utvikler seg. 

Om du mistenker at du faktisk lider av OCD anbefaler jeg deg å booke time hos lege ASAP, for å videresendt til DPS sitt OCD-team. 
Ofte kan tilstanden bli værre jo lenger du venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for dine råd. Hadde det vært så enkelt som crush ville jeg ikke blitt skremt. Jeg føler en dragning til der personen bor. Jeg løp etter mannen som galning og ville det virkelig ikke. Det var som om jeg ble overtatt av noe som fikk meg til å løpe etter han. Helt sykt. Jeg har vært inne på at det muligens er OCD, men har ikke slitt på denne måten her før. Jeg har hatt crush som normale mennesker, men her føler jeg at han eier meg på en måte. Mannen kunne vært faren min utifra aldersforskjellen så oppmerksomheten hans var ikke det store her.

Anonymkode: 512fa...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å oppdatere selv om folk ikke skrev så mange råd. Nå setter jeg ikke noen religioner høyt akkurat, men jeg ble så jækla desperat at jeg spurte min muslimske vennine om råd. Hun ba meg lese noen vers og sånn fra koran. Det hjalp utrolig nok. Hun mente det var et ondt øye fra denne mannen som fulgte meg. Jeg led ærlig talt og nå er det som om at aldri skjedde. 

Anonymkode: 512fa...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Var det en utenlandsk mann som satt og stirret på deg på toget? Siden du måtte lese noen koranvers for å få "ondskapen"  vekk fra deg selv, mener jeg? Hvis du leser denne meldingen, kan du dele dem med oss, eller er dette private vers? Jeg gjør ikke narr av deg med spørsmålene mine, men er jo nysgjerrig på om man kan fjerne diverse blokkeringer eller andres negativitet ved hjelp av noen setninger som er ment for slikt.

Håper du vil dele? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dere har past karma du og tog mannen og noe ble trigget ... Hmm sprøtt da . Merkelig at du sp alle de tingene om mannen din i drømmen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, hysj skrev:

 

Var det en utenlandsk mann som satt og stirret på deg på toget? Siden du måtte lese noen koranvers for å få "ondskapen"  vekk fra deg selv, mener jeg? Hvis du leser denne meldingen, kan du dele dem med oss, eller er dette private vers? Jeg gjør ikke narr av deg med spørsmålene mine, men er jo nysgjerrig på om man kan fjerne diverse blokkeringer eller andres negativitet ved hjelp av noen setninger som er ment for slikt.

Håper du vil dele? :) 

Han var fra et latin amerikansk land føler jeg, men ikke muslim. Joa, kan fint dele de jeg. Skal skrive det sånn at du kan lese det på norsk: ¨Kol-auso-Bi-Rjabbi-Naas-MalikiNaas. Min-Sharril-vass-vaasil-hannas. Allah Si Jo Vass Fiso, Fi durri nass. Minal Jinnati vann naas¨. Det er sånn jeg leste det og det ble jaggu meg borte haha. Betydningen av disse versene er:

Bismillahir Rahmanir Rahim  

In the name of Allah, the Most Beneficent, the Most Merciful

Qul 'a-'uuzu bi Rabbin Naas, (114:1) Say: I seek refuge in the Lord of mankind,
Malikin-Naas, (114:2) The King of mankind,
'Illahin-Naas, (114:3) The God of mankind,
Min-sharril Waswaasil khan Nass, -- (114:4) From the evil of the sneaking whisperer,
'Allazii yuwas-wisu fii suduurin Naasi, -- (114:5) Who whispereth in the hearts of mankind,
Minal-Jinnati wan Naas. (114:6) Of the jinn and of mankind.

Anonymkode: 512fa...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han var fra et latin amerikansk land føler jeg, men ikke muslim. Joa, kan fint dele de jeg. Skal skrive det sånn at du kan lese det på norsk: ¨Kol-auso-Bi-Rjabbi-Naas-MalikiNaas. Min-Sharril-vass-vaasil-hannas. Allah Si Jo Vass Fiso, Fi durri nass. Minal Jinnati vann naas¨. Det er sånn jeg leste det og det ble jaggu meg borte haha. Betydningen av disse versene er:

Bismillahir Rahmanir Rahim  

In the name of Allah, the Most Beneficent, the Most Merciful

Qul 'a-'uuzu bi Rabbin Naas, (114:1) Say: I seek refuge in the Lord of mankind,
Malikin-Naas, (114:2) The King of mankind,
'Illahin-Naas, (114:3) The God of mankind,
Min-sharril Waswaasil khan Nass, -- (114:4) From the evil of the sneaking whisperer,
'Allazii yuwas-wisu fii suduurin Naasi, -- (114:5) Who whispereth in the hearts of mankind,
Minal-Jinnati wan Naas. (114:6) Of the jinn and of mankind.

Anonymkode: 512fa...7e4

Jeg tror noe på Gud da. Så da hjelper disse. Jeg tror man må tro på Allah/Gud for at versene fra koranen skal hjelpe. Inte vet jeg, men du kan forsøke :) 

Anonymkode: 512fa...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lokmeister2016 skrev:

Mulig dere har past karma du og tog mannen og noe ble trigget ... Hmm sprøtt da . Merkelig at du sp alle de tingene om mannen din i drømmen 

Skummelt ja, mulig det var sånne onde ånder som kødda med meg. Jeg tror virkelig på dette nå :P

Anonymkode: 512fa...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm ja , husk og beskytte deg fra onde ånder du kan be til Jesus de funker faktisk :) eller bruke krystaller og andre ting 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du tuller, men nei, jeg ber ikke til Jesus eller noen andre sendebuder. Jeg tror på en Gud og ber kun til Han. 

Anonymkode: 512fa...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei Ts, takk for at du deler! :) 

Litt spennende å sitte og lese disse versene, selv om jeg ikke forstår så mye. Du har sikkert rett i at man må tro på noe for å få full effekt -  kan man si at man kan få en slags "hypnose-effekt"? av slike vers? Du kan gjerne sende meg pm hvis du vil, men det bestemmer du selv.

Finnes det lignende vers man kan bruke for å oppfylle ønsker?  :sjenert:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager. Sitter folk virkelig her og sier man skal be til guder og ånder, bruke krystaller og annet piss, for et problem som kun kan løses av virkelige handlinger, eller at man bare lar tiden gå? 

Våkn opp, og forstå at man ikke kan tenke seg til forandringer i verden. 
Den eneste overtroiske og religiøse ting kan hjelpe dere med er placebo.

Endret av Skrotnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Skrotnes skrev:

Men i alle dager. Sitter folk virkelig her og sier man skal be til guder og ånder, bruke krystaller og annet piss, for et problem som kun kan løses av virkelige handlinger, eller at man bare lar tiden gå? 

Våkn opp, og forstå at man ikke kan tenke seg til forandringer i verden. 
Den eneste overtroiske og religiøse ting kan hjelpe dere med er placebo.

 

Jeg tror vi mennesker trenger å oppleve magi i det virkelige livet også, og ikke bare gjennom bøkene. Men du har rett i at man ikke skal gå rundt og tro på krystallmagi, ånder og  "annet piss", for å sitere deg :)  Det hadde bare vært så artig å si et par ord eller setninger, og simsalabim!, så begynte ting å skje. Skal ikke unnskylde meg for at jeg spurte etter magiske formler av trådstarteren, jeg syntes bare det hørtes litt interessant ut at hun klarte å løse tankeproblemet sitt ved hjelp av noen vers, som tilfeldigvis kom fra en koranbok. Så hvorfor ikke få ønskene sine oppfylt ved hjelp av samme metode?

Det skader sikkert ikke å prøve, gjør det vel? :)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, denne tråden er for oss som tror på noe mer enn det vi ser, ikke de som hardnakket nekter. Orker ikke diskutere med dere. Dere har deres mening som ikke kommer til å forandre seg og vi har vår så la oss være i fred og la oss diskutere all slags piss uten at det plager dere. Takk hvis du klarer å respektere det. 

Anonymkode: 512fa...7e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, hysj skrev:

 

Hei Ts, takk for at du deler! :) 

Litt spennende å sitte og lese disse versene, selv om jeg ikke forstår så mye. Du har sikkert rett i at man må tro på noe for å få full effekt -  kan man si at man kan få en slags "hypnose-effekt"? av slike vers? Du kan gjerne sende meg pm hvis du vil, men det bestemmer du selv.

Finnes det lignende vers man kan bruke for å oppfylle ønsker?  :sjenert:  

Ja, det fins utallige muntlige bønn dua man finner i koranen for forskjellige formål, mer enn det vet jeg dessverre ikke. Du kan google. Sikkert mange vers som man kan lese og effekten kommer når man først tror. Håper du får dine ønsker oppfylt :)  

Anonymkode: 512fa...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

No offense, men dette høres mer ut som en psykisk lidelse enn black magic. 

Forstår at folk ønsker seg magi og synes det er spennende å tro på det, men det betyr ikke at vi skal drømme oss vekk fra alt som heter god gammeldags fornuft.

Vi har ikke noe som heter trolldom, heksekunster, forbannelser og magi. 

Når man henger seg opp i enkeltepisoder, får vrangforestillinger (vil si det er det når man innbiller seg å bli forhekset av en vilt fremmed), og glorifiserer (eller er besatt) av enkelt personer utover det normale så er vi over på psykiatrien. 

Jeg sier ikke at trådstarter er psykisk, men når man opphenger seg i en enkelt episode hvor man har nærmest blir besatt av vedkommende (denne mannen) fordi man har fått for seg at man er utsatt for en forbannelse så høres det mer ut som et tilfelle som kan forklares med psykiatri. 

Sorry at jeg ikke tror på trolldom og at jeg ikke tror på forbannelser. Har større tro på at det finnes psykiske sykdommer, og at jeg liker å kalle en spade for en spade.

 

Anonymkode: 66658...ad0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

No offense, men dette høres mer ut som en psykisk lidelse enn black magic. 

 

 

Anonymkode: 66658...ad0

 

Hadde det ikke vært for nettopp folks behov for å tro på magi, på noe som ikke eksisterer ennå, så hadde vi ikke hatt noe som heter lyspærer, film, raketter som flyr til månen!, og mange lignende ting. Jeg vedder hele årsinntekten din på at du har sett på alle Ringenes Herre-filmene, og sikkert lest  "Harry Potter" også, av J.K. Rowling. Vil du påstå at det ikke finnes magi i noen av disse bøkene/filmene? :roll: 

 

Så no offense, men pell deg ut fra denne tråden, du er UØNSKET. Din parasitt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

No offense, men dette høres mer ut som en psykisk lidelse enn black magic. 

Forstår at folk ønsker seg magi og synes det er spennende å tro på det, men det betyr ikke at vi skal drømme oss vekk fra alt som heter god gammeldags fornuft.

Vi har ikke noe som heter trolldom, heksekunster, forbannelser og magi. 

Når man henger seg opp i enkeltepisoder, får vrangforestillinger (vil si det er det når man innbiller seg å bli forhekset av en vilt fremmed), og glorifiserer (eller er besatt) av enkelt personer utover det normale så er vi over på psykiatrien. 

Jeg sier ikke at trådstarter er psykisk, men når man opphenger seg i en enkelt episode hvor man har nærmest blir besatt av vedkommende (denne mannen) fordi man har fått for seg at man er utsatt for en forbannelse så høres det mer ut som et tilfelle som kan forklares med psykiatri. 

Sorry at jeg ikke tror på trolldom og at jeg ikke tror på forbannelser. Har større tro på at det finnes psykiske sykdommer, og at jeg liker å kalle en spade for en spade.

 

Anonymkode: 66658...ad0

Om det var psykisk klikk eller hva det var gir meg blanke i. Poenget med tråden var at det føltes som noe mer utenom det vanlige. Jeg fikk et hjelpemiddel som fungerte og er kvitt problemet. Sier ikke at det ikke kan ha tørna for meg, det kan godt hende det var noe psykisk feil, men spiller ingen rolle nå. Hvis det skjer no mer oppi topplokket kommer jeg meg til legen. Verre er det ikke :) 

Anonymkode: 512fa...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...