Gå til innhold

Rangeringer av utseendet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett mye rangeringer av utseendet på dette forumet, som for eksempel: hun der er en 8'er. Eller han der er en 4'er. Hvem sammenligner du det med? Utseendet er jo subjektiv, så hvis man skulle brukt en slik skala kunne en 5'er for noen v'rt en 10'er for andre,

Jeg har truffet på flere av det motsatte kjønn som har fortalt at jeg er utenfor deres liga. Da jeg spurte om det var bunnligaen ble de sur. Hva er dette tullet egentlig? Holder det ikke å gjøre det enkelt, enten liker man en person ellers liker man ikke personen. Å drive rangere mennesker som om de skulle vært en film på IMDB høres helt på jordet. (H*n hadde en litt skjev nese, det ene øyebrynet på venstresiden var mer bustete enn det høyre, derfor er h*n en 6'er). Begynner å lure på hvor gammel disse menneskene som driver på med sånt er? 18 år?

Anonymkode: d50fb...f1e

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare på nett folk driver på sånn. Virkeligheten er litt annerledes selv om vi alle måler hverandre opp og ned ubevisst tror jeg det er få som går rundt å tenker hvilket tall på en skala noen er. Det handler mer som du sier om å like noen eller være mer nøytral. 

Anonymkode: 4635d...382

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel forresten derfor det er greit å ha et liv på utsiden av dataen slik at man fint avskriver slikt tull på nett rimelig raskt. 

Anonymkode: 4635d...382

• Liker 6
Skrevet

Og problemet med at folk gjør det er? Det varierer jo fra menneske til menneske, noen gir en 1er mens andre gir en 10er. Vedder på at du ikke synes alle er like fine/pene, mennesker har forskjellig syn, sånn er det bare

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker har en tilbøyelighet til å sette hverandre i bås. Det gir forutsigbarhet, trygghet og tilhørighet.

I mange land og samfunn er det til og med formalisert. Vi hører om forskjellige klasser, klaner, adel, borgerskap osv osv.

I idretten har vi vektklasser, kvinneklasser, juniorklasse osv osv.

I Norge har vi ingen formell inndeling av folk, så vi lager substitutter. Utseendes ti-tallssystemet er en sånn klasseinndeling. En 9-dame må finne seg en mann i sin egen "vektklasse", noe annet vil skape kaos, skjevt, unaturlig osv.

Anonymkode: 92992...a96

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En 9-dame må finne seg en mann i sin egen "vektklasse", noe annet vil skape kaos, skjevt, unaturlig osv.

Hvem bestemmer om dama er en 9-er, og hvordan vet man selv hvor man hører hjemme?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Hvem bestemmer om dama er en 9-er, og hvordan vet man selv hvor man hører hjemme?

Det er de kronisk single som skylder på ligaene for at de er single. De sier de er i toppsjiktet og kan ikke engang se mot bunnsjiktet. Og så henger de seg opp i dette og mister all fornuft og gangsyn :P 

Anonymkode: 07978...6be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan noen publisere bilder av hva dmener er en 5ér, 8ér, 10ér ? 

Anonymkode: 69573...e20

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner til en viss grad hva folk mener, noen, som f.eks Doutzen Kroes vil bli sett på som universielt vakker, og en 10'er av de fleste. Men skjønnhet er også subjektivt. Jeg har fått høre at jeg både er 9 og 10 flere ganger, men sann mine ord, jeg er ikke mer enn 5, dette ser jeg selv om jeg har god selvtillit og føler fred nedbør utseende mitt. 

Uansett en uting å rangere mennesker sånn, håper i det minste at folk holder det for seg selv. 

Anonymkode: 66a75...ac3

Skrevet

Voksne folk rangerer ikke folk etter utseende.

• Liker 9
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen publisere bilder av hva dmener er en 5ér, 8ér, 10ér ? 

Anonymkode: 69573...e20

Utseende er noenlunde objektiv, med subjektive varianser. 

Jeg bruker ikke å sette nøyaktige tall på jenter, men la oss si at 5 betyr at man synes jenta er utseendemessig finere enn 40-49% av befolkningen osv(1'er utseendemessig dekker 0-9% prosentilen). Jeg tror det varierer litt hva tallene faktisk betyr. Dette er mine, jeg lurer på, er det noen her som setter jente nr 1 som finest eller noen som setter jente nr 3 som minst fin? Jeg tror mange vil være uenig om 2 eller 3 er finest, men at de fleste vil finne 3 finere enn 1?

4/5:

Bilderesultat for paradise hotel simone

7/8: Bilderesultat for jenny skavlan

10:

Bilderesultat for russian girl

3 minutter siden, Ardenus skrev:

Hvilken av disse ville du helst hatt en date med Ardenus, gitt at du er singel?(Hvis ikke, la det være et tankeeksperiment). Anta at du ikke vet noe om personligheten

Skrevet
1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

Utseende er noenlunde objektiv, med subjektive varianser. 

Jeg bruker ikke å sette nøyaktige tall på jenter, men la oss si at 5 betyr at man synes jenta er utseendemessig finere enn 40-49% av befolkningen osv(1'er utseendemessig dekker 0-9% prosentilen). Jeg tror det varierer litt hva tallene faktisk betyr. Dette er mine, jeg lurer på, er det noen her som setter jente nr 1 som finest eller noen som setter jente nr 3 som minst fin? Jeg tror mange vil være uenig om 2 eller 3 er finest, men at de fleste vil finne 3 finere enn 1?

4/5:

Bilderesultat for paradise hotel simone

7/8: Bilderesultat for jenny skavlan

10:

Bilderesultat for russian girl

Hvilken av disse ville du helst hatt en date med Ardenus, gitt at du er singel?(Hvis ikke, la det være et tankeeksperiment). Anta at du ikke vet noe om personligheten

Alle 3? Så trivelige ut alle 3.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Ardenus skrev:

Alle 3? Så trivelige ut alle 3.

La oss si du kan dra ut med bare en av dem, og at de andre blir sjalu så de vil ikke date deg etter at du har valgt en annen

AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn som småunger driver med :) 

Anonymkode: 18652...317

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

La oss si du kan dra ut med bare en av dem, og at de andre blir sjalu så de vil ikke date deg etter at du har valgt en annen

tja.. hun i midten kanskje.

Skrevet
9 minutter siden, Ardenus skrev:

tja.. hun i midten kanskje.

Er det uvoksent å velge henne utseendemessig over de andre jentene?

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
3 timer siden, Miklo Velka skrev:

Det er jo individuelt. Jeg mener hva som er 9 for deg er ikke nødvendigvis 9 for meg eller omvendt.

Skrevet
2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Er det uvoksent å velge henne utseendemessig over de andre jentene?

Nei, det er voksent å svare på spørmålet, uten å måtte sette et tall bak personen.

• Liker 6
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet
22 minutter siden, Ardenus skrev:

Nei, det er voksent å svare på spørmålet, uten å måtte sette et tall bak personen.

“Critics who treat 'adult' as a term of approval, instead of as a merely descriptive term, cannot be adult themselves. To be concerned about being grown up, to admire the grown up because it is grown up, to blush at the suspicion of being childish; these things are the marks of childhood and adolescence. And in childhood and adolescence they are, in moderation, healthy symptoms. Young things ought to want to grow. But to carry on into middle life or even into early manhood this concern about being adult is a mark of really arrested development. When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed if I had been found doing so. Now that I am fifty I read them openly. When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up.”

C.S. Lewis

Skrevet

Så det er tallet som er problemet?

Men nå satt du jo hun i midten først. Så hun tok førsteplassen. Dersom vi levde i en verden hvor bare disse tre damene eksisterte, er det ingen vei utenom at du nettopp gjorde tilsvarende som å definere henne som en 10'er. I denne verdenen ville jenten du ville valgt etter henne vært 6,667 - og jenten du valgte sist vært 3,334. Tallene er bare en indikasjon på hvem det er mest sannsynlig du ville datet, gitt like god personlighet

Jeg mener ikke å være vanskelig, jeg er bare nysgjerrig på hvor grensen går, og hvorfor det i det hele tatt er en grense. Vi har allerede blitt enig om at det ikke er uvoksent å ville date en jente over en annen. Tallene beskriver det faktum at du ville datet en jente over en annen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...