Gå til innhold

Tror dere på synske mennesker ?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva hvis jeg er synsk selv, hva skal jeg lese da?

Anonymkode: d04e9...612

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis jeg er synsk selv, hva skal jeg lese da?

Anonymkode: d04e9...612

Dette utraget fra den første linken kanskje ?:

"Synske kan ha sterk intuisjon og et følelsesliv med uvanlige opplevelser i form av visjonervåkendrømmer og kreative tanker som kan være vanskelig å forstå. I 1981 definerte de to amerikanske psykiaterne Sheryl C. Wilson og Theodore X. Barber fantasy prone personality (FPP) som en tilstand hvor en person ikke klarer å skille mellom fantasi og virkelighet.[4] FPP er en foreslått årsak til hvorfor noen mennesker kan oppfatte seg selv som klarsynte"

Eller/og dette :

http://forskning.no/meninger/kommentar/2008/02/hvem-tror-de-er-synske

Endret av Eirams
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke på "synske" mennesker.

Anonymkode: 3cc72...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror absolutt ikke på synske mennesker, men tror de er så spenna gæren at de tror det selv....

Anonymkode: d753a...a64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på synske mennesker. Men jeg har møtt noen intuitive mennesker som av enkelte kanskje kan oppfattes som synske fordi de lett legger merke til ting, som feks om noen er gravid (før det vises for resten av oss)

Anonymkode: 19362...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om jeg får opp ting som kan bekreftes da, slik som dette? Se hele, det begynner å bli virkelig bra rundt 7 minutter inn. Og video nr. 2 kommer opp i treffene, der han forteller om hvordan dette var for han.

 

Anonymkode: d04e9...612

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @antbug over her. Neppe alle, men mange, om ikke flertallet.
Noen tror sikkert selv de er klarsynte, som er temmelig bekymringsverdig, spør du meg.

I bunn og grunn handler det om å tjene penger på utnyttelse av andres overtro, på lik linje med religion.
"BUHU, MEN JEG GIR MENNESKER HÅP!"
Det er ikke en god unnskyldning. 

Det jeg lurer mest på er hva det er som får folk til å blindt tror på synske mennesker i dagens verden. 
Vi har all informasjon om mer enn du kan tenke deg tilgjengelig med noen få tastetrykk. Å lese om ting som cold reading og andre metoder som brukes for dette burde i det minste få dem til å spørre seg selv om det er fleip eller fakta. 

Spesielt om folk tror på det på grunn av TV. Det er bare forstyrrende. 

EDIT: Jeg glemte også å nevne hvor kvalmt det er når folk utnytter andres sorg over dødsfall o.l. 
Som når noen kommer til en selverklært klarsynt i håp om å snakke med en død ektefelle eller et dødt familiemedlem. 

Og at dette fortsatt er lovlig i et vestlig samfunn er helt mindblowing. 

Endret av Skrotnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på synske nei, men jeg tror at noen mennesker selv er overbevist om at de er synske. (I tillegg til de som bare gjør det for å få penger og kjendisstatus.)

Alle kan jo lukke øynene og prøve å "se noe". Dette er noe resten av oss bare ser på som tanker, ideer, fantasi, logikk, osv. Men de som tror de er synske ser på dette som syner.

Jeg tror også de som er "synske", enten det er bevisst eller ubevisst, luker ut det som er aller mest usannsynlig. Sånn at i stedet for å si at hunden har gjemt seg i et rosa hus, sier de at hunden har gjemt seg i et rødt hus. Istedet for en gul bil, så er det en hvit bil.

Tror også de, nok en gang enten det er ubevisst eller bevisst, er veldig uklar med det de sier. Ja, kanskje er hunden i et rødt hus. Et enkelt, firkantet hus. Vinduer på hver side av huset. Har én enkelt dør på fremsiden... Det er kanskje noen trær i nærheten. Noen ripsbusker... GRATULERER. Den "synske" har nå nettopp kommet frem til 1 000 000 mulige hus. (Faktiske tall kan variere. :opplyser:)

Når man legger til noe de fleste "synske" sier, nemlig at det er sååå vanskelig å få det til 100 % korrekt og at ting i tillegg kan forandre seg og at ingenting er "set in stone" da har man egentlig bare svada igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare se på videoen over. Her er skjorta til Detroit Red Wings som denne mannen som fikk en reading sier at han og den avdøde vennen hans hadde på seg på et bilde. Mediumet fikk opp "red, burgundy, I keep seeing red..." og mannen kunne ikke relatere til det, men kom på det etterpå at den avdøde vennen hans hadde vært fan av dette laget: https://duckduckgo.com/?q=detroit+red+wings+shirt&t=opera&iar=images&iax=1&ia=images

Anonymkode: d04e9...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare noe sånt som 5 % av informasjonen hjernen mottar som vi er bevisst. Resten registreres, men går rett til det underbevisste. Det gir derfor mening at noen vet ting, uten at de skjønner hvorfor de vet det. Dessuten er vi sosiale dyr som er avhengig av å lese andre for å klare oss og dette skjer også ubevisst. Kvinner er stort sett flinkere til dette enn menn, så det forklarer hvorfor de fleste "synske" er kvinner. 

Så nei, jeg tror ikke at noen faktisk er synske, men jeg skjønner hvorfor de kan tro det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, PaperFlower skrev:

Jeg tror ikke på synske nei, men jeg tror at noen mennesker selv er overbevist om at de er synske. (I tillegg til de som bare gjør det for å få penger og kjendisstatus.)

Alle kan jo lukke øynene og prøve å "se noe". Dette er noe resten av oss bare ser på som tanker, ideer, fantasi, logikk, osv. Men de som tror de er synske ser på dette som syner.

Jeg tror også de som er "synske", enten det er bevisst eller ubevisst, luker ut det som er aller mest usannsynlig. Sånn at i stedet for å si at hunden har gjemt seg i et rosa hus, sier de at hunden har gjemt seg i et rødt hus. Istedet for en gul bil, så er det en hvit bil.

Tror også de, nok en gang enten det er ubevisst eller bevisst, er veldig uklar med det de sier. Ja, kanskje er hunden i et rødt hus. Et enkelt, firkantet hus. Vinduer på hver side av huset. Har én enkelt dør på fremsiden... Det er kanskje noen trær i nærheten. Noen ripsbusker... GRATULERER. Den "synske" har nå nettopp kommet frem til 1 000 000 mulige hus. (Faktiske tall kan variere. :opplyser:)

Når man legger til noe de fleste "synske" sier, nemlig at det er sååå vanskelig å få det til 100 % korrekt og at ting i tillegg kan forandre seg og at ingenting er "set in stone" da har man egentlig bare svada igjen.

Er det noen gang noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror at noen er klarsynte. Hun jeg var hos for å få kontakt med en avdød var så treffsikker at jeg ble helt satt ut. Hadde ikke gitt henne noe som helst info på forhånd, likevel sa hun allerede i første setning noe som hun umulig kunne vite, noe som bare jeg vet... Det samme skjedde med setning nr.2. Hun sa etterhvert så mye som stemte, at jeg er ikke i tvil om at hn virkelig hadde kontakt.

Anonymkode: e47a2...ee3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tror at noen er klarsynte. Hun jeg var hos for å få kontakt med en avdød var så treffsikker at jeg ble helt satt ut. Hadde ikke gitt henne noe som helst info på forhånd, likevel sa hun allerede i første setning noe som hun umulig kunne vite, noe som bare jeg vet... Det samme skjedde med setning nr.2. Hun sa etterhvert så mye som stemte, at jeg er ikke i tvil om at hn virkelig hadde kontakt.

Anonymkode: e47a2...ee3

Hvis jeg får lov å spørre, sa hun noe som ikke stemte? Og hvis hun sa noe som ikke stemte, hvor mye var det som ikke stemte sammenlignet med det som stemte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, PaperFlower skrev:

Hvis jeg får lov å spørre, sa hun noe som ikke stemte? Og hvis hun sa noe som ikke stemte, hvor mye var det som ikke stemte sammenlignet med det som stemte?

Det var kun èn ting jeg ikke fikk til å stemme, utenom det så stemte alt. Og da snakker jeg om ting som hun umulig kunne vite. Jeg skrev ned alt jeg husket fra seansen (eller hva det heter) da jeg kom hjem, sånn at jeg ikke skulle glemme noe fra denne opplevelsen. Den gjorde sterkt inntrykk.

Anonymkode: e47a2...ee3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som medium. For en stund siden fikk jeg henvendelse fra en som hadde mistet hunden sin som lurte på om jeg tolket døde dyr. Jeg svarte ja, og gjorde en skriftlig reading av den døde hunden som jeg sendte til henne. Jeg visste kun navn og kjønn på hunden, og navnet til eieren. Rett etter jeg har sendt readingen, svarer hun meg at hun er helt satt ut og skal komme tilbake til meg senere. Hun tar kontakt litt senere og spør om hun kan ringe meg. Hun forteller meg at jeg har truffet på detaljer som ingen andre visste om. Om jeg hadde søkt på henne på nettet så hadde jeg aldri funnet ut disse tingene. Hun viste readingen til flere nære venner og familiemedlemmer, og de syns også det var helt utrolig det som stod der.

Jeg fikk opp at hunden hadde dødd plutselig og hadde hatt mange gode år igjen, og at dette hadde vært et sjokk for eier. Dette stemte, den hadde kommet ut for en ulykke, og ble ikke bra etter det, og det hadde gått veldig inn på henne. 
Jeg så at hun skulle få eller hadde fått en ny hund som den gamle hunden sa at hun måtte slippe inn i hjertet sitt, og ikke ha dårlig samvittighet lenger for det som hadde skjedd. Jeg så også hvordan denne nye hunden så ut. Dette stemte, hun hadde fått en ny hund som hun hadde vurdert å selge igjen, fordi hun ikke klarte å knytte seg til den. Hun hadde heldigvis beholdt den.
Jeg fikk inn at hun skulle legge merke til spesifikke ting som var flyttet på, som kunne være hunden som prøvde å kommunisere. Og hun bekreftet at akkurat disse tingene var flyttet på.

Jeg har endret enkelte detaljer her og kan ikke komme med mere detaljer for det blir for gjenkjennelig, men jeg sitter og leser readingen min nå, og husker telefonsamtalen med henne, og det er helt sykt, 95% av det stemmer.

Anonymkode: d04e9...612

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tror ikke det finnes synske. 

Anonymkode: b72a6...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...