Gå til innhold

Vedlikehold av leilighet - leietakers eller utleiers ansvar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke pene bilder, men det så ut som kvaliteten var så, som så i utgangspunktet. Furu er et mykt treverk og har ikke noe som en bordplate å gjøre. Å forvente at leietager skal olje benkeplata eller skifte pakninger i vasken, høres litt mye ut. Bytte lyspære ja, varsle deg hvis noe tar kvelden, sure, men utover det så er du som eier som måker inn penger her, så resten av kostnadene må du nesten ta selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har leid ut en leilighet der jeg i etterkant synes at innredning osv er ødelagt utover det som kan anses som normal brukslitasje. For eksempel er benkeplaten på kjøkken helt ødelagt, fordi leietaker har satt kjeler direkte på benken o.l. Benkeplater bør jo oljes jevnlig og det kunne kanskje gjort at den ikke ble så ødelagt. Men hvem har ansvar for sånt? Bør huseier gå inn i leilighet en gang i året for å gjøre sånt?

Store vannskader på baderomsinnredning, er det også sånt man må regne med, og normal slitasje? 

Anonymkode: c8530...32f

Det er ditt ansvar som utleier

Har heldigvis oppegående leietakere som gir beskjed med en gang noe bør fikses slik at det ikke forverrer seg

 

Husk å alltid ha utleie forsikring og sett av minst 10% av leien til vedlikehold 

Endret av Fru Uperfekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huseier tjener gode penger på utleie. Selvfølgelig må huseier vedlikeholde sin egen eiendom. Alle vet at utleie eiendommer forfaller fort hvis ikke huseier ta seg av vedlikeholdet. Ta av husleia som har kommet inn til oppussing. Skulle bare mangle. Hvis huseier er spesielt redd for benkplate må det stå i kontrakten  . Vanlig er at man setter kjeler på benkplata idag. 

Anonymkode: f7ffa...a73

Sette kjeler på benkeplata er ikke normalt. Da har du nok en stygg uvane der...

Anonymkode: 07f89...fe3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sette kjeler på benkeplata er ikke normalt. Da har du nok en stygg uvane der...

Anonymkode: 07f89...fe3

Jeg gjør det, men så er vår flislagt og det er de i utleieenhetene og. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil påstå at en heltre benkeplate og det billige baderomsspeilet ikke passer inn i en utleieleilighet. 

Leier selv ut, og skulle jeg vært "nazi-utleier" så hadde jeg hatt mange bekymringer. 

Du bør legge ved flere bilder av badet forøvrig. Ser ut som en kombinasjon av dårlig kvalitet på møbel + dårlig lufting/for nært dusjsone.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...