Gå til innhold

Hvorfor er DU feit?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet hvorfor jeg er det: gikk fra 54 kg til 135 kg da jeg ble klinisk deprimert. Medisinerte meg med mat.

Hvorfor er du feit?

Anonymkode: 2e17f...f38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp 15 kg etter store doser kortison for et år siden, gått ned 5 men de 10 siste sitter hardt 😕

Anonymkode: f0cd7...689

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid brukt mat som trøst. Elsker feit mat, velger meieri smør fremfor olje når ting skal stekes. Er alt for lite aktiv 

Anonymkode: 10df3...899

AnonymBruker
Skrevet

Overspiser av psykiske grunner. Tvangsspising. Ikke gøy.

Anonymkode: 7334f...480

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Overspiser. Ikke spesielt usunn mat, men også sunn mat blir for mye om mengden er for stor.

Spesielt under depressive perioder går jeg opp.

Anonymkode: 34cd4...9a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg er lat og alt for glad i mat og godteri

Anonymkode: d7ea8...91a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Æsj, har det helt likt. :(

Anonymkode: 84127...e6f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kreft, bivirkning av medisinen er vektoppgang, og får ikke lov å slanke meg pga det ikke er bra med tanke på hvordan en tåler medisinen. Så heller feit og "frisk" enn slank og syk.. hmmmm

Anonymkode: 2198d...998

Skrevet

Egentlig ingen grunn. Har slitt med vekt, og vært både syltynn (undervektig), normalvektig og sykelig overvektig. Trives desidert best som litt lubben, og er mye lykkeligere nå enn som både under- og normalvektig. Spiser det jeg vil, godteri på lørdager og god mat med et glass vin. HATER å trene, men går tur og mosjonerer. Vekten er stabil på 'litt lubben' og jeg trives best med det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg går på livsnødvendige medisiner, fantastisk gøy. 

Anonymkode: c490f...150

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt enkelt fordi jeg spiser flere kalorier enn jeg forbrenner. I tillegg har jeg dårlige spisevaner, som igjen fører til lavere forbrenningen enn optimalt. Og disse tingene igjen har jeg gjort som konsekvens av alvorlig depresjon. 

Trøstespising og overspising virker bedre enn andre alternativer for selvskading. Men konsekvensen av å selvmedisinere med mat er jo stor og plagsom, for ikke å snakke om hvor mye fordommer folk har mot de som er overvektige, og hvor mye de synes det er greit å hetse det. Det er kanskje den verste konsekvensen hvordan folk snakker om det. "Det er din egen feil!", selvsagt er det min feil, det er i alle fall ikke noen andre sin feil. Det er ingen andre som har tvunget mat ned halsen min. Men det betyr ikke at jeg aktivt velger det. Det betyr at omstendighetene i livet mitt er vanskelige på en slik måte at trøstespising blir et rasjonelt valg. At jeg ikke klarer noe annet. At for å komme meg igjennom dagen så virker å spise for mye, eller sukkerholdige varer som en OK pris å betale. Jeg har valgt dette like lite som de som har spisevegring. Joda, jeg velger helt konkret å spise mat eller ikke spise mat, men jeg velger ikke å ha et så vanskelig forhold til det hele, eller ha så vanskelig for å ikke klare å velge å la være. 

Anonymkode: f555e...053

• Liker 8
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har alltid brukt mat som trøst. Elsker feit mat, velger meieri smør fremfor olje når ting skal stekes. Er alt for lite aktiv 

Anonymkode: 10df3...899

Kaloriinnholdet er ganske likt i samme porsjon smør og olje. Olje er rent fett.

• Liker 3
Skrevet

Fordi mat er livet, vel. Duu-uh.:closedeyes:

AnonymBruker
Skrevet

Mobbing, som har ført til bulimi. Trøstespising. Hormonforstyrrelse. Sykdom som gjør at jeg ikke kan trenge lenger, og som fører til mer overspising. Nå er jeg ikke fullt så overvektig lengre, men jeg har bikket 30 i bmi for noen år siden... Nå er jeg noen kilo fra å være normalvektig men klarer ikke å gå ned noe særlig. Forresten ts, "feit" er et skjellsord og jeg skyr det ordet.

Anonymkode: 498dd...276

AnonymBruker
Skrevet

3 svangerskap, depresjon og prøvd ut 6 typer antidep medisiner på 10 år og pga psyken har jeg ikke klart å vært ut å trent 😞 Fått spiseforstyrrelse pga angst for mat, så derfor spiser jeg liiite og sjeldent, som ikke er bra. Ond sirkel.

Hater å være feit. Var tynn og mye friskere psykisk før barn og psyko ex. Men jobber med saken så håper ting blir letter framover. 

Anonymkode: 7a376...8de

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her også.

Anonymkode: 77c77...cd2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 15 kg overvektig, fordi jeg er alt for glad i brød, pommes frites, chips og øl! Rett og slett karbohydrater. Desdverre har aktivitetsnivået mitt endret seg siste to år, pga stillesittende jobb og 3,5 timer pendling hver dag. Med unger og lekser har jeg ikke hatt så mye tid igjen av dagene, siden jeg kommer hjem ca kl seks/halv sju hver dag og må opp igjen senest halv seks om morgenen. Får jo selvsagt 2-3 timer for lite søvn hver dag, og det hjelper ikke på forbrenningen. Som regel spiser jeg middag når de andre har lagt seg ca 2100-2130. Da har jeg gjerne ikke spist siden lunsj, og er dødssulten, og overspiser.  Prøver å trene, men får ingen flyt (har over gjennomsnittet god kondis da, så beveger meg lett som en fjær) Jeg er forresten en kvinne.

Anonymkode: d0d5b...09e

AnonymBruker
Skrevet

Bruker mat for å flukte fra tankene. Det er vel min form for selvskading. Sliter med angst og depresjon etter en trøblete oppvekst og fortid.

Anonymkode: c0714...127

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kommer dere frem til x kg overvekt? I forhold til deres egen trivselvekt eller antall kg over BMIs normalområde?

Anonymkode: ea3e6...53b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...