Gå til innhold

Du som ble mobbet - hva gjorde foreldrene dine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke blitt mobbet selv, men lillesøsteren min ble mobbet når hun gikk på barneskolen. Da av en litt eldre gutt som også ble mobbet. Så det henger nok litt sammen med det. 

En dag jeg var på vei hjem fra butikken så var han ute og gikk, sannsynligvis på vei hjem fra skolen. Jeg stoppet bilen og sa til han at han skulle gi faen i å plage lillesøsteren min. Det gjorde susen gitt. 

Anonymkode: 9b814...c83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som en som vokste opp på ett lite sted så hadde jeg en mor som var ufør etter en ulykke og turte ikke å si noe til henne fordi de som mobbet meg var ungene til de som hadde status i kommunen jeg bodde i.

Noen foreldre hadde prøvd å ta opp dette på skolen men da kom den klassiske nei mine barn gjør ikke sånt og ingenting ble gjort.

Vi har to barneskoler i kommunen jeg vokste opp i med ett møkkamiljø på begge skolene, en nylig tok dattra si ut av skolen og flytta herifra etter hun forsøkte å ta livet sitt pga av mobbing hun overlevde heldigvis.

Videregående skolen er ikke noe bedre siden de samme grupperingene eksisterer der, jeg turte heller ikke å ta igjen siden foreldrene til mobberne hadde lett kunne ha gjort livet til mamma ett sant helvete.

Prøv selv å si ifra når de som liksom skal sørge for ett godt skolemiljø er foreldre til noen av de som mobber deg.

 

Anonymkode: 744f4...33d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikke blitt mobbet selv, men lillesøsteren min ble mobbet når hun gikk på barneskolen. Da av en litt eldre gutt som også ble mobbet. Så det henger nok litt sammen med det. 

En dag jeg var på vei hjem fra butikken så var han ute og gikk, sannsynligvis på vei hjem fra skolen. Jeg stoppet bilen og sa til han at han skulle gi faen i å plage lillesøsteren min. Det gjorde susen gitt. 

Anonymkode: 9b814...c83

Om bare flere hadde vært som deg ...

Problemet er at folk er blitt så hårsåre nå at hadde dette skjedd idag, ville antagelig skolen fått besøk av et par opprørte foreldre som klaget over den forferdelige opplevelsen englebarnet deres ble utsatt for på skoleveien.

Anonymkode: bbdf0...c30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første året skjedde det lite. Måtte bli hentet på skolen innimellom fordi skoleveien ikke var trygg. Ble mobbet, dynket i snø, kastet vann på osv. Andre året ble jeg trukket ut av skolen frem til jeg fikk plass på en annen skole. Da sa min mor at «nok er nok». Skolen gjorde ingenting utenom å låse meg og venninnen min inn i et klasserom mens vi ventet på å bli hentet av foreldre etter skoleslutt. Lærerne mente vi burde prøve å bli mer som de andre og ikke skille oss ut 🤷‍♀️ Ble ikke mobbet mer etter skolebytte. 

Anonymkode: 54a74...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det gjorde de ikke. 

resultatet av dette er : det er en sann nytelelse å få pisse på gravene deres.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine trodde ikke på meg da jeg fortalte at jeg ble mobbet og bagatelliserte det bort. Noe som førte til at jeg ikke sa noe igjen etter det.

Skolen gjorde ingenting. Husker at en av de andre elevene plaget meg og jeg ble oppført og da var en av lærerne rett i nærheten, men gjorde ingenting. Gikk rett forbi. Mulig de hadde gjort noe hvis det ble fysisk, men jeg ble ikke så mye fysisk mobbet og de gangene jeg ble det så var det ikke når lærerene var i nærheten. Dette er ganske lenge siden så ting er vel litt annerledes nå.

Anonymkode: e85e7...300

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gutt i min klasse på ungdomsskolen hadde en mor som var lam og satt i rullestol. Flere av guttene i klassen sa alltid «bæææ» til han når de gikk forbi og jeg skjønte ikke hvorfor. En dag spurte jeg og de lo og sa: «fordi moren hans er lam». Vi gikk en gjeng sammen i klassen, gikk til lærer og da stoppet dem. Fy så stygge mennesker kan være 😩

Anonymkode: b8f7b...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kunne ikke gjøre noe, stakkars, for jeg fortalte dem det aldri. Var ung og altfor flau. De fikk vite det da jeg var rundt 25 og da ble de lei seg. Jeg er sikker på at min krigende mor hadde gjort en god innsats. Skulle ha gitt dem sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine visste ingenting, jeg sa heller ikke noe fordi det var så innviklet. Foreldrene mine har dessverre feilet litt underveis hva gjelder åpenhet rundt seksualitet og kropp, og jeg ble mobbet først etter at jeg hadde hatt sex første gang. Videre var det ganske mye intriger hva gjelder nettopp gutter, jentedrama og sex. Det ble mye fysisk mobbing, jeg fikk ofte blåmerker. Gutter som tok for seg uten at jeg fikk gjort stort, ikke voldtekt men overgrep. Sneip i panna. Vanndynket hver dag på sommeren og snødynket hver dag på vinteren. +++. Jeg fant på unnskyldninger for foreldrene mine med unntak av et par anledninger som var så ille at jeg ikke klarte å holde inne, men det forklarte jeg som uhell. 
 

Håper jeg som forelder kan skape trygghet for barna mine i at de kan komme til meg uansett hva. Det håpet sikkert mine foreldre de klarte også, så enkelt å si kanskje..

Anonymkode: 69c1c...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...