Gå til innhold

Forelsket i muslimsk jente, og alt er bare kaos...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Overrasket skrev:

Vel, man må velge sine kamper da. Dersom dere fortsetter å treffes i hemmelighet, og dersom faren er slik, tenk om foreldrene finne det ut? Da har dere mistet alt da. Hennes frihet, deres sjanse for et forhold. Dette høres ikke ut som faren man bør bli oppdaget av dersom man har holdt noe skjult. 

I deres alder vet man heller ikke alt om foreldrene sine. Når men er godt voksen er det lite foreldre kan overraske med. Men i starten av voksenlivet kan foreldre overraske med tanke på reaksjonen sin. Jeg hadde insistert på å forsøke å ta denne pappa-tyren ved sine kulturelle horn. Gjør et forsøk, alt eller ingenting. Dessuten, hvis hun fortsatt velger det hun antar er å verne om sin frihet og frykt for foreldrenes reaksjon over deg, da er det jo egentlig alt du trenger å vite. 

Du mener at han skal diskutere religion eller kultur med han? Isåfall synes jeg det er helt idiotisk. Han burde heller møte faren hennes med respekt å bevise at han er en bra fyr isteden. 

Anonymkode: e1605...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Overrasket
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener at han skal diskutere religion eller kultur med han? Isåfall synes jeg det er helt idiotisk. Han burde heller møte faren hennes med respekt å bevise at han er en bra fyr isteden. 

Anonymkode: e1605...7ca

Selvfølgelig ikke. Gode gud (no pun intended :P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når far/familie er muslim, så blir man på en måte automatisk muslim vil jeg tro. Tror det også har noe med at de får en slags gudsbekjennelse hvisket i øret like etter fødsel, da er de muslim. Er som en slags dåp.

Er jo ganske likt som ved jødedommen, er mor jøde er barn jøde (hvis jeg ikke har misforstått)

De fleste norske barn blir jo døpt a prest i kirke, da er de vel kristne? Jeg kan ikke så mye om religion, vonste opp i en familie som ikke har tro på dette så ble ikke døpt og hadde borgerlig konfirmasjon.

Anonymkode: c2f67...5e3

Religion bør være noe en selv velger i voksen alder. Alt annet er barnemishandling.

Anonymkode: 61e96...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lett å forutse framtiden uansett når man er 19 år, så vidt jeg vet. Man må bare roll with the punches. Siden broren hennes gifta seg med en norsk kvinne så er det vel alltids en mulighet, da har hun nok faktisk èn hvertfall fra familien som kan støtte henne. 

Du trenger ikke planlegge hele framtiden din akkurat nå bare gjør det som føles riktig, tenker jeg. 

Anonymkode: e1605...7ca

Selv om broren er gift med en norsk jente betyr ikke det at han støtter at søsteren er sammen med en ikke-muslim. I islam kan menn gifte seg utenfor religionen, men ikke kvinner. 

Det er heller ikke lurt å introdusere TS til familien som venn. Jenter har ikke lov til å ha guttevenner, så hjelper ingenting. Da kunne de like gjerne sagt det som det er.

Det beste er å innse at slike forhold ikke er lov, og vente å se hvordan livene deres utvikler seg med årene. Når dere er 19 så er det så mye som kommer til å skje som gjør at livene deres kan ta en hvilken som helst retning.

Anonymkode: 99318...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om broren er gift med en norsk jente betyr ikke det at han støtter at søsteren er sammen med en ikke-muslim. I islam kan menn gifte seg utenfor religionen, men ikke kvinner. 

Det er heller ikke lurt å introdusere TS til familien som venn. Jenter har ikke lov til å ha guttevenner, så hjelper ingenting. Da kunne de like gjerne sagt det som det er.

Det beste er å innse at slike forhold ikke er lov, og vente å se hvordan livene deres utvikler seg med årene. Når dere er 19 så er det så mye som kommer til å skje som gjør at livene deres kan ta en hvilken som helst retning.

Anonymkode: 99318...926

At det ikke er lov i forhold til ønske til foreldrene? Men i forhold til Norsk lov så er de begge myndige og det er ingen som egentlig kan si noe annet eller nekte dem. 

Men det kan jo i verse fall koste forholdet hun har til foreldrene sine, det er sant. 

Anonymkode: e1605...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det jeg har lest om andre som har uttalt seg, for eksempel et par som sto frem i vg eller dagbladet denne høsten, samt Abid Raja, er at dette tar tid og at det er krevende mens det står på. 

Jeg ville nok forsøkt å snakke med noen i samme situasjon. Abid Raja har stått frem og epostadressen er offentlig. Har selv tatt kontakt med et par politikere ifbm med jobb, og de svarer. Eller du kan se om du finner noen i nærmiljøet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foreslo for jenta at jeg kunne møte foreldrene hennes, si vi bare er venner i førsten og se det an, men hun fikk nærmest et anfall og trygla meg om å holde meg unna. Hun er redd for at hun skal få mindre frihet/at de skal bli strengere hvis de mistenker at hun vil ha/har type. De stoler på henne og er redd de ikke vil hvis de skjønner at hun er forelska.

Anonymkode: c2f67...5e3

Mindre frihet? Jenta er myndig.

Det høres merkelig ut med så strenge foreldre hvis de allerede har forkastet det meste av sin opprinnelige kultur. Har du faktisk møtt disse foreldrene? Vet du hvem de er? Har du selv verifisert det hun sier om dem?

Det høres nesten ut som hun lyver for deg av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fint å høre gutter som bryr seg mer om jenta enn om sex.

Anonymkode: e1605...7ca

Gutter kan også forelske seg, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nekte barna sine en kjæreste fordi kjæresten har feil religion/kultur er  psykisk vold. 

Anonymkode: 02b95...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan inne gjøre noe her.

D må vente og se hva jenta klarer. Dvs hun tør å gå ifra foreldre og bli sammen med deg. Da må hun gi "avkall" på hennes familie, slektninger etc. Hun er veldig redd for det. 

Kanskje hun vil bare ha flørt og litt kos i livet men vil ikke bli sammen med deg? Men når du tar seriøs og snakker om å bli sammen, får hun angst? For det var ikke dette hun vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

At det ikke er lov i forhold til ønske til foreldrene? Men i forhold til Norsk lov så er de begge myndige og det er ingen som egentlig kan si noe annet eller nekte dem. 

Men det kan jo i verse fall koste forholdet hun har til foreldrene sine, det er sant. 

Anonymkode: e1605...7ca

Hun kan jo etter loven gjøre hva hun vil, men hun er redd for å miste familie og slekt, da sitter hun på en måte igjen med ingenting, hvis du skjønner... 

4 timer siden, liljene skrev:

Av det jeg har lest om andre som har uttalt seg, for eksempel et par som sto frem i vg eller dagbladet denne høsten, samt Abid Raja, er at dette tar tid og at det er krevende mens det står på. 

Jeg ville nok forsøkt å snakke med noen i samme situasjon. Abid Raja har stått frem og epostadressen er offentlig. Har selv tatt kontakt med et par politikere ifbm med jobb, og de svarer. Eller du kan se om du finner noen i nærmiljøet. 

Takk for tips, det skal jeg prøve!

3 timer siden, jabx skrev:

Mindre frihet? Jenta er myndig.

Det høres merkelig ut med så strenge foreldre hvis de allerede har forkastet det meste av sin opprinnelige kultur. Har du faktisk møtt disse foreldrene? Vet du hvem de er? Har du selv verifisert det hun sier om dem?

Det høres nesten ut som hun lyver for deg av en eller annen grunn.

Hun lyver definitivt ikke. Har snakket med bestevenninna hennes om dette (de er barndomsvenner + naboer) og hun har fortalt at jenta virkelig er forelska og at hun bare er redd for foreldrene sine. Har ikke møtt foreldrene direkte, men har sett jenta være med dem i sentrum en gang eller to. Tror faren var på skolen en gang pga. konferansetime (det var vg1 da, da hadde vi ikke blitt kjent). Men altså tviler på at hun lyver, hun er som regel ærlig og forteller meg absolutt alt. Hun sier mindre frihet fordi foreldrene hennes kan nekte henne å gå ut mer enn nødvendig, husk at utlendinger ikke følger norsk liv ang. barna, fordi de følger kulturen sin. Selv om de har forkastet religionen, så har de fortsatt kulturen i seg, og den følger de.

3 timer siden, cmd skrev:

Du kan inne gjøre noe her.

D må vente og se hva jenta klarer. Dvs hun tør å gå ifra foreldre og bli sammen med deg. Da må hun gi "avkall" på hennes familie, slektninger etc. Hun er veldig redd for det. 

Kanskje hun vil bare ha flørt og litt kos i livet men vil ikke bli sammen med deg? Men når du tar seriøs og snakker om å bli sammen, får hun angst? For det var ikke dette hun vil?

I utgangspunktet var det nok bare flørting for begge, siden vi møttes på russefest, spesielt for henne siden jeg var den første hun gikk på date med etc. Hun ville gå over en grense hun aldri hadde turt å gå over før pga. foreldrene, men så utvikla hele greia seg for oss begge. Hun fikk definitvt følelser for meg etter en liten stund, og jeg likte personligheten hennes såpass godt at vi ikke kunne "stoppe" oss selv. Vi er jo sammen, det er offentlig blant så og si alle bekjente på vår alder at vi er et par. "Angsten" kom først på torsdag da hun slutta å "lyve" og fortalte om problemet med foreldrene. Da ble det plutselig en sannhet for oss begge. Problemet kom liksom til overflaten, og siden begges følelser er så sterke kan vi ikke ignorere det uansett hvor mye vi vil grave det ned igjen. Hun har fortalt bestevenninna at hun ikke vil annet enn å være med meg, men er redd pga. foreldrene

 

OG FOR Å GJØRE DETTE KLART; Det er ikke broren til jenta som har gifta seg med norsk dame, det får han ikke lov til av faren. Det er broren til faren hennes, altså ONKEL, som gifta seg med norsk dame. Etter at onkelen og den norske dama skilte seg så ble faren streng på at INGEN av barna får lov til å være kjæreste med andre enn fra samme land som dem selv. Faren syns det er viktig at det ikke oppstår kulturkræsj i ekteskap, og at begge sider av familien kan forstå hverandre uten problem, noe som blir vanskelig hvis begge ikke er fra samme land. Det er her problemet ligger, han vil unngå at barna skikker seg pga. kulturkræsj (skillsmisse er ikke forbudt altså, flere i familien hennes er skilte). Det er iaf dette hun og bestevenninna har fortalt meg. 

Anonymkode: c2f67...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev - Du kan IKKE gjøre noe her. Du, deres kultur er det normalt.

Derimot er det hun som gjøre noe om hun skal bli/gifte seg meg deg. Hun må tørre å si ifrantil foreldre om deg, tørre å vise deg til dem, tørre å snakke mot foreldre om de nekter etc.

om du tar første/neste steg hos henne/hennes familie, er jeg sikker på at løpet er kjørt og du kan glemme henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...