Gå til innhold

Napping av løk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 24.4.2019 den 13.21):

Trodde napping av løk og dra laksen hørte under ett annet forum her på KG! :skratte:

Anonymkode: 7684b...b15

Samme her! :hoho: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Brukes samme metode på alle typer løk? Også sølvløk, rødløk og vårløk og purreløk? 😸

Anonymkode: 6c4b2...858

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napping av løk har som oftest to metoder for frigjøring av løken. Men særlig under sommersesong er det lettere å nappe løken. Har med temperaturen å gjøre. Om vinteren starter det ofte med at man må åpne beltespennen knytte opp knappen og så dra av skallet for å komme til, alternativt knyte opp strikken så dra av skallet. Om sommeren kan man ha flaks og ha veldig medgjørlig skall så man kan nappe frem selve løken nedenfra når det er sommerskall. Men mange foretrekker også da å bruke en av vintermetodene litt ettersom hvilken type sommerskall det er. 

Dra laksen har forbausende lik fremgangsmåte noe man ikke skulle trodd. 

Anonymkode: a11fd...2a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Napping av løk har som oftest to metoder for frigjøring av løken. Men særlig under sommersesong er det lettere å nappe løken. Har med temperaturen å gjøre. Om vinteren starter det ofte med at man må åpne beltespennen knytte opp knappen og så dra av skallet for å komme til, alternativt knyte opp strikken så dra av skallet. Om sommeren kan man ha flaks og ha veldig medgjørlig skall så man kan nappe frem selve løken nedenfra når det er sommerskall. Men mange foretrekker også da å bruke en av vintermetodene litt ettersom hvilken type sommerskall det er. 

Dra laksen har forbausende lik fremgangsmåte noe man ikke skulle trodd. 

Anonymkode: a11fd...2a9

I all verden!? :hakeslepp: 

Anonymkode: 6c4b2...858

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å gå i gang og bruke samme metode på alle løkene da? :kokk:

ulike-typer-norsk-lk

 

Anonymkode: 6c4b2...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 9 måneder senere...

Ta vann i ei skål og legg løken i skåla. La den deretter ligge noen minutter, og så er det bare å dra skallet av 🙂 For skallet blir da mykt i stedet for sprøtt.

Anonymkode: 7dc5f...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til høsten kommer og jeg skal ut og nappe løken i kjøkkenhagen. Jeg begynner med å se på blasten, når den henger og ser slapp ut er det på tide å nappe den. Da tar jeg et godt tak rundt blasten, og med den andre hånda roter jeg litt rundt der nede hvor selve edelløken ligger. Så begynner jeg å nappe, med litt trening så trenger jeg ikke mer en 1-2 napp før godsakene kommer opp.

Anonymkode: 9ee83...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

origin skrev (17 timer siden):

Å herregud. Så bare overskriften og tenkte umidelbart på noe annet:O

We all did😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.3.2017 den 1.19):

Vet ikke helt hva dette spørsmålet gjør i mattråden, men om du drar løken nedover mot kastanjenøttene så vil nok soppen komme opp av skallet ;)

Anonymkode: 1d1a5...e81

😂🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...