Gå til innhold

Hjelp hvordan kan jeg (kvinne) starte samtale på tinder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er en 18 år gammel jente og har matchet med en døødsfin fyr. Han har ikke sendt melding til meg da... Er det samma det om det er gutten eller jenta som begynner samtalen? og kan noen gi tips til hva jeg kan begynne samtalen med?

Tusen takk for svar på forhånd!

Anonymkode: cc29f...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke skriv "hei". det er så low effort og teit. Dum må starte med et spørsmål.

Anonymkode: e65cf...52c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2017 den 21.47, Pmaxqueen skrev:

Skriv "hei"

IKKE bare skriv "hei". Det er ingenting som er mindre interessant og gir deg mindre lyst til  å svare av å bare få et "hei" i beste fall får du bare et generisk "hei" tilbake uten noe mer.

TS, se på profilen hans, hva ser det ut som han liker? Er han en sportstype? Gamer? Liker å reise? Start med noe spennende, hva hadde du selv likt å motta?

Anonymkode: 0a7c8...a52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke skriv "hei". det er så low effort og teit. Dum må starte med et spørsmål.

Anonymkode: e65cf...52c

hun MÅ ikke det nei, jeg ser på det slik at det er normalt å hilse på folk før man har en samtale. Bare det at hun har lyst til å starte med å ta initiativ er flott!

Anonymkode: 83a57...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

hun MÅ ikke det nei, jeg ser på det slik at det er normalt å hilse på folk før man har en samtale. Bare det at hun har lyst til å starte med å ta initiativ er flott!

Anonymkode: 83a57...5fd

Ja, med unntaket av desperate folk, så foretrekker de fleste mer enn et hei. Og jeg tar det for gitt at folk forstår at man skriver hei i tillegg til et spørsmål eller en kommentar. Selv svarer jeg ikke folk som bare skriver hei. 

Anonymkode: e65cf...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, med unntaket av desperate folk, så foretrekker de fleste mer enn et hei. Og jeg tar det for gitt at folk forstår at man skriver hei i tillegg til et spørsmål eller en kommentar. Selv svarer jeg ikke folk som bare skriver hei. 

Anonymkode: e65cf...52c

Selv om jeg selv foretrekker mer enn et hei anser jeg det som skikkelig frekt å ikke svare noen man allerede har matchet med og derfor vist at man er interessert i. Skader ikke å si hei tilbake og se hva som kommer etterpå. Man er ikke despeat fordi man hilser tilbake. Man er høflig.

Anonymkode: 9bbce...09d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg selv foretrekker mer enn et hei anser jeg det som skikkelig frekt å ikke svare noen man allerede har matchet med og derfor vist at man er interessert i. Skader ikke å si hei tilbake og se hva som kommer etterpå. Man er ikke despeat fordi man hilser tilbake. Man er høflig.

Anonymkode: 9bbce...09d

Ja, men samtidig er det ikke noe poeng i å føre en samtale med noen som faktisk ikke er i stand til det. :P

Anonymkode: e65cf...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men samtidig er det ikke noe poeng i å føre en samtale med noen som faktisk ikke er i stand til det. :P

Anonymkode: e65cf...52c

Sant det. Men man kan vel ikke konstantere at en person ikke kan føre en samtale basert på en enkelt melding. En person kan ha den mest perfekte åpningsreplikken og samtidig ikke være i stand til å svare med noe annet enn enstavelsesord senere. Blir litt kjapt å dømme noen dithen basert på en melding :P 

Anonymkode: 9bbce...09d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke skriv "hei". det er så low effort og teit. Dum må starte med et spørsmål.

Anonymkode: e65cf...52c

Liker hvordan du og alle fjortisene bruker engelsk ord blant en rekke norske ord når dere uttrykkere dere.

 

På 3/8/2017 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Hei! Er en 18 år gammel jente og har matchet med en døødsfin fyr. Han har ikke sendt melding til meg da... Er det samma det om det er gutten eller jenta som begynner samtalen? og kan noen gi tips til hva jeg kan begynne samtalen med?

Tusen takk for svar på forhånd!

Anonymkode: cc29f...4a4

Det er ganske enkelt å starte en samtale. Du skriver Hei, mens du samtidig spør om et spørsmål. Still noen spørsmål angående bildene hans. Forhåpentligvis har han noen mer interessant bilder enn 4 selvportrett på badet. F.eks "Hei, ser at du spiller fotball hvor du har på deg en rød lagtrøye på bilde 3. Hvilket lag spiller du for?"

Anonymkode: f2eed...bd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan starte samtalen med : hei, hva gjør så denne karen fornoe spennende da ?:) eller heisann, du så interessant ut ,lyst og bli bedre kjent ? De jeg har brukt gjøre under nettdating . Har ofte vert i forhold da så noen år siden jeg nett data men 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for at hei blir uglesett av erfarne Tinder-travere, hvor de fleste er kvinner eller mennesker som gir uttrykk for sin erfaring med kvinner, vil jeg si at å si hei er en universell kontaktsøkende form. Jeg mener, i hvilken verden er det galt å si hei når man søker kontakt?

Jeg kan garantere deg at du som kvinnelig bruker av Tinder ikke vil bli avvist av normale kontaktsøkende termer som hei. Disse innvendingene er for menn, og menn alene.

Endret av Jus sanguinis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jus sanguinis skrev:

 

Jeg kan garantere deg at du som kvinnelig bruker av Tinder ikke vil bli avvist av normale kontaktsøkende termer som hei. Disse innvendingene er for menn, og menn alene.

Ja fordi du vet hvordan alle menn er på tinder eller? 

Har absolutt opplevd at menn ikke har svart også. men er derrimot ikke sikkert at det har noe med meldinga å gjøre. Bortsett fra èn gang da jeg kalte en fyr for Tarzan fordi han ligna så sinnnnsykt på tegnefigurden trazan. Da tok det mange uker før han svarte også skreiv han "try again" :fnise: 

Anonymkode: 636d3...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja fordi du vet hvordan alle menn er på tinder eller? 

Har absolutt opplevd at menn ikke har svart også. men er derrimot ikke sikkert at det har noe med meldinga å gjøre. Bortsett fra èn gang da jeg kalte en fyr for Tarzan fordi han ligna så sinnnnsykt på tegnefigurden trazan. Da tok det mange uker før han svarte også skreiv han "try again" :fnise: 

Anonymkode: 636d3...58f

Når sant skal sies vet jeg ikke det, men jeg baserer meg på hvordan menn generelt oppfører seg på slike sider. Det hele dreier seg om at kvinner er byttet og menn er jegere. Hvordan ser du for deg at denne virkeligheten endres gjennom noen tastetrykk fra din side? Jeg sier at den biologiske virkeligheten bak det hele tilsier at du ikke kan.

Tror du at du kan endre den biologiske virkeligheten gjennom noen politisk korrekte definisjoner som at alle kvinner kan kalle mannen sin Tarsan? Tarsan eksisterer bare fordi kvinner vil ha ham, eller Tarsan eksisterer bare fordi alle menn drømmer om å være den Tarsan alle kvinner vil ha, problemet er bare at ikke alle menn er Tarsan i virkeligheten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jus sanguinis skrev:

Når sant skal sies vet jeg ikke det, men jeg baserer meg på hvordan menn generelt oppfører seg på slike sider. Det hele dreier seg om at kvinner er byttet og menn er jegere. Hvordan ser du for deg at denne virkeligheten endres gjennom noen tastetrykk fra din side? Jeg sier at den biologiske virkeligheten bak det hele tilsier at du ikke kan.

Tror du at du kan endre den biologiske virkeligheten gjennom noen politisk korrekte definisjoner som at alle kvinner kan kalle mannen sin Tarsan? Tarsan eksisterer bare fordi kvinner vil ha ham, eller Tarsan eksisterer bare fordi alle menn drømmer om å være den Tarsan alle kvinner vil ha, problemet er bare at ikke alle menn er Tarsan i virkeligheten.

 

Du tror ikke at jeg også snakker av erfaring eller? Hva du mener og hva du har lest i biologiboka er ikke nødvendigvis helt riktig. Og tid er også en faktor.. sveiper man mye og får mange matcher, OG man er kjekk, skal man da svare alle?

Nei her var mer snakk om ansiktet hans, han hadde langt svart hår og et tynt ansikt og en lang hake, og kanskje var det frekt av meg å kalle han det, men jeg var i utgangspunktet mest ute etter en morsom samtale, ikke nødvendigvis å overhode møte han. Han var modell tor jeg, og virka ganske selvhøytidelig. Jeg fikk meg en god latter etter det svaret, og så sletta jeg han. Som om jeg skulle fortsette å prøve å fange intressen hans liksom :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Thaila skrev:

Du tror ikke at jeg også snakker av erfaring eller? Hva du mener og hva du har lest i biologiboka er ikke nødvendigvis helt riktig. Og tid er også en faktor.. sveiper man mye og får mange matcher, OG man er kjekk, skal man da svare alle?

Nei her var mer snakk om ansiktet hans, han hadde langt svart hår og et tynt ansikt og en lang hake, og kanskje var det frekt av meg å kalle han det, men jeg var i utgangspunktet mest ute etter en morsom samtale, ikke nødvendigvis å overhode møte han. Han var modell tor jeg, og virka ganske selvhøytidelig. Jeg fikk meg en god latter etter det svaret, og så sletta jeg han. Som om jeg skulle fortsette å prøve å fange intressen hans liksom :rolleyes:

Du er altså en prinsesse på prøve? Jo, jeg kan godt forstå menns opposisjon mot den naturligheten som utspiller seg på Tinder. Men det betyr ikke at jeg støtter den islamiseringen av det norske samfunnet som foregår. Ja, det betyr at jeg ofrer meg selv i kampen mot islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Du er altså en prinsesse på prøve? Jo, jeg kan godt forstå menns opposisjon mot den naturligheten som utspiller seg på Tinder. Men det betyr ikke at jeg støtter den islamiseringen av det norske samfunnet som foregår. Ja, det betyr at jeg ofrer meg selv i kampen mot islam.

wtf, hva har det her med islam å gjøre? 

Anonymkode: 636d3...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

wtf, hva har det her med islam å gjøre? 

Anonymkode: 636d3...58f

Fordi islamisering handler om hvordan hun som kvinne kan starte en samtale på Tinder? Hva faen vet jeg, annet enn at det selvfølgelig har noe å gjøre med islamisering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

hun MÅ ikke det nei, jeg ser på det slik at det er normalt å hilse på folk før man har en samtale. Bare det at hun har lyst til å starte med å ta initiativ er flott!

Anonymkode: 83a57...5fd

Nå er ikke dette en person du står rett foran og sier hei til. Har lest en annen tråd om nesten det samme og "hei" blir ofte gidder ikke å svare.. komenter et bilde, eller profilen etc.. 

Anonymkode: 9a8f0...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...