Gå til innhold

Negative personer tiltrekker seg negative ting? Omvendt for positive?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er en ond, ond sirkel. Jeg har opparbeidet et delvis negativt tankemønster, jeg driver å kommer meg ut av. Jeg har lett for å tenke, f.eks dersom det er noe jeg gleder meg til : "det er for godt til å være sant at det faktisk skal skje", "tør ikke å slippe lykken for langt inn enda, det blir garantert avlyst". Slik tenker jeg.. og det skjedde senest for ikke så lenge siden. Men så ba jeg til høyere makter om å få en annen mulighet, og fikk det allerede på dagen. 

 

Anonymkode: 2b31f...b60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en ond, ond sirkel. Jeg har opparbeidet et delvis negativt tankemønster, jeg driver å kommer meg ut av. Jeg har lett for å tenke, f.eks dersom det er noe jeg gleder meg til : "det er for godt til å være sant at det faktisk skal skje", "tør ikke å slippe lykken for langt inn enda, det blir garantert avlyst". Slik tenker jeg.. og det skjedde senest for ikke så lenge siden. Men så ba jeg til høyere makter om å få en annen mulighet, og fikk det allerede på dagen. 

 

Anonymkode: 2b31f...b60

Ja, tenk positive tanker og det positive gror, er det et uttrykk som sier! :) Jeg tror absolutt det er noe i det, det er svært viktig å fokusere på de positive tingene i hverdagen og livet ditt. Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det! Er glasset halvtomt eller halvfullt? Ved å være negativt innstilt, enten det er bevisst eller ubevisst, så tror jeg at man utstråler en negativ energi, som igjen tiltrekker seg negativt. Det kan lett oppleves slik i alle fall! Og det samme med positiviteten! Jo mer positiv du er til ting, og fokuserer på det positive, fine og gode, jo mer vil du se av det! Våge å tro på dine ønsker og drømmer, og tenkt positivt om dem! :) Så flott å lese om at du driver med å komme deg ut av negativt tankemønster, og flott å lese at du fikk en annen mulighet da du ba om det! Om du ber, eller tenker positive tanker, så tenker jeg at det er et riktig fokus, fokus på det positive. Er sikker på at det vil endre mye for deg personlig og i din hverdag, til det positive selvsagt! :) Tror du har helt rett i overskriften din, og det finnes faktisk mange fine bøker om dette temaet. Smil til verden, og verden smiler tilbake til deg! :) :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...