Gå til innhold

Tryggest å kjøpe bruktbil av kvinner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
5 minutter siden, Commander skrev:

Og hvor mange bileiere er kvinner?? Har inntrykk av at de fleste familier er det menn som har ansvaret for transport. Innkjøp, service, vedlikehold, kjøp og salg mm.  Statistikken din er meningsløs om eierforhold ikke er med. Kvinner er mest opptatt av trygghet og vil også kjøpe og selge gjennom forhandler. Menn skal lizzom fikse det sjæl....

Statistikken er ikke meningsløs. Det betyr ingenting at andelen menn som svindler er lav, når antallet kvinner som svindler nærmest er fraværende.

For å sette det på spissen (ikke reelle tall, men for å vise risikofaktor)

Sjansen for å bli svindlet og løyet til av en mannlig selger = 5 % (95% av menn er ærlige)

Sjansen for å bli svindlet og løyet til av en kvinnelig selger = 0 % (100% av kvinner er ærlige)

Hvem ville du kjøpt bil av?

Anonymkode: 4a79e...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Statistikken er ikke meningsløs. Det betyr ingenting at andelen menn som svindler er lav, når antallet kvinner som svindler nærmest er fraværende.

For å sette det på spissen (ikke reelle tall, men for å vise risikofaktor)

Sjansen for å bli svindlet og løyet til av en mannlig selger = 5 % (95% av menn er ærlige)

Sjansen for å bli svindlet og løyet til av en kvinnelig selger = 0 % (100% av kvinner er ærlige)

Hvem ville du kjøpt bil av?

Har kjøpt minimum 25 kjt(bil/mc/tilhenger) . Kun ett hadde en kvinnelig eier. Og den bilen var ikke spesielt godt vedlikeholdt/rengjort eller på annen måte bra pga fødselsnr. Ser faktisk ikke på kjønn men på bilen som selges. Har kjøpt bil av millionærer på de dyreste adressene i Oslo som til de grader har vannskjøttet kjøretøyet. Poenget er at kjøp av bil etter statistikk på eier er risikosport. Faktisk er jeg mer kresen på hvem jeg selger til. Surving, klaging i ettertid og aggresiv pruting og hele slekta på slep har jeg opplevd...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Commander skrev:

Har kjøpt minimum 25 kjt(bil/mc/tilhenger) . Kun ett hadde en kvinnelig eier. Og den bilen var ikke spesielt godt vedlikeholdt/rengjort eller på annen måte bra pga fødselsnr. Ser faktisk ikke på kjønn men på bilen som selges. Har kjøpt bil av millionærer på de dyreste adressene i Oslo som til de grader har vannskjøttet kjøretøyet. Poenget er at kjøp av bil etter statistikk på eier er risikosport. Faktisk er jeg mer kresen på hvem jeg selger til. Surving, klaging i ettertid og aggresiv pruting og hele slekta på slep har jeg opplevd...

Det du sier gjenspeiler hva jeg hørte for mange år siden, med det å ha mye penger og drite i vedlikeholdet. Men også det siste med pruting og klage, veit om et tilfelle hvor en russebil skulle selges. Kjøperen måtte reise uten å få kjøpt russebilen, grunnet uenighet i hva som skulle stå i kontrakten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Commander skrev:

Løy hun om bilens tilstand for å skvise ut noen ekstra tusenlapper fra deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat som en mannlig selger ville ha gjort😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som regel unnlater man å fortelle om feil. Det er ofte feil som viser seg etterhvert hvor man ser at eier har forsøkt å skjule/rette feilen uten å ha kunnskaper.  Mye "lure" løsninger ute å går. Desverre er det slike ting man finner ut av etterhvert. I denne damens tilfelle hadde hun festet et blinklys med strips?! fra innsiden og kreativ bruk at tape. Plassert ei pute over et hull i setetrekket bl.a.

Så ærlige kvinner vs uærlige menn oppstillingen har jeg ikke trua på.

Sitat fra ssb:Flere enn ni av ti fritidsbåter er registrert på norske menn, det samme er 75 prosent av motorkjøretøy (bil) og også åtte av ti campingvogner. Det viser tall fra Statistisk sentralbyrås (SSB) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...