AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #1 Del Skrevet 6. mars 2017 Jeg er på utkikk etter en bruktbil. Men kan ingenting om bil. Jeg prøver å lese meg opp, og ser at det er million fallgruver man kan havne i. Bruktbil virker som det mest risikable kjøpe man gjør i løpet av livet. Så risikabelt at det kan sammenlignes med black jack. Så jeg tenker å gjøre det jeg kan for å redusere risiko. I den sammenheng har jeg tenkt at det kan være lurt å kjøpe en bruktbil fra en kvinnelig selger. Kvinner er mindre tilbøyelige til å svindle eller lure tenker jeg, både når det kommer til pris og bilens tilstand. Hvis bilen har en feil som ikke selger opplyste om, kan man med rimelig sikkerhet anta at dama selv ikke visste, fordi kvinner er ærlige. Dessuten er ofte biler kjørt av kvinner pent behandlet og de lukter godt innvendig. Ulempen er kanskje at kvinner har mindre peiling på bil og sånn sett ikke kjenner bilens tilstand godt nok og kanskje ikke har tatt godt nok vare på bilen under eierskapet. Jeg har saumfart konflikter rundt bruktbilkjøp, og alle har en tydelig tendens. Det er alltid, uten unntak, en mannlig selger. Hva tenker dere? Er jeg inne på noe? Anonymkode: 4a79e...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #2 Del Skrevet 6. mars 2017 Også får du kanskje med sånne øyenvipper som Sally sykebil har så bilen blir ekstra pen. Anonymkode: d38c3...099 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 6. mars 2017 #3 Del Skrevet 6. mars 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er på utkikk etter en bruktbil. Men kan ingenting om bil. Jeg prøver å lese meg opp, og ser at det er million fallgruver man kan havne i. Bruktbil virker som det mest risikable kjøpe man gjør i løpet av livet. Så risikabelt at det kan sammenlignes med black jack. Så jeg tenker å gjøre det jeg kan for å redusere risiko. I den sammenheng har jeg tenkt at det kan være lurt å kjøpe en bruktbil fra en kvinnelig selger. Kvinner er mindre tilbøyelige til å svindle eller lure tenker jeg, både når det kommer til pris og bilens tilstand. Hvis bilen har en feil som ikke selger opplyste om, kan man med rimelig sikkerhet anta at dama selv ikke visste, fordi kvinner er ærlige. Dessuten er ofte biler kjørt av kvinner pent behandlet og de lukter godt innvendig. Ulempen er kanskje at kvinner har mindre peiling på bil og sånn sett ikke kjenner bilens tilstand godt nok og kanskje ikke har tatt godt nok vare på bilen under eierskapet. Jeg har saumfart konflikter rundt bruktbilkjøp, og alle har en tydelig tendens. Det er alltid, uten unntak, en mannlig selger. Hva tenker dere? Er jeg inne på noe? Anonymkode: 4a79e...6e0 Nååå....jeg tror du er mer på villspor enn sannhet. Det finnes begge deler fra begge kjønn, noen tar godt vare på bilen, vasker den titt og ofte, passer på servicer når det er tid for den, og noen driter i det meste og bare kjører så lenge det går. De siste er de skumleste. Finnes det et komplett servicehefte ser det litt greiere ut. Men noe anna er om bilen virkelig er i god stand når du kjøper den. EU kontroll er ingen garanti for at alt er i orden, selv om du kjøper hos en forhandler. Alle biler kan krangle litt før eller seinere, uansett km.stand. Er den hel og pen innvendig, minimalt med striper og merker utvendig, kan det se greit ut. Om du ser den i med vann på og det dannes vannperler, er det også polert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #4 Del Skrevet 7. mars 2017 Bruktbil er en risikosport nesten uansett hvordan du prøver deg frem. Klarer du å kjøpe noe billig som ikke fører til at du blir økonomisk ruinert de neste årene har du hatt flaks! Kjøp heller noe som har litt garantitid igjen og sats på at bilen holder etter dette. Ikke glem heller at elbiler har mange tusen færre deler å vedlikeholde slik at dere på bruktmarkedet slipper å bruke masse penger på å fikse gamle fossildeler. Anonymkode: 59a94...ee5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #5 Del Skrevet 7. mars 2017 Jeg hadde heller kjøpt fra eldre mennesker med god økonomi, de to absolutt beste bilene jeg har hatt har vært innbyttebiler fra folk i denne gruppa. Jeg er kvinne selv, og når jeg og partner har solgt bil har vi alltid skrevet mitt navn, fordi folk er dumme og tenker som deg, pluss at siden de har lavere forventninger til min peiling på bil har jeg større rom for å slå ut med armene og spille dum i etterkant. Ikke kjører jeg spesielt pent heller, siden jeg har vært yrkessjåfør i mange år. Anonymkode: cfdbb...f4b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 7. mars 2017 #6 Del Skrevet 7. mars 2017 Må huske på at kvinner vet lite om en bil, og bryr seg mindre jeg kjørte forrige bilen min oljetørr fordi jeg ikke skjønte at jeg måtte sjekke oljen osv.. flate dekk og på felgen fordi jeg ikke orket å fylle luft i, så vi kan ødelegge mye med å ikke gjøre slike enkle ting annet enn å fylle bensin. Jeg kjøpte bil hos forhandler, der fikk jeg i det minste 1 års garanti på bruktbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #7 Del Skrevet 7. mars 2017 Haha. har kjøpt bil av kvinner. De har ofte en kompis eller far som hjelper til med vedlikhold. Har funnet (bite)negler under setene og det er noen som har innbilt endel kvinnelige bileiere at hvis man trykker sjokoladepapir og drops laaangt ned i bilens hulrom så er de borte for alltid. Lakkskader etter ringer på bagasjeromslokk, WTF?!. Bulker nederst på døra etter å ha lukket døra med handleposer i samme hånd. Matrester har det blitt noen av. Altfor lange gardinbrett fra ikea som skader taket eller riper opp innsiden av vindu. Skrape is med vindusviskere er populært. osv. Menn liker bil, de er ofte stolte av bilen sin. For mange kvinner er bilen noe som er nødvendig og brukes med samme omsorg som en REMA1000 pose. Polering?! Hva er det.... Anonymkode: dd349...6d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #8 Del Skrevet 7. mars 2017 Kan vel være litt begge deler uansett om det er en kvinne eller mann som har kjørt den. Er ikke så god på bil selv, men fant ut på den harde måten at hvis bilen har gått ca 120 000 eller mer så sørg for å sjekke registerreima eller få den byttet. Bilen jeg hadde var i god stand og pent kjørt bortsett fra at reg.reima tok kvelden og bilen stoppet for godt. Anonymkode: 73574...2a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 7. mars 2017 #9 Del Skrevet 7. mars 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruktbil er en risikosport nesten uansett hvordan du prøver deg frem. Klarer du å kjøpe noe billig som ikke fører til at du blir økonomisk ruinert de neste årene har du hatt flaks! Kjøp heller noe som har litt garantitid igjen og sats på at bilen holder etter dette. Ikke glem heller at elbiler har mange tusen færre deler å vedlikeholde slik at dere på bruktmarkedet slipper å bruke masse penger på å fikse gamle fossildeler. Anonymkode: 59a94...ee5 Om en elbil har mange tusen færre deler, så er det bare pisspreik å hevde den er billigere. Vel, den er billigere helt til den dagen batteripakka takker for seg, og den er utenfor garantitida! Du må ta med mer enn det du ser så langt nesa di rekker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #10 Del Skrevet 7. mars 2017 Du er nok ikke helt på viddene. Men det er i beste fall bare en grovsortering. Har sett menn som kjøper biler solgt som delebil til 10k, og solgt den videre på Finn uka etter til 30-40.000 etter en vask og støvsuging innvendig. Dette er etter mitt syn åpenbar uærlighet og på grensen til svindel. Alt for litt kjappe penger. Tror aldri jeg har hørt om kvinner som svindler på denne måten. De har rett og slett ikke samvittighet til å lyve og svindle som menn har. Utenlandske menn er ennå verre en norske menn, så du kan gjøre en grovsortering der også. Anonymkode: 11c37...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2017 #11 Del Skrevet 7. mars 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis bilen har en feil som ikke selger opplyste om, kan man med rimelig sikkerhet anta at dama selv ikke visste, fordi kvinner er ærlige. Anonymkode: 4a79e...6e0 Det er ihvertfall enklere for kvinner å trekke "oi, det visste jeg ikke" kortet Kvinner er kanskje noe mindre tilbøyelige å svindle noen når man møter de face to face. Men ikke stol mer på de når det gjelder bruktsalg på finn eller på internett. Tipper mange ikke ville kvidd seg på noen hvite løgner under bruktsalget, though Anonymkode: 90f33...ab8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #12 Del Skrevet 10. mars 2017 Det er godt mulig det er generelt tryggere å kjøpe bruktbiler fra kvinner, men hadde du kjøpt av x'en min så hadde du kjøpt katta i sekken. Makan til å skrotkjøre biler skal du lete lenge etter. Anonymkode: cb0bc...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 10. mars 2017 #13 Del Skrevet 10. mars 2017 På 6.3.2017 den 20.04, AnonymBruker skrev: Jeg er på utkikk etter en bruktbil. Men kan ingenting om bil. Jeg prøver å lese meg opp, og ser at det er million fallgruver man kan havne i. Bruktbil virker som det mest risikable kjøpe man gjør i løpet av livet. Så risikabelt at det kan sammenlignes med black jack. Så jeg tenker å gjøre det jeg kan for å redusere risiko. I den sammenheng har jeg tenkt at det kan være lurt å kjøpe en bruktbil fra en kvinnelig selger. Kvinner er mindre tilbøyelige til å svindle eller lure tenker jeg, både når det kommer til pris og bilens tilstand. Hvis bilen har en feil som ikke selger opplyste om, kan man med rimelig sikkerhet anta at dama selv ikke visste, fordi kvinner er ærlige. Dessuten er ofte biler kjørt av kvinner pent behandlet og de lukter godt innvendig. Ulempen er kanskje at kvinner har mindre peiling på bil og sånn sett ikke kjenner bilens tilstand godt nok og kanskje ikke har tatt godt nok vare på bilen under eierskapet. Jeg har saumfart konflikter rundt bruktbilkjøp, og alle har en tydelig tendens. Det er alltid, uten unntak, en mannlig selger. Hva tenker dere? Er jeg inne på noe? Anonymkode: 4a79e...6e0 Ville hatt med meg noen som har peiling på hva man skal spørre om eller se etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #14 Del Skrevet 10. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er godt mulig det er generelt tryggere å kjøpe bruktbiler fra kvinner, men hadde du kjøpt av x'en min så hadde du kjøpt katta i sekken. Makan til å skrotkjøre biler skal du lete lenge etter. Anonymkode: cb0bc...084 Menn skrotkjører også biler. Forskjellen er at menn likevel sier at bilen er strøken og selger den som strøken. Mens kvinner er ærlige og sier at den er skrotkjørt, fordi kvinner er mindre tilbøyelige til å lyve og svindle for noen usle ti-tusener. Kvinner har rett og slett ikke samvittighet til å påføre andre smerte og jævelskap. Anonymkode: 11c37...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 10. mars 2017 #15 Del Skrevet 10. mars 2017 På 7.3.2017 den 15.33, AnonymBruker skrev: Jeg hadde heller kjøpt fra eldre mennesker med god økonomi, de to absolutt beste bilene jeg har hatt har vært innbyttebiler fra folk i denne gruppa. Jeg er kvinne selv, og når jeg og partner har solgt bil har vi alltid skrevet mitt navn, fordi folk er dumme og tenker som deg, pluss at siden de har lavere forventninger til min peiling på bil har jeg større rom for å slå ut med armene og spille dum i etterkant. Ikke kjører jeg spesielt pent heller, siden jeg har vært yrkessjåfør i mange år. Anonymkode: cfdbb...f4b Sånn ca samme her, opplært av en yrkessjåfør, kjører derav som en (ish). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #16 Del Skrevet 11. mars 2017 Jeg har kjøpt fra utlendinger (som alle advarer mot) med de mest snuskete lokaler på øslandet, jeg har kjøpt fra div. menn og kvinner. Å si at kvinner er mer redelige er bare tull. Samme som å si at alle japanere er redelige og aldri lurer deg, fordi de har et rykte på seg om å ha en høyere moral og redelighet. Men det er mye snusk der og når du skal gjøre noe forretninger med japanske firma. Gjør dine forhåndsundersøkelser godt. Kjøp fra entusiast forum o.l. Anonymkode: 2f5cc...bb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #17 Del Skrevet 12. mars 2017 Dummeste jeg har hørt! Jeg er jente og behandler ikke bilen min pent. Det at du kan bli lurt gjelder nok både damer og menn. Du kan kreve en NAF test av bilen før du kjøper den. I tillegg er det jo alltid lurt å ta med seg bilkyndige når du skal se på bilen. Toyota er alltid en sikker vinner. Det er en god og driftssikker bil :-) Lite problemer med den! Anonymkode: c2af6...750 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 12. mars 2017 #18 Del Skrevet 12. mars 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dummeste jeg har hørt! Jeg er jente og behandler ikke bilen min pent. Det at du kan bli lurt gjelder nok både damer og menn. Du kan kreve en NAF test av bilen før du kjøper den. I tillegg er det jo alltid lurt å ta med seg bilkyndige når du skal se på bilen. Toyota er alltid en sikker vinner. Det er en god og driftssikker bil :-) Lite problemer med den! Anonymkode: c2af6...750 Før 2000-2001 var de driftsikre og pålitelige, ikke etter at de begynte produksjonen i Europa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #19 Del Skrevet 13. mars 2017 Mange som misforstår poenget her. Poenget er ikke at kvinner behandler bilene sine penere enn menn. Men at kvinner er mindre tilbøyelige til å lyve om bilens tilstand. Jeg har nå siden jeg startet tråden gått gjennom omtrent 250 tvistesaker om bruktbilkjøp, hos både forbrukerklageutvalget og tingretten. Og bildet er så entydig som det kan bli. Svært få saker har en kvinnelig selger som saksøkt. Uten å ha ført statistikk, vil jeg anslå at saksøkt selger i 80-90% av tilfellene er en mann. (medregnet et anslag om at om omtrent 80% av selgerne i bruktbilfirmaene er menn). Anonymkode: 4a79e...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 13. mars 2017 #20 Del Skrevet 13. mars 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange som misforstår poenget her. Poenget er ikke at kvinner behandler bilene sine penere enn menn. Men at kvinner er mindre tilbøyelige til å lyve om bilens tilstand. Jeg har nå siden jeg startet tråden gått gjennom omtrent 250 tvistesaker om bruktbilkjøp, hos både forbrukerklageutvalget og tingretten. Og bildet er så entydig som det kan bli. Svært få saker har en kvinnelig selger som saksøkt. Uten å ha ført statistikk, vil jeg anslå at saksøkt selger i 80-90% av tilfellene er en mann. (medregnet et anslag om at om omtrent 80% av selgerne i bruktbilfirmaene er menn). Anonymkode: 4a79e...6e0 Og hvor mange bileiere er kvinner?? Har inntrykk av at de fleste familier er det menn som har ansvaret for transport. Innkjøp, service, vedlikehold, kjøp og salg mm. Statistikken din er meningsløs om eierforhold ikke er med. Kvinner er mest opptatt av trygghet og vil også kjøpe og selge gjennom forhandler. Menn skal lizzom fikse det sjæl.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå