Gå til innhold

Zara Larsson og hennes syn på menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg er sent ute med denne, men er det flere som så intervjuet med henne på Skavlan, der hun uimotsagt får si at menn generelt er ekle, ubehaglige og slitsomme?

Hadde man sluppet like lett dersom en mann f.eks hadde sagt at feministkulturen eller den muslimske kulturen og kvinner/muslimer generelt er ekle, ubehaglige og slitsomme, og avsluttet med bredt glis og til vill jubel fra publikum?

Jeg husker da Jimmy Åkesson ble intervjuet av samme Skavlan, der Skavlan under hele intervjuet trakk en skeptisk og nesten avvisende mine, mens han når Larsson annonserer mannhat møtte det med latter og aksept. Hvorfor er det slik?

 

Anonymkode: 96d32...0c7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun sier bare sannheten.

Anonymkode: eb9e7...c67

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Hun ble møtt med latter. Men ble hun møtt med aksept? Ble utsagnene hennes møtt med aksept og enighet?

Anonymkode: 52e0c...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter ikke det utsagnet da det er primitivt og generaliserende. Egentlig burde hun ikke kvalifisere til å være feminist kun ved å komme med generelle stikk til menn.

Anonymkode: 2e3c3...770

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er 19..

Anonymkode: c2273...eea

Synes virkelig ikke det unskylder noe som helst. Hun er voksen. Hun bør vite bedre. En 19 åring er ikke et barn.

Anonymkode: 52e0c...2ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støtter ikke det utsagnet da det er primitivt og generaliserende. Egentlig burde hun ikke kvalifisere til å være feminist kun ved å komme med generelle stikk til menn.

Anonymkode: 2e3c3...770

Hun sier jo bare det hun i likhet med svært mange andre kvinner har erfart og observert. Hun er modig.

Anonymkode: 443c9...e8d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes virkelig ikke det unskylder noe som helst. Hun er voksen. Hun bør vite bedre. En 19 åring er ikke et barn.

Anonymkode: 52e0c...2ae

Jah.., det kunne man jo sagt til russen og.."Du danser som en hore" etc, etc, når du nevner mannesyn/kvinnesyn..

Anonymkode: c2273...eea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier jo bare det hun i likhet med svært mange andre kvinner har erfart og observert. Hun er modig.

Anonymkode: 443c9...e8d

Akkurat som menn som kaller kvinner for bitterfitter bare sier det mange menn har observert og erfart. Er de også modige?

Anonymkode: 47a14...ae1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier jo bare det hun i likhet med svært mange andre kvinner har erfart og observert. Hun er modig.

Anonymkode: 443c9...e8d

Det er vel en typisk tankegang for mobbere og de som drar folk enda lengre ned i gjørma. Et samfunn hvor det å si stygge og helst fæle ting om større grupper er objektivt og politisk korrekt. 

Anonymkode: 2e3c3...770

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Det-gar-alvorlig-darlig-med-guttene-vare-Men-mediene-reproduserer-stereotypier-om-kjonnsmakt--Anki-Gerhardsen-616200b.html

Enig med Anki. Se for dere at Kygo si noe tilsvarende om damer.

For å gjøre det klart er jeg både dame og feminist., men synes ikke den demoniseringen hun og mange av hennes svenske medsøstre driver med er greit.

Anonymkode: da8c8...edd

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier jo bare det hun i likhet med svært mange andre kvinner har erfart og observert. Hun er modig.

Anonymkode: 443c9...e8d

Kjempemodig. Man skal virkelig være tøff for å lire av seg slikt demagogisk sludder og ikke la seg knekke av den påfølgende applausen.

Anonymkode: 2a0cb...47a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat som menn som kaller kvinner for bitterfitter bare sier det mange menn har observert og erfart. Er de også modige?

Anonymkode: 47a14...ae1

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei de er patetiske.

Anonymkode: eb9e7...c67

 

Velkommen til feministenes verden.

Anonymkode: 98a2b...687

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et vel barn og snevre mennesker som holder på slik. Ekstreme mennesker er alltid litt snevre i sitt blikk. Enten det et snakk om rasister, sosialister, feminister, høyreekstreme osv osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjempemodig. Man skal virkelig være tøff for å lire av seg slikt demagogisk sludder og ikke la seg knekke av den påfølgende applausen.

Anonymkode: 2a0cb...47a

Hun har fått mye motbør etter det hun har uttalt, mest fra mannssjåvinister som prøver å latterliggjøre henne og vil dra henne ned i søla. Det er modig av henne å stå fram og tale ærlig og i klartekst.

Anonymkode: 443c9...e8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har fått mye motbør etter det hun har uttalt, mest fra mannssjåvinister som prøver å latterliggjøre henne og vil dra henne ned i søla. Det er modig av henne å stå fram og tale ærlig og i klartekst.

Anonymkode: 443c9...e8d

Enig hun sier bare sannheten om menn. Selvsagt så tåler ikke menn dette.

Anonymkode: eb9e7...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette bekrefter det jeg (modig?) har hevdet i ganske mange år. Det er to standarder for hva som er mulig å komme unna med i det offentlige rom. Som kvinne og feminist kan man si hva som helst, uansett hvor sexistisk og fordomsfullt det er. Dette kvinnemennesket kaller seg feminist og hun representer en stor del av det feminismen står for i praksis. For meg er det den salgs holdninger som kjennetegner feminismen og derfor vil jeg aldri kalle meg feminist.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på en måte forventet at artister og kultur kjendiser skal være ekstreme feminister og ligge langt til venstre politisk, ala Madonna. De går i flokk og hyller hverandre og lever ofte avskåret og beskyttet fra den virkelige verden. Om de mener alt de står for, eller om det er en del av image vet jeg ikke, men jeg tror få av de forstår psykologien bak den ofte litt ufrivillige komiske og de forutsigbare ytringene.

Släpp fångarne loss, det är vår!

Den sier vel alt om Sverige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, kat-e skrev:

Det er på en måte forventet at artister og kultur kjendiser skal være ekstreme feminister og ligge langt til venstre politisk, ala Madonna. De går i flokk og hyller hverandre og lever ofte avskåret og beskyttet fra den virkelige verden. Om de mener alt de står for, eller om det er en del av image vet jeg ikke, men jeg tror få av de forstår psykologien bak den ofte litt ufrivillige komiske og de forutsigbare ytringene.

Släpp fångarne loss, det är vår!

Den sier vel alt om Sverige.

Disse holdningene er svært vanlige blant sentrale og synlige feminister. Vi ser det også her til lands. Jeg synes ikke det er det spor komisk. Det er en krigserklæring.

Så....det store spørsmålet må jo bli: Hvordan kan man i det hele tatt lure på hvorfor menn er kritisk til feminismen? På den ene siden sier feminister at de ønsker å bedre levekårene både for kvinner og for menn. På den andre siden får man ofte slike bejublede utsagn i media. I tillegg får man bekreftet realitetene ved å se de faktiske forholdene i samfunnet.

 

Endret av Jalp
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...