Jump to content
AnonymBruker

Zara Larsson og hennes syn på menn

Recommended Posts

kat-e
7 minutter siden, Jalp skrev:

Disse holdningene er svært vanlige blant sentrale og synlige feminister. Vi ser det også her til lands.

Så....det store spørsmålet må jo bli: Hvordan kan man i det hele tatt lure på hvorfor menn er kritisk til feminismen? På den ene siden sier feminister at de ønsker å bedre levekårene både for kvinner og for menn. På den andre siden får man ofte slike bejublede utsagn i media. I tillegg får man bekreftet realitetene ved å se de faktiske forholdene i samfunnet.

Jeg regnet lenge meg selv som feminist, men sluttet for noen få år siden når jeg oppdaget at de kjempet for hijab og Islam, hat i mot menn osv. Det har utviklet seg til å bli noe annet og ingen "feminister" tør å si noe i mot.

Fortsetter under...

Guest antbug

Jeg så intervjuet og synes hun virket veldig umoden til å være 19 år. Jeg hadde trodd henne tvert hvis hun presenterte seg som 15. Tipper at hun er på ca samme modenhetsnivå som russeguttene som synes sanger om at jenter er horer og 13-åringer bør suge kuk er kjempetøft. Det var ikke bare det med guttehatet, men det hun sa om mopedkjøring fjernet all tvil om at hun har et stykke igjen før hun er voksen. Så javel, Zara hater gutter. Big deal, liksom. Det blir for teit til at jeg helt greier å ta det seriøst. Jeg skjønner ikke at media gidder å gi henne så mye oppmerksomhet for de greiene der. La henne synge istedet, det er hun jo kjempegod til.

WubWub

Jeg syntes hu er modig som tør der andre ikke våger. Hun kjemper imot patriarket og manneveldet - det burde være flere kvinner og menn som følger hennes eksempel. Dessverre er det jo slik at menn styrer samfunnet med jernklør så feministiske røster blir jo som oftest undertrykt og forfulgt av guttegrubben grei. Kjenner jeg blir pinlig berørt av å være mann når jeg leser om menns mishandling av sterke selvstendige kvinner som kjemper for likestilling. 

Puny

Poenget hennes var jo at vi alle burde være klar over våre egne privilegier. Om man er hvit, mann, rik, etc. så bør man være seg bevisst makten/privilegiene som kommer med. 

Jalp
44 minutter siden, antbug skrev:

Jeg så intervjuet og synes hun virket veldig umoden til å være 19 år. Jeg hadde trodd henne tvert hvis hun presenterte seg som 15. Tipper at hun er på ca samme modenhetsnivå som russeguttene som synes sanger om at jenter er horer og 13-åringer bør suge kuk er kjempetøft. Det var ikke bare det med guttehatet, men det hun sa om mopedkjøring fjernet all tvil om at hun har et stykke igjen før hun er voksen. Så javel, Zara hater gutter. Big deal, liksom. Det blir for teit til at jeg helt greier å ta det seriøst. Jeg skjønner ikke at media gidder å gi henne så mye oppmerksomhet for de greiene der. La henne synge istedet, det er hun jo kjempegod til.

Kan godt være at hun er umoden. Og ja, det er på samme nivå som russegutter. For øvrig,- det er og blir en big deal i det øyeblikket hun får ytret hatet sitt til rungende applaus i beste sendetid på NRK. DET sier alt så man skal ikke bagatellisere denne hendelsen. 

herzeleid
48 minutter siden, antbug skrev:

Igjen så tror jeg ikke det som reageres på først og fremst er at jentungen sier dumme ting, det er som forventet, men at hun blir applaudert for det i Skandinavias største talkshow. 

Videre kan jeg ikke se at media har gitt dette mye oppmerksomhet. Det er et par kommentarer på nettavisene, gjerne fra andre enn journalistene, som omtaler ovennevnte poeng. 

Annonse

WubWub
44 minutter siden, Puny skrev:

Poenget hennes var jo at vi alle burde være klar over våre egne privilegier. Om man er hvit, mann, rik, etc. så bør man være seg bevisst makten/privilegiene som kommer med. 

Ei hvit eller svart rik kvinne har like mye makt og enda flere privilegier. Er kvinner bevisst på disse privilegiene som kommer med store ressurser?

AnonymBruker

Jeg husker når ei jente ble voldtatt under konserten hennes av en av disse nye landsmennen, istedefor å konfrontere det ekte problemet begynte hun å angripe alle menn. Kvinner som henne har mye makt, det er synd at de ikke bruker den skikkelig.

Anonymkode: 100f6...b8b

Larsern

Hvem er Zara Larsson?

Guest Trollkarlen

Hun er jo grinete over at hennes eneste verdi er "runkematerialet" for unge gutter og unge menn. Hun er jo bare en middelmådig artist som kun overlever pga sitt kjønn og utseende. Ikke rart at hun har så mye hat i seg.

Edited by Trollkarlen

Kragebein

Tråden er ryddet for personangrep og spekulasjoner.

Kragebein, mod

AnonymBruker

"Men hvis du ikke er en ubehagelig voldtektsmann så snakker jeg jo ikke om deg!"

Hvis en mann, og særlig en i en høy posisjon som er et forbilde for mange, hadde sagt at kvinner generelt er uintelligente, urasjonelle dramaqueens hadde jeg følt meg litt støtt, selv om jeg vet jeg ikke er noen av delene. I hvert fall hvis det hadde blitt møtt med voldsom applaus og jubel. Det er så frekt.

Anonymkode: da8c8...edd

Bestemor Piletre

Blir veldig provosert av utsagnet til Zara Larsson. Har ikke vært noen stor fan av henne tidligere heller på grunn av andre uttalelser, men dette tar kaka. Det samme gjelder Skavlan. Han har jeg ikke syntes noe om etter jeg så intervjuet hans med Jimmie Åkesson, hvor han var svært aggressiv og det skinte altfor tydelig gjennom hva Skavlan sitt synspunkt var i den saken. Og nå sitter han og ler av dette utrolig dømmende utsagnet. Veldig irriterende.

Annonse

AnonymBruker
På 5.3.2017 den 15.31, Puny skrev:

Hadde det vært ok om det var en mann som satt og sa det samme i et intervju? At han syntes alle kvinner var ekle og ubehagelige? Ikke at han hater dem, men....

"Hvis dere ikke er voldtektsforbrytere eller mishandlere så ikke ta deg nær av det". Hvis en mann hadde sittet og liret av seg noe slikt på Skandinavias mest sette talkshow, kan jeg love deg at det hadde blitt spetakkel.

At Skavlan lar dette mølet slippe igjennom er ufattelig. Jenta er et umodent barn som får lov å bruke Skavlan til dette. Det er ikke til å tro.

Anonymkode: 3d7dc...ad8

verpesyk
På 5.3.2017 den 1.15, AnonymBruker skrev:

Synes virkelig ikke det unskylder noe som helst. Hun er voksen. Hun bør vite bedre. En 19 åring er ikke et barn.

Anonymkode: 52e0c...2ae

det forklarer vel mer enn det unnskylder?

AnonymBruker
På 6.3.2017 den 21.50, Bestemor Piletre skrev:

Blir veldig provosert av utsagnet til Zara Larsson. Har ikke vært noen stor fan av henne tidligere heller på grunn av andre uttalelser, men dette tar kaka. Det samme gjelder Skavlan. Han har jeg ikke syntes noe om etter jeg så intervjuet hans med Jimmie Åkesson, hvor han var svært aggressiv og det skinte altfor tydelig gjennom hva Skavlan sitt synspunkt var i den saken. Og nå sitter han og ler av dette utrolig dømmende utsagnet. Veldig irriterende.

Det er fordi jenter\kvinner kan si så hva de vil uten særlig konsekvenser.  

Anonymkode: eb9e7...c67

jabx
På 5.3.2017 den 0.53, AnonymBruker skrev:

Jeg vet jeg er sent ute med denne, men er det flere som så intervjuet med henne på Skavlan, der hun uimotsagt får si at menn generelt er ekle, ubehaglige og slitsomme?

Hadde man sluppet like lett dersom en mann f.eks hadde sagt at feministkulturen eller den muslimske kulturen og kvinner/muslimer generelt er ekle, ubehaglige og slitsomme, og avsluttet med bredt glis og til vill jubel fra publikum?

Anonymkode: 96d32...0c7

Hun er en ung pike som ikke har så mye å tilby mentalt, så hun får bare fortsette med det hun er best til: Hore ut kroppen sin.

Guest HarryDotter
På 5.3.2017 den 1.13, AnonymBruker skrev:

Tja.. Hun ble møtt med latter. Men ble hun møtt med aksept? Ble utsagnene hennes møtt med aksept og enighet?

Anonymkode: 52e0c...2ae

Ja hun blir møtt med aksept, og det er det skremmende med samfunnet vi lever i. Var en annen kjendis (Mann vel og merke) Som kommenterte utsagnene hennes på twitterkontoen hennes. Han var ærlig men hadde en litt sarkastisk vinkling på kritikken av det hun sa. Han ble tvunget til å beklage kommentaren senere. Verden er helt koko!

På 5.3.2017 den 1.09, AnonymBruker skrev:

Hun er 19..

Anonymkode: c2273...eea

Hun er VOKSEN! Er man 19 år og et forbilde for svært mange unge jenter, bør man forstå at når man sier at alle menn er grisete, ekle og overgripere....ja da bør man tåle tyn og forbannelser i etterkant.

På 5.3.2017 den 1.29, AnonymBruker skrev:

Hun sier jo bare det hun i likhet med svært mange andre kvinner har erfart og observert. Hun er modig.

Anonymkode: 443c9...e8d

Hun er en drittunge. Hun er ikke modig. Det hun sier og gjør, er med på å sette arbeidet med likestilling og likeverd for kvinner og menn, flere årtider tilbake. Hun oppfordrer unge kvinner til å hate og motarbeide menn. At menn skal sees på som et onde som bør bekjempes. Larsson er helt på trynet. Og det værste er at samfunnet på generellt grunnlag syntes det er helt greit! Hva om en kjent mann på 20år hadde uttalt seg slik mot kvinner generellt? Tror du fyren ville hatt en karriere idag?

På 5.3.2017 den 0.53, AnonymBruker skrev:

Jeg vet jeg er sent ute med denne, men er det flere som så intervjuet med henne på Skavlan, der hun uimotsagt får si at menn generelt er ekle, ubehaglige og slitsomme?

Hadde man sluppet like lett dersom en mann f.eks hadde sagt at feministkulturen eller den muslimske kulturen og kvinner/muslimer generelt er ekle, ubehaglige og slitsomme, og avsluttet med bredt glis og til vill jubel fra publikum?

Jeg husker da Jimmy Åkesson ble intervjuet av samme Skavlan, der Skavlan under hele intervjuet trakk en skeptisk og nesten avvisende mine, mens han når Larsson annonserer mannhat møtte det med latter og aksept. Hvorfor er det slik?

Anonymkode: 96d32...0c7

Syntes du ikke samfunnet vårt er vakkert TS? Syntes ikke du også at kvinner lider fælt idag, når en rabiat feminist som Larsson kan bli møtt på denne måten, når hun sprer hatefull drittprat?

Guest HarryDotter
På 6.3.2017 den 21.25, AnonymBruker skrev:

"Men hvis du ikke er en ubehagelig voldtektsmann så snakker jeg jo ikke om deg!"

Hvis en mann, og særlig en i en høy posisjon som er et forbilde for mange, hadde sagt at kvinner generelt er uintelligente, urasjonelle dramaqueens hadde jeg følt meg litt støtt, selv om jeg vet jeg ikke er noen av delene. I hvert fall hvis det hadde blitt møtt med voldsom applaus og jubel. Det er så frekt.

Anonymkode: da8c8...edd

Sånn har samfunnet vårt blitt. Hva har skjedd? Når ble dette ok? Kan folk endelig innse nå at dette hardcore feminisme tullet bør slåes ned på hardt?

AnonymBruker
13 minutter siden, HarryDotter skrev:

Hun er en drittunge. Hun er ikke modig. Det hun sier og gjør, er med på å sette arbeidet med likestilling og likeverd for kvinner og menn, flere årtider tilbake. Hun oppfordrer unge kvinner til å hate og motarbeide menn. At menn skal sees på som et onde som bør bekjempes. Larsson er helt på trynet. Og det værste er at samfunnet på generellt grunnlag syntes det er helt greit! Hva om en kjent mann på 20år hadde uttalt seg slik mot kvinner generellt? Tror du fyren ville hatt en karriere idag?

Hva er galt med dette? Hun kan gjenopplive kampånden til feminister fra 70-tallet, noe dagens samfunn trenger!

Anonymkode: 443c9...e8d