Gå til innhold

Møte i Rikets Sal - hva bør jeg tenke på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal i morgen være gjest på et møte i Rikets Sal. Er det noen spesielle ting jeg bør tenke på for å vise respekt? Om det er noen Jehovas vitner her som vil svare, hadde jeg satt enormt stor pris på det! :)

Anonymkode: 11f18...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom deg ut av den sekten, det er vel noe du kan tenke på.

Anonymkode: 4a349...602

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bare kle deg litt fint. Det er ikke noe annet hokus pokus enn det. Akkurat som å gå i kirka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom deg ut av den sekten, det er vel noe du kan tenke på.

Anonymkode: 4a349...602

Fryktelig unødvendig svar, og absolutt ikke det jeg spurte om. Som jeg skriver i HI skal jeg altså være gjest på et møte. Det bør også være rimelig klart at jeg ikke har tilhørighet til Jehovas vitner, ut ifra spørsmålet.

58 minutter siden, Nøste~ skrev:

Nei, bare kle deg litt fint. Det er ikke noe annet hokus pokus enn det. Akkurat som å gå i kirka.

Takk for svar :) Akkurat det med kleskode har jeg fått med meg, så det har jeg tatt hensyn til.

Om det er noen andre med tanker eller erfaringer, setter jeg stor pris på det! Jeg vil nok i utgangspunktet, så langt det lar seg gjøre på en respektfull måte, ikke direkte delta i møtet :)

Anonymkode: 11f18...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal i morgen være gjest på et møte i Rikets Sal. Er det noen spesielle ting jeg bør tenke på for å vise respekt? Om det er noen Jehovas vitner her som vil svare, hadde jeg satt enormt stor pris på det! :)

Anonymkode: 11f18...bcb

Hva med å kreve litt respekt fra dem?

Klart de setter pris på friskt blod der inne.

Mange har forlatt JV med store traumer.

De kommer nok til å bombe deg med falsk kjærlighet, slik proffe sekter gjør det.

 

Endret av debatant
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal i morgen være gjest på et møte i Rikets Sal. Er det noen spesielle ting jeg bør tenke på for å vise respekt? Om det er noen Jehovas vitner her som vil svare, hadde jeg satt enormt stor pris på det! :)

Anonymkode: 11f18...bcb

Du kan spørre dem når neste dommedag er. De har tidligere bommet mange ganger, så det hadde vært spennende å høre om de treffer neste gang.

Spør også dem om julefeiringen. Fikk de mange gaver? Hva med bursdager. Er de like kule som før?

Anonymkode: 5a9ae...049

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reis deg sammen med de andre under sang og bønn, utover det kommer du langt med alminnelig høflighet, altså ikke sitte og surfe på telefonen og sånt. Du trenger ikke synge eller be hvis du ikke ønsker det, og all øvrig deltagelse er frivillig, også for medlemmene. Vitnene er generelt en hyggelig gjeng med folk, så mange vil komme og hilse på deg. Kanskje får du tilbud om besøk eller litteratur å ta med deg hjem, men du bestemmer helt selv hva ønsker å si ja til. 

Gå inn døra med et åpent sinn og hør ikke på alt negativt som blir sagt her inne. Jeg er selv en "frafallen", men har intet vondt å si om organisasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Hønselouisa skrev:

Reis deg sammen med de andre under sang og bønn, utover det kommer du langt med alminnelig høflighet, altså ikke sitte og surfe på telefonen og sånt. Du trenger ikke synge eller be hvis du ikke ønsker det, og all øvrig deltagelse er frivillig, også for medlemmene. Vitnene er generelt en hyggelig gjeng med folk, så mange vil komme og hilse på deg. Kanskje får du tilbud om besøk eller litteratur å ta med deg hjem, men du bestemmer helt selv hva ønsker å si ja til. 

Gå inn døra med et åpent sinn og hør ikke på alt negativt som blir sagt her inne. Jeg er selv en "frafallen", men har intet vondt å si om organisasjonen.

Tusen takk for er godt og seriøst svar! Det ble en veldig positiv opplevelse, jeg opplevde å bli møtt med respekt, og lærte mye :) Deltakelsen i møtet ble helt uproblematisk, mange hilste på, og det var veldig hyggelig.

Anonymkode: 11f18...bcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...