Gå til innhold

Må kjøpe fødselsgave.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En avde jeg er sjef for har fått barn, nydelig liten jentunge :-) De andre på jobb mente jo vi må kjøpe noe til dette barnet, noe jeg er enig i at vi skall så jeg spurte om hvem som skulle gjøre dette og latteren ville ingen ende ta når det ble klart at som sjef var jo det min jobb... Så jeg tenkte å kjøpe en bok jeg da, en bok som dette barnet kansje blir ha som yndlingseventyr  eller noe når hun blir større.

Jeg tenkte da noe som "Ronja røverdatter" "Mio min mio" og lignende?

Er det grei gavebok og gi?

Anonymkode: 0c41e...dac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kjempefint :)

Eventuelt så kan du kjøpe ullklær, det slår an hos de aller fleste. Med byttelapp, i tilfelle de trenger andre størrelser eller de bruker bomull.

Anonymkode: 9d366...ce2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventyrbok, rim-og reglebok, sangbok, billedbok er fint. Ronja røverdatter og Mio min Mio er for såpass mye større barn at det passer ikke. Men bare spør i bokhandelen (det ermange fine gavebøker til småbarn) og få med byttelapp. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En avde jeg er sjef for har fått barn, nydelig liten jentunge :-) De andre på jobb mente jo vi må kjøpe noe til dette barnet, noe jeg er enig i at vi skall så jeg spurte om hvem som skulle gjøre dette og latteren ville ingen ende ta når det ble klart at som sjef var jo det min jobb... Så jeg tenkte å kjøpe en bok jeg da, en bok som dette barnet kansje blir ha som yndlingseventyr  eller noe når hun blir større.

Jeg tenkte da noe som "Ronja røverdatter" "Mio min mio" og lignende?

Er det grei gavebok og gi?

Anonymkode: 0c41e...dac

Bok som nyfødt-gave er kanskje ikke helt midt i blinken - det er enda en stund før barnet har noe glede av dette, spesielt historier som de du nevner. 
Hadde heller gått for noe babytøy, teppe eller lignende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bøkene du nevner, er jo for litt eldre barn, så jeg ville i tilfelle skrevet et lite kort hvor du sier noe om st det er en gave du håper barnet vil sette pris på etterhvert som han/hun vokser opp. Men jeg synes det er en fin gave egentlig, selv om den ikke er en typisk nyfødt-gave.

Anonymkode: a87b9...0af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er en bok som barnet skal vokse opp med, forhåpentligvis noe som blir "henne", teppe, klær osv er noe de får av alle tenker jeg..

Anonymkode: 0c41e...dac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville gått for den store eventyrboka, eller den store sangboka hvis jeg skulle kjøpt bok.

Ellers ville jeg kjøpt en barnesølje til bruk for 17 mai, dåp, komfirmasjoner i årene som kommer.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min arbeidsplass gir vi ikke gave til barnet. Forelder får derimot en blomsteroppsats med lykkeønskninger. Det synes jeg var koselig da jeg var i permisjon. Fra min manns arbeidsplass fikk vi litt klær til babyen. 

Anonymkode: 7b46d...0ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp "den store barnesangboka" eller "den store eventyrboka"

Jeg hadde disse i oppveksten, og de ble myyye brukt!! De har fulgt meg gjennom hele livet, og jeg ble ekstremt glad når jeg selv fikk disse til mine barn. Har sunget og leste utrolig mye i dem:)

Anonymkode: dad93...88e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Bok som nyfødt-gave er kanskje ikke helt midt i blinken - det er enda en stund før barnet har noe glede av dette, spesielt historier som de du nevner. 
Hadde heller gått for noe babytøy, teppe eller lignende.

Dette er feil. Lesing for barnet er sunt og fint fra babytiden av

Anonymkode: 27f42...ae1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satt veldig pris på å få kvalitetsklær. Særlig fra Hust & Claire. En body og en bukse i str. 56 for eksempel. Utrolig myke og gode klær. 

Eller et mykt helseteppe, kosebamse fra Jellycat, håndkle med hette..... 

Mye man kan kjøpe. 

Bøker fikk vi i dåpsgave  (eventyrboka etc.). 

Anonymkode: 8bef7...7c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bok er fin gave (man får ofte drøssevis med eventyrbøker, så legg ved byttelapp!), eller en barnesølje som foreslått over.

Eventuelt et lammeskinn fra Nøstebarn, som er korthåret og fint for de minste? Dette var populært å få da jeg fikk barn for noen år siden.

Anonymkode: de11c...f9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns bok er helt supert. Vi fikk noen bøker(bl.a. ronja røverdatter, praktutgave av eventyrbok, sangbok o.l.) i barselgaver og jeg satte ihvertfall kjempestor pris på det :)

Anonymkode: efc88...72e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke kjøp klær, stor sjanse for at du bommer. Sangbok, eventyrbok, den minste barnesekken til bergans er safe!

Anonymkode: 196bc...035

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt "snart sover du". Datteren min på ett år elsker den. Nydelig bok!

Anonymkode: 62555...395

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpt "snart sover du". Datteren min på ett år elsker den. Nydelig bok!

Anonymkode: 62555...395

Å ja, den er helt nydelig!!! Støtter dere forslaget!

Anonymkode: a87b9...0af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den lille Prinsen er en fantastisk fin gavebok, og ulltøy/klær i litt større størrelser enn nyfødt. 

Anonymkode: c5b02...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den lille Prinsen er en fantastisk fin gavebok, og ulltøy/klær i litt større størrelser enn nyfødt. 

Anonymkode: c5b02...727

Den passer best til barn i barneskolealder.

Anonymkode: b4cfa...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye legger dere i gaven? Det koster litt, men er vel verdt det; Asbjørnsen og Moe eventyrbok. Den er lest fra perm til perm her hjemme, og blir tatt frem med jevne mellomrom. Norske folkeeventyr.

Den store sangboka er også veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...