Gå til innhold

Prøver å bli gravid, enda ikke fått mensen 4 dager etter IKM


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg og min samboer bestemt oss for å prøve å bli gravide <3
Jeg sluttet med p-pille(mercilon) søndag 22. Januar, og fikk mensen fredag 27. Januar, den varte i fire dager.
Vi har hatt jevnlig sex, og spesielt rundt utregnet eggløsning.
Jeg skulle ha hatt mensen på nytt igjen fredag 24. Februar, men den har enda ikke kommet.
Dette er jo første måned som "prøvere", og jeg vet at det er lite sannsynlig at jeg er gravid, og at mensen kan tulle litt første måned uten p-pille.

Jeg har hatt litt sånn mensmurringer som startet på torsdagskveld, men tante er ikke kommet enda. 
Eller har jeg ikke noen store symptomer annet en at brystvortene har vært vonde! Ømme hvis man tar på de.
Lørdag og søndag tisset jeg oftere enn tidligere.
Jeg er/har ikke vært noe særlig stressa, tar livet og prøvingen veldig med ro akkurat nå! :P

Hva tror dere? 

Anonymkode: 3c1b6...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må du ikke miste hodet selv om du er prøver. Kjøp test.

Anonymkode: 2663a...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta én test nå, og én gang per uke f.eks. til du får mensen hvis den er negativ, siden det er umulig for deg å vite når eggløsning er rett etter p-pille stopp med mindre du bruker eggløsningstester.

Anonymkode: 084de...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta én test nå, og én gang per uke f.eks. til du får mensen hvis den er negativ, siden det er umulig for deg å vite når eggløsning er rett etter p-pille stopp med mindre du bruker eggløsningstester.

Anonymkode: 084de...c31

 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du ikke miste hodet selv om du er prøver. Kjøp test.

Anonymkode: 2663a...85f

 

20 minutter siden, Sinsiew skrev:

Vent, så skal jeg ta frem spåkula mi!

 

Skaff en test... Jeg er ikke synsk. 

Skal ta en test i morgen tidlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, sorry altså, men dere som er ferske prøvere er så sinnsykt utålmodige (ikke et hån, jeg har også vært der). 😂 

Man blir forøvrig dritt lei av forsinka tr etter ei stund, sånn til info. 😬

Anonymkode: 09cb7...82a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, TheaPrøver2017 skrev:

 

 

Skal ta en test i morgen tidlig :) 

Post resultat når du har tatt! Plutselig så sitter spira, selv om det er første forsøk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, sorry altså, men dere som er ferske prøvere er så sinnsykt utålmodige (ikke et hån, jeg har også vært der). 😂 

Man blir forøvrig dritt lei av forsinka tr etter ei stund, sånn til info. 😬

Anonymkode: 09cb7...82a

Hahah, yes I know!

Har to venninner som begge prøvde, hun ene skjedde det på første forsøk, hun andre prøvde i over ett år..
Kan ikke tenke meg at jeg skal være så heldig at det klaffer første måned.. :fnise:
Lov å håpe! Jeg tar det jo som sagt veldig med ro, og stresser ikke!
Men når den ikke kommer så håper man jo at det er en "gyldig" grunn til at den ikke har kommet enda :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinsiew skrev:

Post resultat når du har tatt! Plutselig så sitter spira, selv om det er første forsøk ;) 

Will do!
Håper på full klaff!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ny Bruker skrev:

For 1 av 3 skjer det på første forsøk. Så sjansen er stor. Det ser veldig lovende ut.

Håper det! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mensen fikk jeg først mensen til riktig tid engang, deretter gikk jeg 20 dager lenger, altså en syklus på 50 dager. Etter det har kroppen tilpasset seg, har nøyaktig like mange dager igjen. Men jeg var først overbevist om at jeg var gravid, tok test etter test, dro til og med til legekontoret for å ta blodprøve. Når jeg fikk svar på blodprøven som var negativ, fikk jeg mensen rett etterpå. Så når testen din nå var negativ, er du sannsynligvis ikke gravid. 

Anonymkode: 9fcd9...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...