Gå til innhold

Sinna menn som skal gnåle om antifeminisme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som er drittlei av det her inne?

Anonymkode: d0352...1c1

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er feministene som er sinna da. Vi er rolige og avbalansere og argumenterer intelligent. Men da klikker jo feministene i vinkel siden de tar feil og ikke kan argumentere.

• Liker 8
Skrevet

Altså, hva gjør det her inne dere "barske menn" Er dere klar over at ekte menn ikke burde føle seg trua av sterke kvinner?

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, amativeReflection skrev:

Det er feministene som er sinna da. Vi er rolige og avbalansere og argumenterer intelligent. Men da klikker jo feministene i vinkel siden de tar feil og ikke kan argumentere.

Det var dagens :laugh:

• Liker 16
Skrevet (endret)

!

Endret av Nappetass1
Dobbelt-/feilsitering
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var dagens :laugh:

Enig. Nå er du utilgivelig generaliserende her pus! 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Nappetass1 skrev:

Enig. Nå er du utilgivelig generaliserende her pus! 

Det er jeg vel ikke alene om, bisken? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Siktet altså til den faktiske pusen i diskusjonen, sa meg enig i at (ditt?) innlegg var dagens: lite stødig på siteringer. "Sinte menn som gnåler over antifeminisme" er tross alt en meget mye snevrere gruppe enn feminister. Er du med meg?

Endret av Nappetass1
Skrevet

ahaa, da er jeg med, tror jeg!

Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, tror de fleste er ganske lei av dem ja. Det er ganske mange brødhoder her inne som har seriøse dame-issues.. også kommer de hit for å taste frustrasjonen ut gjennom dataen.. 

Endret av noe tilfeldig
Gjest HarryDotter
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hva gjør det her inne dere "barske menn" Er dere klar over at ekte menn ikke burde føle seg trua av sterke kvinner?

Menn føler seg ikke truet av sterke kvinner. Menn flest elsker sterke og selvstendige damer. Menn irriterer seg over svake og sutrende kvinner. En sterk kvinne trenger ikke rotte seg sammen med en liten flokk likesinnede for å føle seg hørt og verdsatt. Hun er trygg på seg selv, sin verdi og sin personlighet. Jeg kjenner mange slike damer, og ingen av dem kaller seg feminist.

Skrevet
21 minutter siden, amativeReflection skrev:

Hvem er "vi"? Snakker du om de som er i mot likestilling?

Skrevet
Akkurat nå, Snuppi skrev:

Hvem er "vi"? Snakker du om de som er i mot likestilling?

Statistisk likestilling er et overgrep mot både menn og kvinner.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, HarryDotter skrev:

Menn føler seg ikke truet av sterke kvinner. Menn flest elsker sterke og selvstendige damer. Menn irriterer seg over svake og sutrende kvinner. En sterk kvinne trenger ikke rotte seg sammen med en liten flokk likesinnede for å føle seg hørt og verdsatt. Hun er trygg på seg selv, sin verdi og sin personlighet. Jeg kjenner mange slike damer, og ingen av dem kaller seg feminist.

Vel, feminisme handler om likestilling. Like rettigheter mellom menn og kvinner. Vi er derfor alle feminister om vi tror at menn og kvinner er likeverdige. 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Statistisk likestilling er et overgrep mot både menn og kvinner.

Hva er statistisk likestilling? På hvilken måte er likestilling et overgrep?

Endret av Snuppi
Skrevet
3 minutter siden, HarryDotter skrev:

Det handler ikke om verdi og personlighet, det handler om å bli behandla likt som menn blandt annet i arbeidslivet og ha like rettigheter. 

• Liker 5
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
2 minutter siden, HarryDotter skrev:

Om man jobber for et felles mål, "rotter man seg sammen"? Hva med et litt mer nøytralt begrep: man "samarbeider"?  Hvorfor har egentlig så mange menn på KåGe så store problemer med feminisme ? De fleste feminister er da ikke ekstreme. De tror på likestiling. Thats it. Er det så farlig da..?

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei sjæl. Samtidig er det kanskje et tegn på at man har vært for lenge på KG når man klager over hvor repeterende temaene på trådene er. 

• Liker 4
Gjest HarryDotter
Skrevet
6 minutter siden, Snuppi skrev:

Vel, feminisme handler om likestilling. Like rettigheter mellom menn og kvinner. Vi er derfor alle feminister om vi tror at menn og kvinner er likeverdige. 

Feminisme idag handler kun om å fremme kvinners rettigheter. Slike som tror de er feminister idag men som oppriktig ønsker like rettigheter og likeverd mellom mann og kvinne, kaller jeg bare for likestillingsforkjempere. Ikke feminister. Feminisme har utgått. Dvs det burde ha utgått. Det hadde en særs viktig funksjon den gangen kvinner virkelig var undertrykte og trengte å frigjøres fra menns dominans og egenrådighet.

Kvinner i Norge idag trenger ikke dulles og likestilles noe mer. Vi kan alle jobbe med og tjene det vi vil, dersom vi jobber like hardt og målrettet for det. Vi har alle like muligheter. Men dersom noen kan gi meg eksempler på, der norsk lov faktisk gir menn en fordel, så skal jeg være den første til å støtte. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymSjiraff skrev:

Jeg er lei sjæl. Samtidig er det kanskje et tegn på at man har vært for lenge på KG når man klager over hvor repeterende temaene på trådene er. 

Vel det er ikke alt som provoserer like mye. Men siden dette er et kvinneforum, og menn kommer inn hit å snakke ned oss, kan det bli litt mye til tidere. Synes egentlig nesten moderatorene kunne holdt litt orden på dem.

Menn dominerer alle andre diskusjonsplatformer, og det de gjør er å sparke nedover, på kvinner og på andre minoriteter. Uansett hvor sakelig de mener at det måtte være, så er det i beste fall sykt respektløst.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...