Gå til innhold

Nysingel. Hvordan bryte sex barriere?


Trolltunge

Anbefalte innlegg

Trolltunge skrev (På 26.2.2017 den 16.05):

Jeg har hatt sex kun med en og samme mann i 14 år, men gikk fra ham like over nyttår. Da hadde vi hatt problemer lenge, så det var et godt valg å ta, og jeg har egentlig ikke hatt noe behov for en sørgeperiode. Allerede en uke etter at han flyttet opprettet jeg en profil på en datingside, ganske klar på at jeg ikke ønsker et forhold, men en venn og elsker. Jeg er en lidenskapelig kvinne, og kan egentlig ikke tenke meg å leve uten sex, men liker ikke tilfeldig sex med noen jeg ikke kjenner, så en fast elsker virker både fornuftig og nødvendig. 

Jeg har hatt god respons på profilen, og mange lovende potensielle elskere har tatt kontakt. MEN... jeg våger ennå ikke å treffe noen av dem. Jeg har lyst, men når sannheten skal sies er jeg skikkelig nervøs for å ha sex med en ny mann. Jeg er 41 år og har født barn, som har satt sine spor. Selv om jeg har trent mye de siste årene, og derfor ikke er veldig slapp i kroppen, er jeg også ca 10 kg overvektig. Kroppen er ikke perfekt! Jeg er også redd for å ikke tenne på mannen. At det bare vil føles rart og ukjent. 

Hvordan kommer man seg i gang igjen seksuelt etter et langt forhold? 

 

5 år har gått, og blitt en ærfart at livet kan vera ein kamp for tilværelsen på både godt å vondt. 😄   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Resignert skrev (4 timer siden):

Kjenner meg veldig igjen i siste innlegg fra Trolltunge. Bortsett fra at jeg aldri fikk eksen tilbake. Hun var unik, og en sinnssykt bra match seksuelt for meg . Ingen over, ingen ved siden, egentlig ingen i nærheten en gang. Evig eies kun det tapte......

Trist at vi mennesker ofte må miste noe for å forstå verdien av det. 

Vi fikk en ny sjanse, men tiden får vise om vi alltid klarer å ivareta den godt. 

Forhold er vanskelige akkurat fordi man føler så sterkt og så mye. 

Bruddet lærte meg å sette pris på mye jeg hadde glemt å sette pris på. Jeg gjenoppdaget på mange måter hvorfor vi en gang ble et par, og ting som så lenge hadde vært selvfølgelig at jeg ikke lenger husket på at det generelt ikke er selvsagt. 

Vi ga hverandre løfter om å aldri glemme slikt igjen, og alltid minne oss selv på de tingene dager irritasjon og negative faktorer føles store og vesentlige, og gjør det at det rette ved oss to, hvorfor det er oss to, fort kan drukne i andre følelser.

Likevel tar jeg meg jevnlig i å glemme litt. Bryte det løftet. 

Jeg må ta meg selv i det, og minne meg på det. 

Min mann kaller det å stort sett alltid klare å være fornuftig og klok å ha "kaldt blod". Han mener vi begge to er i kategorien "varmt blod", og at det er noe bra. (Utover seksuell betydning altså. Mer personlighet generelt. )

Jeg tror ikke jeg er enig. Jeg skulle gjerne hatt kaldt blod, og en mann som også har det. Jeg innbiller meg at de har lettere samliv med sine partnere, om begge to har "kaldt blod".

Jeg håper du finner en ny match! 

Jeg for min del må nok innse at denne vrange og irriterende mannen som gjør meg sprø altfor ofte er min perfekte match. Fordi jeg selv er tilsvarende vrang og irriterende. 😁

Jeg kommer nok til å glemme det mange ganger, men det er kanskje håp om å få "kaldt blod " med alderen. 😂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...