Gå til innhold

Veninne fant frem fargebok hos meg til barna hennes.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde blitt ganske irritert over noe sånn, og jeg driver ikke en gang med tegning. At venninna di ble sur sier mer om henne enn om deg. Jeg tror bare jeg hadde latt vær å svare og latt det være opp til henne å skvære opp. 

Anonymkode: c74bf...527

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo irrelevant. Dette er viktig for TS, og hun har investert mye tid og penger i det. Å forsyne seg grådig av andres ting, og videre bli fornærmet når man blir irettesatt er ikke greit. 

Anonymkode: d4343...626

det var jo det jeg sa! Det var ikke pent sa jeg!

Anonymkode: 3570e...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minitroll skrev:

Legg inn bilde av ditt som ungene har rablet i.

Er det ikke det bildet hun har allerede lagt inn da? Det er bare barn som hadde valgt så glorete farger. :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg å tilgi, det er går an å gjøre feil. Tviler på at hun bevisst ønsket å "ødelegge" bøkene dine. Det er jo ikke verre enn å skrive" Beklager at jeg ble så irritert på deg, men dette er en dyr og viktig hobby for meg. Ble litt lei meg når jeg så dere hadde skrabla på flere av sidene i boka, fint om du spør neste gang!".

Anonymkode: 7bd24...ef6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke det bildet hun har allerede lagt inn da? Det er bare barn som hadde valgt så glorete farger. :P

Nei, TS har skrevet flere ganger at det ikke er hennes bilde.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo ikke at de er dyre, men at om flere ark er russa og streka over så blir en bok ødelagt.

TS

Anonymkode: 3614b...2e0

Men hele boka er vel ikke ødelagt av at enkelte av sidene er klusset på? En fargeleggingsbok består vel at enkelttegninger, jeg har aldri oppfattet en bok som et helhetlig, sammenhengende prosjekt? :klo: Det er her jeg detter av og synes du overdriver. Jeg skjønner at det er irriterende og kan være enig i at det var litt korttenkt av moren, men jeg synes ikke det er sammenlignbart med å klippe i stykker et halvferdig strikketøy - med et strikketøy er resultatet mye av poenget, man bruker vel ikke tegningene til noe etterpå?

Anonymkode: d71ef...16b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, BeautyBox skrev:

Hvorfor er dette så viktig?

Jeg vil bare se om ungene er like flink som barnet som forskanset meg i min bok i jula.

farge.jpg

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hele boka er vel ikke ødelagt av at enkelte av sidene er klusset på? En fargeleggingsbok består vel at enkelttegninger, jeg har aldri oppfattet en bok som et helhetlig, sammenhengende prosjekt? :klo: Det er her jeg detter av og synes du overdriver. Jeg skjønner at det er irriterende og kan være enig i at det var litt korttenkt av moren, men jeg synes ikke det er sammenlignbart med å klippe i stykker et halvferdig strikketøy - med et strikketøy er resultatet mye av poenget, man bruker vel ikke tegningene til noe etterpå?

Men det gjør TS, og det er jo det som er viktig her. At du aldri har oppfattet det som det er egentlig ikke viktig. 

Anonymkode: d4343...626

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, aldri opplevd at en tråd har engasjert så mye, og vokst så fort! 

Skjønner veldig godt at TS er irritert over at venninnens barn har skriblet over sidene i tegneboken hennes. Sitter selv og fargelegger litt en gang i blant, og det er utrolig avslappende og meditativt, så kan virkelig anbefales. Og nei, fargelegging er ikke kun for barn, men for alle aldre. ;) 

Endret av hysj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Minitroll skrev:

Jeg vil bare se om ungene er like flink som barnet som forskanset meg i min bok i jula.

farge.jpg

Skal du gradere etter hvem som har ødelagt mest? Og hvis ungene i TS sitt tilfelle har ødelagt "mindre", så er det liksom greit? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Begge er hobbyer man bruker mye tid på selv om det selvsagt ikke får samme resultat til slutt.

Nei hele boken blir ikke ødelagt, men det er jo -noe- som blir ødelagt når sider innimellom er klusset på. Skjønner ikke hvorfor det skal diskuteres; venninnen til TS har gitt TS sin eiendel til barnet sitt, det har delvis blitt ødelagt, og det bør beklages for.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, dyre er da verken fargeleggingsbøkene eller de pennene (hadde de faktisk selv en gang) At venninna di trodde fargeleggingssakene var til barn er en ærlig feil, det er faktisk ikke alle som har fått med seg at fargelegging har blitt en "greie" for voksne nå. Å bli så sur som du ble pga. dette var litt i overkant, det er en enkel hobby og du er ikke den neste Picasso som fikk mesterverket sitt ødelagt. 

Anonymkode: 37c3c...969

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, BeautyBox skrev:

Skal du gradere etter hvem som har ødelagt mest? Og hvis ungene i TS sitt tilfelle har ødelagt "mindre", så er det liksom greit? 

Nei, selvfølgelig ikke. Jeg forstår faktisk TS ganske godt, dette er et typisk barnløs vs småbarnsmor kulturcrash situasjon. Det er bare til å gjemme unna alt man holder kjært når unger er på besøk fordi at de skjønner ikke at det er et problem. Mor burde jo hatt litt flere hjerneceller, men etter å ha levd i nesten 40 år vet jeg at man ikke kan forvente normal intellekt hos alle.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, dyre er da verken fargeleggingsbøkene eller de pennene (hadde de faktisk selv en gang) At venninna di trodde fargeleggingssakene var til barn er en ærlig feil, det er faktisk ikke alle som har fått med seg at fargelegging har blitt en "greie" for voksne nå. Å bli så sur som du ble pga. dette var litt i overkant, det er en enkel hobby og du er ikke den neste Picasso som fikk mesterverket sitt ødelagt. 

Anonymkode: 37c3c...969

Det koster minst 500,- tilsammen for ei bok og tusjer. 

Det var venninna som ble sur og ikke TS. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk lest gjennom hele tråden nå, så mange rare svar som går helt mot det TS selv svarer. 

Hun skriver først at venninna og ungene kom tidligere, da er det vel ikke rart at hun ikke hadde ryddet unna hobbyen sin? Hun hadde jo ikke dusjet engang...

Videre tenker jeg at moren til ungene kunne tenkt på å ha med noe de kunne holde på med, særlig om TS er barnløs (noe jeg tror ut fra HI). Synes venninna til TS er den som fremstår frekk og lager til en unødig "krig", ved å dra i sinne når hun blir konfrontert med det hun har gjort feil og videre sende en sur melding. Barnslig og frekk.

TS skriver at hun fargelegger i bøkene for å kunne bla gjennom senere, jeg skjønner ikke at så mange her ikke ser på noens hobby som "nok verdt" bare fordi en selv ikke deler samme interesse...

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, korallrev skrev:

Har faktisk lest gjennom hele tråden nå, så mange rare svar som går helt mot det TS selv svarer. 

Hun skriver først at venninna og ungene kom tidligere, da er det vel ikke rart at hun ikke hadde ryddet unna hobbyen sin? Hun hadde jo ikke dusjet engang...

Videre tenker jeg at moren til ungene kunne tenkt på å ha med noe de kunne holde på med, særlig om TS er barnløs (noe jeg tror ut fra HI). Synes venninna til TS er den som fremstår frekk og lager til en unødig "krig", ved å dra i sinne når hun blir konfrontert med det hun har gjort feil og videre sende en sur melding. Barnslig og frekk.

TS skriver at hun fargelegger i bøkene for å kunne bla gjennom senere, jeg skjønner ikke at så mange her ikke ser på noens hobby som "nok verdt" bare fordi en selv ikke deler samme interesse...

Dette!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt dritsur om noen rotet og forsynte seg av mine personlige greier, og at hun ikke evnet å skille sakene dine fra en random Disney-barne skrible bok og tjukke fettstifter, taler jo for seg selv

Endret av Perle
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, moroklompen skrev:

Jeg syntes du høres temmelig spesiell ut. Greit nok at dama kunne ha spurt først men er vel ikke helt vanlig som voksen å sitte å fargelegge i bøker? Om så burde du tenkt at dette burde vært lagt bort da det er naturlig for barn og andre voksne å tro dette var til barna.

Jo det er det faktisk. Blitt ganske populært også. Du vet at finnes voksne som tegner også? Selv om de er voksne.... 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å bli sint, og noen vet rett og slett ikke forskjellen på kvalitet å ting som er greit å kluse med. Derimot så ser jeg for meg at du kan ha overreagert. Det er penner, og en tegnebok. Du kunne tadd det privat etterpå, og ikke, som det fremstår du gjor, blitt aggressiv foran barna...

Gjort er gjort, spist er spist og om du hadde vært mer behersket ser jeg for meg at erstatning ikke hadde vært et problem for henne.

Så klart burde venninnen din innse at det var dyre saker, og forstått deg, men ikke alle vet sånt. Du burde tatt en rolig samtale. Punktum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...