Alice123 Skrevet 2. mars 2017 #381 Del Skrevet 2. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det der er bare tåpelig. Barn kan ha interesse av alt mulig. Barn kan synes pyntefigurer er kjempestas. Skal alt dette ryddes vekk og? Anonymkode: 06411...e75 Jeg har en veldig dyr platespiller, (kostbart) musikkutstyr og en haug uerstattelige plater på/i en benk i PERFEKT barnehøyde, i stua. Det hadde tatt meg flere timer å demontere/montere og flytte musikkutstyret og plater. Det fungerer jo bare ikke å holde på slik. (Når jeg skriver "uerstattelige plater så betyr ikke det nødvendigvis at de kostet så mye i seg selv. Men de fleste er veldig gamle og kjøpt i utlandet, og dermed så godt som umulig å få tak i). Jeg har forøvrig mye ræl i stua (pynt, bilder, planter, lys etc) som ikke er fastmontert. Det hadde vært et dagsprosjekt å pakke bort alt og pakke det opp igjen pga besøk. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 2. mars 2017 #382 Del Skrevet 2. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva slags tusjer TS har? Siden du plutselig vet hvor mye den koster? Anonymkode: 53b2c...ba9 På bildet hun la ut så lå det en pakke Staedtler Fineliner 3.0. Antok det da var hennes tusjer, ikke bilde fra nett. Jeg bruker dem mye selv, og så de hadde dem i slik rull på ARK for litt siden. https://ark.no/ark/catalog/simpleSearch.jsf?wec-appid=ARK&page=9471883A2E944CDF82BEBB25810FDA62&closeLiveSearchOverlay=TRUE&menuLinkSelected=none&simpleSearchString=Fineliner+STAEDTLER+m%2Fpennal+rosa+(20)&wec-locale=no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 2. mars 2017 #383 Del Skrevet 2. mars 2017 (endret) På 28.2.2017 den 4.12, Alice123 skrev: Nå skrev TS at mor og barn kom veldig tidlig til avtalen deres, så det er godt mulig hun ikke rakk å rydde bort ting. Hun hadde ikke rukket å dusje heller. Men sånn generelt (og nå skriver jeg til alle i tråden og ikke bare til AB jeg siterer), så mener jeg det er en pokkers uting at man må drive å rydde bort alt unger ikke skal ta på når man får foreldre med barn på besøk. Jeg har mye skrot i stua. Kan ikke foreldrene ta litt ansvar selv, og passe på at ungene ikke ødelegger ting? Jeg ser flere i tråden kommentere at TS, som ikke har barn, burde ha kjøpt leker og aktiviseringsgreier som barn på besøk kan bruke. Hvorfor i alle dager sørger ikke foreldrene for å ta med dette selv? Jeg tror en av grunnene til at denne tråden er så populær, er at ganske mange er lei mødre som tror og forventer at verden snurrer rundt dem og deres barn. Situasjonen til TS treffer nok en nerve, for vi har alle møtt en som venninnen hennes. Jeg vil bare si at de fleste mødre tror jeg ikke forventer det. Jeg er også enig i hva du skriver etterhvert om at du ikke kan pakke ned hele stua, om du får besøk av noen med barn. Når jeg er på besøk med ungene hos noen som selv ikke har barn har vi med noe de kan aktivisere seg med. Og det er mitt ansvar å påse at de ikke ødelegger noe. Men; det kan være vanskelig å ha stålkontroll på hva en toåring gjør, samtidig som man skal være "selskapsdame" og gi vertinnen full oppmerksomhet. For oss har for eksempel besøk hos svigerforeldre tidvis vært et mareritt, fordi de har masse nips naps (helst i glass såklart) - i barnehøyde. Da har det dessverre hent at noe har blitt knust, opp gjennom årene. Jeg mener fortsatt at venninna ikke skulle la ungene bruke disse tusjene og arkene, (uansett om det til og med så ut som tegnesaker til barn, så spør man først..) - og jeg mener såklart at venninna kunne beklaget seg når TS ga beskjed om at dette var dyre saker. Jeg tror dog at det kanskje ligger mer i grunn for venninna sin reaksjon; kanskje var hun stresset, kanskje hadde det vært hektisk å få med barna hjem til TS (noe mange småbarnsforeldre kan identifisere seg med..) når hun endelig kommer frem skal TS i dusjen, også gjør venninna "feil" når hun lar ungene bruke tegnesakene. Kontrasten mellom den stressa småbarnsmora som har endel ekstra arbeid med å "drasse med seg" små unger på besøk til barnløse TS, som blant annet bruker tiden sin på å sitte å tegne, blir ganske påfallende. Kanskje kan det være noe av denne frustrasjonen som boblet over for denne venninna..? Jeg vet ikke.. det er uansett synd om et vennskap skal avsluttes på grunnlag av noen tegnesaker. Om det var min venninne som gjorde dette ville jeg kanskje tolket hennes reaksjon dithen at det stakk dypere enn hva min hensikt var, om jeg sa ifra at hun ikke skulle la barna bruke dette, og stormet avgårde. Og derfor forsøkt å svelge den kamelen og rekke ut en hånd. Jeg tror alt for mange vennskap går dunken fordi stoltheten står i veien. Derfor tror jeg også denne tråden engasjerer såpass mange; du sier mange er lei av mødre som "tar seg til rette"; men mange mødre er også som regel påpasselig med at barna skal være "minst mulig til bry", og derfor er det også kjipt at når barn først gjør noe galt så kommer hylekoret frem og sier at mødre er så storforlangende ovenfor barna sine. Stort sett tror jeg alle mødre ønsker at ungene deres skal bli likt av venner og familie, så de færreste ønsker å oppdra bortskjemte "dritunger". Men vi gjør såklart feil, vi også. Endret 2. mars 2017 av noe tilfeldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #384 Del Skrevet 2. mars 2017 3 timer siden, ViljaH skrev: På bildet hun la ut så lå det en pakke Staedtler Fineliner 3.0. Antok det da var hennes tusjer, ikke bilde fra nett. Jeg bruker dem mye selv, og så de hadde dem i slik rull på ARK for litt siden. https://ark.no/ark/catalog/simpleSearch.jsf?wec-appid=ARK&page=9471883A2E944CDF82BEBB25810FDA62&closeLiveSearchOverlay=TRUE&menuLinkSelected=none&simpleSearchString=Fineliner+STAEDTLER+m%2Fpennal+rosa+(20)&wec-locale=no TS har nevnt flere ganger at det er bare et illustrasjonsbilde fra Google, og ikke hennes ting.... Anonymkode: 53b2c...ba9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #385 Del Skrevet 2. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS har nevnt flere ganger at det er bare et illustrasjonsbilde fra Google, og ikke hennes ting.... Anonymkode: 53b2c...ba9 TS burde ikke legge ut bilde av billige tusjer og en bok til 130-150,- hvis hun har dyre tusjer som f.eks Copics. Anonymkode: 9067f...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #386 Del Skrevet 2. mars 2017 6 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Jeg vil bare si at de fleste mødre tror jeg ikke forventer det. Jeg er også enig i hva du skriver etterhvert om at du ikke kan pakke ned hele stua, om du får besøk av noen med barn. Når jeg er på besøk med ungene hos noen som selv ikke har barn har vi med noe de kan aktivisere seg med. Og det er mitt ansvar å påse at de ikke ødelegger noe. Men; det kan være vanskelig å ha stålkontroll på hva en toåring gjør, samtidig som man skal være "selskapsdame" og gi vertinnen full oppmerksomhet. For oss har for eksempel besøk hos svigerforeldre tidvis vært et mareritt, fordi de har masse nips naps (helst i glass såklart) - i barnehøyde. Da har det dessverre hent at noe har blitt knust, opp gjennom årene. Jeg mener fortsatt at venninna ikke skulle la ungene bruke disse tusjene og arkene, (uansett om det til og med så ut som tegnesaker til barn, så spør man først..) - og jeg mener såklart at venninna kunne beklaget seg når TS ga beskjed om at dette var dyre saker. Jeg tror dog at det kanskje ligger mer i grunn for venninna sin reaksjon; kanskje var hun stresset, kanskje hadde det vært hektisk å få med barna hjem til TS (noe mange småbarnsforeldre kan identifisere seg med..) når hun endelig kommer frem skal TS i dusjen, også gjør venninna "feil" når hun lar ungene bruke tegnesakene. Kontrasten mellom den stressa småbarnsmora som har endel ekstra arbeid med å "drasse med seg" små unger på besøk til barnløse TS, som blant annet bruker tiden sin på å sitte å tegne, blir ganske påfallende. Kanskje kan det være noe av denne frustrasjonen som boblet over for denne venninna..? Jeg vet ikke.. det er uansett synd om et vennskap skal avsluttes på grunnlag av noen tegnesaker. Om det var min venninne som gjorde dette ville jeg kanskje tolket hennes reaksjon dithen at det stakk dypere enn hva min hensikt var, om jeg sa ifra at hun ikke skulle la barna bruke dette, og stormet avgårde. Og derfor forsøkt å svelge den kamelen og rekke ut en hånd. Jeg tror alt for mange vennskap går dunken fordi stoltheten står i veien. Derfor tror jeg også denne tråden engasjerer såpass mange; du sier mange er lei av mødre som "tar seg til rette"; men mange mødre er også som regel påpasselig med at barna skal være "minst mulig til bry", og derfor er det også kjipt at når barn først gjør noe galt så kommer hylekoret frem og sier at mødre er så storforlangende ovenfor barna sine. Stort sett tror jeg alle mødre ønsker at ungene deres skal bli likt av venner og familie, så de færreste ønsker å oppdra bortskjemte "dritunger". Men vi gjør såklart feil, vi også. Dette! Anonymkode: e790b...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #387 Del Skrevet 2. mars 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: TS burde ikke legge ut bilde av billige tusjer og en bok til 130-150,- hvis hun har dyre tusjer som f.eks Copics. Anonymkode: 9067f...2a9 Ja TS burde skamme seg for en slik synd... Eller noe. Anonymkode: 53b2c...ba9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 2. mars 2017 #388 Del Skrevet 2. mars 2017 21 timer siden, ViljaH skrev: Jeg har sånne bøker og tusjer, dette er da ikke spes dyrt. Tusjpakken koster 199 på Ark, boken får man vel for ca 200. Mine barn får låne mitt iblandt. Jeg synes dere begge overdriver. Hun burde ikke ta seg til rette uten å spørre, du burde være mer raus. Tusjene finnes vel i ulike prisklasser. Men selv om tusjene og boka "bare" kostet ca 400 til sammen, så er det nok til at det er ergelig om det blir ødelagt. For enkelte er en ekstra utgift på 400 kroner faktisk mer en budsjettet tillater, og for de fleste er det å miste eller få ødelagt noe til 400 kroner irriterende. Du velger å ta risken med å låne bort ditt til dine barn. Du kjenner dem, og vet kanskje at de er forsiktige med tusjene. Du har kanskje heller ikke samme forhold til fargeleggingsbøkene som ts har. Men uansett, at du VELGER å låne bort ditt rettferdiggjør ikke at ts sin venninne tok seg til rette. Slik jeg forstår det er det først og fremst venninnens reaksjon som har gjort dette til en så stor sak for ts. Hadde venninnen beklaget oppriktig, hadde nok ts vært litt mer raus. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #389 Del Skrevet 2. mars 2017 På 25.02.2017 den 18.35, Elliespelli skrev: Jeg syns det var hun som var frekk som gikk å forsynte seg av dine ting. Om de ødela tusjene så bør hun erstatte det. Leste overskriften først og tenkte at her må TS være kjip, men når du la ut det bildet og forklarte dg, så er jeg enig meg deg - hadde aldri gjort det for mine barn. Send det bildet til henne og skriv hvor mye disse koster, samt et bilde av tusj fra Nille el.l. med prisen - det er jo åpenbart at det du har er skikkelige kvalitetstusjer. Ville hun funnet frem malepenslene og oljemalingen til en venninne som malte malerier? Anonymkode: fe23f...521 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 2. mars 2017 #390 Del Skrevet 2. mars 2017 13 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Derfor tror jeg også denne tråden engasjerer såpass mange; du sier mange er lei av mødre som "tar seg til rette"; men mange mødre er også som regel påpasselig med at barna skal være "minst mulig til bry", og derfor er det også kjipt at når barn først gjør noe galt så kommer hylekoret frem og sier at mødre er så storforlangende ovenfor barna sine. Stort sett tror jeg alle mødre ønsker at ungene deres skal bli likt av venner og familie, så de færreste ønsker å oppdra bortskjemte "dritunger". Men vi gjør såklart feil, vi også. Men her var det ikke barna som gjorde noe galt. Dersom mor finner fram noe og gir til barna sine å leke med, så kan man ikke forvente at små barn skal reflektere over om det egentlig var greit at mor fant fram de sakene, om de EGENTLIG hadde lov til å bruke det som som mor sa de kunne bruke. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #391 Del Skrevet 2. mars 2017 For meg er 4-500 kr ganske mye penger for tusjer og fargebok. Ville ikke valgt å kjøpe farger og bok til små unger for så mye penger. Er dere andre millionærer? Anonymkode: fe7a1...b46 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 2. mars 2017 #392 Del Skrevet 2. mars 2017 13 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Kontrasten mellom den stressa småbarnsmora som har endel ekstra arbeid med å "drasse med seg" små unger på besøk til barnløse TS, som blant annet bruker tiden sin på å sitte å tegne blir gsnske påfallende. Folk velger selv å få barn, med de gleder og sorger det fører med seg. Noen velger å ikke få barn, av ulike grunner. Noen kan ikke få, for noen har forholdene bare ikke ligget til rette (ennå). Noen er fornøyd med å være barnløse, andre er dypt ulykkelige. Uansett grunn, det å være barnløs medfører naturlig nok at man har mer tid til seg selv. Men det er da ikke noe de som har barn trenger å bli provosert av. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #393 Del Skrevet 2. mars 2017 Herlighet, for en filleting å henge seg opp i. Har det selv som hobby, men hadde forstått misforståelsen altså, på tross av at det er dyrt. Det må da være grenser på hva man skal må sette seg inn i, i fare for å fornærme sine ''venner''. Feil kan skje, og dette var ikke det værste i mine øyne.. Her fikk forøvrig min datter på 4 år en sånn voksen fargeleggingsbok i julegave.Det sier meg at det ikke er alle som skjønner at det for noen er en voksen-hobby, Og det er OK for min del at ikke alle følger med på hva som er in og mote fior tiden Anonymkode: 2b5a1...29c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 2. mars 2017 #394 Del Skrevet 2. mars 2017 14 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Jeg vil bare si at de fleste mødre tror jeg ikke forventer det. Jeg er også enig i hva du skriver etterhvert om at du ikke kan pakke ned hele stua, om du får besøk av noen med barn. Når jeg er på besøk med ungene hos noen som selv ikke har barn har vi med noe de kan aktivisere seg med. Og det er mitt ansvar å påse at de ikke ødelegger noe. Men; det kan være vanskelig å ha stålkontroll på hva en toåring gjør, samtidig som man skal være "selskapsdame" og gi vertinnen full oppmerksomhet. For oss har for eksempel besøk hos svigerforeldre tidvis vært et mareritt, fordi de har masse nips naps (helst i glass såklart) - i barnehøyde. Da har det dessverre hent at noe har blitt knust, opp gjennom årene. Jeg mener fortsatt at venninna ikke skulle la ungene bruke disse tusjene og arkene, (uansett om det til og med så ut som tegnesaker til barn, så spør man først..) - og jeg mener såklart at venninna kunne beklaget seg når TS ga beskjed om at dette var dyre saker. Jeg tror dog at det kanskje ligger mer i grunn for venninna sin reaksjon; kanskje var hun stresset, kanskje hadde det vært hektisk å få med barna hjem til TS (noe mange småbarnsforeldre kan identifisere seg med..) når hun endelig kommer frem skal TS i dusjen, også gjør venninna "feil" når hun lar ungene bruke tegnesakene. Kontrasten mellom den stressa småbarnsmora som har endel ekstra arbeid med å "drasse med seg" små unger på besøk til barnløse TS, som blant annet bruker tiden sin på å sitte å tegne, blir ganske påfallende. Kanskje kan det være noe av denne frustrasjonen som boblet over for denne venninna..? Jeg vet ikke.. det er uansett synd om et vennskap skal avsluttes på grunnlag av noen tegnesaker. Om det var min venninne som gjorde dette ville jeg kanskje tolket hennes reaksjon dithen at det stakk dypere enn hva min hensikt var, om jeg sa ifra at hun ikke skulle la barna bruke dette, og stormet avgårde. Og derfor forsøkt å svelge den kamelen og rekke ut en hånd. Jeg tror alt for mange vennskap går dunken fordi stoltheten står i veien. Derfor tror jeg også denne tråden engasjerer såpass mange; du sier mange er lei av mødre som "tar seg til rette"; men mange mødre er også som regel påpasselig med at barna skal være "minst mulig til bry", og derfor er det også kjipt at når barn først gjør noe galt så kommer hylekoret frem og sier at mødre er så storforlangende ovenfor barna sine. Stort sett tror jeg alle mødre ønsker at ungene deres skal bli likt av venner og familie, så de færreste ønsker å oppdra bortskjemte "dritunger". Men vi gjør såklart feil, vi også. Et veldig fint og reflektert innlegg Jeg tror du og jeg er enige, men vi har to forskjellige perspektiver. Du som småbarnsmor gjennkjenner venninnens frustrasjon, jeg som barnløs kjennkjenner TS' frusterasjon. Og etter ditt innlegg forstår jeg venninnens umiddelbare reaksjon bedre! Veldig fint vi kan ha gode og konstruktive diskusjoner her Jeg er helt enig i at de aller, aller fleste foreldre er flinke og påpasselige. Men dessverre er det en liten gruppe mødre som ødelegger for resten (jeg liker å tro at det er samme folka som skifter bæsjebleie på cafebordet i en fullstappet cafe). Jeg har møtt et par av dem selv, og der har bondevettet og folkeskikk forsvunnet med morsmelka (f.eks mor som lot to tre-fireåringer løpe, leke og skrike mellom benkradene under prestens tale i en begravelse). Meldingen venninnen sendte i ettetkant hvor hun passivt agressibt gjør narr av ts' hobby mener jeg ikke er ok. Den umiddelbare reaksjonen forstår jeg, men det å i ettertid gjøre narr av ts er ikke greit. Jeg modererer mitt opprinnelige innlegg, til at denne tråden engasjerer fordi det er en veldig typisk foreldre vs. barnefrie-situasjon 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 2. mars 2017 #395 Del Skrevet 2. mars 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herlighet, for en filleting å henge seg opp i. Har det selv som hobby, men hadde forstått misforståelsen altså, på tross av at det er dyrt. Det må da være grenser på hva man skal må sette seg inn i, i fare for å fornærme sine ''venner''. Feil kan skje, og dette var ikke det værste i mine øyne.. Her fikk forøvrig min datter på 4 år en sånn voksen fargeleggingsbok i julegave.Det sier meg at det ikke er alle som skjønner at det for noen er en voksen-hobby, Og det er OK for min del at ikke alle følger med på hva som er in og mote fior tiden Anonymkode: 2b5a1...29c Alle kan ta feil, og alle har ikke fått med seg alt. Greit nok. De fleste av oss har vel noen "huller" i kunnskapsnivået på enkelte områder. Men dersom man ikke har et slikt forhold at man faktisk vet at det er greit, så tar man seg ikke til rette hos andre uten å spørre. Selv om disse bøkene hadde vært for barn, hadde det fortsatt ikke vært noen automatikk i at de var lagt fram for venninnens barn. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #396 Del Skrevet 2. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja TS burde skamme seg for en slik synd... Eller noe. Anonymkode: 53b2c...ba9 Ingen her som har sagt at det er en synd Anonymkode: 9067f...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 2. mars 2017 #397 Del Skrevet 2. mars 2017 Hvordan har denne tråden klart å bli over 20 sider lang? 🤔 Her syntes jeg begge parter overdriver. Nei, mor burde ikke gitt barna TS sin fargebok. Men TS, det er ikke verdens undergang. Dere har oppført dere dårlig begge to. Get over it! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 2. mars 2017 #398 Del Skrevet 2. mars 2017 2 timer siden, Thyra skrev: Men her var det ikke barna som gjorde noe galt. Dersom mor finner fram noe og gir til barna sine å leke med, så kan man ikke forvente at små barn skal reflektere over om det egentlig var greit at mor fant fram de sakene, om de EGENTLIG hadde lov til å bruke det som som mor sa de kunne bruke. Jeg har aldri sagt at det var barna som gjorde noe galt. Tvert imot sier jeg det samme som deg her i et av mine første innlegg. 1 time siden, Thyra skrev: Folk velger selv å få barn, med de gleder og sorger det fører med seg. Noen velger å ikke få barn, av ulike grunner. Noen kan ikke få, for noen har forholdene bare ikke ligget til rette (ennå). Noen er fornøyd med å være barnløse, andre er dypt ulykkelige. Uansett grunn, det å være barnløs medfører naturlig nok at man har mer tid til seg selv. Men det er da ikke noe de som har barn trenger å bli provosert av. Nei, men det skjer nok likevel at man kan bli det. Om vi to var gode venner og jeg har (av eget valg) prioritert en jobb som er dårligere betalt enn deg, eller startet på en utdanning som gjør at jeg ikke har så godt økonomi og mindre fritid enn deg, kunne jeg kanskje la meg irritere hvis jeg var den som måtte kjøre hjem til deg, bruke mer penger og tid enn deg for å opprettholde vennskapet, da endel av meg hadde kanskje håpet på at du ville være litt mer fleksibel rundt min livssituasjon, selv om den var selvvalgt. som venner handler det om å møte hverandre der man er; om den ene er i en livssituasjon som er mer krevende og stressende enn den andre (uansett om det skyldes barn, økonomi eller gudene vet hva) og tilrettelegge ut ifra det. Jeg har barnløse venner. De kommer ofte på besøk hos meg slik at jeg slipper å "drasse med" ungene til dem. (Det er mer styr for meg enn dem) jeg på min side tilrettelegger med å diske opp god mat og drikke, og forsøker å hjelpe til med å holde klissete fingre unna venninnas nye dyre bluse. Det er en gi og ta relasjon og man forsøker da begge parter å respektere og tilpasse seg hverandres ulike livssituasjoner.. 1 time siden, Alice123 skrev: Et veldig fint og reflektert innlegg Jeg tror du og jeg er enige, men vi har to forskjellige perspektiver. Du som småbarnsmor gjennkjenner venninnens frustrasjon, jeg som barnløs kjennkjenner TS' frusterasjon. Og etter ditt innlegg forstår jeg venninnens umiddelbare reaksjon bedre! Veldig fint vi kan ha gode og konstruktive diskusjoner her Jeg er helt enig i at de aller, aller fleste foreldre er flinke og påpasselige. Men dessverre er det en liten gruppe mødre som ødelegger for resten (jeg liker å tro at det er samme folka som skifter bæsjebleie på cafebordet i en fullstappet cafe). Jeg har møtt et par av dem selv, og der har bondevettet og folkeskikk forsvunnet med morsmelka (f.eks mor som lot to tre-fireåringer løpe, leke og skrike mellom benkradene under prestens tale i en begravelse). Meldingen venninnen sendte i ettetkant hvor hun passivt agressibt gjør narr av ts' hobby mener jeg ikke er ok. Den umiddelbare reaksjonen forstår jeg, men det å i ettertid gjøre narr av ts er ikke greit. Jeg modererer mitt opprinnelige innlegg, til at denne tråden engasjerer fordi det er en veldig typisk foreldre vs. barnefrie-situasjon Jeg tror vi er veldig enig, og som du sier så engasjerer nok tråden såpass mye fordi det er en typisk foreldre vs barnløse situasjon. Selv vil jeg påstå at ingen har noe automatisk "rett" på sin side; begge har full mulighet til å rekke ut en hånd og heve seg over denne bagatellen, noe jeg håper de gjorde til slutt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 3. mars 2017 #399 Del Skrevet 3. mars 2017 Jeg skjønner TS sin frustrasjon, det er ikke morro når andre tar seg til rette på den måten, jeg elsker farelegging selv og hadde blitt fortvila om 2åringen min begynte å rable i tegneboka mi. Men jeg passer alltid på å gjemme bort ting jeg ikke vil at 2 åringen skal få tak i. Jeg mener ikke at det er TS sin feil fordi hun ikke hadde ryddet bort tegnesakene sine, men jeg tror heller ikke at venninna mente det vondt. Hun tenkte sikkert at tegnesakene kunne aktivisere barna litt, mens de ventet på TS, men ja, hun burde ha kunne sett at dette ikke var billige tusjer fra Nille. Men hvem vet, kanskje hun var trøtt etter en hektisk morgen med 2 barn og ikke var oppmerksom nok. Det jeg mener er, misforståelser og uhell kan skje, ikke la dette ødelgge vennskapet deres, ta en telefon å si du reagerte som du gjorde fordi du har invesert tid og penger i hobbyen din, men at du skjønner at uhell kan skje og at dere setter en strek over episoden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 3. mars 2017 #400 Del Skrevet 3. mars 2017 6 timer siden, Raven.WritingDesk skrev: Nei, men det skjer nok likevel at man kan bli det. Om vi to var gode venner og jeg har (av eget valg) prioritert en jobb som er dårligere betalt enn deg, eller startet på en utdanning som gjør at jeg ikke har så godt økonomi og mindre fritid enn deg, kunne jeg kanskje la meg irritere hvis jeg var den som måtte kjøre hjem til deg, bruke mer penger og tid enn deg for å opprettholde vennskapet, da endel av meg hadde kanskje håpet på at du ville være litt mer fleksibel rundt min livssituasjon, selv om den var selvvalgt. som venner handler det om å møte hverandre der man er; om den ene er i en livssituasjon som er mer krevende og stressende enn den andre (uansett om det skyldes barn, økonomi eller gudene vet hva) og tilrettelegge ut ifra det. Jeg har barnløse venner. De kommer ofte på besøk hos meg slik at jeg slipper å "drasse med" ungene til dem. (Det er mer styr for meg enn dem) jeg på min side tilrettelegger med å diske opp god mat og drikke, og forsøker å hjelpe til med å holde klissete fingre unna venninnas nye dyre bluse. Det er en gi og ta relasjon og man forsøker da begge parter å respektere og tilpasse seg hverandres ulike livssituasjoner.. Jeg har ikke så høy lønn selv, men slik har jeg aldri tenkt på det, at den som har mindre penger eller fritid ikke skulle måtte være den som drar hjem til andre og dermed bruker mer penger og tid på å oppretteholde vennskapet. Man inviterer for å være hyggelig, ikke for at den andre skal måtte kjøre og bruke mer tid og penger. Avhengig av reisevei kan det vel koste like mye eller mer å stå for servering enn transport. Det er vel også vanlig å bytte på å komme til hverandre. Men selvsagt kan det være praktiske grunner til at den ene oftere kommer på besøk og den andre oftere får besøk. Selvsagt må man kunne være fleksibel rundt andres livssituasjon. Ingenting tilsier at ts ikke er det. Vi vet at hun hadde besøk av venninne med barn, ikke hvor ofte de møtes og hvem som vanligvis besøker hvem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå