Polly Ester Skrevet 25. februar 2017 #1 Del Skrevet 25. februar 2017 Jeg har øye på en Peugeot 207 (2008) og en Paugeot 307 (2006). Begge har gått ca 67 000 og koster 55000. Hvilken av disse er best å tenke på å kjøpe hvis jeg skal kjøpe en av dem? Hvis ingen av de to er å anbefale, hvilke bilmerker bør jeg se etter til omtrent den prisen som disse to Paugeotene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citpensacola Skrevet 25. februar 2017 #2 Del Skrevet 25. februar 2017 Peugeot er et av bilmerkene som det rett og slett ikke finnes NOEN vits i å kjøpe. Det eneste Peugeot er flinke til er å lage kjipe biler omtrent like dyrt som konkurrentene sine. That's it. Hvis du er komplett uinteressert i bil og bare har lyst på noe driftsikkert som funker så er det like greit å kjøpe en Toyota i den prisklassen der. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #3 Del Skrevet 25. februar 2017 4 minutter siden, Citpensacola skrev: Peugeot er et av bilmerkene som det rett og slett ikke finnes NOEN vits i å kjøpe. Det eneste Peugeot er flinke til er å lage kjipe biler omtrent like dyrt som konkurrentene sine. That's it. Hvis du er komplett uinteressert i bil og bare har lyst på noe driftsikkert som funker så er det like greit å kjøpe en Toyota i den prisklassen der. Ja, Toyota Corolla eller Carina. Gørrkjedelige, men går og går nærmet i all evighet. Anonymkode: db48c...807 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #4 Del Skrevet 25. februar 2017 Bor du i by? Den ene er diesel og den andre bensin. Det kan jo kanskje være relevant. Vanligvis sier man jo at bensin bør velges om man bor på veldig kalde steder, men samtidig bør ikke diesel velges ved korte turer. En bensinmotor tåler bedre å kjøres når den er kald, enn en dieselmotor. (Hvis jeg husker rett, jeg har alltid kjørt bensin) Eller noen punkter: 207'en er penere inni. 307'n har større plass. 307'n har armlener, og ser derfor mer komfortabel ut ved langkjøring, men den har ikke cruisekontroll, det har 207'n. 307'n er automat, den andre manuell. Er det noen av disse forskjellene som er viktig for deg? Jeg hadde nok valgt 307'en hvis jeg måtte valgt mellom disse to. Men jeg ville nok uansett sett etter en annen type bil enn peugeot... Anonymkode: 80065...be0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 25. februar 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 25. februar 2017 Jeg er ikke komplett uinteressert i bil, bare at jeg er litt overveldet over utvalget og vet ikke helt hva jeg skal gå for. Jeg vil helst ha en som ser bra ut også, men skjønner at i prisklassen jeg kikker så kan jeg ikke være så kresen på f.eks farge og slikt. Toyota har jeg kjørt de siste årene nå og den går jo, men nå vil den nok ikke gå gjennom på eu-kontrollen så da trenger jeg en ny. Kunne tenkt meg Rav4, men en bekjent frarådet meg å kjøpe den. Ellers har jeg lyst på Volvo, men det er få i den prisklassen også. Jeg har også sett på Honda, prøvde en Jazz, men den føltes litt liten. Det "humpet" litt for mye, syns jeg. Andre Hondaer som kanskje kunne vært verdt å titte på? Ble anbefalt å se på Huyndai i20, noen som har erfaring eller vet noe om den? Hva med andre Huyndaier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #6 Del Skrevet 25. februar 2017 Du må nok komme med noen ønsker for at det skal være mulig å gi deg forslag. Automat eller manuell? Hvilken type drivstoff? Er plassen viktig? Bagasjeplass eller benplass? Bor du i by og trenger liten bil for enkel parkering? Ønsker du skinnseter? Er komfort viktig? Skal du drive mest langkjøring eller småturer? Hva er viktig for deg med bil? Hva liker du ikke? Og er du sikker på at du trenger en ny bare fordi den ikke går gjennom EU? Det er jo mulig å reparere hvis det ikke er for omfattende feil ift bilens verdi. Anonymkode: 80065...be0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sssssae Skrevet 25. februar 2017 #7 Del Skrevet 25. februar 2017 Dette er noe du burde spørre menn om ;D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. februar 2017 #8 Del Skrevet 25. februar 2017 Ingen grunn til å ha panikk for Peugeot. Jeg kjørte en 206 problemfritt i mange år. Er litt usikker på 207/307 riktignok, jeg tror de var litt mer slarkete enn forgjengeren. Hvis du ikke har krav til størrelse på bilen så ville jeg av de to du lister opp gått for 207'en rett og slett fordi den er 2 år nyere. Men hvis du ikke alt har gjort det så burde du kikke litt på Skoda også. Har flere venner som har kjørt Skoda i årevis og sier de har fått mye bil for pengene der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 25. februar 2017 #9 Del Skrevet 25. februar 2017 7 minutter siden, Cata skrev: Ingen grunn til å ha panikk for Peugeot. Jeg kjørte en 206 problemfritt i mange år. Er litt usikker på 207/307 riktignok, jeg tror de var litt mer slarkete enn forgjengeren. Hvis du ikke har krav til størrelse på bilen så ville jeg av de to du lister opp gått for 207'en rett og slett fordi den er 2 år nyere. Men hvis du ikke alt har gjort det så burde du kikke litt på Skoda også. Har flere venner som har kjørt Skoda i årevis og sier de har fått mye bil for pengene der. 307 har i alle fall mere feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citpensacola Skrevet 25. februar 2017 #10 Del Skrevet 25. februar 2017 6 minutter siden, Cata skrev: Ingen grunn til å ha panikk for Peugeot. Jeg kjørte en 206 problemfritt i mange år. Er litt usikker på 207/307 riktignok, jeg tror de var litt mer slarkete enn forgjengeren. Hvis du ikke har krav til størrelse på bilen så ville jeg av de to du lister opp gått for 207'en rett og slett fordi den er 2 år nyere. Men hvis du ikke alt har gjort det så burde du kikke litt på Skoda også. Har flere venner som har kjørt Skoda i årevis og sier de har fått mye bil for pengene der. Men poenget er at Peugeot ikke har noe som helst de faktisk gjør bra som de skiller seg ut på. Så hva er vitsen? Volvo har sikkerhet, BMW og Ford har kjøreegenskaper, Audi og Mercedes har premium-feel, Citroën har komfort, Japanerne og koreanerne har driftssikkerhet osv osv. Peugeot har faktisk ingenting ved seg som gjør at det er noe poeng å velge dem fremfor de andre. Det eneste Peugeot er gode på er å lage kjipe biler, og det er vel egentlig ikke spesielt positivt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 25. februar 2017 Forfatter #11 Del Skrevet 25. februar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må nok komme med noen ønsker for at det skal være mulig å gi deg forslag. Automat eller manuell? Hvilken type drivstoff? Er plassen viktig? Bagasjeplass eller benplass? Bor du i by og trenger liten bil for enkel parkering? Ønsker du skinnseter? Er komfort viktig? Skal du drive mest langkjøring eller småturer? Hva er viktig for deg med bil? Hva liker du ikke? Og er du sikker på at du trenger en ny bare fordi den ikke går gjennom EU? Det er jo mulig å reparere hvis det ikke er for omfattende feil ift bilens verdi. Anonymkode: 80065...be0 Det er det samme om det er automat eller manuell. Jeg vil ha bensinbil. Bagasjeplass er ikke så viktig, men det er greit med litt plass inni bilen. Jeg bor i by og kjører mest bykjøring. Noen ganger blir det jo motorvei og langkjøring også, men mesteparten rundt omkring i by. Det er viktig at den ligger godt på veien og er stødig. Og at det ikke er altfor dyrt å fikse den ved evt reparasjoner. Jeg må ha ny bil nå, den jeg har er for det første ingen bra bil og den gikk ikke gjennom eu-kontrollen sist uten en reparasjon som jeg fikk for 5000 fordi jeg kjenner han som fikset den for meg. Merkeverksted ville tatt 20 000 for den. Det er for mye rust og for lite gjort med den de siste årene at å fikse den etter en evt. eu-kontroll vil komme på mer enn å kjøpe en bil for 40-50000 og ha i 5-6 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. februar 2017 #12 Del Skrevet 25. februar 2017 3 minutter siden, Citpensacola skrev: Men poenget er at Peugeot ikke har noe som helst de faktisk gjør bra som de skiller seg ut på. Så hva er vitsen? Tja, god kjørekomfort f.eks? Og grei pris. Og "kjipe biler" er subjektivt. Min erfaring med Peugeot er utelukkende god og jeg har flere kolleger og kjente som også har kommet tilbake til det merket gang på gang. Men til syvende og sist koker det ned til hva TS vil og kan ta seg råd til, og hvis Peugeot er innenfor de finansielle rammene så er det ingen gode grunner til å ikke velge det. Men jeg sier meg enig med Illuminatum i at 307 nok var beheftet med noen flere feil enn 207. Ettersom jeg selv hadde 206 på den tiden de ble lansert så fulgte jeg litt med på den slags bilnyheter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 25. februar 2017 Forfatter #13 Del Skrevet 25. februar 2017 18 minutter siden, sssssae skrev: Dette er noe du burde spørre menn om ;D hehehe ja, og det er det jeg har gjort. Og så sier den ene det og så sier den andre det og den tredje noe helt annet igjen, og så er jeg like langt og dobbelt forvirret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 25. februar 2017 #14 Del Skrevet 25. februar 2017 3 timer siden, Polly Ester skrev: Jeg har øye på en Peugeot 207 (2008) og en Paugeot 307 (2006). Begge har gått ca 67 000 og koster 55000. Hvilken av disse er best å tenke på å kjøpe hvis jeg skal kjøpe en av dem? Hvis ingen av de to er å anbefale, hvilke bilmerker bør jeg se etter til omtrent den prisen som disse to Paugeotene? Jeg ville gått for 307, som er med bensin. Franske biler er ikke så veldig godt kjent for å være holdbare med tanke på elektronikken sin. Men med bensin er noen feller i motoren luka bort. Så en tabell hvor svenskene hadde gjort en undersøkelse om hvilke biler som havarerte oftest, og Peugeot/Citröen lå på gjennomsnittet, men Renault var hakket bedre faktisk. Og Renault er kanskje et sikrere valg, om du kan gå opp i årsmdodell 2009 eller nyere. Siden du har et pristak er det ikke så lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. februar 2017 #15 Del Skrevet 25. februar 2017 2 minutter siden, Polly Ester skrev: hehehe ja, og det er det jeg har gjort. Og så sier den ene det og så sier den andre det og den tredje noe helt annet igjen, og så er jeg like langt og dobbelt forvirret... Jeg bidrar til forvirringen (aner jo ikke hvor i landet du holder til så se på det som idemyldring) : Hva med denne: https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnko…? Eller hva med en Polo ? https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=91072153 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dk73 Skrevet 25. februar 2017 #16 Del Skrevet 25. februar 2017 Ville gått inn på Finn.no og legge inn Max pris på hva du kan bruke bil og hvor i landet du bor om du ikke er villig til å reise halve landet for å kjøpe en bil da. Gjerne sortere slik at du får opp de nyeste bilene som er innen din pris. Se så litt hva du kan finne. At Peugeot er så mye dårligere bil enn alle andre er nok feil. Man må bare være klar over hva de enkelte bilmerker og modeller sliter med. Mercedes har slitt med rust, enkelte Audi/VW motorproblemer. Det samme med enkelte Toyota modeller. Har du ingen som har jobbet med bil som kan hjelpe deg litt? Selv har jeg jobbet med bil i mange år og er ikke så opptatt av hvilket merke man kjører, men opptatt avhva som er problemet på de ulike modellene. På nettsiden til broom. http://bruktbil.broom.no/ Her kan du legge inn den bilen du vil vite litt mer om og du får opp +/- med de. lykke til 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #17 Del Skrevet 25. februar 2017 1 minutt siden, dk73 skrev: Mercedes har slitt med rust Det stemmer det! Har. Det var frem til en 2003-2004 en gang. De slet på slutten av 80-tallet fordi japsene laget billigbiler med mye dippedutter, så da mistet Mercedes tronen sin. Å lage kvalitet var dyrt for Mercedes. Å ikke få solgt bil var enda dyrere. Så da gikk de over til å gjøre som japsene, de laget et tynt karosseri som rustet etter en 5-6 år. Folk bytter jo ut bil etter 5-6 år likevel, i alle fall i deres kundegruppe. Så da gjorde de det slik. Anonymkode: 687f4...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 25. februar 2017 #18 Del Skrevet 25. februar 2017 Jeg ville kjøpt 207en fordi den er nyere. En nyere bil er generelt sett dyrere. Men det viktigste er at den ikke er eldre enn 2004, så 2006 er egentlig OK. Men jeg ville aldri kjøpt en Peugeaut, de er fæle å kjøre, fæle å se på og har masse feil. Hvis du har barn ville jeg kjøpt en ennå nyere bil, tenk på skyldfølelsen hvis barnet ditt blir drept eller lemlestet siden du ville spare noen småpenger på bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #19 Del Skrevet 25. februar 2017 35 minutter siden, Polly Ester skrev: Det er det samme om det er automat eller manuell. Jeg vil ha bensinbil. Bagasjeplass er ikke så viktig, men det er greit med litt plass inni bilen. Jeg bor i by og kjører mest bykjøring. Noen ganger blir det jo motorvei og langkjøring også, men mesteparten rundt omkring i by. Det er viktig at den ligger godt på veien og er stødig. Og at det ikke er altfor dyrt å fikse den ved evt reparasjoner. Jeg må ha ny bil nå, den jeg har er for det første ingen bra bil og den gikk ikke gjennom eu-kontrollen sist uten en reparasjon som jeg fikk for 5000 fordi jeg kjenner han som fikset den for meg. Merkeverksted ville tatt 20 000 for den. Det er for mye rust og for lite gjort med den de siste årene at å fikse den etter en evt. eu-kontroll vil komme på mer enn å kjøpe en bil for 40-50000 og ha i 5-6 år. Men da har du jo allerede eksludert det ene alternativet i startposten din. Ikke søk etter dieselbiler, når du vet du vil ha bensin Anonymkode: 80065...be0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 25. februar 2017 Forfatter #20 Del Skrevet 25. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da har du jo allerede eksludert det ene alternativet i startposten din. Ikke søk etter dieselbiler, når du vet du vil ha bensin Anonymkode: 80065...be0 Jeg har tydeligvis blingset på den linken jeg limte inn i startinnlegget, det var ikke meningen å velge mellom bensinbil og dieselbil, skjønner ikke hvorfor den kom opp, for jeg har jo søk på finn der jeg har luket ut dieselbiler. Må ha vært en glipp og da er ikke spørsmålet jeg stilte relevant engang. (sånn bortsett fra at jeg har skjønt at jeg bør luke bort Peugeot fra søkelista) Dersom jeg skulle kjøpt en av de, så hadde jeg da valgt bensinbilen. Jeg har søk på finn og har lett etter biler i et par-tre uker nå og jeg får opp ganske mange biler til prisen jeg har satt (55000), bensin og modeller mellom 2006 og 2012. Ikke leasing. Og så har jeg huket for å bare kjøpe hos forhandler eller annet bilutsalg, jeg går ut ifra at det er tryggere enn å kjøpe av privatperson. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå