Gå til innhold

Hva skjer med sexlysten når overgangsalderen slår inn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke mindre lyst på sex med rett mann. Var en kort periode plaget med tørre slimhinner og da ble sex smertefullt. Prøvde ulike reseptfrie ting som ikke funket. Gikk til legen og sa at jeg ikke var klar for å parkere sexlivet mitt. Fikk hormonpiller og sexen er tilbake der den var.

Anonymkode: cb416...72c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.2.2017 den 7.33, AnonymBruker skrev:

Jeg nærmer meg overgangsalderen. Er 47. Har aldri fått orgasme så lett som nå. Bruker et naturprodukt som heter MACCA. Ikke cannabies. 

Anonymkode: bb523...c69

Sikker på at det ikke er MACA med en "C"?  slik som denne:

http://www.iherb.com/pr/Now-Foods-Maca-Raw-750-mg-90-Veggie-Caps/18046

Anonymkode: ba61a...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2017 den 7.36, AnonymBruker skrev:

Når kvinnen ikke lenger kan befruktes så er det ikke lenger noe bruk for hennes seksualitet. Dermed forsvinner den. Use it or lose it. 

Anonymkode: c2970...0c1

Meget individuelt !   Jeg har selv innledet et seksuelt forhold til en mye eldre kvinne ( har en viss skamfølelse for det), og jeg kan forsikre deg om at hun er seksuelt attraktiv og "sulten" som bare det.

Samfunnet betrakter henne som ikke lenger seksuell aktiv, men ikke alt stemmer med "malen".  Det finnst individuelle forskjeller både blandt kvinner og menn. Litt glidemiddel, og vi er som villkaniner.                                                                                    Noen ganger må man tenke "ageless". 

Anonymkode: 3eddb...4c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mindre lyst på sex med rett mann. Var en kort periode plaget med tørre slimhinner og da ble sex smertefullt. Prøvde ulike reseptfrie ting som ikke funket. Gikk til legen og sa at jeg ikke var klar for å parkere sexlivet mitt. Fikk hormonpiller og sexen er tilbake der den var.

Anonymkode: cb416...72c

Hvilke hormonpiller/hva heter de?

 

Anonymkode: 8f7f1...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke hormonpiller/hva heter de?

 

Anonymkode: 8f7f1...00f

Livial. Har gått på de noen år. Funker mot hetetokter også ;)

Anonymkode: cb416...72c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Det virker som svært mange sliter med dette. Synd at det ikke finnes en medisinering som hjelper alle. Man får bare håpe at kjærligheten er sterk nok til å holde sammen selv om lyst og kåtskap er borte.

Anonymkode: 27c2a...0df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Det virker som svært mange sliter med dette. Synd at det ikke finnes en medisinering som hjelper alle. Man får bare håpe at kjærligheten er sterk nok til å holde sammen selv om lyst og kåtskap er borte.

Anonymkode: 27c2a...0df

Det er ikke lyst og kåthet som er borte, det er evnen  til å gjøre noe med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, February 24, 2017 den 8.13, AnonymBruker skrev:

Hva skjer med kåtskap og sexlyst når overgangsalderen slår inn damer? Fungerer sexlivet også etter dette?

Anonymkode: 27c2a...0df

Skjer det noe da? 

Anonymkode: 9eb23...8c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2017 den 8.13, AnonymBruker skrev:

Hva skjer med kåtskap og sexlyst når overgangsalderen slår inn damer? Fungerer sexlivet også etter dette?

Anonymkode: 27c2a...0df

Av og til lurer jeg på om jeg har kommet i overgangsalderen. Etter at eksen min gikk ifra meg for over et år siden, så har apetitten for sex ikke vært tilstede i det hele tatt. Jeg har aldri hatt så lite sex i mitt voksne liv før. Men kan være at det har mer med situasjonen å gjøre enn det har med overgangsalder å gjøre . Håper det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal samfunnet kreve at folk jobber til de er 70 så får det stiller opp med kuren som holder oss i gang.

Årlig hormonsjekk og vedlikehold til folket. Hormon nivåer Europeisk Standard. 

Blir mindre skilsmisser, diabetes, hjerteproblemer, psykiske problemer og muskel og skjelettlidelser med mer.

Helse på resept. Helse i en tabellett.

Kjør debatt.

Har du erfaring delta, ikke les og lær.

 

 

Anonymkode: 29fab...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ting har endret seg, men jeg er ikke uten lyst. Det er bare sjeldnere at den dukker opp og ting tar litt lengre tid. Og så synes jeg dette med glidemiddel er noe herk, men det må til om samleie skal kunne gjennomføres smertefritt. Men jeg lurer på om samboer har kommet i "overgangsalder" også for han er ikke like opptatt av sex lengre han heller 😀 Men det henger kanskje sammen med hva jeg går igjennom. Jeg ville aldri nekte han sex, da jeg elsker ham av hele mitt hjerte og vet at sex er viktig for forholdet vårt. Det er takk og lov ikke vanskelig for meg å gi mannen min dette selv om jeg ikke selv skulle kjenne kåtskapen akkurat der og da. Den dukker som regel opp underveis 😀 

Anonymkode: a6318...167

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ting har endret seg, men jeg er ikke uten lyst. Det er bare sjeldnere at den dukker opp og ting tar litt lengre tid. Og så synes jeg dette med glidemiddel er noe herk, men det må til om samleie skal kunne gjennomføres smertefritt. Men jeg lurer på om samboer har kommet i "overgangsalder" også for han er ikke like opptatt av sex lengre han heller 😀 Men det henger kanskje sammen med hva jeg går igjennom. Jeg ville aldri nekte han sex, da jeg elsker ham av hele mitt hjerte og vet at sex er viktig for forholdet vårt. Det er takk og lov ikke vanskelig for meg å gi mannen min dette selv om jeg ikke selv skulle kjenne kåtskapen akkurat der og da. Den dukker som regel opp underveis 😀 

Anonymkode: a6318...167

Dette tror jeg gjelder for mange og er en av grunnene til at man bør prøve selv om man ikke nødvendigvis er kåt fra starten av.

Anonymkode: 47f41...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det rett og slett med at damene ikke gidder å ha sex når de kanskje ikke er kåt der og da? lysten kan jo komme etterhvert høres det ut som.

Anonymkode: 27c2a...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...