Gå til innhold

Sønner med kvinner som ikke vil ha barn - Tvinge dem til å avbryte forholdet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal man få barn så er dette noe som bør være sterkt ønsket fra begge parter da det er et veldig stort ansvar som varer i mange år, i tillegg er det tidskrevende og dyrt å ha barn. Man bør ikke bringe barn til verden bare for at ens foreldre/svigerforeldre ønsker seg barnebarn, eller for at man føler at det er slik det bør være når man når en viss alder. Det må være et ønske om å bli foreldre og ingen andre grunner. Jeg vil ikke ha barn, det er ikke en eneste celle i kroppen min som ønsker å bli mor. Jeg ønsker jo selvfølgelig å finne en mann som har samme synet som meg. Mine foreldre respekterer mitt valg og har aldri nevnt ett ord om barnebarn. Skulle jeg deriomt ende opp med svigerforeldre som ikke respekterer mitt og sønnen dems valg så blir jeg irritert. Ingen skal tvinge meg til noe jeg ikke vil. Så TS, hold tankene dine for deg selv og vær heller glad for at sønnen din har funnet seg en dame han trives med. 

Anonymkode: c6a68...a78

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Hulderen skrev:

Du sier at du er litt mer tvilende, hvis svigerdatteren din inderlig ønsket seg barn, men ikke kunne få. Det er jo positivt st du ikke automatisk vil bli kvitt henne. Men hvordan skal du kunne vite forskjellen? Når vi drev og prøvde, og etter en slitsom utredning fikk vite at vi ikke kunne få barn, så var det så vondt at vi ikke orket å dele det med noen, allerminst med svigermor. Vi påstod også at vi ikke ønsket barn (enda), fordi det var for grusomt å si høyt at vi ikke kunne få. Ikke ønsket vi medlidenheten heller, det var bedre å få all dritten fra en stadig mer masete svigermor. Til frekkere hun ble, til mindre fristende var det å dele noe så privat med henne. Så hva skjedde? Jo, hun dyttet oss fra seg. Om det tilslutt likevel ville ha dukket opp et barn, så vet jeg neimen ikke om vi hadde orket å få svigermor tilbake i våre liv. Vi har litt kontakt med svigers, men ikke mer enn absolutt nødvendig.

Det er så dårlig gjort å pushe vekk sine egne barn kun fordi man ikke får barnebarn. Så sjukt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mitt problem var om hun ikke vil eller gidder, altså hadde dette vert mitt problem, ikke at hun ikke greide å få barn. Om du hadde sagt til meg at dere forsøkte eller ønsket, så hadde ikke jeg blandet meg mer.

Anonymkode: 833d3...085

Men hvorfor skal man si i fra om det? Er det blitt informasjonsplikt på om man er fruktbar eller ikke? Det er høyst privat og ikke noe du eller andre har noe med - hverken å spørre eller mase om.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SnuskeLuska skrev:

Men hvorfor skal man si i fra om det? Er det blitt informasjonsplikt på om man er fruktbar eller ikke? Det er høyst privat og ikke noe du eller andre har noe med - hverken å spørre eller mase om.

Enig. Det er ufint med dyneløfting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med andre ord, du har en mammadalt av en sønn.. 

Anonymkode: ede99...7e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis min sønn ville ha barn og ikke svigerdatter, hadde jeg fæn meg avbrutte dette forhold. Da bør hun heller finne seg en som også ikke gidder å ha barn. 

Men hvis MIN sånn også ikke vil ha barn, da er noe annet. Da hadde ikke jeg blandet meg inn. Men hadde kanskje snakket rolig, hvorfor han ikke vil. 

Altså moren har lov å si sin mening til sønnen sin! Det er MOR som har født deg og passet på deg! Hva slags drittunger må være å si at moren ikke må blande seg inn.! 

Anonymkode: 8233d...4c4

Haha, det eneste er at du risikerer at mannen velger henne over deg! Det er faktisk stor sannsynlighet for det.

Så står du der uten kontakt med sønnen din og angrer bittert ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ei som er som TS. Hun klarte å overbevise sønnen om at barn var noe man bare måtte ha. Han var sammen med ei som ikke ønsket seg barn, i hvertfall ikke i nærmeste fremtid. Så det ble slutt. De var midt i 20 årene. 

Han fant seg etter to år ei dame som også ønsket seg barn, men så viste det seg jammen etter mye prøving at denne mannen ikke kunne få barn. Svømmerne hans svømte ikke i det hele tatt gitt. 

Dama ønsket seg veldig barn, så hun gikk i fra han. Å har i dag to barn med en annen mann. 

Den første dama er sammen med en ny mann, og har vært det i snart 8 år. Å hun er nå gravid i 7mnd. Ikke planlagt, men en gledelig overraskelse. 

Fyren som lot seg overtale av mor, og mor sitt forhold er ikke som før. De snakker nesten ikke sammen, da han klandrer moren for presset hun la på han om å få barn. 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, SnuskeLuska skrev:

Men hvorfor skal man si i fra om det? Er det blitt informasjonsplikt på om man er fruktbar eller ikke? Det er høyst privat og ikke noe du eller andre har noe med - hverken å spørre eller mase om.

Jeg leier henne til en gynekolog og ber legen om å undersøke om hun kan få barn. Om ikke, så sier jeg at hun må gå tilbake til mammaen sin og si i fra at det ikke forholdet mellom min sønn og henne var akseptert.

Anonymkode: 833d3...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selvfølgelig aldri tvunget! Men hvis alle mine fremtidige arvinger ikke hadde ønsket barn/blitt i forhold med en som ikke ønsket barn, hadde jeg blitt temmelig knust, må innrømme det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, dere kvinner dere kvinner, dere er dere selv mest lik der dere mener at verden skal dreie seg rundt deres personlige meninger om familie og kultur :). Men for så vidt ikke noe unormalt med norske kvinner dette. 

Det er bare så synd dere etterhvert blir redusert til annenrangs borgere igjen, i tråd med høy innvandring fra land uten samme siviliserte syn på kvinner som norske menn, så gled deg heller til en tilværelse lenket til kjøkkenbenken igjen om du rekker det i din levetid ts. Der trenger du ikke bekymre deg om din sønn får barn eller ikke, for det vil ikke lenger være på sin plass å uttale seg om det, det vil i så fall bli din manns rolle. 

 

Anonymkode: a881a...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste tråden om ei kvinne med en sønn som var med ei kvinne som ikke ville ha barn. Det synes jeg var skremmende å lese at det finnes så mange slike i dag. Burde vi mødre tvinge våre sønner til å gå fra slike kvinner, jeg er sikker på at jeg kunne greid det med min sønn. Ville aldri akseptert det at jeg ikke skal kunne få barnebarn bare fordi svigerdatter ikke gidder å få barn.

Anonymkode: 833d3...085

Selvsagt ikke, om sønnen din er sammen med ei som ikke vil ha barn så betyr det nok at han heller ikke vil ha barn!

Anonymkode: 96c74...da2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der er jeg litt mer tvilende, da skulle han fått bestemt selv.

Anonymkode: 833d3...085

Dette vil nok komme som et sjokk på deg. Men han bestemmer selv uansett :) 

Anonymkode: 93616...d68

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der er jeg litt mer tvilende, da skulle han fått bestemt selv.

Anonymkode: 833d3...085

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leier henne til en gynekolog og ber legen om å undersøke om hun kan få barn. Om ikke, så sier jeg at hun må gå tilbake til mammaen sin og si i fra at det ikke forholdet mellom min sønn og henne var akseptert.

Anonymkode: 833d3...085

ahahhaha, du er jo rett og slett morsom!

Anonymkode: 9f96c...e9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal mødre gjøre med sønner som ikke vil ha barn? Runke han og inseminere dama hans? 

Anonymkode: 27f8d...301

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når du har klart å trakasserer kjæresten til sønnen din nok til at hun går, så vil sønnen din være sur og bitter på deg resten av livet eller så risikerer du at de kutter deg ut.

Ligg unna. Du har ikke en dritt med andre sitt underliv å gjøre. Pass på ditt eget.

Anonymkode: 7fcd9...5d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, The Kitten skrev:

Samboer har idiotisk svigermor. Tvinge ham til å kutte kontakten? :klo:

Hvem skal da vaske klærne hans, lage maten hans og susse han god natt om kvelden? :klo:

Anonymkode: b8c36...e37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal mødre gjøre med sønner som ikke vil ha barn? Runke han og inseminere dama hans? 

Anonymkode: 27f8d...301

Hjelp, ikke gi TS ideer nå.

Anonymkode: c2f63...1d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp, ikke gi TS ideer nå.

Anonymkode: c2f63...1d3

Synes ikke du ser henne der hun drar med seg både sønn og svigerdatter til gynekologen, tvinger hu opp i stolen med beina på bøylene og så runker sønnen for å sørge for barnebarn!?! One big happy family! 

Anonymkode: 27f8d...301

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke du ser henne der hun drar med seg både sønn og svigerdatter til gynekologen, tvinger hu opp i stolen med beina på bøylene og så runker sønnen for å sørge for barnebarn!?! One big happy family! 

Anonymkode: 27f8d...301

Man vet aldri :ler2:

Anonymkode: c2f63...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...