Gå til innhold

NASA kunngjør banebrytende og stor oppdagelse


WubWub

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Frøkensina skrev:

Jeg leste nettopp at det enda vil ta lang tid før vi har nøyaktige nok instrumenter til å anslå mer om kepler 452b, så jeg tror det dreier seg om noe mye nærmere enn 1400 lysår.

Jeg tror heller ikke det er kepler452b - men NATgeo gjør som alle oss andre; spekulerer så det sprikes i øst og vest , her har det blitt blest! :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

" Det eneste NASA selv har røpet er at oppdagelsen har å gjøre med såkalte eksoplaneter. "

Anonymkode: 701d8...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

" Det eneste NASA selv har røpet er at oppdagelsen har å gjøre med såkalte eksoplaneter. "

Anonymkode: 701d8...157

Og det står det også i HI. De har røpet lite annet enn at det handler om en eller flere eksoplaneter som kretser en sol. Det som skaper blest er at de også har sagt at de har en stor kunngjøring og at funnet de har gjort er stort.

Tidligere når det har blitt oppdaget exoplaneter så har de ikke kalt inn til konferanser, invitert mange forskere eller gått ut i flere aviser. Oppdagelse av exoplaneter er per dags dato ikke en "stor kunngjøring" eller et "stort funn" med mindre det er noen usedvanlige kvaliteter ved denne planeten. (at det er vann på planeten kvalifiserer ikke til dette). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de har funnet engleprater Märtha Louises skamvett?

Anonymkode: b0f37...a05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det oppdateres her, så vet vi hvor vi skal følge med. Spennende! 

Anonymkode: b7b40...a49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Frøkensina skrev:

Sant nok :ler: Rart ikke flere er interesserte her, det er jo kjempespennende:hoppendeglad:

Kanskje det ikke er så mange nerder på forumet :ac: Nå er det ikke lenge før det braker løs!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, WubWub skrev:

Kanskje det ikke er så mange nerder på forumet :ac: Nå er det ikke lenge før det braker løs!

giphy.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kommer det aliens, og den første som møter dem er Donald Trump... :link:

Anonymkode: 798c7...64a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, WubWub skrev:

 

Jeg er klar som et egg - ikke skuff meg NASA!

 

For ca. 10 år siden når de diskuterte kutt til NASA i kongressen. Kom NASA med Mars-steinen, Den skulle bevise primitivt liv på Mars. Rent bortsett fra at det er usannsynlig at steinen på Antarktis var fra Mars, skaper vulkaner de samme merkene steinen hadde. Sånne påfunn kommer visst NASA nå med for å sikre founding. 

Det er faktisk en forskjell på rakettforskning og ønsketenkning.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Riley Owain skrev:

Nei men det er et viktig funn. 

Husk at oksygen er livsfarlig for liv, galt dosert. Har du hørt om oksidering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Tok meg pause i lesing til astronomieksamen for å se dette :P morsomt med nye oppdagelser. Blir interessant å se hva mer de kan finne ut om disse planetene. Håper de finner ozon :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Riley Owain skrev:

Nei men det er et viktig funn. 

Forstår, men jeg hadde høyere forventninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...