Gå til innhold

Øst-Europeisk utseende, hva menes med det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vanskelig å si, men jeg var ved Uralfjellene og de så sånn ut.

hqdefault.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.2.2017 den 17.16, AnonymBruker skrev:

Jeg ser noen ganger ved etterlysninger at man skriver at noen kan ha hatt en østeuropeisk utsende. Hva legger man egentlig i det? Det virker som en veldig upresis formulering. Jeg har vært i både Polen og Sant Petersburg, men jeg synes de fleste så ganske norske ut.

Noen Nordmenn ser jo også ganske rusisske ut, eller i alle fall slik vi stereotypisk, mener er Østeuropeisk.

 

Peter Stormare sa at han fikk rollene fordi noen mente han han så ut som en russisk gangster.

a651277b6c2ad0e0fa257f60d1533560.jpg

 

Grandhagen kunne ha spilt russisk KGB general i hvilken som helst film :

043ba4cb-234e-4466-9485-9699c45dda85?fit

 

Ser disse kjendisene norsk eller østeruopeisk ut ? :

image.jpg

cappelen.jpg

HANS-WILHELM-STEINFELD.jpg

 

Anonymkode: 9d535...cf7

Av de bildene er det kun Grandhagen som har det jeg forbinder med øst-europeisk el slavisk utseende. Han har de typiske kinnbeina. Syns ofte at mennesker fra Øst-Europa er pene. Skal jeg nevne en kjendis som jeg syns har slavisk utseende er det han som spiller Ned Stark i GOT. 

Men enig med andre i tråden om at de like gjerne kan se litt grå og kjedelige ut, ala de polske arbeiderne som jobber i nabolaget akkurat nå. Ofte litt utstilig i klærne, mennene vel og merke. Kvinnene har en tendens til å gå andre veien med sminke og klesstil. Kan jo være at det er slike ting det siktes til også når man etterlyse noen med «østeuropeisk utseende». 

Men veldig upresis formulering, enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig liten forskjell på utseendet til skandinaver og nord-østeuropeere (Baltikum, Russland, Polen, Tsjekkia). Folk på Balkan ser kanskje litt annerledes ut.

Om jeg ser at noen er østeuropeiske så handler det mer om klesstil og lignende. En mann i snekkerbukser med barbert hode er det stor sjanse for at er en polsk bygningsarbeider ;) Synes også ofte at østeuropeiske damer pynter og sminker seg mer enn norske, og har en litt annen klesstil.

Anonymkode: b6f61...3c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...