Gå til innhold

CBE - Oppusings-inspirasjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På Monday, February 20, 2017 den 16.55, Asti skrev:

Her kan man se hvordan huset var før oppussingen deres startet:  https://issuu.com/reeltimeinteractive/docs/prospekt_193160061 . I mine øyne er fargene og møblene som var der finere, og mest sannsynlig ville jeg beholdt det meste i underetasjen slik det var. 

Og her kan man se hvordan to av stuene har blitt etter oppussingen: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/02/09/stue-nummer-spisestuen-har-fatt-farge-pa-veggene/

Hvis jeg skulle forandret på stuene i hovedetasjen, ville jeg vurdert å leid inn Helene Hennie - http://www.christiansoghennie.no/ - for hjelp med farger, møbelvalg, tepper og gardiner. Men vist henne at jeg kunne tenkt meg noe lignende dette i:

Jeg ville da spurt Hennie om meningen hennes om å beholde de opprinnelige gulvene i stuene og hallen. Selv ville jeg beholdt de, samt lagt heltre eikegulv i loftetasjen (ikke fiskebein, for det blir for mye å ha det over alt etter min mening) i samme farge/olje som "nede". Jeg ville da ha valgt store mørke gulvtepper under møblene (slik man kan se på bildene jeg lenket til over). 

Om det ikke hadde vært aktuelt å bruke penger på interiørhjelp, ville jeg nok valgt endel møbler fra Slettvoll, og da brukt interiørveiledningen hos Slettvoll for alt det hadde vært verdt. :)  

Wow så lyst, klassisk og elegant det var der når de kjøpte det!! Hvorfor har de malt alt så mørkt, ser så mye mindre ut :(  Og tenke seg så mørke gulv - ALLE støvfnugg lyser opp når sola skinner inn gjennom vinduene... Og hundehår, de har jo to langhårede hunder? Nei her må de jo ha senket verdien ganske betraktelig, jeg kunne nok ha gitt 8 mill for huset de kjøpte, men aldri mer enn 7,5 for hvordan det ser ut nå. Stakkars opprinnelige gulv i første etasje, og å bytte ut det opprinnelige flassene i dørene fordi det var "gult" og å putte et antikt speil på våtrommet... I have no words... 

Anonymkode: e17a8...dbb

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg innrømmer det. Jeg er misunnelig på huset. 

Slik det var. Ikke slik det er blitt nå. Gulvet er altfor mørkt sammen med mørke, tunge møbler og forholdsvis mørke farger på veggene.

Hun vil, men får det ikke helt til. Mørke vegger trenger lysere gulv og omvendt for at man ikke skal føle at tak og vegger kommer i hode på en. Mørke møbler er lekkert mot lysere vegger, for å få en kontrast, og for å utfylle hverandre. Nå er det ingenting som harmonerer med hverandre. 

Positivt at hun maler kjøkkeninnredningen, men som andre sier burde hun ha valgt andre fliser.

Å bruke TM design som interiørkonsulent, vel, hennes valg, men det oser nyrik russer av hele opplegget.

Slettvoll eller Bolia hadde passet mye bedre. Og så mye de har sponset, så hadde de just hatt råd til dyrere og mer stilsikre møbler enn det de har valgt til nå.

• Liker 13
Skrevet
På 17.3.2017 den 10.47, Boomonster skrev:

Bare jeg som syns gulvet var MYE finere før de lakket det? 

Nei du er ikke den eneste. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har sett noen innlegg på bloggen hennes ang tema the living dead, og også det nye bildet av badet hennes, og det som slår meg er at det virker som at hun trekkes mye mot det mørke, drakula aktige....Hun har omgjort huset sitt til ett vampyr slott, og temaet hennes rundt bursdagen matcher jo dette også. Så, tydeligvis vil hun ha det mørkt og huleaktig. Dermed kan vi jo ikke kritisere valgene hennes. Hun vil jo ha det sånn!

Anonymkode: b0a07...b56

• Liker 6
Skrevet
På 20. februar 2017 den 16.55, Asti skrev:

Her kan man se hvordan huset var før oppussingen deres startet:  https://issuu.com/reeltimeinteractive/docs/prospekt_193160061 . I mine øyne er fargene og møblene som var der finere, og mest sannsynlig ville jeg beholdt det meste i underetasjen slik det var. 

Og her kan man se hvordan to av stuene har blitt etter oppussingen: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/02/09/stue-nummer-spisestuen-har-fatt-farge-pa-veggene/

Hvis jeg skulle forandret på stuene i hovedetasjen, ville jeg vurdert å leid inn Helene Hennie - http://www.christiansoghennie.no/ - for hjelp med farger, møbelvalg, tepper og gardiner. Men vist henne at jeg kunne tenkt meg noe lignende dette i:

Jeg ville da spurt Hennie om meningen hennes om å beholde de opprinnelige gulvene i stuene og hallen. Selv ville jeg beholdt de, samt lagt heltre eikegulv i loftetasjen (ikke fiskebein, for det blir for mye å ha det over alt etter min mening) i samme farge/olje som "nede". Jeg ville da ha valgt store mørke gulvtepper under møblene (slik man kan se på bildene jeg lenket til over). 

Om det ikke hadde vært aktuelt å bruke penger på interiørhjelp, ville jeg nok valgt endel møbler fra Slettvoll, og da brukt interiørveiledningen hos Slettvoll for alt det hadde vært verdt. :)  

Det er hvertfall ikke så mye kreativitet i valgene du evt hadde tatt heller. Alle husene til HH ser jo nesten identiske ut, møbler fra Slettvoll og detaljer fra Christians og de samme fargevalgene stort sett overalt.

En hel grei fin stil men langt fra nyskapende eller spennende, like "safe" som det CBE holder på med, bare at hun ligger endel etter sin tid med de mørke fargevalgene som var trendy for en stund siden for de som har peilig.

Forøvrig syntes jeg huset er ganske personlighetsløst men hver sin smak og hun virker da hvertfall veldig fornøyd selv :-D

• Liker 5
Skrevet (endret)
2 timer siden, moroklompen skrev:

Det er hvertfall ikke så mye kreativitet i valgene du evt hadde tatt heller. Alle husene til HH ser jo nesten identiske ut, møbler fra Slettvoll og detaljer fra Christians og de samme fargevalgene stort sett overalt.

En hel grei fin stil men langt fra nyskapende eller spennende, like "safe" som det CBE holder på med, bare at hun ligger endel etter sin tid med de mørke fargevalgene som var trendy for en stund siden for de som har peilig.

Forøvrig syntes jeg huset er ganske personlighetsløst men hver sin smak og hun virker da hvertfall veldig fornøyd selv :-D

HI spør "Hva slags interiørvalg ville dere tatt i dette huset? ".  Og det har jeg svart på. 

Jeg forstår ikke hvorfor du følte behov for å fortelle meg at mitt valg ikke er så kreativt. Det var vel ganske innlysende at stilen ikke er så nyskapende og spennende, når jeg viser til HH - http://www.christiansoghennie.no/?  Men det er den stilen jeg ville gått for til dette huset, så valget var ganske bevisst fra min side.  ;) 

Tilføyelse: Å la seg inspirere av en stil/ønske å bruke HH, betyr ikke at man har låst seg til en leverandør av møbler osv. Det betyr heller ikke at hjemmet trenger å se ut som en møbelkatalog osv.

Det hadde vært mer interessant om du hadde svart på HI, dvs. hva slags interiørvalg ville du tatt? Håper du tar deg tid til å svare på det.   :)

Endret av Asti
Skrevet
På 17. mars 2017 den 15.48, Sølv_dugg skrev:

Jeg innrømmer det. Jeg er misunnelig på huset. 

Slik det var. Ikke slik det er blitt nå. Gulvet er altfor mørkt sammen med mørke, tunge møbler og forholdsvis mørke farger på veggene.

Hun vil, men får det ikke helt til. Mørke vegger trenger lysere gulv og omvendt for at man ikke skal føle at tak og vegger kommer i hode på en. Mørke møbler er lekkert mot lysere vegger, for å få en kontrast, og for å utfylle hverandre. Nå er det ingenting som harmonerer med hverandre. 

Positivt at hun maler kjøkkeninnredningen, men som andre sier burde hun ha valgt andre fliser.

Å bruke TM design som interiørkonsulent, vel, hennes valg, men det oser nyrik russer av hele opplegget.

Slettvoll eller Bolia hadde passet mye bedre. Og så mye de har sponset, så hadde de just hatt råd til dyrere og mer stilsikre møbler enn det de har valgt til nå.

Hun fikk vel en hel vending med møbler fra Slettvoll her om dagen?

Skrevet

Jeg synes barnerommet ble kjempefint! Lekkert med lyse farger, og den tapeten var skikkelig flott! Gulvet er helt nydelig, så synd at de ikke har gjennomført de lyse gulvene gjennom hele huset, for det hevet virkelig utseendet på rommet.

• Liker 7
Skrevet
5 timer siden, Luka_S skrev:

Jeg synes barnerommet ble kjempefint! Lekkert med lyse farger, og den tapeten var skikkelig flott! Gulvet er helt nydelig, så synd at de ikke har gjennomført de lyse gulvene gjennom hele huset, for det hevet virkelig utseendet på rommet.

Helt enig! Lyse gulv var såå fint!

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hva syns vi om det røde teppet i den blå stuen?

• Liker 1
Skrevet

Ikke akkurat min kopp te...

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Jens skrev:

Hva syns vi om det røde teppet i den blå stuen?

Det ble veldig glorete.

• Liker 5
Skrevet
På 3.4.2017 den 15.58, Infinity skrev:

Det ble veldig glorete.

Jeg føler glorete er et stikkord som best beskriver hele dette oppussingsprosjektet. De vil, de vil, men de får det akkurat ikke til. Et klart bevis på at penger ikke kan kjøpe stil og personlighet. De følger motetrender slavisk, og de fleste rommene ser ut som noe som er klippet rett ut fra diverse kataloger. Pompøst, harry, too much og glorete. 

• Liker 9
Skrevet

Hadde jeg ikke sett før -bildene på gangen, så hadde jeg syntes at det nymalte rommet var blitt  fint. Men nå ble det bare kjedelig med alt det hvite istedenfor 😔....

• Liker 1
Skrevet

Synes det er rart at stuen er så mørk mens gangen er kritthvit. Hadde.vært mye finere med litt.farge også i gangen.

• Liker 2
Skrevet

Synd det har bortimot ødelagt det som en gang var et nydelig hus.

• Liker 2
Skrevet

jeg syns andre etasje ble bra, men første etasje ble for mørk og gotisk.

Skrevet

Alt bærer preg av hastverk. Familien burde ha flytta inn og bodd seg inn før de begynte med noen form for oppussing. Det ender vel med en plutselig og drastisk endring om kort tid fordi resultatet er umulig å leve med.

• Liker 2
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Trekker opp denne tråden igjen. Kanskje hun tar noen av tipsene her inne til etter retting denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...