Gå til innhold

CBE - Oppusings-inspirasjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser at leserne hennes klager over brystningspanelet på barnerommet. Jeg synes det veldig fint at de beholder det! :tommelopp: 

Anonymkode: ce719...1e5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble mørkt, trist og slurvete utført. 

Om de har så lite sikker smak selv burde de ha fått hjelp av profesjonelle. Dette ble feil for meg! 

Anonymkode: 2ee67...5e5

• Liker 3
Skrevet

Trist å se en så flott villa bli ødelagt av en harry-glorete nyrik russerstil. De har virkelig ikke peiling og burde ha leid inn profesjonelle.

Anonymkode: 9dcad...802

• Liker 11
Skrevet

Med så mørke gulv og vegger syns jeg de burde valgt lettere lyse møbler. 

• Liker 8
Skrevet
På 20.2.2017 den 16.55, Asti skrev:

Her kan man se hvordan huset var før oppussingen deres startet:  https://issuu.com/reeltimeinteractive/docs/prospekt_193160061 . I mine øyne er fargene og møblene som var der finere, og mest sannsynlig ville jeg beholdt det meste i underetasjen slik det var. 

Og her kan man se hvordan to av stuene har blitt etter oppussingen: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/02/09/stue-nummer-spisestuen-har-fatt-farge-pa-veggene/

Hvis jeg skulle forandret på stuene i hovedetasjen, ville jeg vurdert å leid inn Helene Hennie - http://www.christiansoghennie.no/ - for hjelp med farger, møbelvalg, tepper og gardiner. Men vist henne at jeg kunne tenkt meg noe lignende dette i:

Jeg ville da spurt Hennie om meningen hennes om å beholde de opprinnelige gulvene i stuene og hallen. Selv ville jeg beholdt de, samt lagt heltre eikegulv i loftetasjen (ikke fiskebein, for det blir for mye å ha det over alt etter min mening) i samme farge/olje som "nede". Jeg ville da ha valgt store mørke gulvtepper under møblene (slik man kan se på bildene jeg lenket til over). 

Om det ikke hadde vært aktuelt å bruke penger på interiørhjelp, ville jeg nok valgt endel møbler fra Slettvoll, og da brukt interiørveiledningen hos Slettvoll for alt det hadde vært verdt. :)  

Tror vi er ganske enige i hvordan det huset hadde blitt skikkelig fint :laugh: 

Kraftige farger er helt Ok (selv har jeg et rom som er mørk lilla - syns det er skikkelig kult) men de mørke fargene må brukes med en finesse som helt mangler her. Slik stuene framstår nå virker de små, mørke og lite koselige. CBE kan gjerne bruke decorblå hvis hun liker det, men nå er det alt alt alt for overveldende. Til og med listene har fått et ikke så veldig pent strøk. Det gjør at stuen ser ut som et studentkollektiv på.90-tallet og ikke en herskapsvilla. Hvite lister, lysere gulv og lysere møbler hadde gjort mye i den blå stuen. 

Fiskebensgulvet er tragisk. Jeg tror jeg skjønner ideen de hadde med mørkt gulv men det fungerer ikke med rommenes dimensjoner. Et så mørkt gulv krever mer takhøyde. Når lysekronen i tilleg er overdimsjonert og henger for lavt føles rommet trangt selv om det egentlig har en helt fin størrelse. Den gulvbommert er ikke bare stygg men det gulvet kommer aldri til å kunne tilbakeføres. Hvorfor la de ikke et mørkt gulv opp på det originale eller brukte store mørke tepper i stedet? Begge deler kan reverseres men et mørkbeiset gammelt gulv er nok gone forever. Arbeidet som er gjort på gulvet virker i tilleg som slett arbeid. Skjoldete og stygt men vanskelig å se om det er gulvet selv eller bildene som gjør det så stygt. 

Syns bildet til høyre i linken din Asti http://www.slettvoll.no/inspirasjon/hvit-scott-hvilestol gir en ide om hvor fint det kunne ha blitt. Tror det hadde fungert bra med decorblå på veggen i rommet på Slettvollbildet hvis det er slik CBE har lagt sin elsk på akkurat den fargen. Det som er verdt å merke seg er at takhøyden på Slettvollbildet er høyere (gjør at det faktisk er plass til en slik lysekrone blant annet i tillegg til at det ikke føles lavt under taket selv om gulvteppet er mørkt), gulvet er ikke mørkt bare teppet, veggfargen brytes opp og møblene er ikke i samme farge. 

Undrer meg veldig over hvorfor de ikke har fått mer hjelp under oppussingen. Akkurat nå virker det veldig ubehjelpelig og uproft. 

• Liker 7
Skrevet

Siste nytt, en smijernsvegg! Er det en spøk tro?

Lov å håpe!

Anonymkode: 7e79f...d2f

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns deco blue ble så veldig blå på veggene hennes, og minty breeze så veldig mintgrønn. Deco blue er da virkelig mye mer dempet blå, altså bare ett hint av blått, og minty breeze er også mindre mint?  Eller tar jeg helt feil?

• Liker 2
Skrevet

Vi skulle ha minty breeze på et rom, men fargen så mye mer mint ut enn på bilder. Vi endte opp med å male over med en helt annen farge.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at uansett hva CBE hadde gjort eller ikke gjort, så hadde hun fått kritikk. Sier ikke at det er misunnelse ute å går, men det er noen som absolutt skal kritisere alt, og da mener jeg alt. Det er alt fra farge på veggen, til hva hun spiser eller hvordan hun poserer på bilder. Seriøst, har dere ikke noe positivt å komme med??

Anonymkode: 6d091...ed5

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at uansett hva CBE hadde gjort eller ikke gjort, så hadde hun fått kritikk. Sier ikke at det er misunnelse ute å går, men det er noen som absolutt skal kritisere alt, og da mener jeg alt. Det er alt fra farge på veggen, til hva hun spiser eller hvordan hun poserer på bilder. Seriøst, har dere ikke noe positivt å komme med??

Jeg er veldig opptatt av interiør og syns denne tråden er interessant. Og, ingen snakker da om hva hun spiser her? Vi diskuterer jo kun de valgene de har gjort med huset, og hva vi mener kunne vært bedre valg. Vi må da få være uenige med de valgene de har tatt, og komme med hva vi ville gjort om det var vi som bodde der?

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker fargene på veggene i stuene. Riktignok synes jeg ikke det ser så fint ut på bildene, men har sett fargene andre steder. Jeg ikke om det er noe med lyset eller bilderedigeringen som gjør at fargene ser litt rare ut. 

Gulvet er en tragedie, og passer heller ikke til veggene. Det hadde vært mye finere hvis det var lyst. 

Kjøkkenet synes jeg ser greit ut. Naia sitt rom også tror jeg. Også der synes jeg veggfargen ser annerledes ut enn hvordan jeg har sett deco pink andre steder. 

Møblene synes jeg er alt for mørke og tunge, og langt fra min smak. 

Ellers er jeg spent på badene. Det virker som at de blir veldig mørke? Hovedbad uten dusj virker også svært upraktisk. 

Anonymkode: f2795...a1c

• Liker 3
Skrevet
22 timer siden, Grønt blad skrev:

Vi skulle ha minty breeze på et rom, men fargen så mye mer mint ut enn på bilder. Vi endte opp med å male over med en helt annen farge.  

Minty Breeze ble nesten helt grå hos oss :klo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gledet meg til å følge med da vi også har kjøpt hus og skal pusse opp litt her og litt der. Men synes ikke resultatet foreløpig er bra. Gulvet nede er for mørkt etter min smak og det ble ikke pent i kombinasjon med fargene på veggene. Hun har forøvrig hoppet rett på trendfargene, så om 3-4 år maler de sikkert hele kalaset på nytt. 

Anonymkode: f9636...7f1

• Liker 5
Skrevet (endret)
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innholdet på bloggen er der for å påvirke oss, og selv om noe ikke er direkte reklame, så er det meste der av en grunn, dvs. tjene penger på de som er innom og leser der. Så det er flott at flere og flere har på seg "kritiske briller", når de leser bloggen. 

Jeg som er veldig opptatt av interiør, vil gjerne at folk som leser her i tråden får med seg flere oppfatninger av interiøret som blir vist frem enn kun ta til takke med ensidig påvirkning fra bloggen. Jeg tenker det er flott at folk har et kritisk blikk på det som blir presentert. Jeg skulle faktisk ønske at det var enda flere som satte spørsmålstegn ved "smaken" til de som vil påvirke oss, og om sponsede produkter holder mål osv.  

Så, ja seriøst jeg har ikke så mye positivt å komme med, når det gjelder den bloggen. For meg representerer den noe som er negativt for samfunnet (materialisme/kjøpe noe nytt "hele tiden"/bytte ut møbler i tide og utide osv.)

Endret av Asti
Skrevet

Altså - hun driver en blogg og får sponset deler av oppussingen - så det er vel selve vitsen med hele greia at folk skal lese og kommentere?

Jeg skjønner ikke hvorfor folk mener man ikke skal mene noe om noen som lever av å vise frem ting for å få andre til å kjøpe det samme. enten det er fliser, klær eller livsstilen.

• Liker 17
Skrevet

Jeg som ikke er spesielt opptatt av oppussing, kjente straks igjen fargenavnene. Snakk om trendfarger.

Det kan være at bildene ikke viser fram rommene spesielt bra. Det er vel Fotballfruemannen som tar bilder, og selv om han har blitt flink til å ta bilder av sin kone i diverse antrekk, så innbiller jeg meg at en må gjøre noen andre grep for å ta bilder av hus og interiør. Jeg husker deres gamle hus som lite, men lyst. Deres nye stuer så kjempestore ut i prospektet, nå virker stuene å ha "krympet" etter oppussingen. Jeg tror vel at både mørke vegger og gulv ble for mye. Fiskebensparketten i matt mørk farge så virkelig bare feil ut.

Fiskebensparkett oppe ble virkelig litt spesielt. De rommene virker mer som stuer nå, enn de ekte stuene i første etasje. Virjker som om det er både større rom og høyere under taket.

Men nå er jeg sikker på at huset kan se mye bedre ut med styling og bilder tatt av en mer professjonell fotograf. Det er veldig uferdig og ikke ferdig innredet.

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Ella1 skrev:

Minty Breeze ble nesten helt grå hos oss :klo:

Så rart. Kan hende himmelretning, gulvfarge og lysforhold ute gjør at den endrer seg såpass mye.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gledet meg til å følge med da vi også har kjøpt hus og skal pusse opp litt her og litt der. Men synes ikke resultatet foreløpig er bra. Gulvet nede er for mørkt etter min smak og det ble ikke pent i kombinasjon med fargene på veggene. Hun har forøvrig hoppet rett på trendfargene, så om 3-4 år maler de sikkert hele kalaset på nytt. 

Anonymkode: f9636...7f1

Ja, ikke sant. Hehe. Eller fjorårets trendfarger..

Anonymkode: 77889...154

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ulfen fliser, men med dette gikk øynene i kryss😱

Anonymkode: 1dce0...8c3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...