Gå til innhold

CBE - Oppusings-inspirasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tenkte jeg skulle opprette en ny tråd for diskusjon av oppussingen bloggeren Caroline Berg Eriksen og ektemannen bedriver tida med og KUN det. Ikke la barna bli nevnt her, de har aldri bedt om å være offentlige mennesker. 

Jeg må ærlig innrømme at jeg er enormt skuffa sålangt. Her hadde jeg håpa at det var mye inspirasjon å hente. De har både folk til jobben og midler i fleng, så å rasere drømmehuset så, gjør helt vondt å se på. Jeg har selv drevet med oppussing av drømmehuset i snart 10 år og som et normalt menneske med vanlig jobb, har det blitt til at vi ikke har hatt råd til å hyre inn folk til hele huset, men vi har gjort alt utenom bad selv. Vi er begge perfeksjonister, og jobben er ikke bra nok før den er utført 100%. Så kommer spørsmålet. Nå man leier inn folk til å gjøre jobben for seg, er det virkelig resultatet man kan forvente seg? Nå har jeg kun sett bildene CBE har lagt ut selv, men hele jobben ser jo ikke bra utført ut!? Vi snakket Villapaprika-kvalitet her, bare at Villapaprika har hundre ganger bedre interiørsmak (utrolig nok)

Hva slags interiørvalg ville dere tatt i dette huset?

Kjør diskusjon, Interiør, oppussing og stilarter er gøy! :-D

Anonymkode: 7e79f...d2f

Innlegget er ryddet for persondebatt.

Endret av Papirfly
  • Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes så absolutt ikke at Villapaprika har bedre interiørsmak enn CBE. Jeg liker ikke CBE sin smak, men den er i hvert fall bedre. Hva mener du ikke er utført bra nok? Jeg har ikke fulgt så godt med, men ut i fra hva jeg ser så får vi ikke så mye innblikk i hva som egentlig blir gjort, annet enn maling, gulv og fliser. 

Anonymkode: aa4df...72b

• Liker 7
Skrevet
27 minutter siden, Asti skrev:

Her kan man se hvordan huset var før oppussingen deres startet:  https://issuu.com/reeltimeinteractive/docs/prospekt_193160061 . I mine øyne er fargene og møblene som var der finere, og mest sannsynlig ville jeg beholdt det meste i underetasjen slik det var. 

Og her kan man se hvordan to av stuene har blitt etter oppussingen: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/02/09/stue-nummer-spisestuen-har-fatt-farge-pa-veggene/

Hvis jeg skulle forandret på stuene i hovedetasjen, ville jeg vurdert å leid inn Helene Hennie - http://www.christiansoghennie.no/ - for hjelp med farger, møbelvalg, tepper og gardiner. Men vist henne at jeg kunne tenkt meg noe lignende dette i:

Jeg ville da spurt Hennie om meningen hennes om å beholde de opprinnelige gulvene i stuene og hallen. Selv ville jeg beholdt de, samt lagt heltre eikegulv i loftetasjen (ikke fiskebein, for det blir for mye å ha det over alt etter min mening) i samme farge/olje som "nede". Jeg ville da ha valgt store mørke gulvtepper under møblene (slik man kan se på bildene jeg lenket til over). 

Om det ikke hadde vært aktuelt å bruke penger på interiørhjelp, ville jeg nok valgt endel møbler fra Slettvoll, og da brukt interiørveiledningen hos Slettvoll for alt det hadde vært verdt. :)  

Jeg synes egentlig fargene til CBE er fine, jeg! Er så drittlei beige og grått! Nå har ALLE hatt det i 10 år (eller deromkring). Det er et trygt, jeg ser den, men jeg tror farger kommer. Og med farger kan man sette sitt eget preg på ting, ikke etterstrebe et hjem som er tatt ut av en møbelkatalog...

Skrevet

CBE er et tydelig eksempel på at klasse ikke kan kjøpes. Det der er og blir harry!

• Liker 25
Skrevet

Synes ikke stilen i det nye huset til CBE er så aller verst. Selv om jeg ikke liker alt de har gjort der like godt, så kunne resultatet ha blitt mye verre. Men det er så typisk, når noen velger å bruke noe annet enn hvitt, grått og beige, så hyler saueflokken opp med det samme. Personlig synes jeg den grå og hvite trenden er forferdelig trist. Forstår ikke at folk orker å bo i slike nitriste omgivelser.

Anonymkode: 8f0f6...c43

• Liker 5
Skrevet
24 minutter siden, Asti skrev:

Javel. 

Nå har de fargene CBE har valgt også vært noen år, men du skal få lov til å mene det du vil. Og møbelvalgene til CBE er vel mer som fra en møbelkatalog, dvs. det aller meste fra TM-Design. ;) 

Jeg uttalte meg ikke om møblene til CBE. Heller ikke utførelsen (var maleren full?). .Personlig hadde jeg styrt unna det mørke gulvet og malte gulvlister.... Men fargevalget på veggene synes jeg altså ikke var så ille.

Skrevet

Jeg synes det hadde vært gøy om de hadde brukt en konsulent som visste litt om det gamle huset og historien til huset, slik at det kunne blitt oppdatert samtidig som man ivaretok noe av det som var in når huset ble bygget. Kombinert historie med nye elementer. Foreløpig synes jeg de er litt vel trendnisser, alt skal jo være mattsvart, deco blue og støvgrønt nå for tiden. Og så synes jeg personlig at det fort blir litt overkill med for mye sv de massive møblene fra Hønefoss.  

Det er jo gøy å få innsideinnblikk i hvordan folk renoverer et slikt hus, men jeg fikk litt bakoversveis av hva de har gjortmed de gamle gulvene. 

Anonymkode: ce719...1e5

• Liker 12
Skrevet

Logget meg inn på bildene i full overbevisning av at dette var en tråd opprettet i ren skjær misunnelse. Så feil kan man ta. Dette var rett og slett en grusom oppussing. Den blå stua med blå fotlister var en parodi på de svunne -90 åra. Stygg og slurvet fagmessig utførelse. Enig med brukeren over her at huset i sin opprinnelse var passende til huset. Mye penger betyr ikke nødvendigvis god smak 

• Liker 21
Skrevet

De må vel få gjøre det de selv vil i huset, når det gjelder maling av vegger og slikt så er det jo ting som er lett å reversere. Det som er tragisk, er hvordan de har mishandlet det gamle parkettgulvet. Ellers må de få boltre seg i fløyelsmøbler og whisky/sigar-fat så mye de vil.

Når det er sagt, barnerommet var veldig fint.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Asti skrev:

Her kan man se hvordan huset var før oppussingen deres startet:  https://issuu.com/reeltimeinteractive/docs/prospekt_193160061 . I mine øyne er fargene og møblene som var der finere, og mest sannsynlig ville jeg beholdt det meste i underetasjen slik det var. 

Og her kan man se hvordan to av stuene har blitt etter oppussingen: http://www.carolinebergeriksen.no/2017/02/09/stue-nummer-spisestuen-har-fatt-farge-pa-veggene/

Hvis jeg skulle forandret på stuene i hovedetasjen, ville jeg vurdert å leid inn Helene Hennie - http://www.christiansoghennie.no/ - for hjelp med farger, møbelvalg, tepper og gardiner. Men vist henne at jeg kunne tenkt meg noe lignende dette i:

Jeg ville da spurt Hennie om meningen hennes om å beholde de opprinnelige gulvene i stuene og hallen. Selv ville jeg beholdt de, samt lagt heltre eikegulv i loftetasjen (ikke fiskebein, for det blir for mye å ha det over alt etter min mening) i samme farge/olje som "nede". Jeg ville da ha valgt store mørke gulvtepper under møblene (slik man kan se på bildene jeg lenket til over). 

Om det ikke hadde vært aktuelt å bruke penger på interiørhjelp, ville jeg nok valgt endel møbler fra Slettvoll, og da brukt interiørveiledningen hos Slettvoll for alt det hadde vært verdt. :)  

Beklager utenfor tema, men du vet ikke tilfeldigvis ca hva det koster å leie inn Hennie til befaring av hus og få tips? 

• Liker 2
Skrevet

Det er vanskelig å uttale seg om andres arbeid uten å vite noe om hva de har avtalt og anbefalt. 

Men er absolutt enig i at det er mye som kunne vært gjort annerledes og det er langt utenfor min smak/stil.

Anonymkode: 77889...154

• Liker 4
Skrevet

Hun er selverklært perfeksjonist, dette her ser ikke ut som noe en perfeksjonist ville godtatt. Som noen tidligere nevnte, til og med VillaPaprika er mer perfeksjonist enn det der. 

• Liker 5
Skrevet
44 minutter siden, Asti skrev:

Bloggen er endel av http://www.unitedinfluencers.no/, og når oppussingen legges ut som blogginnlegg for inspirasjon/påvirkning ovenfor leserne, ser jeg det på samme måten som å diskutere interiør vist frem i et magasin. Så om noen spør meg om hva jeg synes om et bilde i et magasin, og jeg har gjort meg opp en mening om det, da svarer jeg. Ellers uttaler jeg meg ikke om andre sin oppussing i RL, utenom til de som spør meg om råd. :)  

Ja, det vet jeg. Personlig synes jeg oppussingen er unødvendig og til tider ganske stygg, men som det ble påpekt i CBE-tråden tidligere var det mange som syntes de ødela et verneverdig (?) hus. Det eneste de egentlig har ødelagt er vel gulvene?

Skrevet

Synes flisene de har valgt over kjøkkenbenken og på gulvet i vindfanget ikke er så ille. De mørke veggene er jo bare å male over når de blir lei, og kan bli riktig så tøft om det blir stylet riktig og tilsatt litt spreke farger med feks tekstiler ol. Likte også tapeten til barnerommet med de gullfiskene i. At de har herpa de fine orginale gulvene derimot gjør vondt i interiørsjela mi. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare la nytt mørkt gulv over, istedenfor å mørkbeise alt :( vakkert originalt fiskebeinsparkett er nå ødelagt. 

Synes helheten blir litt vel mørkt, men enkelte ting synes jeg er fint! Gleder meg til å se badet deres.

Skrevet

Ser ut som en dyster vampyr grotte. Nei takk.

Anonymkode: 8d407...1ee

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...