AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #101 Del Skrevet 22. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller bruke stor forbokstav. Uansett, hvis det var sant, at du var en kvinne som kunne litt om data, så ville du har funnet ut av at du var ganske alene om å være kvinne og kunne litt om data. Det er stort sett menn som kan noe om data. Noe som igjen bekrefter min påstand, kvinner kan lite om data. Hvorfor er det slik? Hva er det som har gjort at du kan litt om data når ingen andre kvinner kan noe om data? Hva er det som gjør at du skiller deg ut? Det var sssssae som skrev at kvinner var dumme. Samme person som ikke kunne redegjøre for hva logisk tankerekke er for noe, samtidig som han mente at kvinner ikke ante hva det var for noe. Glimrende... Jeg skrev at det å ikke kunne noe om data er dumt. Det er det jo. Ikke at du er dum om du ikke kan noe om data, men at det er dumt å ikke kunne noe om data. Ikke minst med tanke på at det er et veldig spennende og interessant tema. Ikke at det er skjedd så mye spennende innen data de siste ti årene. Men... Anonymkode: c2874...ba8 Skriver på mobil og da kommer som oftest stor forbokstav av seg selv, men tydeligvis ikke denne ene gangen (herregud så pirkete du er da). Det er forøvrig fremdeles meg som skrev at far jobber med data, så det er grunnen. Kan godt hende at flere menn er gode på data enn kvinner, men jeg mener fremdeles at dette kommer av større interesse fra mennenes side. Hvorfor det er sånn, det vet jeg faktisk ikke. Og mener du at jeg ikke er en kvinne som kan noe om data fordi jeg ikke vet at jeg er ganske alene om å kunne noe om data? Denne tankegangen skjønte jeg ikke helt. Skal innrømme at jeg ikke har lest hele tråden, men det er fordi den var så innmari lang og det lille jeg leste var veldig kjedelig. Anonymkode: 201ef...d20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #102 Del Skrevet 22. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skriver på mobil og da kommer som oftest stor forbokstav av seg selv, men tydeligvis ikke denne ene gangen (herregud så pirkete du er da). Det er forøvrig fremdeles meg som skrev at far jobber med data, så det er grunnen. Kan godt hende at flere menn er gode på data enn kvinner, men jeg mener fremdeles at dette kommer av større interesse fra mennenes side. Hvorfor det er sånn, det vet jeg faktisk ikke. Og mener du at jeg ikke er en kvinne som kan noe om data fordi jeg ikke vet at jeg er ganske alene om å kunne noe om data? Denne tankegangen skjønte jeg ikke helt. Skal innrømme at jeg ikke har lest hele tråden, men det er fordi den var så innmari lang og det lille jeg leste var veldig kjedelig. Anonymkode: 201ef...d20 Den er kjedelig. Det er bare meg som ler av kvinner som mener at data ikke er viktig, det er derimot strikking. -_- Morfaren min jobbet med data. Dog forklarte han meg ikke stort. Husker også han nektet å tro meg når jeg fortalte om laserskriver i farger en gang i 97-98. Jeg tror du er trett og derfor ikke helt følger med. Hvorfor bruker du mobilen når du kan data? Mobil er heeeerk å skrive på. Når du ikke driver med personangrep så er du faktisk ganske hyggelig. Uansett, god natt! Anonymkode: c2874...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillyline Skrevet 22. februar 2017 #103 Del Skrevet 22. februar 2017 Stemmer ikke i det hele tatt. /Webutvikler 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #104 Del Skrevet 22. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den er kjedelig. Det er bare meg som ler av kvinner som mener at data ikke er viktig, det er derimot strikking. -_- Morfaren min jobbet med data. Dog forklarte han meg ikke stort. Husker også han nektet å tro meg når jeg fortalte om laserskriver i farger en gang i 97-98. Jeg tror du er trett og derfor ikke helt følger med. Hvorfor bruker du mobilen når du kan data? Mobil er heeeerk å skrive på. Når du ikke driver med personangrep så er du faktisk ganske hyggelig. Uansett, god natt! Anonymkode: c2874...ba8 Har glemt igjen dataen et sted, så da ble det mobil i dag. Kanskje du blander meg med noen andre? Tror vel ikke jeg har drevet med noe personangrep, isåfall var ikke det meningen god natt Anonymkode: 201ef...d20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #105 Del Skrevet 22. februar 2017 1 minutt siden, Silje Lien skrev: Stemmer ikke i det hele tatt. /Webutvikler Å stjele kode fra her og der og lime inn på sine egne sider does not webutivikler eller PC-geni make. Anonymkode: c2874...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #106 Del Skrevet 23. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det trenger du ikke. Du kan i stedet bekrefte for oss alle det jeg skrev: at damer kan lite om data. Selv om de bruker data hver eneste dag. Jeg husker for øvrig vi hadde PC-kursing på første året på VG, bare noen timer. En av guttene utbrøt en dag under en av disse kurs-timene at, "jeg trenger ikke lære meg noe om data, jeg skal aldri bruke en data i hele mitt liv!". Han har sikkert glemt det i dag. Det har ikke jeg. Anonymkode: c2874...ba8 Du mener helt seriøst at det ikke finnes noen damer i verden som kan noe om data? Ingen? Jeg kan være helt enig i at flere menn enn kvinner kan mye om data, men du sitter jo hardnakket å påstår at det er umulig at noen av disse kvinnene som svarer i denne tråden kan noe om data. Jeg kan nok mye mer enn deg! Ikke vær så bitter, da blir det lettere å finne en dame som gidder å snakke med deg. Anonymkode: dc382...ebf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 23. februar 2017 #107 Del Skrevet 23. februar 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi hvis du hevder at du kan noe må du nesten bevise det. Å si at, "jeg er kongen", er lett på nett. Kan du ikke bevise det er det ingen som vil tro deg. Jeg tror deg ikke når du hevder at du er en kvinnelig dataingeniør. Tviler ikke på at du er kvinne, for all del, men sorry, tittelen din skryter du bare på deg. Anonymkode: c2874...ba8 Med en slik holdning er det ikke rart kvinner ikke tør stå fram med de kunnskapene de sitter inne med! Det er rett og slett dritsurt for deg at kvinner kan vesentlig mer enn deg om data, og slik holdning er rett og slett kvalmt!! Og det selv om du måtte ha en utdannelse innen hvordan data brukes eller er bygd opp!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #108 Del Skrevet 23. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du mener helt seriøst at det ikke finnes noen damer i verden som kan noe om data? Ingen? Jeg kan være helt enig i at flere menn enn kvinner kan mye om data, men du sitter jo hardnakket å påstår at det er umulig at noen av disse kvinnene som svarer i denne tråden kan noe om data. Jeg kan nok mye mer enn deg! Ikke vær så bitter, da blir det lettere å finne en dame som gidder å snakke med deg. Anonymkode: dc382...ebf Ooohhh... Så godt har jeg ikke ledd på lenge. Takk for den du! Anonymkode: c2874...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #109 Del Skrevet 23. februar 2017 17 minutter siden, tdm900 skrev: Med en slik holdning er det ikke rart kvinner ikke tør stå fram med de kunnskapene de sitter inne med! Det er rett og slett dritsurt for deg at kvinner kan vesentlig mer enn deg om data, og slik holdning er rett og slett kvalmt!! Og det selv om du måtte ha en utdannelse innen hvordan data brukes eller er bygd opp!! Nope. Det er rart at damer har så lite interesse for og kunnskap om et verktøy de er avhengige av, derimot. Som de skrev selv i denne tråden, litt lenger tilbake, strikking er, for dem, langt mer interessant enn data. Er det slik kvinner vil, arrogant, uttrykke seg så hey, da er det ikke min feil eller meg du skal rette skytset mot. Anonymkode: c2874...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #110 Del Skrevet 23. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ooohhh... Så godt har jeg ikke ledd på lenge. Takk for den du! Anonymkode: c2874...ba8 Du minner om disse mennene. For noen fiendtlige holdninger! https://www.nrk.no/finnmark/skipper-sandra__-mannfolkene-snakker-babysprak-til-meg-1.13381964 Anonymkode: 6b9e0...d8e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 23. februar 2017 #111 Del Skrevet 23. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nope. Det er rart at damer har så lite interesse for og kunnskap om et verktøy de er avhengige av, derimot. Som de skrev selv i denne tråden, litt lenger tilbake, strikking er, for dem, langt mer interessant enn data. Er det slik kvinner vil, arrogant, uttrykke seg så hey, da er det ikke min feil eller meg du skal rette skytset mot. Anonymkode: c2874...ba8 Enn å synke så dypt, å ikke kunne innrømme at kvinner ikke kan det de snakker om.....finn på noe anna du enn å kverrulere her inne!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
notquite Skrevet 23. februar 2017 #112 Del Skrevet 23. februar 2017 Jeg kan null og nada om strikking, men uendelig mye mer om data enn flere av mannfolkene jeg kjenner (bortsett fra to som er dataingeniører). Jeg bruker maskinen min ene og alene til mail og tekstbehandling, samt underholdning. Det lille jeg har trengt å vite om vedlikehold av husets maskiner har jeg lært meg selv - det er utrolig enkelt å slå opp (enten i bøker eller på Google) det man lurer på for å holde en vanlig bruksmaskin i god stand. Hva mer trenger jeg egentlig å vite da? Jeg kan enkelt skifte ut "slitedeler", sette opp hjemmenettverk, rense virus osv. Alt det der som man egentlig "bruker" sin mann til. Nå har jeg ingen mann for øyeblikket, men jeg gjorde dette også når jeg hadde det, ganske enkelt fordi jeg var flinkere til å lete opp rett informasjon og ta den i bruk. Jeg har null koll på faguttrykk, og mener ikke at jeg "kan data". Rett og slett fordi jeg har ikke behov for å kunne mer. Jeg har helt andre fagområder å nerde meg inn på, som byggteknikk i middelalderen. Akkurat like lite interessant og nyttig for mannen i gata som mye av datakunnskapen TS etterlyser. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #113 Del Skrevet 23. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ooohhh... Så godt har jeg ikke ledd på lenge. Takk for den du! Anonymkode: c2874...ba8 Oi, så trist at du ikke har ledd på lenge. Det forklarer tråden. Mvh kvinnelig dataingeniør Anonymkode: a3766...2bc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Migle90 Skrevet 23. februar 2017 #114 Del Skrevet 23. februar 2017 En kan jo også spørre hvorfor er det så mange menn som er så dårlige på data? Og hvorfor mener du at det er så viktig at man kan mye om data, om man ikke bruker den til noe mer enn å surfe på nettet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 23. februar 2017 #115 Del Skrevet 23. februar 2017 (endret) På 20.2.2017 den 14.02, AnonymBruker skrev: Hvorfor har damer så lite peiling på noe som brukes så mye i hverdagen? Anonymkode: c2874...ba8 Sånne tråder er like tragi-komiske hver gang de dukker opp. Et håpløs forsøk på å provosere. Fakta er at folk har forskjellige interesser. Noen liker data, noen liker ikke data. Noen liker å lage mat, noen liker ikke å lage mat. Noen liker å lese bøker, noen liker ikke å lese bøker osv. Endret 23. februar 2017 av Wanda Maximoff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #116 Del Skrevet 23. februar 2017 Hele diskusjonen feiler miserabelt allerede når TS ikke evner å være mer presis enn at noen er god eller dårlig "på data". Det er som å spørre om hvorfor menn ikke er gode "på hus". Anonymkode: 3b89a...417 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #117 Del Skrevet 23. februar 2017 4 timer siden, notquite skrev: som byggteknikk i middelalderen. Akkurat like lite interessant og nyttig for mannen i gata som mye av datakunnskapen TS etterlyser. Okei, siden jeg er blitt forespurt om alt mulig av meningsløs informasjon som ikke angår data, og siden dette er et fagfelt du hevder å nerde deg inn på: hva er forskjellen på finlandslaft og raulandslaft? Hvilke laftetyper var typiske for Norge under middelalderen? Når var det burene fikk stabber? Du skjønner, du er ikke alene om å nerde om bygg... Anonymkode: c2874...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #118 Del Skrevet 23. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hele diskusjonen feiler miserabelt allerede når TS ikke evner å være mer presis enn at noen er god eller dårlig "på data". Det er som å spørre om hvorfor menn ikke er gode "på hus". Anonymkode: 3b89a...417 Det er vi. Det er kvinner som ikke er gode "på hus". Det er vi menn som har bygget så godt som alle hus i hele landet. Jeg tror ikke det finnes mer enn en-to kvinnelige snekkere i hele landet. Det finnes ingen kvinner som driver med lafting i alle fall. Det finnes ingen kvinnelige elektroinnstallatører. Sorry, men hus er mannens fagfelt det også. Faktisk, alle yrker som krever kroppsbruk er mannlige fagfelt. Men det er en annen debatt som hører hjemme i en annen tråd. Anonymkode: c2874...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #119 Del Skrevet 23. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er vi. Det er kvinner som ikke er gode "på hus". Det er vi menn som har bygget så godt som alle hus i hele landet. Jeg tror ikke det finnes mer enn en-to kvinnelige snekkere i hele landet. Det finnes ingen kvinner som driver med lafting i alle fall. Det finnes ingen kvinnelige elektroinnstallatører. Sorry, men hus er mannens fagfelt det også. Faktisk, alle yrker som krever kroppsbruk er mannlige fagfelt. Men det er en annen debatt som hører hjemme i en annen tråd. Anonymkode: c2874...ba8 Kreves det ikke kroppsbruk av sykepleiere? Anonymkode: 201ef...d20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #120 Del Skrevet 23. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kreves det ikke kroppsbruk av sykepleiere? Anonymkode: 201ef...d20 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er en annen debatt som hører hjemme i en annen tråd. Anonymkode: c2874...ba8 Anonymkode: c2874...ba8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå