Gå til innhold

Kjæresten sier at jeg trenger å fylle leppene mine side jeg ikke har lepper.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år. Vi har ett barn sammen. Forholdet vårt har vært opp og ned og jeg føler at selvtilliten min går blitt ødelagt mer og mer den tiden vi nå har vært sammen. 

Jeg har for 1 mnd siden operert nesa mi. Jeg har blitt mobbet siden jeg var liten for å ha en stor nese. Blitt påpekt av kollegaer, familie, venner (noen på en en stygg måte, andre på en ikke så dårlig måte.) Jeg har altid vært en jente med god selvtillit og likt meg selv sånn som jeg er (bortsett fra nesa) så da bestemte jeg meg for å operere nesa. Det er forsåvidt greit.

Men, nå sier kjæresten min at jeg bør fylle leppene mine (jeg har en liten munn og veldig tynne lepper). Han sa "hvorfor forstørrer du ikke leppene dine"? Da blir du veldig sexy. Jeg vil at dama min skal være sexy. Altså? Er jeg ikke sexy sånn som jeg er? Han har vært sammen med meg i 4 år med disse tynne leppene. Nå synes jeg bare at det bekrefter på at han ikke er fornøyd med det han har.

Han har noen ganger tidligere sagt ting som "kanskje du skal begynne å trene litt så du får strammere rompe" eller på dommeren "du må søke deg du er så blek, ser freshers ut med litt farge" jeg synes dette er veldig sårende og ser på det som at han ikke er fornøyd med  meg. Så han sier at han elsker meg sånn som jeg er men på annen side så kommer han med disse kommentarene.

Så i og med at selvtilliten min har stuupt ned de siste årene så har jeg også begynt å reagere på alle nakendameen han følger på instagram, alle rompevideoene han bare måå se på på fb. Og så kommentere at jeg må stramme rompa mi. 

Hvorfor gjør han dette? Jeg tenker at jeg ikke hadde hatt dårlig selvtillit om han noen ganger hadde gitt meg komplimenter eller bare sagt at jeg er fin uten å måtte fixe på meg. 

Jeg kjenner at jeg plager av vonde tanker hver dag hvor jeg tenker mer og mer på at jeg ikke er bra nok. Og jeg synes ikke leppene mine er verdens diggeste, men jeg liker å være naturlig. Ja, nå har jeg operert nesa fordi jeg altid har hata den, greit nok å fixe på en ting, men jeg vil ikke gå rundt med andelepper, eller bare det å ikke være "meg" med å begynne å fixe på for mye. 

Vurderer sterkt å gå fra han da jeg føler meg skikkelig dritt. Og bare drømmer om alle andre menn som kan like meg for den jeg er. Men så begynner jeg å tenke at det kanskje ikke finnes noe mann som liker syltynne lepper, kanskje jeg bare skal bli her jeg er. Jeg ser selv etter å skrive dette at det her er ikke sånn jeg så på meg selv før jeg var i dette forholdet. Og det gjør så vondt 😟

Anonymkode: 131f4...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har du fått barn med denne mannen?

Om han synes jenter med x eller y er finere er i seg selv greit, men irrelevant her. Han har valgt deg. Man velger ikke et "oppussingsobjekt" til partner, man velger noen man liker som de er. 

Jeg ville sagt det rett ut til ham. 

Anonymkode: 8fe16...5c1

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke har gått fra han før skjønner jeg ikke. Dra nå. Er i tillegg helt sjokkert over at andre har fått deg til å operere nesen. 

Anonymkode: 19592...a8a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Å være sammen med noen som bryter deg ned mer og mer fortjener du ikke. Jeg forstår at du kan ønske å bli fordi dere har et barn sammen, men for et barn å vokse opp med en mor som føler seg mer og mer verdiløs er ikke akkurat positivt det heller. 

Mennesker er forskjellig, og vi ser forskjellige ut, og hvis du har tynne lepper så har du tynne lepper, og det burde være godt nok for den som elsker deg. Å se på partneren som et oppussingsprosjekt er ikke greit. Vi vil med årene alle forfalle, hva da? Du er god nok som du er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du ikke har gått fra han før skjønner jeg ikke. Dra nå. Er i tillegg helt sjokkert over at andre har fått deg til å operere nesen. 

Anonymkode: 19592...a8a

Jeg vil nok ikke si at andre har fått meg til å operere nesen. Nesen var stygg, det har den alltid vært og jeg kan tenke meg at du også hadde synes det om den hadde sittet på ditt ansikt. Jeg har alltid syntes at nesen var stygg men det som gjør vondt er når andre påpeker det. Da får du nesten en bekreftelse på at den er stygg. Nesa er ikke noe problem her, den har jeg virkelig HQTET i alle år. Men som jeg også nevnte så er jeg en person som liker å være naturlig. Det som nå får meg til å virkelig innse at dette forholdet ikke er bra, er med tanke på hvilken retning dette går. Jeg blir deprimert av at kjæresten min vik at jeg skal eller mener at jeg bør forstørre leppene mine og det vil jeg ikke. Og det kommer jeg ikke til å gjøre fordi jeg ikke vil. Men så er jo problemet da at jeg føler meg enda dårligere fordi det da vil si at han ikke er fornøyd med meg....ts 

Anonymkode: 131f4...23f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år. Vi har ett barn sammen. Forholdet vårt har vært opp og ned og jeg føler at selvtilliten min går blitt ødelagt mer og mer den tiden vi nå har vært sammen. 

Jeg har for 1 mnd siden operert nesa mi. Jeg har blitt mobbet siden jeg var liten for å ha en stor nese. Blitt påpekt av kollegaer, familie, venner (noen på en en stygg måte, andre på en ikke så dårlig måte.) Jeg har altid vært en jente med god selvtillit og likt meg selv sånn som jeg er (bortsett fra nesa) så da bestemte jeg meg for å operere nesa. Det er forsåvidt greit.

Men, nå sier kjæresten min at jeg bør fylle leppene mine (jeg har en liten munn og veldig tynne lepper). Han sa "hvorfor forstørrer du ikke leppene dine"? Da blir du veldig sexy. Jeg vil at dama min skal være sexy. Altså? Er jeg ikke sexy sånn som jeg er? Han har vært sammen med meg i 4 år med disse tynne leppene. Nå synes jeg bare at det bekrefter på at han ikke er fornøyd med det han har.

Han har noen ganger tidligere sagt ting som "kanskje du skal begynne å trene litt så du får strammere rompe" eller på dommeren "du må søke deg du er så blek, ser freshers ut med litt farge" jeg synes dette er veldig sårende og ser på det som at han ikke er fornøyd med  meg. Så han sier at han elsker meg sånn som jeg er men på annen side så kommer han med disse kommentarene.

Så i og med at selvtilliten min har stuupt ned de siste årene så har jeg også begynt å reagere på alle nakendameen han følger på instagram, alle rompevideoene han bare måå se på på fb. Og så kommentere at jeg må stramme rompa mi. 

Hvorfor gjør han dette? Jeg tenker at jeg ikke hadde hatt dårlig selvtillit om han noen ganger hadde gitt meg komplimenter eller bare sagt at jeg er fin uten å måtte fixe på meg. 

Jeg kjenner at jeg plager av vonde tanker hver dag hvor jeg tenker mer og mer på at jeg ikke er bra nok. Og jeg synes ikke leppene mine er verdens diggeste, men jeg liker å være naturlig. Ja, nå har jeg operert nesa fordi jeg altid har hata den, greit nok å fixe på en ting, men jeg vil ikke gå rundt med andelepper, eller bare det å ikke være "meg" med å begynne å fixe på for mye. 

Vurderer sterkt å gå fra han da jeg føler meg skikkelig dritt. Og bare drømmer om alle andre menn som kan like meg for den jeg er. Men så begynner jeg å tenke at det kanskje ikke finnes noe mann som liker syltynne lepper, kanskje jeg bare skal bli her jeg er. Jeg ser selv etter å skrive dette at det her er ikke sånn jeg så på meg selv før jeg var i dette forholdet. Og det gjør så vondt 😟

Anonymkode: 131f4...23f

Du får si til kjøresten din at han må stappe en sokk oppi kjeften sin fordi han snakker for mye tull. Og han er far til ditt barn til og med. Han må da legge fra seg dette utseendefokuset, da han da framstår som et dårlig forbilde for sitt barn.

Eller ennå bedre. Du sier at ok om jeg må sette noe i leppene så får du operere ut tunga

Endret av Maleficenta
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan du spørre om han var blind da han ble sammen med deg for de leppene satt jo på deg på det tidspunktet.

Anonymkode: 9794c...092

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operer deg så mye du vil, fyll inn her og der om du føler for det, ingen har noe med det. Men, ALDRI gjør det fordi noen ber deg om det. 

Jeg ville laget en tildels usaklig liste over ting han burde forandre med seg selv, men det aner meg at han ikke tar hintet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt lærdom i dette her også; det at man velger å fikse på utseendet, sender noen signaler til verden rundt deg. Det ville vært fint om det ikke var slik, men slik er det altså.

Jeg antar at kjæresten din alltid har vært utseendefokusert og alltid har kikket mye på andre jenter og tenkt om du kunne vært finere med det ene eller det andre. Kanskje har han ikke draget på jentene med utseendet han helst vil ha.

Nå har du riktignok operert nesen, og tatt det steget fullt ut. Du sier det var for din del, men din egen følelse ang. din nese er jo også påvirket av at du har fått negative kommentarer på den. Ergo er du tilbøyelig for å endre på ting, om du blir fortalt at de er stygge.

Etter neseoperasjonen er jo "dørene åpnet" litt mer for å påpeke andre ting. Hvis du er villig til å gå gjennom en neseoperasjon, så er jo litt fyll i leppene en veldig liten sak? Da er du plutselig blitt et oppussingsobjekt som han kan forme til jenta han vil ha.

Misforstå meg rett - jeg er for retten til å operere seg som man vil. Og ikke alle (menn eller kvinner) legger så mye i det. Men neseoperasjonen din har nok utløst noe her, og den kommuniserer til ham at du er usikker nok til ta du vil gå ganske langt for å få et "akseptabelt" utseende - til hans benefit.

Anonymkode: 8fe16...5c1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt lærdom i dette her også; det at man velger å fikse på utseendet, sender noen signaler til verden rundt deg. Det ville vært fint om det ikke var slik, men slik er det altså.

Jeg antar at kjæresten din alltid har vært utseendefokusert og alltid har kikket mye på andre jenter og tenkt om du kunne vært finere med det ene eller det andre. Kanskje har han ikke draget på jentene med utseendet han helst vil ha.

Nå har du riktignok operert nesen, og tatt det steget fullt ut. Du sier det var for din del, men din egen følelse ang. din nese er jo også påvirket av at du har fått negative kommentarer på den. Ergo er du tilbøyelig for å endre på ting, om du blir fortalt at de er stygge.

Etter neseoperasjonen er jo "dørene åpnet" litt mer for å påpeke andre ting. Hvis du er villig til å gå gjennom en neseoperasjon, så er jo litt fyll i leppene en veldig liten sak? Da er du plutselig blitt et oppussingsobjekt som han kan forme til jenta han vil ha.

Misforstå meg rett - jeg er for retten til å operere seg som man vil. Og ikke alle (menn eller kvinner) legger så mye i det. Men neseoperasjonen din har nok utløst noe her, og den kommuniserer til ham at du er usikker nok til ta du vil gå ganske langt for å få et "akseptabelt" utseende - til hans benefit.

Anonymkode: 8fe16...5c1

OK.  Så du tenker at siden jeg opererte nesa så tenkte han at det var greit å nevne at jeg "ikke har lepper" så jeg burde fylle på litt. Så han har kanskje aldri likt leppene mine. Men at han følte at nå kunne han si at jeg kan fixe på de siden jeg allerede har fixet på noe?  Ts

Anonymkode: 131f4...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

OK.  Så du tenker at siden jeg opererte nesa så tenkte han at det var greit å nevne at jeg "ikke har lepper" så jeg burde fylle på litt. Så han har kanskje aldri likt leppene mine. Men at han følte at nå kunne han si at jeg kan fixe på de siden jeg allerede har fixet på noe?  Ts

Anonymkode: 131f4...23f

Dersom mesteparten av hans kommentarer har kommet etter neseoperasjonen, eller til den ble bestemt, så vil jeg tro det er en sammenheng ja - at du har vist at du er tilbøyelig for å bruke kosmetisk kirurgi.

Anonymkode: 8fe16...5c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom mesteparten av hans kommentarer har kommet etter neseoperasjonen, eller til den ble bestemt, så vil jeg tro det er en sammenheng ja - at du har vist at du er tilbøyelig for å bruke kosmetisk kirurgi.

Anonymkode: 8fe16...5c1

Alle kommentarene har vært de siste 3 årene vi har vært sammen. Det med leppene nevnte han etter neseoperasjonen.  Jeg har mange ganger nevn at jeg mangler oppmerksomhet fra han og at han noen ganger kan si noe fint til meg. Tenker at det er sunt for ett forhold at man viser partneren sin at man liker h*n og ikke bare liksom jaja du vet at jeg elsker deg. Jeg tenker kanskje at jeg ikke hadde vært så sulten etter oppmerksomhet og fine kommentarer av kjæresten min om han hadde lat vær å kritisere og begjære andre kvinners kropp opp utsende for så å kritisere min kropp og utseende. Jeg synes det gir veldig dårlig stemning i forholdet. Jeg har også nevnt det for han og sagt til han at jeg ikke går rundt å sier å han var kjempe kjekk eller han hadde fin kropp, for så å si til han, du jeg synes at du bør få deg litt muskler. Altså i mitt hode er dette heeelt feil. Men tydeligvis ikke i hans hode. Ts 

Anonymkode: 131f4...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kommentarene har vært de siste 3 årene vi har vært sammen. Det med leppene nevnte han etter neseoperasjonen.  Jeg har mange ganger nevn at jeg mangler oppmerksomhet fra han og at han noen ganger kan si noe fint til meg. Tenker at det er sunt for ett forhold at man viser partneren sin at man liker h*n og ikke bare liksom jaja du vet at jeg elsker deg. Jeg tenker kanskje at jeg ikke hadde vært så sulten etter oppmerksomhet og fine kommentarer av kjæresten min om han hadde lat vær å kritisere og begjære andre kvinners kropp opp utsende for så å kritisere min kropp og utseende. Jeg synes det gir veldig dårlig stemning i forholdet. Jeg har også nevnt det for han og sagt til han at jeg ikke går rundt å sier å han var kjempe kjekk eller han hadde fin kropp, for så å si til han, du jeg synes at du bør få deg litt muskler. Altså i mitt hode er dette heeelt feil. Men tydeligvis ikke i hans hode. Ts 

Anonymkode: 131f4...23f

Skjønner ikke hvorfor du har holdt det ut i tre år.

Det hadde vært fullstendig uaktuelt for min del. Men jeg forstår det er annerledes når man faktisk har valgt å få et barn sammen.

Og nei, mennesker i gode forhold har det selvsagt ikke slik. Det er ikke normalt.

Anonymkode: 8fe16...5c1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor du har holdt det ut i tre år.

Det hadde vært fullstendig uaktuelt for min del. Men jeg forstår det er annerledes når man faktisk har valgt å få et barn sammen.

Og nei, mennesker i gode forhold har det selvsagt ikke slik. Det er ikke normalt.

Anonymkode: 8fe16...5c1

Når jeg har fått satt meg ned og tenkt online om. Så har jeg tenkt at dette ikke er meg. Jeg var ikke sånn før jeg ble kjent med han. Jeg var ikke usikker på meg selv, jeg utstråler selvtillit og alt som er. Men nå etter noen år så har jeg bare blitt usikker på meg selv, blitt sykelig sjalu, føler meg rett og slett ikke bra nok. Og jeg føler for at hver gang han kommer med nye kritikker om utseendet mitt så blir jeg bare dårligere og dårligere. Nei jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Men dette blir neppe bedre regner jeg med. 😕 ts 

Anonymkode: 131f4...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp den fyren og finn en som liker naturlige jenter

Anonymkode: b041a...8ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år. Vi har ett barn sammen. Forholdet vårt har vært opp og ned og jeg føler at selvtilliten min går blitt ødelagt mer og mer den tiden vi nå har vært sammen. 

Jeg har for 1 mnd siden operert nesa mi. Jeg har blitt mobbet siden jeg var liten for å ha en stor nese. Blitt påpekt av kollegaer, familie, venner (noen på en en stygg måte, andre på en ikke så dårlig måte.) Jeg har altid vært en jente med god selvtillit og likt meg selv sånn som jeg er (bortsett fra nesa) så da bestemte jeg meg for å operere nesa. Det er forsåvidt greit.

Men, nå sier kjæresten min at jeg bør fylle leppene mine (jeg har en liten munn og veldig tynne lepper). Han sa "hvorfor forstørrer du ikke leppene dine"? Da blir du veldig sexy. Jeg vil at dama min skal være sexy. Altså? Er jeg ikke sexy sånn som jeg er? Han har vært sammen med meg i 4 år med disse tynne leppene. Nå synes jeg bare at det bekrefter på at han ikke er fornøyd med det han har.

Han har noen ganger tidligere sagt ting som "kanskje du skal begynne å trene litt så du får strammere rompe" eller på dommeren "du må søke deg du er så blek, ser freshers ut med litt farge" jeg synes dette er veldig sårende og ser på det som at han ikke er fornøyd med  meg. Så han sier at han elsker meg sånn som jeg er men på annen side så kommer han med disse kommentarene.

Så i og med at selvtilliten min har stuupt ned de siste årene så har jeg også begynt å reagere på alle nakendameen han følger på instagram, alle rompevideoene han bare måå se på på fb. Og så kommentere at jeg må stramme rompa mi. 

Hvorfor gjør han dette? Jeg tenker at jeg ikke hadde hatt dårlig selvtillit om han noen ganger hadde gitt meg komplimenter eller bare sagt at jeg er fin uten å måtte fixe på meg. 

Jeg kjenner at jeg plager av vonde tanker hver dag hvor jeg tenker mer og mer på at jeg ikke er bra nok. Og jeg synes ikke leppene mine er verdens diggeste, men jeg liker å være naturlig. Ja, nå har jeg operert nesa fordi jeg altid har hata den, greit nok å fixe på en ting, men jeg vil ikke gå rundt med andelepper, eller bare det å ikke være "meg" med å begynne å fixe på for mye. 

Vurderer sterkt å gå fra han da jeg føler meg skikkelig dritt. Og bare drømmer om alle andre menn som kan like meg for den jeg er. Men så begynner jeg å tenke at det kanskje ikke finnes noe mann som liker syltynne lepper, kanskje jeg bare skal bli her jeg er. Jeg ser selv etter å skrive dette at det her er ikke sånn jeg så på meg selv før jeg var i dette forholdet. Og det gjør så vondt 😟

Anonymkode: 131f4...23f

Jeg tror dette handler om hans usikkerhet. Før neseoperasjonen hadde du også dårlig selvfølelse men etter operasjonen utstrålte du nok en selvtillit som virker truende på han. Så han forsøker å få tilbake det kjente, altså den usikre utgaven av deg. Det er folk som har dårlig selvbilde som har behov for å rakke ned på andre.

Du skal selvsagt IKKE finne deg i dette, si klart å tydelig ifra. Jeg tror IKKE han ville taklet hvis du forsøkte å ta igjen med samme mynt, da ville han kanskje bli enda styggere mot deg for å beholde kontrollen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gutter blir sammen med jenter fordi de vil fikse dem. Når jenta er blitt perfekt eller fikset, går gutten lei av henne. Da går han etter et nytt prosjekt. 

Anonymkode: 5bcb2...20b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han syns det er viktigere at du ser deilig ut, enn hva du føler, ganske enkelt. Han vil at du skal se ut slike han syns er sexy, og bryr seg ikke noe særlig om hvordan du reagerer på det. Han vil bare at du skal gjøre det

Anonymkode: e8199...dd4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...