Gå til innhold

Rema boikotter Freia påskeegg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke dette hjelper Rema i det hele tatt. Dessuten tråler jeg tilbudsavisene til alle matvarebutikkene hver uke og kjøper kun det som er på tilbud i hver butikk, må være den mest irriterende forbruker som finnes dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minitroll skrev:

Ja, men de har ikke satt opp f.eks Nidar sin melkesjokolade til 40 kroner slik Rema har gjort. Men enig i at prisene har gått opp andre steder også. Kanskje dagligvarekjedene rett og slett samarbeider litt mer enn vi tror.   

Du må ha sett feil. Jeg har kjøpt den sjokoladen flere ganger til under 30 kroner. De samarbeider ikke, men de følger prisen til hverandre. Om en kjede setter ned prisen, så gjør de andre det også. Om en kjede setter opp prisen, så vil de andre også gjøre det da de vil tjene så mye penger som mulig og samtidig være billigst eller like billig som de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, penny_ skrev:

Du må ha sett feil. Jeg har kjøpt den sjokoladen flere ganger til under 30 kroner. De samarbeider ikke, men de følger prisen til hverandre. Om en kjede setter ned prisen, så gjør de andre det også. Om en kjede setter opp prisen, så vil de andre også gjøre det da de vil tjene så mye penger som mulig og samtidig være billigst eller like billig som de andre.

Nei, jeg har absolutt ikke sett feil! Den kostet 28 for en mnd siden og 40 på fredag. Mer er det ikke å diskutere. sjokolade kjøpes nå andre steder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det andre land folk er så vanvittig opptatte av at matvarekjeder skal ha prikk likt utvalg? Bare "spesialbutikker" som har lov å bestemme eget sortiment? Kan jo like greit gi faen og innføre monopol, akkurat de samme varene og samme prisene på alle matbutikker, da blir dere vel fornøyde...

Anonymkode: 3bd31...7f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går de som vil ha bare i en annen butikk. Tror ikke rema vinner noe på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror den største tabben var og tulle med hjertebarna. Lokal pils, Det er klart forbrukernes ønske er mangfold og god pris, det koster å holde dette i butikkene. Har eldre Eple telefon som ikke kan bruke Æ. Synes det er altfor svakt å ikke kunne tilby forbrukerne lokale spesialiteter. Tror det fortsatt blir rolige dager i kassene i lang tid fremmover.

Anonymkode: 3fab7...11d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvilken sertifisering palmeoljen Freia bruker har? Er stor forskjell på IP og f.eks GP, og ut i fra det litt vage som står på Freias hjemmeside ser det ut til at de kanskje bruker begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste at Rema vil bli en palmeolje-fri butikk, og jobber med å få ut alle produkter med palmeolje. Altså ikke bare disse eggene. Det synes jeg er bra.

Skjønner ikke ar Freia ikke lager disse eggene uten palmeolje!! Det har jo vært skriverier i flere år nå, om akkurat dette. Og jeg har spist disse deilige eggene med dårlig samvittighet i et par år nå. Jeg synes det er bra at Rema boikotter påskeeggene. Håper det snart dukker opp palmeoljefri variant.

Anonymkode: c995f...530

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er et kynisk markedsføringsstunt i kjølvannet av mange negative nyheter og en omstridt rabattordning. Har absolutt null tro på at Reitan gjør dette av sitt gode hjerte (og så var det jo dette med at oljen ikke var av den skadelige typen likevel, men hei, så lenge man kan få god PR...).

Ganske gjennomskuelig.

Anonymkode: 03b1f...a13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bifftomat
17 timer siden, MorTil2 skrev:

Vi har det absolutt for godt i Norge, når det at Rema 1000 velger bort Freia sine påske-egg blir hovedoppslag i norske aviser, og fører til at menigmann boikotter en matvarebutikk !! 

Når det gjelder pris og utvalg, så innskrenker både Rema og Kiwi, og prisene suser avgårde oppover hos begge. Nylig var det Trippeltrumf hos Kiwi, og jeg reagerte på at enkelte varer som jeg alltid kjøper inn slike dager var blitt mye dyrere. Tok med meg kvitteringen dagen etter for å se om jeg ville komme rimeligere i fra det hos Rema. Men nei, tilsvarende produkt (f eks frokostmusli, makrell i tomat), var like dyrt der. Ganske på øret lik pris....

Selv bruker jeg aktivt fordelsprogrammene til både Rema og Trumf. Hos Rema handler jeg stort sett kun det jeg har valgt å få inn på min 10-på-10 liste. Resten kan jeg heller kjøpe hos Kiwi, og få mine 2% total-bonus (TrumfVisa). Ettersom prisene på frukt og grønt er omtrent det samme hos begge, er Kiwi et naturlig valg, med sine 15% bonus, i motsetning til Rema sine 10%.

Hva med den ekstra bensinen du bruker på å kjøre innom de ulike butikkene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boikott så mye de vil, de kvalmende eggene holder jeg meg langt unna, palmeolje eller ei :)

Anonymkode: 48ba7...465

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste dette i vg. Jaha....for å fri til kundene? Dette gjør de for at det er palmeolje i påskeegget. 

Unngår mat med palmeolje selv, men dette blir for dumt. Hva med de andre matvarene de har i butikken med palmeolje? Skal de ut? 

De prøver vel å få tilbake kundene sine. Hadde de vært konsekvente på palmeolje, så har det ikke blitt noen sak for avisen. 

En blogger gikk jo hardt ut mot påskeegget et år pga palmeolje.  Hun fortsetter å reklamere for produkter med palmeolje. 

 

Anonymkode: d7052...25d

Hvilke produkter har de som det er palmeolje i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Bifftomat skrev:

Hva med den ekstra bensinen du bruker på å kjøre innom de ulike butikkene da?

Sikker på at hun bruker bil? Jeg handler med sykkel, har de fleste butikkene på hjemveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er et kynisk markedsføringsstunt i kjølvannet av mange negative nyheter og en omstridt rabattordning. Har absolutt null tro på at Reitan gjør dette av sitt gode hjerte (og så var det jo dette med at oljen ikke var av den skadelige typen likevel, men hei, så lenge man kan få god PR...).

Ganske gjennomskuelig.

Anonymkode: 03b1f...a13

Dette troe jeg også!

Anonymkode: d6fbf...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tvist skrev:

Sikker på at hun bruker bil? Jeg handler med sykkel, har de fleste butikkene på hjemveien.

He,he....Får vel gi et svar her: bruker helst ben og buss, noen ganger bilen,som er en elbil. Er så "heldig" at jeg også har både rema, kiwi , meny og Coop Obs i min handleradius, så bruker kun tiden det koster meg xtra å handle i de ulike butikkene avhengig av tilbud/rabatter/bonuser. 

Om butikkene hadde ligget mer spredt, forstår jeg Bifftomat sitt motargument. Men som Tvist, er jeg altså blant de som er velutstyrt med matbutikker 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.2.2017 den 19.51, Minitroll skrev:

Nei, jeg har absolutt ikke sett feil! Den kostet 28 for en mnd siden og 40 på fredag. Mer er det ikke å diskutere. sjokolade kjøpes nå andre steder.

I går kostet den 29,40. Veeeeldig merkelig hvis den skal ha svingt så mye i pris, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bifftomat
På 20.2.2017 den 10.16, Tvist skrev:

Sikker på at hun bruker bil? Jeg handler med sykkel, har de fleste butikkene på hjemveien.

Nærliggende å tro det ja, men trenger ikke være tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...