Gå til innhold

Anne Brith

MiriamH

Anbefalte innlegg

1 time siden, Christiane_W skrev:

Her er link til intervjuet «Hun som alltid er på»: https://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535

Tusen takk ;)  Mange gullkorn i den artikkelen..   sitat AB " Jeg har nok mer innflytelse enn jeg tror.  Jeg opplever at hvis jeg blir forbannet for noe, så blir 100 000 andre forbannet for det samme.  ( kan det være omvendt?) 

Siste spørsmål fra journalisten : "Hva går man glipp av ved å ikke lese bloggen din?  AB svarer : "Vanlig folkeskikk.  Hvordan man er jordnær og ydmyk.  I Norge er vi altfor harde mot hverandre.  Jeg håper nestekjærligheten min kan inspirere."

Heldigvis har hun bekjentgjort at i 2019 skal hun ikke være så mye på.  Bare 25% av inntektene skal komme fra bloggen.  Heldigvis for barna... tenker jeg.

Mulig det er dette 100 dagers prosjektet hun skal leve av?  Det hun reklamerer uhemmet for i alle sine SoMe plattformer uten å merke det med reklame. Som det vitterlig er.  Lokke mennesker inn på en lukket facebook side, som er helt gratis, bedyrer hun, og så i neste øyeblikk invitere til et halleluja kurs til kroner 5000! Ref. blogginnlegg "Stille før stormen" der har hun et P.S til slutt " Om 5 dager er det nytt inntak i gruppen 100 dagers prosjektet. Bli med og bli inspirert!" 

Her tror jeg nesten Asti og andre som vet mye om Forbrukertilsynets lover og regler må ta grep, og finne ut lovligheten.  

Fru Johansen har et meget godt innlegg i egen tråd "AB og 100 dagers klubben"  Der hun reflekterer saklig  om hvilke type  mennesker som lar seg lede inn i fristelsen, til tilnærmet garantert suksess i livet om de blir med.

Endret av Yann
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

😊

12 timer siden, Asti skrev:

Nei, jeg forstår heller ikke hvorfor hun har gått bort fra barne- og likestillingstministeren (siden det er mest relevant å snakke om brudd på Barnekonvensjonen kapittel 16, dvs. barns rett til privatliv, når AB og andre influencere eksponerer barn i sine SoMe-kanaler).  Det er selvfølgelig relevant å vise til barns psykiske helse, men det blir avsporing hvis AB kun fokuserer på det ut fra sin oppfattelse.

Viser til det barnepsykolog og professor ved Universitetet i Tromsø, Willy-Tore Mørch har uttalt om eksponering på SoMe - fra https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler  "....  at foreldre generelt bør tenke seg svært godt om dersom de ønsker å eksponere barna i sosiale medier. På store bloggplattformer mener han det er grunn til å være enda mer forsiktig. ". (...)

Og uttalelse fra jurist Sara Eline Grønvold-fra http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier"Etter min oppfatning krenker foreldre barnas personvern når de deler informasjon om barnet til ubegrensede kretser i sosiale medier."(...)

Slik at uavhengig av om barn tar skade eller ikke (det vet man ikke før det er for seint), så har barn en selvstendig rett til privatliv, og det bør ikke AB "snakke seg bort fra". Det blir derfor spennende å se om AB klarer å se alle sider, eller om hun velger å avspore ved kun å fokusere på helse, og ha fokus på hva hun selv mener og tror uten å ta med det fagfolk har uttalt om eksponering av barn i SoMe. 

----.   

Annebrith.no - bruk av barn i sosiale medier: https://imgur.com/a/44f5y

Innlegget er ryddet for brudd på opphavsretten.

Tror nesten for AB'skyld at et møte med hvilken som helst minister ikke vil finne sted.  Etter mye mediefokus på kroppspress og omgåelse av merking siste året,  kommer det  nå nye lover og regler om dette om kort tid.

Fokus på den svært uheldige barneeksponeringen i ord og bilder blir det neste.  

Skulle AB være så (u)heldig å få et møte med ministeren,  er prosedyren at en statsekretær sjekker (googler) vedkommende. 

Der vil de finne bla.annet at over 3 millioner har vært innom tråden hennes på Rampelys.  Tusenvis kommentarer fra mennesker som er oppriktig bekymret for bloggerbarna.

På bloggen hennes finner de en håndfull som støtter hennes rett til å eksponere barna.   Har lest en kritisk kommentar som ikke ble slettet..  vedkommende svarte hun som vanlig når hun er svar skyldig.. " Da er vi enig om å være uenig"

Hun har ofte sagt at så lenge hun ikke bryter norske lover.. gjør hun som hun vil.  Uskrevne etiske og moralske lover, vet hun tydeligvis ikke hva er.

Om det møte ville finne sted.  Regner jeg som sikkert at ministeren i samme øyeblikk som AB går ut døra,,vil hun sette ned et hurtigarbeidene utvalg.  Med formål å implisere Barnekonvensjonen kapittel 16 i Norsk Lov.  Med virkning fra og med i går. 

Godt jobba Asti, og takk til  Vikinggirl som startet denne viktige opplysende tråd, og mange andre her. Dette er veldig viktig for dagens og framtidens bloggerbarn😉

Endret av Elaine Marley
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blogging er ikke en jobb som trengs for at samfunnet skal fungere, det er enormt nytteløst for annet enn å ha noen å følge, bli engasjert av, et avbrekk fra en egen hverdag. Det er utrolig synd å tenke på at de ungene blir utlevert, brukt, og tjent penger på av en eneste grunn, mors enormt bunnløse oppmerksomhetbehov. Jeg mener faktisk at det er så ille at hun skulle hatt profesjonell hjelp for det, for hun aner ikke hva hun driver med, bare hun får åpna munnen og sagt et eller annet. Hun driter seg totalt ut, og det har hun holdt på med i mange år. For meg så driter alle bloggere seg ut, er flaut å se på hvordan de skal ha oppmerksomhet og få betalt for det samtidig, men jeg er ikke så opptatt av de som jeg er av de med barn som de bruker til å skaffe seg bekreftelse og oppmerksomhet. Det blir en avhengighet, logge inn og ruse seg på alle klikkene, alle de beundrende og forsvarende kommentarene, all fansen og kosen. Kritikk da, konstruktiv eller hetsende, blir det samme i Ab sine øyne, et skår i den enorme gleden det er å bli tilbedt. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Yann skrev:

Tusen takk ;)  Mange gullkorn i den artikkelen..   sitat AB " Jeg har nok mer innflytelse enn jeg tror.  Jeg opplever at hvis jeg blir forbannet for noe, så blir 100 000 andre forbannet for det samme.  ( kan det være omvendt?) 

Siste spørsmål fra journalisten : "Hva går man glipp av ved å ikke lese bloggen din?  AB svarer : "Vanlig folkeskikk.  Hvordan man er jordnær og ydmyk.  I Norge er vi altfor harde mot hverandre.  Jeg håper nestekjærligheten min kan inspirere."

Heldigvis har hun bekjentgjort at i 2019 skal hun ikke være så mye på.  Bare 25% av inntektene skal komme fra bloggen.  Heldigvis for barna... tenker jeg.

Mulig det er dette 100 dagers prosjektet hun skal leve av?  Det hun reklamerer uhemmet for i alle sine SoMe plattformer uten å merke det med reklame. Som det vitterlig er.  Lokke mennesker inn på en lukket facebook side, som er helt gratis, bedyrer hun, og så i neste øyeblikk invitere til et halleluja kurs til kroner 5000! Ref. blogginnlegg "Stille før stormen" der har hun et P.S til slutt " Om 5 dager er det nytt inntak i gruppen 100 dagers prosjektet. Bli med og bli inspirert!" 

Her tror jeg nesten Asti og andre som vet mye om Forbrukertilsynets lover og regler må ta grep, og finne ut lovligheten.  

Fru Johansen har et meget godt innlegg i egen tråd "AB og 100 dagers klubben"  Der hun reflekterer saklig  om hvilke type  mennesker som lar seg lede inn i fristelsen, til tilnærmet garantert suksess i livet om de blir med.

Hvor finner man det?vil gjerne lese:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Skal si AB blir skikkelig avkledd i BOTBs nyeste innlegg.

Vet at en god del av leserne hennes er innom KG og følger denne tråden, så håper flest mulig får med seg mor godhjertas skitne arbeidsmetoder. Og det kommer mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, formula skrev:

Skal si AB blir skikkelig avkledd i BOTBs nyeste innlegg.

Vet at en god del av leserne hennes er innom KG og følger denne tråden, så håper flest mulig får med seg mor godhjertas skitne arbeidsmetoder. Og det kommer mer.

Mest skremmende er at hun ikke stopper med den første samtalen, men også kontakter arbeidsgiver.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
Akkurat nå, LilleSnupp skrev:

Mest skremmende er at hun ikke stopper med den første samtalen, men også kontakter arbeidsgiver.

Det er rystende! Modig gjort av henne det gjelder å fortelle sin historie, med fare for å få enda mer ubehag med AB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Den dama der mangler sperrer. Villig til det meste tydeligvis for cash i lomma. Selge ut ekser (utroskap, krisesenter), bruke mindreårige, bruke sårbare mennesker i forretningsøymed. Det er ikke kritikkerne som er de fæle personene i dette dramaet. Jeg er for kronerulling slik at de som er blitt utsatt for dette mennesket kan bruker advokat mot henne. Og her må man kjøre på mot annonsører for å fortelle de hva slags menneske de samarbeider med. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BokJente

Har ikke lest mye av bloggen hennes, men tror hun har mye av skylden for problemene sine selv. Hun sier at hun får drapstrusler, blir utestengt fra fb grupper og sosialt lag, men tror folk er skeptiske til henne fordi hun har for vane å starte mye drama? Aner ikke. Alle saker har vel to sider og kjenner henne ikke personlig, bare fundering fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når unormalt mye drama hender rundt deg, mobbing, utestenging, baksnakking, brudd, uvennskap og mere til. Er det ikke på tide å begynne å se seg litt i speilet og spørre seg selv hva fellesnevneren for alt dette er. Har null tro på at AB er uskyldig oppi alt dette. 

Disclamer: forsvarer ikke på noe sett og vis hverken vold eller mobbing. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, FruJohansen skrev:

Ja, nå kommer de virkelige trollene fram i lyset! 👏👏👏 

Uten tvil. Jeg er virkelig sjokkert etter å ha lest BOTB innlegget, og ikke minst kommentarene under! Dette er virkelig mye verre enn jeg trodde! 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At en dame som er absolutt den verste bloggeren til å utlevere og eksponerer barna sine på alle mulige måter ber om et møte med Eldre og Folkehelseministeren, Åse Michaelsen eller Barne og Likestillingsministeren for den saks skyld er den største vitsen jeg har hørt på lenge. Akkurat dette tar jeg med en kjempestor klype med salt. Skulle denne ministeren vurdere dette, burde hun gjøre grundig research for dette er misbruk av Michaelsen og Hellelands tid. Om de skal gå inn i materiet, burde de snakke med fagfolk ikke influencere som lever av å selge barns privatliv som igjen kan ha stor innvirkning på barnas helse.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sjokkert og registrerte at jo mer jeg leste Bloggomtoppbloggeres innlegg, jo mer satt jeg å gapte.. Dette er helt forferdelig. 😳

Innlegget er ryddet for innhold med opphavsrett.

🤬

Endret av Elaine Marley
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Uten tvil. Jeg er virkelig sjokkert etter å ha lest BOTB innlegget, og ikke minst kommentarene under! Dette er virkelig mye verre enn jeg trodde! 

AB har tom kontaktet arbeidsgiveren til denne dama. Fy faen at det går an 👹

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Kollontaj skrev:

Jeg er skikkelig rystet over at en av annonsørene til AB har oppgitt mailadressen til en som har klaget på ABs praksis - til AB. Noe så uprofesjonelt! Helt i mot lovverket. 

NB. Husk å aldri bruke en mail-adresse med navnet ditt. 

Og så har vi Hans-Petter Nygård-Hansen som ikke forstår hvorfor folk er anonyme ovenfor Anne Brith. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/TEm1UaZ . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er forkastelig oppførsel fra en godt voksen dame. 

«If it smells like shit everywhere you go, maybe it’s time to check your own shoes”. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...