Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
1 time siden, Marthe75 skrev:

At vi diskuterer næringsinnhold i maten hun gir familien sin, synes jeg er unødvendig. Det er mange i dette landet som bare drømmer om å kunne gi barna sine pølser to ganger i uken, yoghurt, ost, egg og hjemmebakt brød.

Veldig godt poeng, jeg lar meg arrestere der. Jeg har selv vært så fattig i en periode at selv det å gi barna et varmt måltid om dagen var en utfordring. På den tiden var pølser en gave fra himmelen, økologisk var ikke å tenke på engang.

1 time siden, Veslefrikk skrev:

Og det var vel det med næringsfattig folk kanskje reagerte på når det gjaldt den mye omtalte blomkålsuppen også. Men det tror jeg ikke hun har forstått. 

Dette er jeg helt enig i, og det er her jeg føler hun har bommet litt. Her kunne hun fått til en sak som hadde hjulpet mange familier med dårlig råd og/eller manglende kunnskap om ernæring. Til og med jeg blir usikker på om ungene får i seg alt de trenger når alle oppskriftshefter bugner av salater, byggryn, neper og diverse grønnsaker som mine ikke rører. Selv "5 om dagen" stresser meg fordi mine små ikke er glade i grønnsaker...

Tenk om en uavhengig ekspert hadde hjulpet AB med å sette sammen en ernæringsmessig fullverdig ukesmeny som selv de fattigste kunne hatt nytte av? Ett sett med gode, anvendelige tips til hva som er god og rimelig "sikringskost". 

Endret av accountdeleted
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, accountdeleted skrev:

Tenk om en uavhengig ekspert hadde hjulpet AB med å sette sammen en ernæringsmessig fullverdig ukesmeny som selv de fattigste kunne hatt nytte av? Ett sett med gode, anvendelige tips til hva som er god og rimelig "sikringskost". 

Det er nok mer en jobb for samvittighetsfulle, pliktoppfyllende og grundige Trines matblogg, tenker jeg.

Selv med en uavhengig ekspert i ryggen står Annebrith derimot ribbet for all troverdighet etter retningen hun har valgt å kjøre bloggen sin i - altså rett i grøfta. Man kan jo aldri faktisk ha tillit til noe hun sier igjen, det er rett og slett ikke en slik type virksomhet hun driver.

• Liker 22
Skrevet

Nå har jeg handlet for 3,5 dag hvor jeg sparte på alt (ikke næringsinnholdet riktignok). Det ble 400 kr for tre middager,  4 frokoster, og 4 lunsjer til 4 personer + frukt og grønnsaker. Da kjøpte jeg ikke vaskemidler, toalettsaker, dopapir eller noe som helst som ikke skulle spises/drikkes. Hadde litt pålegg, knekkebrød, polarbrød og melk fra før.

Så neste gang jeg skal handle er kjøleskapet så godt som tomt, pluss at jeg trenger vaskemidler og diverse andre ting til husholdningen. 

Sier seg selv at det ikke går med 1000 kr i uka for 5 personer uke på uke.

• Liker 11
Skrevet

Jeg har forresten ikke lest all kritikken hun har fått for pølsene, men essensen går vel ut at hun får kritikk for å servere pølser, når resten av maten de skal spise i uken er lite næringsrik, samt at det er lite mat? Og kjøpe 1,8 kilo pølser som skal serveres iløpet av en uke er jo ikke det beste ernæringsmessig da.

Det er jo ikke farlig og spise verken pølser, McDonalds, kebab eller grandiosa innimellom for barn og voksne, hvis man ellers har et sunt og næringsrikt kosthold. Men som vanlig henger hun seg opp i kritikken angående pølser, ikke hovedårsaken til at det kritiseres..

Hvis hun blir sponset av Gilde nå, så tror jeg at jeg får slag:hoho:

• Liker 16
Skrevet

At hun er invitert i mensa og kontakter gilde for å få sponsa pølser er det flaueste jeg har lest i ett og samme blogginnlegg 

• Liker 43
Gjest asdas123
Skrevet

Hvis hun vil få litt bedre samvittighet når hun serverer pølser, så anbefaler jeg henne å kjøpe Pølsak - grillpølse på Meny med 40% grønnsaker. ;) 

Skrevet
53 minutter siden, Kristanna skrev:

Jeg har forresten ikke lest all kritikken hun har fått for pølsene, men essensen går vel ut at hun får kritikk for å servere pølser, når resten av maten de skal spise i uken er lite næringsrik, samt at det er lite mat? Og kjøpe 1,8 kilo pølser som skal serveres iløpet av en uke er jo ikke det beste ernæringsmessig da.

Det er jo ikke farlig og spise verken pølser, McDonalds, kebab eller grandiosa innimellom for barn og voksne, hvis man ellers har et sunt og næringsrikt kosthold. Men som vanlig henger hun seg opp i kritikken angående pølser, ikke hovedårsaken til at det kritiseres..

Huff! God bedring, håper du får et lett slag og kommer raskt til behandling for nå er hun sponset av Gilde. :klaske:

• Liker 2
Skrevet

Nå har jeg lest bloggen hennes og hun har fått ca. 3, 5 innlegg hvor folk er litt kritiske og bøtter og spann med innlegg som hyler over seg om hets og stygge meldinger. Det hadde jo vært gøy hvis det ikke var så trist. :(

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, Kristanna skrev:

Nettopp! Men hun har ikke skjønt det.
Sa noen Mensa?
Leste det pølseinnlegget nå. Det var bare sånn eh.. :overrasket: Også måtte jeg bare le.

Morsomt var det, men om det var ment å skulle være morsomt? Det tviler jeg på.

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor legger hun ikke ut kvittering istede for å skrive "tror dette var det jeg kjøpte"? 

• Liker 13
Gjest Keikolina
Skrevet
17 timer siden, tov skrev:

🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈*flau*

Jeg tror det er en av kriteriene for å bli rosa blogger...

Skrevet

Tråden er ryddet for hets, spekulasjoner, brukerdebatt og svar til dette.

Kragebein, mod

Gjest Sugemerke
Skrevet
4 timer siden, monstergospel skrev:

Hvorfor legger hun ikke ut kvittering istede for å skrive "tror dette var det jeg kjøpte"? 

Fordi hun da må være ærlig, og ærlig er hun ikke god på. Rett og slett.

Skrevet

Se det, nå liker hun ikke han hun liker like godt lenger. Kanskje livet hennes går videre uten en mann. Det var vel egentlig ikke et sjokk, den siste tiden har ikke bloggen hennes akkurat sprudlet over av forelskelse.

Hun har også kastet seg på karusellen med at godt likte barn har et ansvar for å inkludere mindre godt likte barn. Og der har hennes familie et tydelig ansvar, siden de er i første kategorien. Rart hvordan det å skrive sånne innlegg blir en mote fra tid til annen....

• Liker 11
Skrevet
21 timer siden, Veslefrikk skrev:

Huff! God bedring, håper du får et lett slag og kommer raskt til behandling for nå er hun sponset av Gilde. :klaske:

:fnise:

Ser hun har laget ukesmeny med pølser hver eneste dag.. Herre min hatt!

Hun minner meg om en trassen fjortis, som bare må opponere samme hva.

• Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, Kristanna skrev:

:fnise:

Ser hun har laget ukesmeny med pølser hver eneste dag.. Herre min hatt!

Hun minner meg om en trassen fjortis, som bare må opponere samme hva.

Jeg lurer på hva sponsorene hennes synes om slik oppførsel. Veldig bra reklame for Til Bords den oppførselen. :ironi: 

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, pøbelsara skrev:

Jeg lurer på hva sponsorene hennes synes om slik oppførsel. Veldig bra reklame for Til Bords den oppførselen. :ironi: 

Merkelig at et Mensamedlem-to-be ikke skjønner det.

• Liker 10
Skrevet

Som "headhuntet mensakandidat" er det underlig at ikke noen av hjernecellene, dedikeres til å forstå hva debatten EGENTLIG handler om. Pølser eller ikke, det er helhetsinntrykket som debatteres. Men det er klart, det er enklere å lage sirkus rundt pølser - enn å måtte svare for hele handlelisten... 

Jeg er personlig dritlei av "jeg hadde det så vondt frem til i år..." holdingen. Jeg har også vært aleneforsørger, og når jeg først fikk penger og inntekt - var ikke tanken Gant sko og DW klokker.. 

Hvor selvstendig er man egentlig... som hun skryter av at hun er, med halve livet sponset,...

• Liker 16
Skrevet
6 timer siden, Marthe75 skrev:

Se det, nå liker hun ikke han hun liker like godt lenger. Kanskje livet hennes går videre uten en mann. Det var vel egentlig ikke et sjokk, den siste tiden har ikke bloggen hennes akkurat sprudlet over av forelskelse.

Hun har også kastet seg på karusellen med at godt likte barn har et ansvar for å inkludere mindre godt likte barn. Og der har hennes familie et tydelig ansvar, siden de er i første kategorien. Rart hvordan det å skrive sånne innlegg blir en mote fra tid til annen....

Har hun skrevet innlegg om det? 😳 

Hvorfor liker hun han ikke lengre? 

Skrevet
4 minutter siden, tov skrev:

Har hun skrevet innlegg om det? 😳 

Hvorfor liker hun han ikke lengre? 

Siste innlegget, "Når ting ikke går som planlagt", handler om tanker og magefølelse for fremtiden, og at den fort kan bli uten en mann. Hun liker bedre å legge seg tidlig om kvelden, enn å jage nye opplevelser osv.

Jeg vil påstå at dersom hun har tenkt å like "han hun liker" videre, så burde hun nok spart seg det siste innlegget sitt.

• Liker 5
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...