Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ryddet for persondebatt og spekulasjoner samt svar til dette.

Edie, adm.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du ser innlegg som er slemme eller persondebatt, må du rapportere innlegget. Hvis de ikke blir fjernet og du mener de er brudd på forumreglene, land i ta det opp i underforumey «ris og ros». 

• Liker 21
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Når du ser innlegg som er slemme eller persondebatt, må du rapportere innlegget. Hvis de ikke blir fjernet og du mener de er brudd på forumreglene, land i ta det opp i underforumey «ris og ros». 

Takk for tips!😊

Skrevet
3 minutter siden, Aricia skrev:

Ang. ryddemeldingen "ryddet for persondebatt":

Dette betyr i denne tråden at moderator sletter innlegg der Anne Briths egen ukritiske og dypt problematiske utlevering av egne barn i endeløse blogginnlegg og snaper gjengis for direkte av dem som kritiserer disse innleggene i tråden.

Dette kan ikke understrekes ofte og klart nok, faktisk: Anne Briths innlegg der hun bruker barna for å høste klikk til egen blogg kan ikke engang gjenfortelles med henblikk på å påpeke det kritikkverdige med dem her på KG. Anne Briths egne innlegg om egne barn bryter med reglene på KG mot å omtale barn.

DETTE er "persondebatt" som ryddes vekk fra denne tråden. Bare så det ikke skal være noe tvil.

Dette er viktig - og riktig. Det burde være en tankevekker for noen og enhver at slik utlevering som foregår på flere blogger, også AB sin, bryter regelverket på kg. Kg er faktisk mer opptatt av å beskytte barns privatliv enn deres egne, bloggende foreldre er. Hvis ikke det er til ettertanke, så vet ikke jeg. :trist:

• Liker 35
Skrevet
3 timer siden, FruJohansen skrev:

Du ordlegger deg jo på nøyaktig samme måte selv! Jeg har aldri sett noen av de faste deltagerne i denne tråden omtale noe andre har skrevet som dritt - det gjør du, og uten å henvise til nøyaktig hva du mener er dritt. De nå 519 sidene her består i all hovedsak av konstruktiv kritikk. Om du er uenig, følg ditt eget råd, pek på hva du er uenig i og argumenter for ditt syn på en voksen måte.

Budskapet (?) - eller hensikten - med denne tråden er å diskutere de kritikkverdige forholdene med Anne Brith sin blogg. Hun må mer enn gjerne blogge, og leve godt av det også. Men jeg syns ikke det er greit å tjene penger på utlevering av eget og andres liv på den måten hun gjør.

"Hun tror muligens man blir vestkantfrue kun ved å finne seg en med litt penger og kjøpe en genser fra Gant. Men folk der godtar ikke slikt bullshit hun kommer med. Om hun tror foreldrene på Sørumsand er slemme, bør hun vente å se hvordan foreldrene i Bærum kan være om man oppfører seg som en tulling. Hadde dette skjolegreiene skjedd på en skole der, hadde hun hatt en advokat på nakken allerede.

Nei AB, for barna dine sin del bør du revurdere å flytte til Bærum, jeg tror ikke du (dere) blir tatt spesielt godt i mot. Kanskje stygt å si det, men du passer ikke inn. Ta med deg Gina Tricot kjolene dine og flytt heller til et sted der ingen kunne tru at nokon kunne bu.. "

"Jeg får helt vondt av henne der hun sprader rundt og tror seg eie det hele. Totalt malplassert mellom freshe, unge mennesker ... Det kommer til å smelle høyt når det smeller. 

Malplassert ja. Det blir omtrent som å ha med seg sin egen, høyrøstede, utagerende, fjollete og "dumme" mamma på fest , Så flaut. For mamma kan hun nok bli tatt for å være i forhold til de andre festdeltakerne"

"Fint at hun drikker Coffe Zero, men hva med å fi den chubby pizzaboyen litt? 😂😂😂"

"Kan tenke meg at fra ABs synsvinkel skal dette ut som et herlig glamorøst liv. Det er en flott hytte i et eksklusivt område der hun stolt som en hane deler mengdevis av snapper av sol, sjø og unge mennesker som bader. Ikke bare har hun kapret en yngre mann, men han er attpåtil velstående. Hun har "svigerforeldre" som elsker både henne og barna. Og hun tror nok mange er misunnelige. 

Sett utenfra er dette en godt voksen kvinne, som ikke klarer å skjule stoltheten over dette varpet hun har gjort. At det kan se både litt patetisk og kleint ut for andre streifer henne nok ikke. Her har hun nok satt inn alle ressurser for å bli populær både blant de unge kompisene, og hos svigers, og vartet opp både med maling og kaker. Og mange timer er brukt på egenpleie, og mye penger er gått til klær, hår og en ungdommelig stil.

Anne Brith investerer. "

Ellers kan man jo bare se hvor mange ganger som er skrevet: "Ryddet for persondebatt. Edie, adm."

Er jeg konkret nok på hva jeg mener er dritt og upassende?

Gjest Senil
Skrevet
2 minutter siden, Ingrid555 skrev:

"Hun tror muligens man blir vestkantfrue kun ved å finne seg en med litt penger og kjøpe en genser fra Gant. Men folk der godtar ikke slikt bullshit hun kommer med. Om hun tror foreldrene på Sørumsand er slemme, bør hun vente å se hvordan foreldrene i Bærum kan være om man oppfører seg som en tulling. Hadde dette skjolegreiene skjedd på en skole der, hadde hun hatt en advokat på nakken allerede.

Nei AB, for barna dine sin del bør du revurdere å flytte til Bærum, jeg tror ikke du (dere) blir tatt spesielt godt i mot. Kanskje stygt å si det, men du passer ikke inn. Ta med deg Gina Tricot kjolene dine og flytt heller til et sted der ingen kunne tru at nokon kunne bu.. "

"Jeg får helt vondt av henne der hun sprader rundt og tror seg eie det hele. Totalt malplassert mellom freshe, unge mennesker ... Det kommer til å smelle høyt når det smeller. 

Malplassert ja. Det blir omtrent som å ha med seg sin egen, høyrøstede, utagerende, fjollete og "dumme" mamma på fest , Så flaut. For mamma kan hun nok bli tatt for å være i forhold til de andre festdeltakerne"

"Fint at hun drikker Coffe Zero, men hva med å fi den chubby pizzaboyen litt? 😂😂😂"

"Kan tenke meg at fra ABs synsvinkel skal dette ut som et herlig glamorøst liv. Det er en flott hytte i et eksklusivt område der hun stolt som en hane deler mengdevis av snapper av sol, sjø og unge mennesker som bader. Ikke bare har hun kapret en yngre mann, men han er attpåtil velstående. Hun har "svigerforeldre" som elsker både henne og barna. Og hun tror nok mange er misunnelige. 

Sett utenfra er dette en godt voksen kvinne, som ikke klarer å skjule stoltheten over dette varpet hun har gjort. At det kan se både litt patetisk og kleint ut for andre streifer henne nok ikke. Her har hun nok satt inn alle ressurser for å bli populær både blant de unge kompisene, og hos svigers, og vartet opp både med maling og kaker. Og mange timer er brukt på egenpleie, og mye penger er gått til klær, hår og en ungdommelig stil.

Anne Brith investerer. "

Ellers kan man jo bare se hvor mange ganger som er skrevet: "Ryddet for persondebatt. Edie, adm."

Men er dette det de fleste her skriver om? Ja noen drar ting litt langt, men de fleste ikke. Og ja, når personen det handler om er direkte slem mot andre i hva hun skriver, så kan jeg ikke si jeg synes noen her er i nærheten engang. Sies det ikke som man reder ligger man? Med det i tankene er alt det du her siterer bare pusesnakk.

Skrevet

Hvorfor er dette upassende? Er jo ingen faktafeil her og alt er hentet fra AbDs SoMe-kanaler. 

(Jeg synes ikke noe om å kommentere at folk er over normalvektig, men han er frivillig en del av bloggen og kaller seg influencer, da kan selv slike kommentarer komme med jobben.)

• Liker 22
Skrevet
2 minutter siden, Senil skrev:

Men er dette det de fleste her skriver om? Ja noen drar ting litt langt, men de fleste ikke. Og ja, når personen det handler om er direkte slem mot andre i hva hun skriver, så kan jeg ikke si jeg synes noen her er i nærheten engang. Sies det ikke som man reder ligger man? Med det i tankene er alt det du her siterer bare pusesnakk.

Pusesnakk? Dypt uenig. Jeg mener at man bør holde diskusjoner på et saklig nivå. Dette var noen få eksempler på hva jeg opplever som dritt og upassende skriverier når jeg ble bedt om å konkretisere.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Ingrid555 skrev:

Om noen her inne skriver at de synes synd på de unevnelige, så fjernes det kjapt og erstattes av den ryddemeldingen. Kaller du empati upassende? 

• Liker 27
Skrevet
4 minutter siden, Kollontaj skrev:

Hvorfor er dette upassende? Er jo ingen faktafeil her og alt er hentet fra AbDs SoMe-kanaler. 

(Jeg synes ikke noe om å kommentere at folk er over normalvektig, men han er frivillig en del av bloggen og kaller seg influencer, da kan selv slike kommentarer komme med jobben.)

Og da kan man si hva man vil om mennesker? Helt uenig med deg her! Og hva er budskapet? At han bør slanke seg?

Skrevet
Akkurat nå, mikrobe skrev:

Om noen her inne skriver at de synes synd på de unevnelige, så fjernes det kjapt og erstattes av den ryddemeldingen. Kaller du empati upassende? 

Er det hva jeg skriver? 

Skrevet
1 minutt siden, Ingrid555 skrev:

Og da kan man si hva man vil om mennesker? Helt uenig med deg her! Og hva er budskapet? At han bør slanke seg?

Du får spørre den som skrev det, selv har jeg rapportert det for lengst. 

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, Kollontaj skrev:

Så bra! Dette er et svar til de som ville ha eksempler. 

Skrevet
Akkurat nå, Kollontaj skrev:

Godt poeng.

Det er igrunnen talende at når eksempler på "dritt" skal gis, så benyttes ikke sitatfunksjonen i forumsoppsettet, slik at alle forfattere av innleggene forsvinner. Da kan man gi eksempler og samtidig fortsette å holde alle i tråden kollektivt ansvarlige for alt som postes i den. Fiffig grep.

• Liker 27
Gjest Senil
Skrevet
1 minutt siden, Ingrid555 skrev:

Pusesnakk? Dypt uenig. Jeg mener at man bør holde diskusjoner på et saklig nivå. Dette var noen få eksempler på hva jeg opplever som dritt og upassende skriverier når jeg ble bedt om å konkretisere.

Å det gjør de aller fleste. Ryddemeldinger må du ta som det de er, dette for x vil bli ryddet som persondebatt. 

Jeg rapporterer upassende innlegg, bruke tid på mennesker som er stygge i munn gidder jeg ikke, derfor leser jeg heller ikke noe AB skriver. For mer drittslenging enn fra den kanten har jeg aldri opplevd i mitt 43 årige liv. 

Fulgte henne da hun drev med baking. Nå er det bare flaut synes jeg.

Skrevet
Akkurat nå, Aricia skrev:

Godt poeng.

Det er igrunnen talende at når eksempler på "dritt" skal gis, så benyttes ikke sitatfunksjonen i forumsoppsettet, slik at alle forfattere av innleggene forsvinner. Da kan man gi eksempler og samtidig fortsette å holde alle i tråden kollektivt ansvarlige for alt som postes i den. Fiffig grep.

Beklager! Men jeg kan selvsagt referere til hvem som skrev det om det er ønskelig. Var absolutt ikke ment som et fiffig grep.

Skrevet
1 minutt siden, Senil skrev:

Å det gjør de aller fleste. Ryddemeldinger må du ta som det de er, dette for x vil bli ryddet som persondebatt. 

Jeg rapporterer upassende innlegg, bruke tid på mennesker som er stygge i munn gidder jeg ikke, derfor leser jeg heller ikke noe AB skriver. For mer drittslenging enn fra den kanten har jeg aldri opplevd i mitt 43 årige liv. 

Fulgte henne da hun drev med baking. Nå er det bare flaut synes jeg.

Mener du at de fleste her skriver saklig om henne? Det finnes mange meninger om bloggen, men tror du at dette er måten å få henne til å slutte å blogge om ting man mener ikke hører hjemme i offentlighetens rom? 

• Liker 1
Gjest Senil
Skrevet
Akkurat nå, Ingrid555 skrev:

Mener du at de fleste her skriver saklig om henne? Det finnes mange meninger om bloggen, men tror du at dette er måten å få henne til å slutte å blogge om ting man mener ikke hører hjemme i offentlighetens rom? 

Ja de fleste gjengir hva bloggeren selv skriver. Mer saklig kan det ikke bli. 

Nå gikk AB ut i media å så hun skulle gi seg med å blogge om barna, så jo, det fungerer å si i fra her inne. Selv om det etter hva jeg leser her var kun noen timer, så har jo tankene blitt satt inn, det er positivt. 

Jeg tror de fleste fort ser hvilken type person AB er og dermed slutter å lese bloggen. Etter hun byttet plattform og ikke lengre fikk drahjelp i overskrifter i Nettavisen har bloggen falt drastisk, rett og slett fordi den da dro inn de som klikket på clickbaitingen og horrible overskrifter. 

Tror ikke AB sin blogg har livets rett hvis den ikke endrer retning. Noe jeg tviler på skjer.

Skrevet

@Ingrid555 Du utelot også å ta med at kommentaren under, som irettesetter h*n som kritiserer, har 10 ganger så mange likes. 

https://imgur.com/a/1D2WokJ 

Det er svært få som holder på slik som den første kommentaren, og de pleier å modereres kjapt fordi andre her inne rapporterer det. 

• Liker 44
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...