Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Tre uavhengige foreldregrupper utestenger henne? Tror ikke det nei. 

Skal de flytte nå? Skal de ikke bo der de bor til mars neste år?

(...)

Ikke rart hun skipper foreldremøter og dugnader da, litt skjemmevett har hun vel tross alt. 

Ryddet for persondebatt. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra http://www.annebrith.no/2018/06/28/hvorfor-sa-du-ikke-noe/   "... Dette har ikke preget hverdagen min for å si det slik. Hadde jeg slitt med det, hadde jeg delt det med mine nærmeste. Men begeret rant over i forrige uke. ".

Hva er historien som førte til at begeret til Anne Brith rant over? Det kan ikke være annet enn episoden der bloggeren begynte å fokusere på kroppspress (der hun spilte offer ved å legge skylden på leserne sine for det). Samtidig som hun dro inn noen ungdomskoleelever i dette.

Mener virkelig Anne Brith at foreldrene til disse ungdommene oppførte seg dårlig mot henne, bare fordi de sa i fra til rektor/skolen at de ikke ville at denne bloggeren skulle snakke med barna deres om kroppspress, eller bruke noe av materialet bloggeren eventuelt satt med? 

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/c4Nq4NR

Med dette sank troverdigheten til Anne Brith i mine øyne enda mer (og den har vært lav fra før). 

Gjest eksiltronder
Skrevet (endret)
2 timer siden, Kollontaj skrev:

En føljetong om foreldrene på Sørumsand! 💕

Hadde jeg vært foreldre på Sørumsand hadde jeg jaggu startet en egen blogg for å motsi denne injureringen. 

Lokalavisa bør i alle fall kjenne sin besøkstid.

Endret av eksiltronder
Skrevet (endret)

Jeg lurer på om Anne Brith gjør seg opp noen tanker om at hun nå henger ut x-antall foreldre på bloggen sin - https://imgur.com/a/X6Sofsf ? Det er jo mange som må vite hvem hun sikter til.  En får kun presentert en side av saken, og det er ikke sikkert den stemmer helt heller. Hun har også en historikk der hun hengte ut uskyldige navngitte skattelistesøkere - https://imgur.com/a/3bPkP og  https://imgur.com/a/YqlM6. Hva er det med denne bloggeren som får seg til å holde på slik?

Endret av Asti
Skrevet

Hun fikk i det minste nevnt Lindex på Strømmen Storsenter i det siste innlegget.

Inne på Lindex kom det en nydelig dame bort til meg: Takk for at du delte. Kunne hun ha lest blogginnlegget allerede? Det var jo bare minutter etter jeg hadde p0ostet det. 

Spørs om de setter pris på det da, rimelig dårlig reklame hvis kundene vimser rundt og leser laaaange blogginnlegg i stedet for å se på klærne. Men det er godt at det nok en gang kom et anonymt menneske som bare måtte fortelle Anne Brith at hun var fantastisk. Skjer nesten hver gang hun skriver noe som det er vanskelig å tro på, med unntak av de gangene det er noen som kommenterer på bloggen hennes og bare må presisere at det er første gang de skriver noe der. Det gir autentisitet som hun kan bruke i det neste innlegget om saken.

Skrevet

Ingenting henger jo på greip. Hva er greia med denne dama? Hun virker jo ikke stabil eller frisk i det hele tatt? Hørt om sunn fornuft liksom? 

• Liker 30
Skrevet

Jeg tenker at det finnes mange fornuftige og kloke foreldre på Sørumsand som ikke lar dette gå ut over uskyldige barn. 

• Liker 37
Skrevet
2 minutter siden, Kollontaj said:

Jeg tenker at det finnes mange fornuftige og kloke foreldre på Sørumsand som ikke lar dette gå ut over uskyldige barn. 

Så absolutt. Og godt er det :)Går ikke an å ta alle under ett. 
Eller... Jo, hvis du heter AB så gjør det jo det... 🙈

• Liker 13
Skrevet (endret)

Jeg har lest bloggen over lengre tid, nå kjenner jeg meg bare flau over å se hvordan alt utvikler seg. Ikke en gang lokkeinnleggene hennes er interessante lengre. Jeg er flau på hennes vegne. 

Det er et saying; vær forsiktig på vei opp, for du vet aldri hvem du møter på vei ned. Kanskje noe for AB å tenke på! 

Ryddet for persondebatt. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 20
Skrevet

Når man blar seg noen sider bakover i denne tråden tegner den et veldig skremmende bilde av Anne Brith. Unnskyld meg, men dette er ikke normal oppførsel av en dame på nærmere 50 år...!  Hva tenker hun på/med? Hun henger jo ut et helt lokalsamfunn og fremstiller seg selv som et uskyldig offer. Jeg tror sannheten har endel flere nyanser enn ABs fremstilling. Utestenging er selvfølgelig ikke greit, men her tror jeg det er veldig mye som ikke kommer frem. Bare det innlegget om at hun sto fortvilet og ville hoppe fra ei bru hadde vært nok til at mine varsellamper gikk av. Men så er det så vanvittig mye mer🙈

• Liker 31
Gjest formula
Skrevet (endret)
14 timer siden, Limbo 2014 skrev:

Har ikke lest bloggen til AB, men dumpet inn på denne tråden som hadde så sinnssykt mange innlegg, av ren nysgjerrighet.

Har nå lest blogginnlegget det snakkes om og jeg synes hun tar opp noe viktig; mobbing på foreldrenivå. Ser ikke noe galt i å beskrive det hun har opplevd, det er helt uakseptabelt å ekskludere og man burde absolutt påse at alle var med. Uansett. Å «kvi seg for å ha henne med» er bare ikke en grei begrunnelse; det er ikke en venninneklubb det er snakk om, men foreldresamarbeid. Å la det går utover barna er en veldig feig utvei. De kan vel bare ha visse kjøreregler for gruppen, at personlig info (i den grad det kommer opp) ikke deles utenfor gruppen. Synes hun taklet det bra ved å stå på. Sørumsand er ikke mer uthengt enn de fortjener. 

Jeg tenker at hvis man ikke kjenner til Anne Briths forhistorie med konflikter i nær sagt alle medmenneskelige relasjoner, (ekser, jobb, skole, på ulike bosteder etc), så kan innlegget fint sees på som et tankevekkende hjertesukk fra en mor som blir frosset ut av andre foreldre. Og etter kommentarene å dømme så kjenner flere seg igjen i situasjonen hun beskriver. Sånn sett kan det hun gjør her framstå som heltemodig og ikke minst et viktig tema å sette fokus på. Men, så var det denne forhistorien da. Om slike konflikter oppstår gang på gang, i ulike settinger, år etter år, ja det er faktisk en del av livet hennes - da er det noe som ikke stemmer. 

Endret av formula
Skrevet

Det er vel bare et innlegg i rekken for å forsvare at de «bare må» flytte sammen, fordi det er så fælt for henne (og barna?) å bo der. 🙄

• Liker 12
Skrevet

I forrige uke toppet det seg altså for AB. I hennes øyne har foreldre aktivt gått inn for å sverte henne hos ledelsen på skolen til barna. I hennes hode ville hun nok bare redde ungdommen fra kroppspress og være en person de kunne se opp til og beundre; eventuelt et forbilde. Er hun kanskje ikke i stand til å forstå disse foreldrenes motiver for å kontakte skolen? Hun har et enormt behov for å bli bekreftet og beundret og hun forstår kanskje ikke at handlingene hennes for å oppnå dette virker negativt på andre. Hun ser på seg selv som spesiell og kan vel ikke forstå at andre ikke ser henne på samme måte. Jeg tenker denne hendelsen med foreldre og ledelse på skolen er årsaken til de siste dagers blogginnlegg. Hun er frustrert, ting gikk ikke som hun ønsket og hun fikk "hele verden" i mot seg. For å kjenne seg bra igjen, ser det ut som om hun har behov for en stor mengde dyrking og støtte. Det får hun i massevis ved å legge ut et par hatinnlegg og innta offerrollen (igjen...). 

• Liker 49
Skrevet
24 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Det er vel bare et innlegg i rekken for å forsvare at de «bare må» flytte sammen, fordi det er så fælt for henne (og barna?) å bo der. 🙄

Akkurat. Hun kan redde barna fra denne grusomme plassen. Og ingen skal kunne si at det er hennes behov som gjør at hun flytter sammen med pizzaboy.

• Liker 16
Skrevet
10 minutter siden, lisse said:

AB tar mye dramaplass og liker å vise seg frem på godt og vondt - det meste i livet hennes virker som må dramatiseres - og det smøres på - både tykt og tynt. Det er vanskelig å skille mellom rene sannheter og ting som er overdramatisert og Worst case muligens usannheter. Ting skal virke mye værre eller glamouriseres. Er det så vanskelig som voksent menneske å håndtere livet? 

Noen lever med «Instagram filteret» på hele tiden, og det gjennomskues raskt. Andre gjør seg selv til offer og alt er vanskelig. Det må være slitsomt. 

Jeg føler mange av «utfordringene» til AB kunne vært løst ved å tenke kanskje en ekstra gang og ikke velge å hoppe på «Worst case scanario» med en gang eller nå unngå å sette seg inn i en stereotype som kanskje mest hører hjemme i en latterlig parodi (Bærum frue stempelet som jeg ser det snakkes om). 

Jeg bor selv i Bærum og livet handler ikke om båt, store solhatter, vin, reker og hvite hettegensere. Mine naboer er heller ikke snerpete og «fine på det» og leker kun med «fiffen», mens ungene sammenligner LV vesker. (Ja noen er sikkert der, men de menneskene er ikke av snittet, for å si det sånn...og spesielle folk finner man over alt.)

Vi løper rundt i hagen og luker ugress i møkkete Crocs, kjefter på ungene i likehet med andre foreldre fordi de ikke hører etter, ektefeller krangler om skittentøyet, vi kjøper klær på HM og handler på Kiwi....normale folk med andre ord...i likhet med at de som bor på Bøler i Oslo ikke nødvendigvis er med i gjengoppgjør, har dårlig råd, lever på sosialhjelp, har kols og har campingvogn. 

Det er kanskje mer «uglesett» at man fremprovoserer et rikmannsliv - rik eller ikke....det er liksom en privatsak og man trenger ikke vise seg frem så veldig. Jeg har aldri gått med solhatt og viftet med vinglasset- da tror jeg mannen min hadde dødd av latter. Ofte er det de med mest penger som viser det minst. I hvertfall her hvor jeg bor. 

Også generelt sett så lurer jeg på hvorfor det skal være så bra å ha kjæreste fra Bærum/være fra/bo i Bærum. Ingen vet om familien har mer gjeld enn EK, eller om livet blir noe mer fantastisk i Asker enn i Sørumsand. Det er mange i dette området som sliter økonomisk for å opprettholde en livsstil som ikke tar seg ut for folk med litt innhold i topplokket. Jeg har venner som lever i en Instagram boble, og jeg skjønner ikke behovet. 

Jeg blir personlig litt flau over hvilket syn mange har på oss som bor her, og AB er ikke med på å hjelpe for å si det sånn...

Bærum er stort, så håper jeg ikke treffer på disse fint-folkene i skole /nabokrets. Jeg orker ikke rikmanns-fokuset og dramatiseringen. Har nok med eget liv og egne barn om jeg ikke skal måtte lese om meg selv indirekte på en blogg som ikke har så god omtale fordi jeg ikke sa hei da jeg løp ut med søpla en søndags morgen fordi jeg så ut som et troll i hullete pysjbukse og ugredd huldra-hår.....

Bra reflektert. Takk for at du tar deg tid til å skrive litt utover noen få setninger omkring disse tingene.

• Liker 24
Skrevet

Jeg tror rett og slett ikke hun forstår hvorfor foreldre blir opprørte over henne. 

Hun har jo selv sagt minst en gang at hun mener internett ikke er farlig. Og hun velger å ikke respektere andres motstridende syn på det. Så hun turer i vei og legger ut alt mulig på nett, for det er jo ikke farlig syntes hun. Så da er det egentlig helt greit, og folk respekterer ikke henne når de sier fy. 

Det er ikke mye som skal til for å havne på The Dark Side of the Force which is Anne Brith. 

Du må gi respekt for å få respekt er det noe som heter. Nå har hun fått et helt miljø mot seg ved å svartmale de. Jeg er enig med henne at det er sjofelt å fryse noen ut på den måten foreldrene gjorde det på, det finnes mange måter de kunne håndtert AB på og beskyttet sine barn samtidig, uten å stenge henne ute.

Problemet er at hun aldri har vist noen respekt for andre sine synspunkt, spesielt når det kommer til hva hun legger ut på SoMe og blogg. 

Det å mangle evne til å vise respekt ovenfor andre kan virke som er et gjennomgående tema med AB. Som nevnt over her så har hun en lang rekke med katastrofale sosiale relasjoner bak seg. Men dette vet jeg ikke nok om til å komme med noen standpunkter som er relevante. 

Det er aldri for sent å snu AB. Et tips er å gå litt inn i seg selv og granske seg selv før du peker fingeren på andre. Ja det er ofte en skyldfordeling i konflikter. Men man må evne å kunne se og tolke sine egne svakheter. 

Du skal ikke forvente respekt, ingen skal det. Man skal fortjene respekt. Og man skal respektere andre sine synspunkter. Vi skjønner at ditt synspunkt når det gjelder internett er at det er ikke noe farlig. Jeg og mange andre er sterkt uenige, spesielt når det kommer til barn. Det er i bunn og grunn ingen som kan gjøre noe med hvordan du velger å bruke dine barn til egen vinning. Men du er nødt til å respektere at andre foreldre tenker annerledes enn deg. Ikke bare foreldre, men alle egentlig. Alle de du har hengt ut og skrevet om viser du ikke respekt. Hvordan kan du da kreve respekt tilbake?

• Liker 35
Gjest Snusen
Skrevet
8 minutter siden, Ellatin skrev:

Jeg tror rett og slett ikke hun forstår hvorfor foreldre blir opprørte over henne. 

Hun har jo selv sagt minst en gang at hun mener internett ikke er farlig. Og hun velger å ikke respektere andres motstridende syn på det. Så hun turer i vei og legger ut alt mulig på nett, for det er jo ikke farlig syntes hun. Så da er det egentlig helt greit, og folk respekterer ikke henne når de sier fy. 

Det er ikke mye som skal til for å havne på The Dark Side of the Force which is Anne Brith. 

Du må gi respekt for å få respekt er det noe som heter. Nå har hun fått et helt miljø mot seg ved å svartmale de. Jeg er enig med henne at det er sjofelt å fryse noen ut på den måten foreldrene gjorde det på, det finnes mange måter de kunne håndtert AB på og beskyttet sine barn samtidig, uten å stenge henne ute.

Problemet er at hun aldri har vist noen respekt for andre sine synspunkt, spesielt når det kommer til hva hun legger ut på SoMe og blogg. 

Det å mangle evne til å vise respekt ovenfor andre kan virke som er et gjennomgående tema med AB. Som nevnt over her så har hun en lang rekke med katastrofale sosiale relasjoner bak seg. Men dette vet jeg ikke nok om til å komme med noen standpunkter som er relevante. 

Det er aldri for sent å snu AB. Et tips er å gå litt inn i seg selv og granske seg selv før du peker fingeren på andre. Ja det er ofte en skyldfordeling i konflikter. Men man må evne å kunne se og tolke sine egne svakheter. 

Du skal ikke forvente respekt, ingen skal det. Man skal fortjene respekt. Og man skal respektere andre sine synspunkter. Vi skjønner at ditt synspunkt når det gjelder internett er at det er ikke noe farlig. Jeg og mange andre er sterkt uenige, spesielt når det kommer til barn. Det er i bunn og grunn ingen som kan gjøre noe med hvordan du velger å bruke dine barn til egen vinning. Men du er nødt til å respektere at andre foreldre tenker annerledes enn deg. Ikke bare foreldre, men alle egentlig. Alle de du har hengt ut og skrevet om viser du ikke respekt. Hvordan kan du da kreve respekt tilbake?

Nydelige refleksjoner og betraktninger👏👏👏

Skrevet (endret)

Tviler på at hun egentlig er utfryst. Pleier å gå en liste rundt på hvert foreldremøte jeg har vært på. Der kan man skrive seg opp hvis man vil med på FB gruppe. Men det er klart, gidder man ikke gå på foreldremøte så går man glipp av det. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 45
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...