Gjest Sugemerke Skrevet 23. august 2016 #1181 Skrevet 23. august 2016 Men i ukeshandlingen regner hun kun det hun handler ikke det hun har. I tillegg setter hun opp listen helt uleselig, det mangler masse, det er bare usunn billigmat og det er ikke mengder/pris. Totalt latterlig. Hun er en klovn.
dillyduzit Skrevet 23. august 2016 #1182 Skrevet 23. august 2016 Vet dere hva? Jeg er faktisk enig med Anne-Brith. Det går ann å spise pølser til middag en gang i blandt, og jeg gjorde det ofte som mindre da jeg var alene hjemme. Har hvertfall enda ikke tatt noe skade av det. Vi må huske at vi også vokste opp, og at vi også fikk drittmat til middag innimellom. Det er en stor skille mellom foreldre NÅ og foreldre DA, og det virker som AB er som en forelder DA. Det er en føkkings pølse, det er ikke mcdonalds 4 ganger i uka. 25
neiognei Skrevet 23. august 2016 #1183 Skrevet 23. august 2016 3 minutter siden, dillyduzit skrev: Vet dere hva? Jeg er faktisk enig med Anne-Brith. Det går ann å spise pølser til middag en gang i blandt, og jeg gjorde det ofte som mindre da jeg var alene hjemme. Har hvertfall enda ikke tatt noe skade av det. Vi må huske at vi også vokste opp, og at vi også fikk drittmat til middag innimellom. Det er en stor skille mellom foreldre NÅ og foreldre DA, og det virker som AB er som en forelder DA. Det er en føkkings pølse, det er ikke mcdonalds 4 ganger i uka. Det har du helt rett i, ja! Er det noen som har sagt at det ikke er greit? Du falt for unnamanøvren hennes, ser jeg. 8
Gjest Sugemerke Skrevet 23. august 2016 #1184 Skrevet 23. august 2016 Klar pølser er greit, vi hadde tjukkpølser til middag i dag vi, men lyving er ikke greit. Det er det vi diskuterer. Det hjelper ikke at hun kjøper tre kilo pølser og bruker de i alle ukens retter, hun har et høyere forbruk en 1000 kr okke som.
neiognei Skrevet 23. august 2016 #1186 Skrevet 23. august 2016 Av proteinkilder har hun altså kjøpt: 1 kg torskefilet (som ble middag til 5 + til og med lunch dagen etter), kjøttdeig x 2, 2 pk egg, 3 pk grillpølse. Dette er middag til fem personer i syv dager. Pølsene skal tydeligvis trylles om til kylling? Eller er det eggene som skal klekke? Enten så sulteforer hun ungene sine, eller så lyver hun så det renner. Alle skjønner at alternativ 2 er rett. 31
dillyduzit Skrevet 23. august 2016 #1187 Skrevet 23. august 2016 6 minutter siden, neiognei skrev: Det har du helt rett i, ja! Er det noen som har sagt at det ikke er greit? Du falt for unnamanøvren hennes, ser jeg. Nåvel, du falt for min og ser jeg. Alt handler ikke om å kritisere, det handler heller ikke om å finne noe negativt. Og hun har faktisk et poeng, etter at handelista kom ut på bloggen har det vært mye kritikk. Hun er bare et menneske hun også. Som jeg sa, det handler mye om foreldre nå, og foreldre da. Disse foreldrene til denne generasjonen, kommer til å se meg lykkelig om det faktisk vokser opp noen uten puter sydd under armene. Det er greit at barnet går litt sulten før middag, det er greit at barnet får pølse og det er faen meg greit at barnet får et skrubbsår. "Ånei, hun fikk et skrubbsår når hun hoppet på trampolinen" - HERREGUD SÅ DÅRLIG MOR DU ER!! Det var det ingen som sa til min mamma når jeg brakk armen, eller bristet alle ribbeina fordi "hun ikke passet godt nok på meg" Barna i dag får ikke lov til å være barn på samme måte som vi fikk. Og det er det jeg prøver å bevise med pølsen, orket ikke mamma, pølser. Mamma var på jobb? Pappa mekket hamburgere. Kom hjem fra sykehus, fikk en stor bigmac. Jeg har ikke tatt noe skade av det, vennene mine har ikke tatt noe skade av det, kollegaene mine har ikke tatt skade av det, men det virker som foreldre til gen etter 2000 får panikk når noe usunt blir satt fram. Det er lavkarbo her, lavkarbo der, det er "ungen min er litt over gjennomsnittet" Vel, alle barn utvikler seg forskjellig, men man behøver ikke å passe på det som et egg. Barn tåler å få et skrubbsår, barn tåler å brekke en arm og et barn tåler å spise noe usunt så lenge det er i mengder. Forsåvidt handler dette om ALLE (nesten) foreldre pr dags dato som har fått barn de siste årene. Jeg har sett to ganger i løpet av min butikkkarriere på 8 år hvor en mor eller far gjorde som de gjorde "i gamle dager" Men nei, for å svare på det at hun lyver. Alle bloggere lyver, no shit sherlock, og sier som jeg sa for noen sider siden, leserene vil merke det og ting vil gå rett til vest (eller kanskje jeg skal si nord?) buh-bye. 9
Jobbermedbarn Skrevet 23. august 2016 #1188 Skrevet 23. august 2016 Jeg synes det er flott med mennesker som inspirerer og kommer med gode spareråd! Vi bruker altfor mye unødvendige penger på mat, så jeg tar med meg de tipsene som kommer... MEN jeg beklager, jeg tror ikke på AB når hun sier hun bruker 1000 kr uka... Det blir en altfor ufullstendig handleliste, og du må selvfølgelig regne inn det du bruker fra skap og fryser, du har jo kjøpt det engang også! Hun hadde tjent mye på å holde seg til gode råd og tips enn å fortsette å holde på at de bruker 1000 kr i uka... 10
neiognei Skrevet 23. august 2016 #1189 Skrevet 23. august 2016 1 minutt siden, dillyduzit skrev: Nåvel, du falt for min og ser jeg. Alt handler ikke om å kritisere, det handler heller ikke om å finne noe negativt. Og hun har faktisk et poeng, etter at handelista kom ut på bloggen har det vært mye kritikk. Hun er bare et menneske hun også. Som jeg sa, det handler mye om foreldre nå, og foreldre da. Disse foreldrene til denne generasjonen, kommer til å se meg lykkelig om det faktisk vokser opp noen uten puter sydd under armene. Det er greit at barnet går litt sulten før middag, det er greit at barnet får pølse og det er faen meg greit at barnet får et skrubbsår. "Ånei, hun fikk et skrubbsår når hun hoppet på trampolinen" - HERREGUD SÅ DÅRLIG MOR DU ER!! Det var det ingen som sa til min mamma når jeg brakk armen, eller bristet alle ribbeina fordi "hun ikke passet godt nok på meg" Barna i dag får ikke lov til å være barn på samme måte som vi fikk. Og det er det jeg prøver å bevise med pølsen, orket ikke mamma, pølser. Mamma var på jobb? Pappa mekket hamburgere. Kom hjem fra sykehus, fikk en stor bigmac. Jeg har ikke tatt noe skade av det, vennene mine har ikke tatt noe skade av det, kollegaene mine har ikke tatt skade av det, men det virker som foreldre til gen etter 2000 får panikk når noe usunt blir satt fram. Det er lavkarbo her, lavkarbo der, det er "ungen min er litt over gjennomsnittet" Vel, alle barn utvikler seg forskjellig, men man behøver ikke å passe på det som et egg. Barn tåler å få et skrubbsår, barn tåler å brekke en arm og et barn tåler å spise noe usunt så lenge det er i mengder. Forsåvidt handler dette om ALLE (nesten) foreldre pr dags dato som har fått barn de siste årene. Jeg har sett to ganger i løpet av min butikkkarriere på 8 år hvor en mor eller far gjorde som de gjorde "i gamle dager" Men nei, for å svare på det at hun lyver. Alle bloggere lyver, no shit sherlock, og sier som jeg sa for noen sider siden, leserene vil merke det og ting vil gå rett til vest (eller kanskje jeg skal si nord?) buh-bye. Du kommenterer jo noe som ikke engang er blitt diskutert her. Er ingen som har sagt at pølser til middag en gang i uka = dårlig mor. Ha det bra!:) 12
Birdo Skrevet 23. august 2016 #1190 Skrevet 23. august 2016 2 minutter siden, neiognei skrev: Du kommenterer jo noe som ikke engang er blitt diskutert her. Er ingen som har sagt at pølser til middag en gang i uka = dårlig mor. Ha det bra!:) Flere som har kommentert nettopp det med pølser til middag jo. 9
Gjest Sugemerke Skrevet 23. august 2016 #1191 Skrevet 23. august 2016 6 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Jeg synes det er flott med mennesker som inspirerer og kommer med gode spareråd! Vi bruker altfor mye unødvendige penger på mat, så jeg tar med meg de tipsene som kommer... MEN jeg beklager, jeg tror ikke på AB når hun sier hun bruker 1000 kr uka... Det blir en altfor ufullstendig handleliste, og du må selvfølgelig regne inn det du bruker fra skap og fryser, du har jo kjøpt det engang også! Hun hadde tjent mye på å holde seg til gode råd og tips enn å fortsette å holde på at de bruker 1000 kr i uka... Det er nettopp dette. Det som er i fryseren er IKKE gratis!
Gjest Varma Skrevet 23. august 2016 #1192 Skrevet 23. august 2016 29 minutter siden, Sugemerke skrev: Klar pølser er greit, vi hadde tjukkpølser til middag i dag vi, men lyving er ikke greit. Det er det vi diskuterer. Det hjelper ikke at hun kjøper tre kilo pølser og bruker de i alle ukens retter, hun har et høyere forbruk en 1000 kr okke som. Enig i dette! det handler vel også om at når man skal skrive en innlegg som er om at man skal bruke 1000 kr i mat i uka, så forventes det også en viss kvalitet på hva som handles inn, og den næringsmessige sammensetningen av den maten man serverer. Kunne like godt ha skrevet et innlegg hvor alt av varer er first price, det hadde gitt like mye mening som den eksisterende handlelista. Og dette innlegget er bare en rekke av mange innlegg i det siste som ikke er så flatterende for bloggeren. Det er et lite positivt mønster i den bloggen nå, som ikke har vært der før.
Birdo Skrevet 23. august 2016 #1193 Skrevet 23. august 2016 4 minutter siden, Varma skrev: Enig i dette! det handler vel også om at når man skal skrive en innlegg som er om at man skal bruke 1000 kr i mat i uka, så forventes det også en viss kvalitet på hva som handles inn, og den næringsmessige sammensetningen av den maten man serverer. Kunne like godt ha skrevet et innlegg hvor alt av varer er first price, det hadde gitt like mye mening som den eksisterende handlelista. Og dette innlegget er bare en rekke av mange innlegg i det siste som ikke er så flatterende for bloggeren. Det er et lite positivt mønster i den bloggen nå, som ikke har vært der før. Unnskyld at jeg spør, men hva er galt med FirstPrice? 8
BlomsterMaja Skrevet 23. august 2016 #1194 Skrevet 23. august 2016 Men en annen ting, hva er denne greia med å gå rundt i svett (ja, for jeg regner jo med at hun svetter for hun skryter jo av at hun trener hardt) treningstøy mens hun baker og blogger FØR hun tar seg en dusj? Har lagt merke til dette flere ganger på snap. 5
Gjest Varma Skrevet 23. august 2016 #1195 Skrevet 23. august 2016 3 minutter siden, Birdo skrev: Unnskyld at jeg spør, men hva er galt med FirstPrice? Du er unnskyldt ingenting galt med first price, tvertimot! Bra og billig, poenget er nettop det at hvis man handler bare first price kan man holde seg godt innenfor budsjettet på 1000 kr. Ergo kunne innlegget vært; "handleliste: first price kjøttdeig, first price tomatsaus osv...det kunne gitt mening. Men ikke er blomkål hode til 4 personer (!) pølse som fyll imellom også da kronen på verket; "restemiddag" i slutten av uka. Det henger ikke på greip rett og slett. Det er en lite realistisk handleliste.
Birdo Skrevet 23. august 2016 #1196 Skrevet 23. august 2016 2 minutter siden, Varma skrev: Du er unnskyldt ingenting galt med first price, tvertimot! Bra og billig, poenget er nettop det at hvis man handler bare first price kan man holde seg godt innenfor budsjettet på 1000 kr. Ergo kunne innlegget vært; "handleliste: first price kjøttdeig, first price tomatsaus osv...det kunne gitt mening. Men ikke er blomkål hode til 4 personer (!) pølse som fyll imellom også da kronen på verket; "restemiddag" i slutten av uka. Det henger ikke på greip rett og slett. Det er en lite realistisk handleliste. Okei, da forstår jeg. Det virket som du mente at FP var noe negativt.
Marloussie Skrevet 23. august 2016 #1197 Skrevet 23. august 2016 Nå har hun lagt ny ukemeny med kun pølser og har bedt Gilde om hjelp :D Ingenting i veien med å gi barna pølser noen ganger, men uff....dama tåler jo ikke noe kritikk! 6
Sølv_dugg Skrevet 23. august 2016 #1198 Skrevet 23. august 2016 Jeg er mest imponert over at hun er ønsket av mensa, men at hun foreløpig har takket nei 17
Basilen Skrevet 23. august 2016 #1199 Skrevet 23. august 2016 (endret) Det hun gjør feil er å ikke skille mellom hvor mye penger hun handler for og hvor mye penger hun bruker på mat en uke. Uansett om det er pølser eller blomkålsuppe. Essensen i kritikken er at den 1000 lappen hun bruker er veldig tøyelig når man bare kan spe på med det man har i skap og fryser. Alle som vil skjønne det, skjønner at de ikke lever på et matbudsjett på 4000 i Mnd. Og da blir det hele litt latterlig.. Du må gjerne spise pølser 365 dager i året for min del, men vær nå bare ærlig om det, ta litt kritikk når den er berettiget og ikke gå deg vill på krigsstien når du føler du må forsvare pølsemiddagen. Endret 23. august 2016 av Basilen 13
Marloussie Skrevet 23. august 2016 #1200 Skrevet 23. august 2016 6 minutter siden, Sølv_dugg skrev: Jeg er mest imponert over at hun er ønsket av mensa, men at hun foreløpig har takket nei Ønsket av Mensa?? Medlemmer må ta tester for å bli med, de går ikke aktivt etter folk :D 10
Fremhevede innlegg