Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

@Sorbus Innlegget ditt vil antagelig bli slettet, men er enig med deg i at sånne type møter kommer man selvfølgelig på. Hadde en lignende situasjon med et av mine barn på vgd og det var en meget alvorlig sak, og utrolig viktig å være der og få sagt hva man mener og prøve å løse en meget utfordrende situasjon! 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 14
Videoannonse
Annonse
Gjest Sorbus
Skrevet
17 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

@Sorbus Innlegget ditt vil antagelig bli slettet, men er enig med deg i at sånne type møter kommer man selvfølgelig på. Hadde en lignende situasjon med et av mine barn på vgd og det var en meget alvorlig sak, og utrolig viktig å være der og få sagt hva man mener og prøve å løse en meget utfordrende situasjon! 

Ja, jeg regner med at det blir slettet og jeg skulle gjerne klart å formulere dette på en måte som fikk stå. For jeg blir lamslått når hun avfeier det som "et møte om rusproblematikk". Det er mulig hun beskriver det slik fordi hun ikke vet bedre (for hun gadd ikke å møte opp), men det var ikke hovedtemaet. Problemene der gjelder samtlige barn, også hennes, og det er skremmende sløvt å ikke ofre én time på det viktigaste foreldremøtet hun noen gang kommer til å bli invitert til. Puh, der fikk jeg lettet hjertet, slett i vei...

Skrevet
2 timer siden, Sorbus skrev:

Av alle foreldremøter man velger å droppe, var dette det verste. Vi snakker ikke om et standard møte som varer en evighet og er totalt intetsigende. Foreldrene ved et årstrinn ved skolen fikk hasteinnkalling fordi det har kommet frem flere svært alvorlige ting. Det har ikke skjedd før, det sier vel sitt. Innholdet i møtet skal jeg ikke avsløre her, Anne Brith får ta den skammen det er å måtte spørre noen av foreldrene som møtte opp. Tipper nesten hvert barn på det kullet var representert av minst én forelder den kvelden. Men noen prioriterte altså annerledes...

Du sitter tydeligvis på inside info vi andre ikke gjør. Det kan ikke jeg ta stilling til, for jeg vet ikke hva det dreier seg om. Mitt innlegg gikk på at det ikke er verdens undergang å droppe enkelte foreldremøter. 

• Liker 1
Gjest Sorbus
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Du sitter tydeligvis på inside info vi andre ikke gjør. Det kan ikke jeg ta stilling til, for jeg vet ikke hva det dreier seg om. Mitt innlegg gikk på at det ikke er verdens undergang å droppe enkelte foreldremøter. 

Du skrev det mange tenkte og derfor siterte jeg deg, det var selvfølgelig ingen kritikk til deg! De fleste her inne har kun AB som kilde og da høres det ikke ut som noen big deal.

Endret av Sorbus
Gjest Varma
Skrevet (endret)
9 timer siden, Sorbus skrev:

Ja, jeg regner med at det blir slettet og jeg skulle gjerne klart å formulere dette på en måte som fikk stå. For jeg blir lamslått når hun avfeier det som "et møte om rusproblematikk". Det er mulig hun beskriver det slik fordi hun ikke vet bedre (for hun gadd ikke å møte opp), men det var ikke hovedtemaet. Problemene der gjelder samtlige barn, også hennes, og det er skremmende sløvt å ikke ofre én time på det viktigaste foreldremøtet hun noen gang kommer til å bli invitert til. Puh, der fikk jeg lettet hjertet, slett i vei...

Så i tillegg til å droppe et viktig foreldremøte (jmfr ditt innlegg), så brettes det ut på en blogg med x antall lesere også slik at andre foreldre kan lese dette? Jeg tviler på at det er sant at hun ikke var på det møtet, det er bare for å få en reaksjon fra folk. Og hvis det stemmer kan jeg ikke tenke meg at hun blir kåret til "mother of the year" av andre foreldre.  

Ryddet for persondebatt. Edie, mod.

Endret av Varma
Gjest Varma
Skrevet
29 minutter siden, orfeus skrev:

Hun skrev da tidligere her at hun endelig var kvitt all gammel gjeld???

Kjøper ikke den, hvis hun var kvitt gjeld hvorfor fikk hun ikke lån til huskjøp? 

Skrevet
2 timer siden, Varma skrev:

Kjøper ikke den, hvis hun var kvitt gjeld hvorfor fikk hun ikke lån til huskjøp? 

Usikker inntekt, «alenemor» med 4 barn. 

Skrevet
På 12.5.2018 den 20.18, Lovelulu skrev:

Joda, det er sant. Men den passer sikkert fint til alt da. Det er jo en fin veske.

Leser du bloggen til AB?  Om du ikke gjør så foreslår jeg at du prøver ett par innlegg så skjønner du kanskje hva vi skriver om. 

• Liker 6
Skrevet
På 12.5.2018 den 23.16, Hummingbird2 skrev:

Dette er nok første (og siste) gang jeg kommer til å «forsvare» AB. Men å gå glipp av noen foreldremøter er virkelig ikke verdens undergang. Med tre barn fulltid, og en deltid, er det nok litt av en logistikk som skal gå opp. Er selv alene med barn, og man kan dessverre ikke dele seg i to. Hun virker jo veldig involvert i barna ellers, med deres aktiviteter etc. 

Kjenner jeg blir litt oppgitt. Jeg har selv gått glipp av foreldremøter men dette er pga en jobb som gjør at jeg jobber mye kveld. AB har tross alt en jobb hvor hun selv kan legge opp dagene. Hun har ingen 8-16 jobb med kveldene ledig. Hun har 3 stk avkom i en alder hvor dette foreldremøte som handler om rusproblematikk i kommunen faktisk er veldig viktig. Jeg mener at dette burde hun fint kunne klart og få med seg om hun hadde prioritert anderledes. 

• Liker 7
Skrevet

Ryddet for persondebatt og svar til dette.

Edie, mod.

Skrevet
12 timer siden, Sorbus skrev:

Av alle foreldremøter man velger å droppe, var dette det verste. Vi snakker ikke om et standard møte som varer en evighet og er totalt intetsigende. Foreldrene ved et årstrinn ved skolen fikk hasteinnkalling fordi det har kommet frem flere svært alvorlige ting. Det har ikke skjedd før, det sier vel sitt. Innholdet i møtet skal jeg ikke avsløre her, Anne Brith får ta den skammen det er å måtte spørre noen av foreldrene som møtte opp. Tipper nesten hvert barn på det kullet var representert av minst én forelder den kvelden. Men noen prioriterte altså annerledes...

Er så enig med deg i dette.. Har som sagt droppet noen møter på skolen pga jobb men når det er slike møter som det var snakk om her så gjør jeg alt for å bytte vakt med noen. Disee møtene er superviktige og selv makronene til AB vil være på fester i kommunen eller ute i sentrum før eller siden. Om hun mener noe annet er hun naiv.

• Liker 6
Gjest formula
Skrevet

Har selv opplevd at alle foreldre er blitt innkalt til stormøte på skolen, der både politi og barnevern har vært tilstede. Da har det vært i fbm rusproblematikk, og må si jeg var glad for å være der. Det er mye som foregår i barnets liv som vi ikke har den fulle oversikten over, selv om vi liker å tro det, både på skole, trening og fritid. Mange lever også i den tro at ens eget barn aldri ville "rotet seg" borti noe, men det kan faktisk skje. Slike møter blir jo også prioritert blant foreldre, og mange både bytter vakter og skaffer barnevakt for å kunne være tilstede. Så at AB som er sin egen sjef ikke klatre å få det, til er mer enn merkelig.

Skjønner heller ikke hva som er så skrekkelig travelt. Ikke blogger hun særlig ofte lenger, og pr i dag ligger hun på 25 plass på Blogglisten, med 7395 lesere. Så hva gjør tilværelsen så hektisk? Og er virkelig disse tallene noe å ofre et så viktig foreldremøte for?

Skrevet
På 14.5.2018 den 9.13, formula skrev:

Har selv opplevd at alle foreldre er blitt innkalt til stormøte på skolen, der både politi og barnevern har vært tilstede. Da har det vært i fbm rusproblematikk, og må si jeg var glad for å være der. Det er mye som foregår i barnets liv som vi ikke har den fulle oversikten over, selv om vi liker å tro det, både på skole, trening og fritid. Mange lever også i den tro at ens eget barn aldri ville "rotet seg" borti noe, men det kan faktisk skje. Slike møter blir jo også prioritert blant foreldre, og mange både bytter vakter og skaffer barnevakt for å kunne være tilstede. Så at AB som er sin egen sjef ikke klatre å få det, til er mer enn merkelig.

Skjønner heller ikke hva som er så skrekkelig travelt. Ikke blogger hun særlig ofte lenger, og pr i dag ligger hun på 25 plass på Blogglisten, med 7395 lesere. Så hva gjør tilværelsen så hektisk? Og er virkelig disse tallene noe å ofre et så viktig foreldremøte for?

Jeg får ikke vært mere enig. Det er så mye som skjer nå i dag å jeg mener foreldre er naive om de tror at deres barn ikke er en av de som før eller siden vil rote seg bort i noe. Å det er derfor jeg mener at det er ingen unnskyldning for ar at AB gikk glipp av akkurat dette møte. Hun har tid til middager,kjærestetid,hotellovernattinger og andre (for meg) mindre viktige ting midt i uka,så ett foreldremøte hadde hun faktisk hatt tid til.. 

En annen ting jeg stusset over i blogginnlegget i går.. Det var jo så klart eksponering av to stk barn på dette stedet ved sjøen. Men plutselig var ikke barna nevnt med navn men nå sto det at C og A var der. Hjelper jo lite og kutte ut navnene i innlegget når det florere med bilder

• Liker 14
Gjest orfeus
Skrevet

Hvis det er noe man ikke skal skulke unna når det gjelder unger og skole, så er det møter som gjelder skolemiljø og rus, men det verste er at hun skriver at hun ikke kunne gå fordi hun hadde det så travelt. Her snakker vi oppumpet selvbilde og ikke noe annet.

Skrevet
1 time siden, terteskjell skrev:

Jeg får ikke vært mere enig. Det er så mye som skjer nå i dag å jeg mener foreldre er naive om de tror at deres barn ikke er en av de som før eller siden vil rote seg bort i noe. Å det er derfor jeg mener at det er ingen unnskyldning for ar at AB gikk glipp av akkurat dette møte. Hun har tid til middager,kjærestetid,hotellovernattinger og andre (for meg) mindre viktige ting midt i uka,så ett foreldremøte hadde hun faktisk hatt tid til.. 

En annen ting jeg stusset over i blogginnlegget i går.. Det var jo så klart eksponering av to stk makroner på dette stedet ved sjøen. Men plutselig var ikke makronene nevnt med navn men nå sto det at C og A var der. Hjelper jo lite og kutte ut navnene i innlegget når det florere med bilder

Hun har jo forandret seg må vite :sarkasme:

• Liker 4
Skrevet

Jeg har gått inn et par ganger på bloggen via snapchat og det første som dukker opp er STORE reklamer som dekker mobilskjermen min. Det har vært drygolin beis og I går var det Imsdal - er dette hennes nye samarbeidsparter?

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Trollmora skrev:

Jeg har gått inn et par ganger på bloggen via snapchat og det første som dukker opp er STORE reklamer som dekker mobilskjermen min. Det har vært drygolin beis og I går var det Imsdal - er dette hennes nye samarbeidsparter?

Her en dag var det Pepsi Max som kom som en rullgardin på Pc.  Litt rart egentlig, den dagen bestilte jeg ikke pizza hos en viss pizzaleverandør, heller ikke kjøpte jeg Pepsi Max .  I og for seg ok produkter, kan det være at underbevisstheten min fortalte meg at produktene har fått  en vondt bismak?  Så da blir det vel ikke beising med Drygolin, tenker jeg, i solidaritet med overeksponerte barn ;)

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, Trollmora said:

1 hour ago, Yann said:

Her en dag var det Pepsi Max som kom som en rullgardin på Pc.  Litt rart egentlig, den dagen bestilte jeg ikke pizza hos en viss pizzaleverandør, heller ikke kjøpte jeg Pepsi Max .  I og for seg ok produkter, kan det være at underbevisstheten min fortalte meg at produktene har fått  en vondt bismak?  Så da blir det vel ikke beising med Drygolin, tenker jeg, i solidaritet med overeksponerte barn ;)

Nei, det er nok helt vanlige helsides annonser, der annonsøren har betalt for visning i en ramme, og har null kontroll på hvilke sider eller blogger annonsen blir vist på.

• Liker 6
Gjest orfeus
Skrevet

Har opplevd det samme, til tross for solid adblock, men bare på bloggen til AB.

Skrevet
9 timer siden, terteskjell skrev:

Leser du bloggen til AB?  Om du ikke gjør så foreslår jeg at du prøver ett par innlegg så skjønner du kanskje hva vi skriver om. 

Ja det gjør jeg.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...