Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Helado skrev:

I dag skriver hun at bloggen skal legges ned. Mener hun at bloggen permanent skal legges ned, eller at den skal legges ned sånn den er i dag, og en ny versjon skal komme?

https://imgur.com/gallery/RsjDnnZ

Hun skal garantert bare bytte plattform... Hun har vel nevnt noe om konflikten med Egmont. Regner hun er ferdig med tv2 også da ;)

• Liker 30
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Glorious skrev:

Hun skal garantert bare bytte plattform... Hun har vel nevnt noe om konflikten med Egmont. Regner hun er ferdig med tv2 også da ;)

Ja, hun skrev mer om den i dag, men at hun savnet Nettavisen og at hun nå skulle følge hjertet sitt.

https://imgur.com/gallery/8QXEnBa

Men skjønte ikke helt, for hvis hun bare skal bytte plattform, så legges vel ikke bloggen ned? 

Endret av Helado
  • Liker 4
Skrevet

Dama er desperat etter klikk, som igjen gir penger, slik at hun kan fortsette å ikke jobbe slik som resten av rosabloggerne. 

• Liker 17
Skrevet
50 minutter siden, Helado skrev:

Ja, hun skrev mer om den i dag, men at hun savnet Nettavisen og at hun nå skulle følge hjertet sitt.

https://imgur.com/gallery/8QXEnBa

Men skjønte ikke helt, for hvis hun bare skal bytte plattform, så legges vel ikke bloggen ned? 

Klassisk blogger det. Benytter clickbait der overskriften ikke stemmer med innholdet, men den gir klikk og penger i kassa. #ingenskam

• Liker 10
Skrevet (endret)
9 hours ago, SjokoLine said:

Gud bedre. Denne 32-åringen fremstår som litt...tja...enkel, vil jeg si...:hakeslepp:

Det er jo det han gjør.

Endret av filifjonka
  • Liker 5
Skrevet

Fra http://annebrith.blogg.no/1524807017_bloggen_legges_ned.html

"Tiden i blogg.no har vært fantastisk. Særlig det siste året. Jeg har lært så mye fra veldig mange. Særlig journalister og ansatte i Nettavisen. Jeg elsket å få være med på møter hvor dere delte av deres kunnskap. Den nærheten og varmen ble borte da vi flyttet kontoret. Og for meg personlig ble det en real kalddusj da jeg fant ut at ansvarlig redaktør av Kvinneguiden var en person jeg plutselig delte bord med i kantinen. 

Det ble rett og slett for nært. 

Jeg har i mange mailer prøvd å ta temaet opp. Jeg har sammen med et titalls bloggere sendt en samlet mail til digitaldirektøren, uten å møte noe form for forståelse. Det var som å snakke til en vegg. Jeg mener fremdeles at redaktøren bryter sitt redaktøransvar daglig, men jeg har ikke krefter til å ta kampen nå. Jeg skal flytte snart og starte en ny vei. "

Det ser ut til at Anne Brith fikk en realitetsorientering som hun ikke taklet, og at det er grunnen til at hun brøt med Egmont. 

Skrevet

Hvem er de ti bloggerne som har sendt samlemail til Egmont/KG sammen med Anne Brith, mon tro?

Den mailutvekslingen skulle jeg gjerne ha lest.

• Liker 16
Skrevet
8 minutter siden, filifjonka skrev:

Det er jo det han gjør.

Har hatt mine tvil om forholdet deres er ekte, men nå tror jeg faktisk de er kjærester. Erik er jo et forvokst barn som elsker hvetebakst. Han får boller og hun får noe å skrive om på bloggen!😜

• Liker 22
Skrevet
10 minutter siden, Aricia skrev:

Hvem er de ti bloggerne som har sendt samlemail til Egmont/KG sammen med Anne Brith, mon tro?

Den mailutvekslingen skulle jeg gjerne ha lest.

Det var flere bloggere som la ut innlegg vedr. Kvinneguiden den 26.03..... Blant annet:

26.03.18 http://speiltvillingene.blogg.no/1522067050_folk_glemmer_at_jeg_er_et_menneske_blogg_er_ikkeden_jeg_er.html

"I de siste dager, de siste uker, har flere av oss toppbloggerne gått sammen om å stå i mot kvinneguidens anonyme forumsmuligheter. Selv er jeg aldri innom kvinneguiden fordi jeg er rett og slett er redd for å gå inn der - i frykt for å finne diskusjoner om meg selv. Det er en rekke andre bloggere som får så ørene flagrer der inne, og det skremmende med denne anonomye hetsingen som lires i fra seg, er at det stort sett alltid handler om menneskers tolkninger av en sak. Så lirer de fra seg det ene skittet etter det andre.". 

26.03.18 -  http://konatil.blogg.no/1522092418_anne_brith_og_videokritikken.html

"Trådene om AB på diverse fora, blir moderert mye og hyppig. Det er tråder som blir ryddet for omtale av barn, spekulasjoner, ryktespredning og latterliggjøring. Hver eneste dag. Kanskje det snart er på tide med en omlegging av systemet, og kreve Facebook-innlogging og posting under fullt navn? For det er jo uansett bare konstruktiv kritikk som skrives, er det ikke? Ingenting man ikke ville postet under fullt navn likevel?"

26.03.18 - http://stina.blogg.no/1458988546_det_er_faktisk_ikke_g.html

"På klikk.no har de et forum som heter kvinneguiden "rampelys". Der skrives det så mye stygt om bloggere. Det finnes egne tråder for flere av norges største bloggere, og bare under "Fotballfrue kritikk" er det 21 536 personer som har kommentert negativt om henne. At klikk.no lar dette forumet ligge oppe, sånn at bloggere kan mobbes forstår jeg ikke. Burde ikke politiet gripe inn her? Klikk.no tjener bokstavelig talt penger på at bloggere blir mobbet. "

Skrevet (endret)

Tillegg:  Anne Brith la ut blogginnlegget "Når sterke kvinner samles" dagen før de andre - http://annebrith.blogg.no/1522012064_nr_sterke_kvinner_samles_10084.html

Der ligger bilde med følgende tekst under: "Christina - Kirsebærhagen / Yrja Oftedahl / Anne Brith /  Stine - Speiltvillingene / Christina - Konatil". 

Og så står der videre: 

"Vi manglet Maren og Martine, som også var med på workshopen. De måtte dessverre løpe tidligere. Nye samarbeidspartnere skulle besøkes, og det skulle spilles inn til noe tv greier. 

Vi er en gjeng som samles på Egmont regelmessig. Fra 1. januar ble blogg.no en del av Egmont People, og det er faktisk oss ❤ Noen av oss er steingode på facebook, andre helt rå på YouTube, noen er kreative som bare rakkern og andre er rå på Instagram. Sammen er vi bedre enn noen gang, og har vi bestemt oss for å treffes ukentlig. "

@Aricia:  BOTB skrev noe om det her: https://bloggomtoppbloggere.com/2018/03/30/sterke-kvinner-vs-kvinneguiden/

Endret av Asti
Skrevet (endret)

Takk igjen @Asti.

De har spilt høyt med Anne Brith i front, gått ut i sine respektive kanaler og forsøkt å selge skinnet før bjørnen var skutt, med å annonsere at nå skulle de få Egmont til å innføre FB-innlogging på Kvinneguiden. Dette har øyensynlig blitt avvist med et skuldertrekk - for her inne er det bunnlinja som teller.

Vi som har vært på KG en stund vet jo at bare muligheten for å poste uten nick var umulig å fjerne uten at klikkene sank så dramatisk at forsøket ble avbrutt etter et par uker. FB-innlogging er ikke i nærheten av å være en aktuell problemstilling.

Jeg googlet litt på digitaldirektøren for Egmont som Anne Brith nevner. Hvis jeg har funnet rett person ser jeg at han er journalistutdannet og har bakgrunn blant annet som journalist i Aftenposten: https://www.egmont.com/no/egmont/ledergruppe/Audun-Giske/ , før han har gått over til å jobbe med digitale medier og innholdsmarkedsføring.

Så da har han nok lært litt mer enn Anne Brith om redaktøransvar på sin vei, ;) både gjennom studier og praksis. At hun av alle mennesker påtar seg å ta bransjefolk i skole når det gjelder presseetiske problemstillinger er jo ellers litt fornøyelig i seg selv.

Endret av Aricia
  • Liker 34
Skrevet
49 minutter siden, Asti skrev:

Fra http://annebrith.blogg.no/1524807017_bloggen_legges_ned.html

"Tiden i blogg.no har vært fantastisk. Særlig det siste året. Jeg har lært så mye fra veldig mange. Særlig journalister og ansatte i Nettavisen. Jeg elsket å få være med på møter hvor dere delte av deres kunnskap. Den nærheten og varmen ble borte da vi flyttet kontoret. Og for meg personlig ble det en real kalddusj da jeg fant ut at ansvarlig redaktør av Kvinneguiden var en person jeg plutselig delte bord med i kantinen. 

Det ble rett og slett for nært. 

Jeg har i mange mailer prøvd å ta temaet opp. Jeg har sammen med et titalls bloggere sendt en samlet mail til digitaldirektøren, uten å møte noe form for forståelse. Det var som å snakke til en vegg. Jeg mener fremdeles at redaktøren bryter sitt redaktøransvar daglig, men jeg har ikke krefter til å ta kampen nå. Jeg skal flytte snart og starte en ny vei. "

Det ser ut til at Anne Brith fikk en realitetsorientering som hun ikke taklet, og at det er grunnen til at hun brøt med Egmont. 

For AB selv bryter jo aldri redaktøransvaret på bloggen sin :plystre:

• Liker 14
Skrevet
5 minutter siden, Aricia skrev:

....

Så da har han nok lært litt mer enn Anne Brith om redaktøransvar på sin vei, ;) både gjennom studier og praksis. At hun av alle mennesker påtar seg å ta bransjefolk i skole når det gjelder presseetiske problemstillinger er jo ellers litt fornøyelig i seg selv.

Godt poeng. 

Skrevet (endret)

Hvis Anne Brith vil opparbeide seg et minimum av presseetisk troverdighet, kan hun starte forsiktig med å gjøre følgende eksperiment:

Ansett et par moderatorer utenfra som i et par måneders tid modererer hennes egne blogginnlegg og kommentarfelt (uten hennes sletting/innblanding), samt snap/IG osv, i henhold til regelverket på KGs Rampelys.

Publiser så i etterkant alt som ble redigert bort, gjerne ledsaget av liten selvkritisk refleksjon.

Lykke til, Anne Brith! :helen:

Endret av Aricia
  • Liker 49
Skrevet

Verden vil bedras.

Hun har selv skrevet (for ikke lenge siden) at hun skal skifte plattform. Dette at bloggen legges ned er bare en dramatisk klikkgenererende måte å fortelle det hun allerede har fortalt. 

• Liker 21
Gjest Rosemoren
Skrevet
1 time siden, Asti skrev:

"På klikk.no har de et forum som heter kvinneguiden "rampelys". Der skrives det så mye stygt om bloggere. Det finnes egne tråder for flere av norges største bloggere, og bare under "Fotballfrue kritikk" er det 21 536 personer som har kommentert negativt om henne. At klikk.no lar dette forumet ligge oppe, sånn at bloggere kan mobbes forstår jeg ikke. Burde ikke politiet gripe inn her? Klikk.no tjener bokstavelig talt penger på at bloggere blir mobbet. "

11 minutter siden, Kinder skrev:

Ser Stina (i @Asti sitt innlegg ovenfor) også konkluderer med at negativ kritikk = mobbing, og at det som skrives her er så alvorlig at til og med politiet burde gripe inn. Da får man jo en viss idé om hvor dramatisk diskusjonene rundt kvinneguiden til disse sterke kvinnene er.

Det ser også ut til at Stina feilaktig tror at antall innlegg = antall personer som har skrevet i tråden. 

Hun antar også, igjen feilaktig, at alle innlegg er kritikk/negative, og siden kritikk = mobbing i hennes øyne, trekker hun konklusjonen om at mer enn 20 000 mennesker mobber CBE her inne på KG.

Skrevet
1 time siden, Asti skrev:

Det var flere bloggere som la ut innlegg vedr. Kvinneguiden den 26.03..... Blant annet:

26.03.18 http://speiltvillingene.blogg.no/1522067050_folk_glemmer_at_jeg_er_et_menneske_blogg_er_ikkeden_jeg_er.html

"I de siste dager, de siste uker, har flere av oss toppbloggerne gått sammen om å stå i mot kvinneguidens anonyme forumsmuligheter. Selv er jeg aldri innom kvinneguiden fordi jeg er rett og slett er redd for å gå inn der - i frykt for å finne diskusjoner om meg selv. Det er en rekke andre bloggere som får så ørene flagrer der inne, og det skremmende med denne anonomye hetsingen som lires i fra seg, er at det stort sett alltid handler om menneskers tolkninger av en sak. Så lirer de fra seg det ene skittet etter det andre.". 

26.03.18 -  http://konatil.blogg.no/1522092418_anne_brith_og_videokritikken.html

"Trådene om AB på diverse fora, blir moderert mye og hyppig. Det er tråder som blir ryddet for omtale av barn, spekulasjoner, ryktespredning og latterliggjøring. Hver eneste dag. Kanskje det snart er på tide med en omlegging av systemet, og kreve Facebook-innlogging og posting under fullt navn? For det er jo uansett bare konstruktiv kritikk som skrives, er det ikke? Ingenting man ikke ville postet under fullt navn likevel?"

26.03.18 - http://stina.blogg.no/1458988546_det_er_faktisk_ikke_g.html

Jeg må også føye til en kommentar om sitatet fra bloggen til Konatil, gjengitt av @Asti. Sånn i forlengelsen av Anne Briths korstog for presseetikken. ;) 

Altså: Hvorfor ryddes denne tråden for omtale av barn, Anne Brith? Hva er det som ikke kan stå her, som skrives om akkurat den tematikken? Jo, det er rene gjenfortellinger, til og med svært dempede/anonymiserte, av hennes egne blogginnlegg om samme tematikk! KG, som har hatt samme eier som Anne Briths blogg, har et regelverk som ikke tillater at man engang gjengir hennes egne blogginnlegg, fordi de innebærer så grove presseetiske overtramp mht omtale av barn.

Og merk: Når blogginnlegg om barn omtales her, er det utelukkende for å kritisere at eksponering av barn skjer. Når mye av denne kritiske samtalen om disse innleggene ikke får stå på KG, er det fordi regelverket her er så strengt at selv overflatisk gjengivelse av Anne Briths egne innlegg om barn, i den hensikt å stille seg kritisk til dem, bryter med regelverket og slettes.

Sånn apropos: Her er det særskilte punktet i pressens Vær Varsom-plakat som angår beskyttelse av barn.

Sitat

4.8. Når barn omtales, er det god presseskikk å ta hensyn til hvilke konsekvenser medieomtalen kan få for barnet. Dette gjelder også når foresatte har gitt sitt samtykke til eksponering. Barns identitet skal som hovedregel ikke røpes i familietvister, barnevernssaker eller rettssaker.

• Liker 42
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...