Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke måte på hvordan hun velger å beskrive seg i sitt nyeste innlegg. "Jeg flirer av å se meg selv på skjermen. Er det mulig å være så morsom, klønete, direkte og ærlig?". Hun er i alle fall ikke beskjeden. 

• Liker 41
Videoannonse
Annonse
Gjest formula
Skrevet (endret)

Anne Brith,- som er så altfor hard mot seg selv - beskriver seg selv på følgende måte i siste blogginnlegg: 

"Er det mulig å være så morsom, klønete, direkte og ærlig?"

Hun refererer altså til sin egen rolle i Bloggerne, og er tilsynelatende overbegeistret.:fnise:

@halvehimmelen du var litt før meg der :) samme tanke.

Endret av formula
Skrevet (endret)
På 5.4.2018 den 11.29, Sølv_dugg skrev:

Jeg får vondt helt inn i margen. Denne artikkelen har jeg ikke lest før. Syns dette sitatet fra AB selv, hentet fra artikkelen, sier alt om hvor kynisk og spekulativt hun driver bloggen sin.

» Du treffer en nerve. Du treffer folks følelser. Gjør at de får tårer i øynene. Innlegg om barn, innlegg med dype følelser, treffer helt klart best, erkjenner hun»

Bloggere generelt er vel ganske spekulative og manipulative, det å tjene penger i å spekulere i andres reaksjoner og følelser, og manipulere resultantene dit de selv vil. Trist at man kan leve av å være sånn. Hadde en vanlig ukjent person vært så spekulativ og manipulerende, ville de blitt kalt for sosiopat, i dagens samfunn blir man kalt kjendis fordi man legger det ut offentlig.

NB: Jeg sier ikke at AnneBrith er sosiopat, bare så det er avklart!

Endret av Helado
  • Liker 18
Skrevet
6 minutter siden, Helado skrev:

Bloggere generelt er vel ganske spekulative og manipulative, det å tjene penger i å spekulere i andres reaksjoner og følelser, og manipulere resultantene dit de selv vil. Trist at man kan leve av å være sånn. Hadde en vanlig ukjent person vært så spekulativ og manipulerende, ville de blitt kalt for sosiopat, i dagens samfunn blir man kalt kjendis fordi man legger det ut offentlig.

Dette er helt sant, men jeg synes det er veldig trist at det er slik. I de fleste andre land er jo blogging en positiv greie, som folk flest bruker til å dele interesser eller bygge seg opp et fellesskap. Ikke minst er det så himla mange forskjellige nisjer og ulike typer blogger, mens i Norge har det blitt veldig ensformig og man kan nesten dra hele bloggnorge under samme kam. Det er dumt, for blogging skaper ikke positive assosiasjoner i Norge i dag. Det finnes jo også norske reiseblogger, matblogger, hobbyblogger, osv, men de er langt fra like fremtredende som livsstilsbloggene. Husker jeg hadde blogg når jeg dro på såkalt backpacking, og synes det var dødspinlig å dele adressa til reisebloggen min på grunn av de negative assosiasjonene blogging har i Norge. På reisen var alle derimot veldig interesserte, og alle debattene jeg tok del i rundt det å blogge var positive. 

Jeg tror blogging i Norge har blitt å bare spy ut noe om livet sitt og håpe på at det er interessant/sjokkerende/skremmende nok til at folk leser det. Kvalitetsblogger i spesifikke nisjer er det liksom ikke rom for, og mange tør nok ikke starte opp når det er så tabu å drive med blogging. Håper vi begynner å nærme oss slutten av denne svære rosabloggerperioden, og at veien videre for bloggere faktisk er kvalitetsinnhold om spesielle temaer/interesser. 

• Liker 17
Skrevet
4 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Dette er helt sant, men jeg synes det er veldig trist at det er slik. I de fleste andre land er jo blogging en positiv greie, som folk flest bruker til å dele interesser eller bygge seg opp et fellesskap. Ikke minst er det så himla mange forskjellige nisjer og ulike typer blogger, mens i Norge har det blitt veldig ensformig og man kan nesten dra hele bloggnorge under samme kam. Det er dumt, for blogging skaper ikke positive assosiasjoner i Norge i dag. Det finnes jo også norske reiseblogger, matblogger, hobbyblogger, osv, men de er langt fra like fremtredende som livsstilsbloggene. Husker jeg hadde blogg når jeg dro på såkalt backpacking, og synes det var dødspinlig å dele adressa til reisebloggen min på grunn av de negative assosiasjonene blogging har i Norge. På reisen var alle derimot veldig interesserte, og alle debattene jeg tok del i rundt det å blogge var positive. 

Jeg tror blogging i Norge har blitt å bare spy ut noe om livet sitt og håpe på at det er interessant/sjokkerende/skremmende nok til at folk leser det. Kvalitetsblogger i spesifikke nisjer er det liksom ikke rom for, og mange tør nok ikke starte opp når det er så tabu å drive med blogging. Håper vi begynner å nærme oss slutten av denne svære rosabloggerperioden, og at veien videre for bloggere faktisk er kvalitetsinnhold om spesielle temaer/interesser. 

Ja, det er litt trist at blogg/blogger nesten har blitt et skjellsord.

Jeg hadde en idè en gang, og da sa noen til meg at jeg burde starte en blogg, men DET syns jeg hadde vært flaut så det har det ikke blitt noe av. Rett og slett fordi det for meg fremstår som noe pinlig ( blogging ). Så det er synd at det har blitt som det har blitt, men det er jo de som blogger sine feil, de som bruker det til å være kyniske/manipulerende for å kun tjene penger.

• Liker 5
Skrevet
36 minutter siden, Helado skrev:

Å nei @Helado! Nå har du gitt henne mer ammo 😂 Hun tok jo «synes det er noe schizofrent over bloggingen hennes» som en påstand om at hun blir kalt schizofren i denne «rykte» videoen 😂

Forventer nå nytt sofa intervju med konatil og AB der de tar opp at hun nå blir kalt sosiopat 😂 For det hjalp ikke at personen som skrev «det er noe schizofrent over bloggingen» presiserte at hun ikke mente AB var schizofren. AB tok den diagnosen og løp med den som en sulten hund med et stykke kjøtt 😂

• Liker 19
Skrevet
39 minutter siden, Helado skrev:

Bra du presiserer :ler: hadde nemlig ikke blitt så veldig overrasket om den siste blogginnleggtittelen ellers hadde blitt : "De kaller meg for sosiopat". 

• Liker 12
Gjest orfeus
Skrevet (endret)
30 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Jeg har en mistanke om at vi kan takke annonsørene for at det har blitt som det har blitt på topplisten. De vet hva som når inn til publikum og styrer hvordan de vil at produktene deres skal presenteres, og bloggerne risikerer å miste inntekthvis de avviker fra det annonsøren forventer seg. Og når topplisten ser slik ut - så kopierer de små bloggerne dette, i håp om å bli rik og berømt 🙄

Endret av orfeus
Skrevet
4 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Å nei @Helado! Nå har du gitt henne mer ammo 😂 Hun tok jo «synes det er noe schizofrent over bloggingen hennes» som en påstand om at hun blir kalt schizofren i denne «rykte» videoen 😂

Forventer nå nytt sofa intervju med konatil og AB der de tar opp at hun nå blir kalt sosiopat 😂 For det hjalp ikke at personen som skrev «det er noe schizofrent over bloggingen» presiserte at hun ikke mente AB var schizofren. AB tok den diagnosen og løp med den som en sulten hund med et stykke kjøtt 😂

Vet ikke om ryktevideo og har ikke lest hele denne tråden, bare de siste sidene da denne tråden hele tiden kommer opp på "forsiden" her. Måtte inn og titte litt, og min kommentar var rettet mot det sitatet som var gjengitt fra artikkelen om AnneBrith. Min uttalelse er også på et generelt grunnlag om bloggere, ikke spesifikt denne bloggeren.

Har vært innom bloggen til AB, og har ikke skjønt hva den handler om og ikke er det så farlig heller. Vil jeg ha råd og tips så leser jeg artikler publisert av fagfolk :)

• Liker 6
Skrevet
2 hours ago, Stjernekikkeren said:

Jeg hadde helt glemt dette prosjektet, er det enda i live? De kan jo ikke ha solgt noe særlig, ikke mer enn en gang pr pers i allefall...

Jeg får opp reklamer for proviantkassa på facebook i hytt og pine, så er tydeligvis i målgruppen for den.... Grøss 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, Helado skrev:

Har vært innom bloggen til AB, og har ikke skjønt hva den handler om

Den handler om Anne Brith

• Liker 4
Skrevet

Jeg ler iallefall. Ble tipset om denne tråden på en podcast der dere ble latterliggjort og fordummet. Omtalt som litt enkle og pålagt en del lite smigrende omtale. Smake deres egen medisin med andre ord.👍

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Karamelle said:

Jeg ler iallefall. Ble tipset om denne tråden på en podcast der dere ble latterliggjort og fordummet. Omtalt som litt enkle og pålagt en del lite smigrende omtale. Smake deres egen medisin med andre ord.👍

hvilken podcast var det ? :D

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Karamelle skrev:

Jeg er også nysgjerrig hvilken podcast dette er. For hvis man skal "smake sin egen medisin" så er det jo sine fordeler at man faktisk.. vet om den..

• Liker 38
Skrevet
6 minutter siden, Malassezia Furfur skrev:

Og nå er du en del av den enkle, latterlige gjengen selv! Er det ikke herlig ironisk? :) 

Eksempel på fordumme 😂

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Karamelle skrev:

Eksempel på fordumme 😂

Denne setningen makes no sense. "Eksempel på fordumme"?

Før du kaller andre for noe som helst så bør du lære deg å gjøre deg forstått.

• Liker 42
Skrevet
1 minutt siden, neiognei skrev:

Denne setningen makes no sense. "Eksempel på fordumme"?

Før du kaller andre for noe som helst så bør du lære deg å gjøre deg forstått.

😂😂😂😂

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Karamelle skrev:

😂😂😂😂

Men å fortelle oss om podcasten hvor vi angivelig får smake vår egen medisin.. det finner du ikke tid til å fortelle oss?
Det er viktigere å spamme, trolle og avspore tråden?

Hvis du ikke kan lenke til podcasten så blir vi vel nødt til å rapportere det inn som ryktespredning og avsporing. igjen.

Endret av Emmelise
  • Liker 41
Skrevet

Sukk og stønn, here we go again...

• Liker 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...