Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, xinnia skrev:

Når dere har funnet løsningen på det- kan dere også finne løsningen på å få de til å se like friske og gode ut som ferske man får kjøpt i butikken ( for blodpris! )

Tusen takk ;-)

Hun fryser vel ned ferske bær hun har kjøpt på tilbud? I eskene de er i?

Nå var det tilbud på blåbær på Rema til 12.90. Kjøper man noen pakker da, og legger i fryseren, så blir det jo ikke så dyrt. Og da ser bærene fine ut på bilder. Det er jo et poeng for henne som blogger at bildene skal se fine og innbydende ut, så jeg skjønner godt at hun gjør det sånn. Det kan jo hende at hun bruker billigere bær eller annen billig topping på havregrøten når den ikke skal fotograferes.

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, chiki skrev:

Virkelig? "Greit du skal då headset, men da må vi vente med å kjøpe hus!"

Sa hun som ofte er ute på dyre, unødvendige ting! Makan!🙄🙄 (AB altså)

• Liker 9
Skrevet
3 timer siden, Illusen skrev:

Men hvorfor iallverden strammer hun inn på et allerede slunkent matbudsjett når hun strengt tatt ikke behøver det. Hun har ansvar for andre som vokser, går på skole og trener - ville det ikke vært mer naturlig å kjøpe mat uten å snu på hver krone og heller stramme inn på shoppingrunder, spa-weekender, fest og moro?

Må ha noe å skrive om vettu 😉

• Liker 4
Skrevet

The Queens of clickbates klarer nok snart å lage frokost til 0 kroner. Hente alt fra fryseren og du er i mål. Tjener vel penger på det til og med, omtrent som når du kjøper på salg og har "tjent" 200 kr....

Eventuelt bare skrive masse vås. 

• Liker 21
Skrevet

Fattigdom er et reelt, og ikke minst tabubelagt, problem for mange, det påvirker mange familier i landet vårt, og sørgelig mange barn. Det koster å leve, og jeg kan derfor se mange gode grunner til å ta opp temaer som hvordan man kan spare inn på matbudsjettet. Men det jeg ikke kan forstå, er hvorfor Anne Brith Davidsen ble selve frontfiguren for dette i en riksdekkende avis.

Jeg mener slettes ikke at man må leve i nød og legge seg i uvisshet om hvorvidt barna får et solid måltid neste dag, for å fronte det å leve billig. Men i artikkelen jeg opprinnelig leste om matbudsjettet hennes, så malte de jo et bilde av alenemoren som trengte og ønsket et billig matbudsjett. Og jeg syns det hele blir litt uspiselig og ugreit.  

I hennes kontekst, er det jo tydelig at budsjettet er både løgnaktig, og at "Jeg er 1000 kr per uke-dama" skapt for å lage kontrovers og clickbait og annen bloggerdrama. Når man ser prioriteringene hennes, som hun selv villig deler, så klarer jeg ikke å se noen annet motiv. Hun presenterer stadig mat som er både næringsfattig men billig, og andre ganger åpenbart dyrere enn hun mener å leve for. Det er jo direkte dumt. 

Hvem er det, som har interesse og behov for å leve på 1000 kr. per uke med barn i vekst i familien, som klarer å identifisere seg med denne dama, og den helhetlige pengebruken hun fronter på bloggen (igjen: åpent og villig)? 

• Liker 47
Skrevet
4 timer siden, Viernes skrev:

Oi, det skulle jeg gjerne visst hvordan man gjør! :alice:  Hjemmedyrkede fryserbær

Hvordan kan noen sulte her i verden? Er jo bare å ta opp noe fra den magiske fryseren.

• Liker 26
Skrevet
49 minutter siden, Karmaisabitch skrev:

Må ha noe å skrive om vettu 😉

Ja. Jeg skjønner jo det. Det jeg ikke skjønner er behovet for å fremstå som gnukk på matbudsjettet når du øser ut på luksusvarer til deg selv.

Forbildet sitt det....

• Liker 18
Skrevet
41 minutter siden, Kollontaj skrev:

The Queens of clickbates klarer nok snart å lage frokost til 0 kroner. Hente alt fra fryseren og du er i mål. Tjener vel penger på det til og med, omtrent som når du kjøper på salg og har "tjent" 200 kr....

Eventuelt bare skrive masse vås. 

Eventuelt at hun snart lager frokost der hun FÅR penger😂

• Liker 11
Gjest chiki
Skrevet
1 time siden, Den røde fare skrev:

Sa hun som ofte er ute på dyre, unødvendige ting! Makan!🙄🙄 (AB altså)

Jeg hadde ikke hatt samvittighet ovenfor barna mine til å holde på sånn.

barna vasker bilen for å få lørdagsgod, nå reiser mor på shopping i nyvaska bil.

vi prøver også å leve rimelig. Men med 3 barn har vi matbudsjett på 7000kr i mnd fordi vi kjøper mye frukt og grønt. Drikker ikke brus og handler omtrent ikke godteri. Så hvordan hun oppriktig klarer seg på så lite skjønner jeg ikke, hun har jo også eldre barn enn meg. De baker jo ofte og mye også(?), det koster jo i tillegg til alle måltid. 

Skrevet
2 timer siden, chiki skrev:

Virkelig? "Greit du skal då headset, men da må vi vente med å kjøpe hus!"

Ja, det blir jo en del penger her og der om de skal ha ditt og datt hele tiden. Headsettet var jo bare en ting, tatt ut av sammenhengen. 

Skrevet
8 minutter siden, ninab82 skrev:

Ja, det blir jo en del penger her og der om de skal ha ditt og datt hele tiden. Headsettet var jo bare en ting, tatt ut av sammenhengen. 

Ditt og datt?

Mener du mors shoppingturer? festing? ferier? 

ja jeg kan forstå at dette blir fort mye penger...

• Liker 26
Gjest Sorbus
Skrevet
5 timer siden, Perle skrev:

Nytt innlegg på bloggen. Nå skal de stramme mer inn på matbudsjettetog ikke bruke mer en 2,-kr på frokost! :opplyser:

En leser som spør om ikke den frokosten blir dyrere en to kroner, da den jo er toppet med bær?

Satan, jeg tror jeg dævver! Hon dyrker tydligvis bær i fryseren! :hoho:

(Sakset)
  • Anon 15.03.2017 kl.11:19

Inkl bær blir det vel mer enn 2kr?
    avatar.php?gravatar_id=D41D8CD98F00B204E
  • Anne Brith15.03.2017 kl.11:21

Anon: Neida, du kan ta bær ut fra fryseren :)

Jeg lurer litt på om det er slik hun får kjøtt også? :alice:

Gjest chiki
Skrevet
1 time siden, ninab82 skrev:

Det handler om at det ikke er barnas ansvar, ikke gi de dårlig samvittighet på den måten. Det er måten hun gjorde det på 

Skrevet

Jeg håper bare hun ikke har involvert resten av familien i denne "spise-så-lite-som-mulig-for-lavest-mulig-pris"-kampanjen sin, og at hun ikke kobler dette til at de andre er medansvarlige for å skaffe større bolig.

Svært mye av det hun fremlegger som gode råd ang. oppdragelse og ansvarliggjørelse i bloggen virker på meg som ugunstig siden det kun er hun som styrer familieøkonomien. 

• Liker 4
Skrevet

Anne Brith`s frokost består av en dl. havregryn og to dl. vann.  Det blir vel drøyt 100 kalorier det..  Da må det være fint å kunne spe på litt fra bakebudsjettet eller en sponset matkasse en halvtimes tid etterpå ;)   

• Liker 20
Skrevet

I dag gikk jeg inn på bloggen til AB. IKKE for å lese om en frokost til 2 kr, men for å lese kommentarer og svar under innlegget. Jeg blir sjokkert ( eller...egentlig ikke) KLARER ikke AB svare leserne sine uten å være overbærende, spydig, sarkastisk, frekk og usfyselig?! Hun regelrett ler av en leser som stiller et spørsmål. Jeg skjønner ikke at noen orker stille spørsmål der inne, jeg. Og jeg stiller meg like uforståelig til den heiagjengen hun har. HVA er de blendet av? :vetikke:

Skrevet

Med hennes logikk på hva mat koster, så har jeg gratis mat i fryser og kjøkkenskap til ihvertfall 2 personer i et helt år. Jeg klarer også fint å handle for 1000 kr og klare meg lenge, men det er fordi jeg har en hel reinskrott, tørket kjøtt, røkt kjøtt, svinekjøtt, kylling, grønnsaker, bær og gudvethva i frysen. 
jeg har levd med litt dårlig råd, såpass at fryseren aldri ble fylt opp, og skapene var tomme. Såklart var det dyrere da å handle inn til mat per uke enn når jeg nå har såpass ok økonomi til at jeg har kunnet fylle fryseren.. 

• Liker 14
Gjest Sugemerke
Skrevet

Fungerer det slik at dersom jeg går på Rema og fyller handlevognen og sier i kassen at det skal legges rett i fryseren så får jeg det gratis? Er det noe jeg har misforstått?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...