Gjest CecilieX Skrevet 5. oktober 2018 #14461 Del Skrevet 5. oktober 2018 1 time siden, Kollontaj skrev: Oppskriften er den samme uansett om det er rik, rusfri, sukessfull eller gudfryktig du skal bli: indoktrinering, dem mot oss, ingen kritikk og visakort. Den kommentaren om trollene som var «flotte damer med god utdannelse og lederstillinger» har gnagd meg en stund. Først og fremst fordi det er første gang en blogger ikke har trukket «arbeidsledig/trygda/stakkarslig»-kortet om kritikerne sine. For det er jo slik de er vant til å devaluere kritikk, fordi det kommer fra noen som i deres øyne ikke bør lyttes til. Men samtidig kjenner jeg AnneBrith, hun skriver ikke noe uten å ta en tanke med det. Så jeg lurer på hva det er. Det leder meg over på jamminga om å «være alenemor til fire barn», hvilket hun gjentar til de kjedsommelige. Hvis du leser det første avsnittet i troll-innlegget så er det som et eneste stort kjærlighetsbrev til leserne. «Flotte mennesker», «dere er fantastiske», «dere gir meg håp og energi til å kjempe videre» For meg blir summen av dette en spisset henvendelse til en viss type lesere, og jeg tenker at det egentlig gir meg en ubehagelig følelse. Innlegget ditt @Kollontaj var bare enda en bit av det puslespillet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 5. oktober 2018 #14462 Del Skrevet 5. oktober 2018 Jepp, det er en tydelig mottakerbevissthet i innleggene. «Fra en folkelig firebarnsmor til folket.» 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 5. oktober 2018 #14463 Del Skrevet 5. oktober 2018 (endret) 21 minutter siden, CecilieX skrev: Den kommentaren om trollene som var «flotte damer med god utdannelse og lederstillinger» har gnagd meg en stund. Først og fremst fordi det er første gang en blogger ikke har trukket «arbeidsledig/trygda/stakkarslig»-kortet om kritikerne sine. For det er jo slik de er vant til å devaluere kritikk, fordi det kommer fra noen som i deres øyne ikke bør lyttes til. Men samtidig kjenner jeg AnneBrith, hun skriver ikke noe uten å ta en tanke med det. Så jeg lurer på hva det er. Det leder meg over på jamminga om å «være alenemor til fire barn», hvilket hun gjentar til de kjedsommelige. Hvis du leser det første avsnittet i troll-innlegget så er det som et eneste stort kjærlighetsbrev til leserne. «Flotte mennesker», «dere er fantastiske», «dere gir meg håp og energi til å kjempe videre» For meg blir summen av dette en spisset henvendelse til en viss type lesere, og jeg tenker at det egentlig gir meg en ubehagelig følelse. Innlegget ditt @Kollontaj var bare enda en bit av det puslespillet. «Håp og energi til å kjempe videre»..... altså om blogglivet er så strevsomt og livet er en kamp, så er det kanskje på tide å snu skuta?! Hun bør ha lært verktøyene nå etter disse rundene med Bertrand Larsens Helvetesuker, coacher m.m. Endret 5. oktober 2018 av Viking-girl tilføyelse 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 5. oktober 2018 #14464 Del Skrevet 5. oktober 2018 Nå kan jo hun og coachen kanskje drive business sammen, han motiverer og hun baker? Tipper de kommer opp med noe slikt, ala treningsturene til Funkygine. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 5. oktober 2018 #14465 Del Skrevet 5. oktober 2018 3 timer siden, Stjernekikkeren skrev: Det er rett og slett hjerteskjærende. Tenk den moren som må se datteren sin være så syk i ung alder at hun ble ufør, lese bloggen til AB og komme med gode innspill for å utvide perspektivet, også få svar på at vi er en krenket nasjon, og at det ikke er plass til negative ting på bloggen til AB der hverdagen går ut på å mate det gode og positive? Å få høre at sykdom ikke er en grunn til ikke å nå målene sine, man bare prøver ikke hardt nok? Nå har jeg ikke barn, men hadde noen skrevet slikt om min uføre datter, og omtalt meg som negativitet det ikke er plass til, hadde jeg revet dataen i fillebiter i raseri og sjokk. Det er så stygt at jeg ikke har ord og viser virkelig at AB totalt mangler evne til empati. Jeg ble som jeg har skrevet tidligere i tråden kraftig provosert av denne uttalelsen fordi mannen min har opplevd å få en permanent, livsendrende skade og han måtte gi opp/endre flere av målene sine som følge av det. Det er faktisk mange ting han ikke kan få til lenger, uansett hvor mye han ønsker det og hvor hardt han prøver. Men han får til mange andre ting og det er mer enn godt nok. Men ikke for AB. Han prøver ikke hardt nok og vil det ikke nok, om man skal følge hennes tankegang. 2 timer siden, Luca_ skrev: Jeg så én i kommentarfeltet på Facebook i dag som syns det begynte å bli kjedelig med slike innlegg om hatere og oppgjør osv, tror det er omtrent den første kritiske kommentaren jeg har sett der. Ellers så er det vel mange som ikke har kommet lenger enn «Livets harde skole» blandt halleluja-gjengen hennes. Beklager å dømme andre mennesker, liker jo ikke å snakke stygt om andre, men hva skal man liksom si om den gjengen som henger på bloggen hennes🙈 jeg håper virkelig noe blir gjort så den trakasseringen hun bedriver ved å kneble folk med trusler blir gjort noe med, at folk her fortsetter å kontakte bedrifter som samarbeider med henne og at noen får media interesert. Bare den journalisten som bet på at hun skulle eksponere barna mindre må vel ha lyst til å skrive om løgnen han/hun ble utsatt for? Og det er jo egentlig en fillesak i forhold til alt det grove AB holder på med. Jeg ser mange fellestrekk mellom "halleluja-gjengen" til AB og "halleluja-gjengen" på Facebookgruppa "Mat fra bunnen" som nærmest tilber grunnleggeren og godtar et helt sykt regelregime og svelger alt som kommer fra grunnleggeren og admingjengen rått. Et av dem er at mange av dem er "utdannet" fra "Livets harde skole". 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 5. oktober 2018 #14466 Del Skrevet 5. oktober 2018 3 minutter siden, Christiane_W skrev: Det er så stygt at jeg ikke har ord og viser virkelig at AB totalt mangler evne til empati. Jeg ble som jeg har skrevet tidligere i tråden kraftig provosert av denne uttalelsen fordi mannen min har opplevd å få en permanent, livsendrende skade og han måtte gi opp/endre flere av målene sine som følge av det. Det er faktisk mange ting han ikke kan få til lenger, uansett hvor mye han ønsker det og hvor hardt han prøver. Men han får til mange andre ting og det er mer enn godt nok. Men ikke for AB. Han prøver ikke hardt nok og vil det ikke nok, om man skal følge hennes tankegang. Jeg ser mange fellestrekk mellom "halleluja-gjengen" til AB og "halleluja-gjengen" på Facebookgruppa "Mat fra bunnen" som nærmest tilber grunnleggeren og godtar et helt sykt regelregime og svelger alt som kommer fra grunnleggeren og admingjengen rått. Et av dem er at mange av dem er "utdannet" fra "Livets harde skole". Veldig trist å høre om mannen din, det er en alvorlig overgang fra ett liv til et annet, ene dagen var målet å bestige et fjell, andre dagen er målet å kle på seg selv eller gå en tur i butikken, det betyr absolutt ikke at man kjemper mindre eller vil mindre, man kjemper ofte hardere og mer. Men ikke for Anne Brith nei, for henne er det et nederlag å fravike ett eneste av målene. Håper som sagt hun er fornøyd med det hun selv har oppnådd så langt i livet da, og håper for hennes barn sin del at de ikke sliter seg ut på å være perfekte og måtte mestre alt i livet fordi de er vokst opp med stresset om å være best, alltid. Ja, det er merkelig hvordan en sånn fast gjeng helt blindt svelger alt som kommer, jeg skal absolutt ikke dømme, men det må da være en eller to der som er uføre eller har måtte legge om livet pga sykdom, skjønner de ikke selv at det preiket til AB ikke holder mål? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 5. oktober 2018 #14467 Del Skrevet 5. oktober 2018 1 time siden, Viking-girl skrev: «Håp og energi til å kjempe videre»..... altså om blogglivet er så strevsomt og livet er en kamp, så er det kanskje på tide å snu skuta?! Hun bør ha lært verktøyene nå etter disse rundene med Bertrand Larsens Helvetesuker, coacher m.m. Det er litt rart det, hvordan bloggerne skriver om at det er en så tøff og hard jobb. Men samtidig tjener de store penger og de jobbene de ville fått uten utdannelse ville også være slitsomme, og selvsagt mye dårligere betalt. Pluss at de på langt nær ville hatt den friheten de har nå. Så det er en avveining de gjør, de MÅ ikke blogge 😊 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 5. oktober 2018 #14468 Del Skrevet 5. oktober 2018 1 minutt siden, Justlooking skrev: Det er litt rart det, hvordan bloggerne skriver om at det er en så tøff og hard jobb. Men samtidig tjener de store penger og de jobbene de ville fått uten utdannelse ville også være slitsomme, og selvsagt mye dårligere betalt. Pluss at de på langt nær ville hatt den friheten de har nå. Så det er en avveining de gjør, de MÅ ikke blogge 😊 Ja, vent bare til bloggeraen er over og de må slave på gulvet et sted med oss andre, da er det lov å klage litt på at det er tøft å stå opp feks kl 05.30 for å åpne coopen til kl 07. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 5. oktober 2018 #14469 Del Skrevet 5. oktober 2018 Hun skriver om jobben sin som om den var en dødelig sykdom hun prøver å overleve. Hvis hun synes det er så jævlig tøft å stå i stormen, hvorfor i all verden skriver hun alle de provoserende innleggene? Det er ingen som blir opprørt når hun legger ut kakeoppskrifter. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie23 Skrevet 5. oktober 2018 #14470 Del Skrevet 5. oktober 2018 Jeg har ikke fulgt denne dama så mye, men hvor gammel er hun egentlig? Må jo ha passert 40. Hadde blitt flau om min mamma (som nok er rundt hennes alder) holdt på den måten. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 5. oktober 2018 #14471 Del Skrevet 5. oktober 2018 2 minutter siden, Minnie23 skrev: Jeg har ikke fulgt denne dama så mye, men hvor gammel er hun egentlig? Må jo ha passert 40. Hadde blitt flau om min mamma (som nok er rundt hennes alder) holdt på den måten. Hun er vel 43. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 5. oktober 2018 #14472 Del Skrevet 5. oktober 2018 18 minutter siden, pøbelsara skrev: Hun skriver om jobben sin som om den var en dødelig sykdom hun prøver å overleve. Hvis hun synes det er så jævlig tøft å stå i stormen, hvorfor i all verden skriver hun alle de provoserende innleggene? Det er ingen som blir opprørt når hun legger ut kakeoppskrifter. Hun provoserer for å få reaksjoner, negative reaksjoner sånn at hun kan klage og lage drama, få støtte, omsorg, og ha noen å hate. Dette, eat, sleep, repeat. Du har helt rett i at ingen blir provosert av kaker og kos, det er jo ikke gøy for AB, hun får jo ikke utløp for hva enn hun får utløp for ved å oppføre seg som hun nå gjør.. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie23 Skrevet 5. oktober 2018 #14473 Del Skrevet 5. oktober 2018 25 minutter siden, Veslefrikk skrev: Hun er vel 43. Såpass ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 5. oktober 2018 #14474 Del Skrevet 5. oktober 2018 4 timer siden, Puffin skrev: Må ærlig talt si at jeg syns journalistene som jobber innen rampelys/kjendis/blogger-miljøet er skikkelig feige. Tør de ikke skrive kritisk i frykt av å miste tilgang? Det er ikke journalister i ordets rette forstand. De har ingen integritet. Ingen kritisk sans. De våger ikke stille ubehagelige (for bloggeren) spørsmål. Det er "jalla-journalister" som skriver innen dette feltet. De skriver kun det bloggeren/kjendisen vil at de skal skrive. Å kalle dem journalister, er en skam for yrket og for dem som tar yrket seriøst. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Oktnxbye Skrevet 5. oktober 2018 Populært innlegg #14475 Del Skrevet 5. oktober 2018 Husker jeg sendte AB en snap en gang for lenge lenge siden (lenge før jeg ble kjent med hvordan hun holder på og hvor iskald og ufølsom hun egentlig er), hvor jeg delte noe veldig personlig med henne fordi jeg hadde lest om hennes vonde erfaringer og tenkte at hun var et menneske som kom til å forstå. Jeg var langt langt nede og veldig syk, noe jeg også skrev i meldingen til henne. Svaret jeg fikk tilbake fra Mor godhjerta var noe sånt som (husker ikke ordrett hva som sto, men det var noe i denne duren: ) "Du vil kanskje ha det som du har det nå? Ta deg sammen og gjør noe med situasjonen du er i. Nytter ikke å synes synd i deg selv og tro at andre kommer og redder deg. Da har du allerede tapt." Det var så kaldt og ufølsomt og det hjalp meg på ingen måte i den situasjonen jeg sto i. 71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 5. oktober 2018 #14476 Del Skrevet 5. oktober 2018 Jeg skjønner ikke hva hun «kjemper videre» mot? Retten til å provosere uten å få kritikk, selv om det er kritikken som genererer oppmerksomhet og klikk? Jeg kan jo godt forestille meg at tilværelsen kan bli litt slitsom når man holder på sånn, men det er faktisk helt frivillig. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 5. oktober 2018 #14477 Del Skrevet 5. oktober 2018 2 timer siden, pøbelsara skrev: Hun skriver om jobben sin som om den var en dødelig sykdom hun prøver å overleve. Hvis hun synes det er så jævlig tøft å stå i stormen, hvorfor i all verden skriver hun alle de provoserende innleggene? Det er ingen som blir opprørt når hun legger ut kakeoppskrifter. Det begrenser seg hvor stor interessen er for smørkremkaker da 😖😱😂😎 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 5. oktober 2018 #14478 Del Skrevet 5. oktober 2018 51 minutter siden, Oktnxbye skrev: Husker jeg sendte AB en snap en gang for lenge lenge siden (lenge før jeg ble kjent med hvordan hun holder på og hvor iskald og ufølsom hun egentlig er), hvor jeg delte noe veldig personlig med henne fordi jeg hadde lest om hennes vonde erfaringer og tenkte at hun var et menneske som kom til å forstå. Jeg var langt langt nede og veldig syk, noe jeg også skrev i meldingen til henne. Svaret jeg fikk tilbake fra Mor godhjerta var noe sånt som (husker ikke ordrett hva som sto, men det var noe i denne duren: ) "Du vil kanskje ha det som du har det nå? Ta deg sammen og gjør noe med situasjonen du er i. Nytter ikke å synes synd i deg selv og tro at andre kommer og redder deg. Da har du allerede tapt." Det var så kaldt og ufølsomt og det hjalp meg på ingen måte i den situasjonen jeg sto i. For alt hun visste kunne du vært så langt nede at du var suicidal, hun mangler virkelig forståelse og empati, virkelig. Jeg håper det går mye bedre med deg nå. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 5. oktober 2018 #14479 Del Skrevet 5. oktober 2018 Det er så mye vrøvl og drama i flere av bloggene. Skulle ønske de tok seg sammen, kuttet ut pubertetsfjaset og oppførte seg som de voksenpersonene de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 5. oktober 2018 #14480 Del Skrevet 5. oktober 2018 Hun har nettopp snappet at hun får såååå mange henvendelser på snap at hun ikke har tid til å svare alle. Det er ikke sjans, altså. Men hun oppfordrer de som vil ha svar til å sende mail. Tror jeg hadde tenkt meg om to ganger. Samtidig har hun lagt ut snap hvor hun forteller at hun leser bok. Hun pleier å lese 1-2 bøker pr uke, faktisk. Ikke rart hun ikke rekker å svare på henvendelser. Lurer på når jeg skulle fått til å lese to bøker i uka, jeg. Og jeg jobber bare 50%, og har ingen skolebarn å følge opp, det er dårlig med dating og fester, og kke bruker jeg tid i salonger på hud, tenner eller negler heller. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg