Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest orfeus
Skrevet
39 minutter siden, visningsnamn skrev:

Jeg så henne på Dagsnytt Atten i går og satt igjen med inntrykket av, etter svarene hun gav, at denne debatten er noe hun ikke har fulgt med på eller mener noe om enda. Programlederen spurte hva hun tenkte om retten til et privatliv og egen identitet som en rettighet for barn, mtp. at foreldre deler så mye om dem på nett. Da svarte hun som om det dreier seg om hva slags forbilder foreldre er og hvilke signaler de sender når ting hele tiden skal fremstilles så fint og vellykket på sosiale medier. Det var i alle fall sånn jeg tolket svaret, men det kan absolutt hende jeg tolket feil. (Her er klippet, sånn at jeg ikke gjengir noe feil: https://tv.nrk.no/serie/dagsnytt-atten-tv#t=23m3s)

Kanskje det er en bra ting hvis det skulle være sånn at hun ikke har tenkt så mye over dette før. Hun sa hun kom sent på sosiale medier selv og da er det jo håp om at hun kan påvirkes ved å få all informasjon fra start av og ikke være en som må "omvendes" og overbevises litt, for da hadde veien i så fall vært mye lenger å gå.

Jeg tror hun ble litt overrasket over spørsmålet? Svaret ble i alle fall litt "God dag, mann, økseskaft" når hun, som du sier, snakker om noe helt annet (forbilder). Sannsynligvis er hun ingen bloggleser, og har derfor ikke sett hvilken massiv eksponering barn blir utsatt for, gjerne sammenblandet med seksualiserte bilder av mor. 

Jeg håper førsteinntrykket av det nye barneombudet ikke stemmer, for i studio virket hun dessverre sta og skråsikker. Som jurist bør hun jo ha evne til å se flere sider av en sak, så det var nok bare litt nerver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke snodig at den ene parten ikke har et eneste bilde av kjæresten sin på Instagram? 

• Liker 27
Gjest frk_hardusett
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Korpsnerden skrev:

Er det ikke snodig at den ene parten ikke har et eneste bilde av kjæresten sin på Instagram? 

Det ene bildet jeg ser hun er tagget i har #friends..

Edit: ser han skriver @annebrith.no loveU❤️ Som svar på hennes kommentar under da

Endret av frk_hardusett
La til info
Gjest Max Potente
Skrevet (endret)

Jeg angrer meg, og vil ikke danse den dumme dansen med bloggen mer.

Full boikott herfra fremover. 

Endret av Max Potente
Gjest Varma
Skrevet
45 minutter siden, Max Potente skrev:

? Hva mener du?

Gjest Max Potente
Skrevet

5 minutter siden, Varma said:

? Hva mener du?

Jeg burde bevisst slutte å ta agnet AB legger ut. Opprinnelig skrev jeg at mangel på pigment neppe korrelerer med psyken (re; siste blogginnlegg), men så innså jeg at @Aricia har rett i det hun skrev her, så jeg holder meg unna, selv i helga 🙄

4 hours ago, Aricia said:

Jeg tenker at det er et poeng å ustanselig minne om hvordan AB manipulerer, med de primitive midlene sine. Og så er det et like stort poeng å la "innholdet" i innleggene forbigås i stillhet, litt som man ignorerer småbarn som manipulerer for å få oppmerksomhet.

Så er det bare å håpe at folk tilslutt ikke gidder å bite på agnene. Vi vet jo at overskriftene fører til et stort, tomt, intet, og at Anne Brith Davidsen i seg selv er en helt uinteressant hvermanssen uten noe som helst på hjertet som verden trenger å høre.

Skrevet (endret)

Blogginnlegget "Vi ler av deg" inneholder sponsede produkter, dvs. det regnes som reklameinnlegg.  Da skulle vel facebook-innlegget - som promoterer blogginnlegget - også ha vært merket. Det er det ikke.  Dokumentasjon: https://imgur.com/a/ea1tUVt

Endret av Asti
Gjest orfeus
Skrevet
1 time siden, Max Potente skrev:

Støttes. Full boikott av blogg og sletting fra Snap & Insta. 

Gjest formula
Skrevet
25 minutter siden, orfeus skrev:

Støttes. Full boikott av blogg og sletting fra Snap & Insta. 

Velger å tolke den lille kvalmen jeg kjente ift hønebildet som et tegn på at jeg har best av å boikotte bloggen til AB. På instagram har hun forlengst blokkert meg. Har henne på snap enn så lenge.

Skrevet (endret)

En del av damene i slekten min som er rundt 50 følger med på bloggen hennes, og syns hun er så "frisk" og "ærlig". De mener hun er en "dame med bein i nesa". Jeg spurte litt hva de syns om dette med å utlevere barn, og ikke bare at man deler bilder av dem, men forteller om veldig personlige ting -- til tusenvis av vilt fremmede. Mange av dem ser ikke problemet. Det virker som at en del av følgerne hennes er såpass gamle at de ikke har noe forhold til sosiale media og konsekvensene det kan få på sikt. De mente hun bare var stolt av ungene, og da er det jo koselig å "vise dem frem".

Nettopp på grunn av sånne idioter er det ekstremt viktig at dere (vi) fortsetter å være kritiske. Dokumentasjon på overtramp mot barna (alle toppbloggere sine barn) burde lagres og sendes til det nye barneombudet. En ny lov burde presses fram, fordi barna fortjener beskyttelse.

Endret av Puffin
leif
  • Liker 40
Skrevet

Nå har det jammen kommet ett innlegg om Torokassen som etterlyst her på kg:alice:det må vel være enda ett bevis for at hun oppholder seg her inne:hoppe:

• Liker 7
Skrevet
45 minutter siden, Devilmom skrev:

Nå har det jammen kommet ett innlegg om Torokassen som etterlyst her på kg:alice:det må vel være enda ett bevis for at hun oppholder seg her inne:hoppe:

......fortsatt mat til overs.......

• Liker 3
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet

hva slags bilde er det snakk om hos se og hør? noen som har imgur link?

Skrevet
4 minutter siden, Helado skrev:

Kanskje maten ikke smaker så godt?  Er vel ikke kvalitetsstempel, hvis man hele tiden har mat til overs.... 

Gjest Max Potente
Skrevet (endret)
14 minutter siden, Asti said:

Kanskje maten ikke smaker så godt?  Er vel ikke kvalitetsstempel, hvis man hele tiden har mat til overs.... 

..og likevel legger på seg flere kilo på kort tid, iflg. henne selv.. 😜

Lagt til: Eller kanskje det bare er vann i kroppen fra alt saltet i Toro-maten?

Endret av Max Potente
Skrevet (endret)
26 minutter siden, Max Potente skrev:

..og likevel legger på seg flere kilo på kort tid, iflg. henne selv.. 😜

Wow...  Med andre ord ikke en matkasse for de som ønsker å holde vekten...  :ler: 

Er det noen som vet om AB får kassen beregnet for 3-4 personer?  Er jo ille å legge på seg, samt ha mat til overs, hvis kassen er beregnet til færre enn de er i familien. ;) 

Endret av Asti
Skrevet
48 minutter siden, Helado skrev:

så mye mat til overs,så makronene kan ha med til lunsj på skolen dagen etter

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Puffin skrev:

En del av damene i slekten min som er rundt 50 følger med på bloggen hennes, og syns hun er så "frisk" og "ærlig". De mener hun er en "dame med bein i nesa". Jeg spurte litt hva de syns om dette med å utlevere barn, og ikke bare at man deler bilder av dem, men forteller om veldig personlige ting -- til tusenvis av vilt fremmede. Mange av dem ser ikke problemet. Det virker som at en del av følgerne hennes er såpass gamle at de ikke har noe forhold til sosiale media og konsekvensene det kan få på sikt. De mente hun bare var stolt av ungene, og da er det jo koselig å "vise dem frem".

Nettopp på grunn av sånne idioter er det ekstremt viktig at dere (vi) fortsetter å være kritiske. Dokumentasjon på overtramp mot barna (alle toppbloggere sine barn) burde lagres og sendes til det nye barneombudet. En ny lov burde presses fram, fordi barna fortjener beskyttelse.

Jeg er også i femtiårene, men det betyr ikke at jeg ikke følger med på sosiale medier. 

I min vennekrets er det et lite fåtall av "gamlisene" som ikke skjønner dette med utlevering av barn (et par-tre overlykkelige bestemødre). Blant mine FB-venner og deres venner er den verste utleveringen fra de litt yngre, som skryter på seg "livets harde skole". 

Mitt inntrykk er derfor at dette har ikke noe med alder å gjøre. Men med sosial og intellektuell kapital. 

• Liker 17
Skrevet
11 minutter siden, terteskjell skrev:

så mye mat til overs,så makronene kan ha med til lunsj på skolen dagen etter

Klart man har mat til overs når man kan spise ute hele tiden på spons. Orker ikke middag når man kommer hjem da......

• Liker 10
Skrevet
34 minutter siden, Asti skrev:

Wow...  Med andre ord ikke en matkasse for de som ønsker å holde vekten...  :ler: 

Er det noen som vet om AB får kassen beregnet for 3-4 personer?  Er jo ille å legge på seg, samt ha mat til overs, hvis kassen er beregnet til færre enn de er i familien. ;) 

Så at hun promoterte den på snap tidligere i uka, og da la jeg merke til at det stod "4 personer" på et ark/hefte

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...