Aricia Skrevet 26. mai 2018 #10981 Skrevet 26. mai 2018 Hun skriver jo FOR å diskuteres i denne tråden, og hun leser tråden for å få førstehåndskunnskap om hvordan hun skal oppnå det. Først et bilde som hun vet vil avstedkomme reaksjoner i tråden som vil framstå som stygge, slik at hun kan spille offer og få tabloidoppslag. Så et innlegg om at hun er raus og trygg på seg selv, etter at det i tråden har blitt skrevet om ego-tripping og lav selvtillit (sistnevnte tror jeg for øvrig er en feiltolkning av personligheten hennes, men det er uinteressant i sammenhengen) - slik at det blir protester og reaksjoner i tråden og mer klikk inn i bloggen. Hun trykker på knapper og spiller på kritikernes reaksjoner slik at hun får akkurat den melodien hun vil ut av tråden her. Slik jeg ser det er det ingenting annet som er bestemmende for hva hun til enhver tid ytrer og påstår i SoMe, så det er absolutt ingen grunn til å ta noe som helst av det hun påstår på alvor eller for god fisk. Det blir litt som Suzanne Brøgger en gang sa: "Ta meg på hva som helst, bare ikke på ordet". 20
Chrisssi Skrevet 26. mai 2018 #10982 Skrevet 26. mai 2018 Jeg ser at all provoseringen sikkert gir penger i kassa, men at et menneske ønsker å fremstille seg slik er totalt uforståelig. Bestevennene skifter jo stadig, så AB er neppe noen god person å omgås. Norges mest usympatiske blogger og mamma, er det virkelig stas??? Kan tenke meg at svigerfamilien er stolt......NOT 28
FotbaIlflua Skrevet 26. mai 2018 #10983 Skrevet 26. mai 2018 Har noen en imgur av dette famøse hønebildet?🤭
Ella1 Skrevet 26. mai 2018 #10984 Skrevet 26. mai 2018 Det gikk akkurat opp for meg hvor dårlig betalt man egentlig har for å være (topp)blogger i dag. Det må da være mye bedre å ha en vanlig jobb med vanlig lønn og leve et avslappet anonymt liv? 🤷♀️ 16
Gjest formula Skrevet 26. mai 2018 #10985 Skrevet 26. mai 2018 10 timer siden, Birdo skrev: Poenget mitt var vel at det er litt morsomt at så mange her inne diskuterte bildet opp og ned i mente, lenge etter at hun endret bildet - men så fort det ble plukket opp av media så er det AB som er tragisk fordi hun kom i media. Plukket opp av media? Ser for meg at det ikke er helt usannsynlig at media ble tipset av AB selv. Uansett så er det ingen sak for media, og slett ikke kulturavisa Dagbladet. De ville heller aldri skrevet om det hvis ikke Anne Brith faktisk lar seg intervjue om denne glippen. Slik får hun gjort alle de tusener som ikke følger blogg, jodel eller KG oppmerksom på et bilde der det ser ut som hun viser en kjønnsleppe, men ikke gjør det. Kan vel bare konstatere at siste fnugg av respekt er borte, både når det gjelder AB og Dagbladet. Synes også det er spesielt at hun i media bagatelliserer og ler av saken, mens hun i bloggen framstår fornærmet og såret, og det at hun maler videre på dette er avslørende nok - hun vil melke hønebildet til siste dråpe. Se & Hør ville skrive om saken, uansett, om hun ville eller ikke (?), hva om hun takket nei til intervjuet og viet dette blogginnlegget til denne formen for journalistikk i stedet for å hakke løs på leserne sine? Nei AB, du er nok fornøyd i dag. "Hønebildet" fikk deg neeesten til topps.
Gjest Asti Skrevet 26. mai 2018 #10986 Skrevet 26. mai 2018 Ser jeg må oppdatere imguren "Støyinnlegg" (skjermbilde av innlegg som kan være laget for å få folk til å skrive om henne/bloggen): https://imgur.com/a/FT2TQ Skal iallefall få lagt inn: 26. mai - Vi ler av deg! 25. mai - Vi har holdt det hemmelig (innlegg laget for at folk skal spekulere) 23. mai - Salt air in my hair (innlegg med bilde som har fått omtale rundt omkring) Andre?
J.. Skrevet 26. mai 2018 #10987 Skrevet 26. mai 2018 På 16.5.2018 den 21.18, Marimba skrev: Nå har ikke jeg sett alle episodene enda, så mulig noe lignende finnes allerede, men Black Mirror burde lage en episode om ei som AB, som selger livet sitt og barna sine for klikk og annonsører. Tipper det kunne blitt ganske tankevekkende og skremmende, akkurat som de fleste andre episodene deres. De har allerede laget en episode om SoMe og likes 2
Gjest orfeus Skrevet 26. mai 2018 #10988 Skrevet 26. mai 2018 (endret) 1 time siden, Aricia skrev: Hun skriver jo FOR å diskuteres i denne tråden, og hun leser tråden for å få førstehåndskunnskap om hvordan hun skal oppnå det. Først et bilde som hun vet vil avstedkomme reaksjoner i tråden som vil framstå som stygge, slik at hun kan spille offer og få tabloidoppslag. Så et innlegg om at hun er raus og trygg på seg selv, etter at det i tråden har blitt skrevet om ego-tripping og lav selvtillit (sistnevnte tror jeg for øvrig er en feiltolkning av personligheten hennes, men det er uinteressant i sammenhengen) - slik at det blir protester og reaksjoner i tråden og mer klikk inn i bloggen. Hun trykker på knapper og spiller på kritikernes reaksjoner slik at hun får akkurat den melodien hun vil ut av tråden her. Slik jeg ser det er det ingenting annet som er bestemmende for hva hun til enhver tid ytrer og påstår i SoMe, så det er absolutt ingen grunn til å ta noe som helst av det hun påstår på alvor eller for god fisk. Det blir litt som Suzanne Brøgger en gang sa: "Ta meg på hva som helst, bare ikke på ordet". Det er sant, bloggen er som et ekko av hva som diskuteres i denne tråden. Jeg hadde egentlig bestemt meg for ikke å oppsøke bloggen hennes mer, men måtte innom for å se siste utspill. Og angret. Det er akkurat samme maset om igjen og om igjen; om hvor perfekt hun er selv og hvor fæl alle andre er, skrevet i en furten og trassig tone. Endret 26. mai 2018 av orfeus
Gjest Senil Skrevet 26. mai 2018 #10989 Skrevet 26. mai 2018 Ab lå tydeligvis kun på topplisten grunnet linker fra Nettavisen. Hun kommer seg ikke opp alene. Har alt for få lesere. Hønestunt med påfølgende dagbladskriverier gjorde at bloggen hoppet opp 20 plasser. Men hun vil jo ikke klare å komme i media ofte nå når hun ikke lengre er med i Egmont, og 5000 faste lesere gir ikke mange kr i banken.
Malum Skrevet 26. mai 2018 #10990 Skrevet 26. mai 2018 2 minutter siden, Senil skrev: Ab lå tydeligvis kun på topplisten grunnet linker fra Nettavisen. Hun kommer seg ikke opp alene. Har alt for få lesere. Hønestunt med påfølgende dagbladskriverier gjorde at bloggen hoppet opp 20 plasser. Men hun vil jo ikke klare å komme i media ofte nå når hun ikke lengre er med i Egmont, og 5000 faste lesere gir ikke mange kr i banken. Det kan jo bli spennende å se (selvsagt ikke ved å gi henne klikk selv!) hvor langt hun er villig til å dra det for å nå opp dit hun ønsker. Jeg tror neppe toppen (les: bunnen) er nådd ennå. 6
Trollmora Skrevet 26. mai 2018 #10991 Skrevet 26. mai 2018 Fra bakeblogg, via rosablogg og nå kaller hun seg mammablogger 🙈 5
Gjest formula Skrevet 26. mai 2018 #10992 Skrevet 26. mai 2018 (endret) 4 timer siden, Malum skrev: Det kan jo bli spennende å se (selvsagt ikke ved å gi henne klikk selv!) hvor langt hun er villig til å dra det for å nå opp dit hun ønsker. Jeg tror neppe toppen (les: bunnen) er nådd ennå. Jeg er også spent på å se fortsettelsen. Problemet er jo at hun hele tiden må overgå seg selv med denne strategien, og det kan jo bli litt stygt etterhvert. Ryddet for persondebatt. Edie, mod. Endret 26. mai 2018 av formula
Sakurablomsten Skrevet 26. mai 2018 #10993 Skrevet 26. mai 2018 Dere, jeg leser denne bloggen med en slags skrekkblandet fryd. Skrekken kommer av at det må være den mest intetsigende bloggen hva innhold angår, snusfornuftige innlegg om toleranse og storsinnethet som for det meste handler om egen fortreffelighet osv osv. Fryden går på at det faktisk er litt ‘guilty pleasure’ i å se hvor lenge hun kan holde dette iinnholdsløse pjattet gående. men så...hvorfor gidder vi/dere å male på de greiene med dette famøse bildet og om hun tar botox osv igjen og igjen og igjen? Behøver vi bære ved til bålet som gir henne klikk? Hva med å ignorere dama? Hun er faktisk aldeles grenseløs i klikk-behovet sitt. Just saying..... 19
Gjest CecilieX Skrevet 26. mai 2018 #10994 Skrevet 26. mai 2018 4 minutter siden, Sakurablomsten skrev: Dere, jeg leser denne bloggen med en slags skrekkblandet fryd. Skrekken kommer av at det må være den mest intetsigende bloggen hva innhold angår, snusfornuftige innlegg om toleranse og storsinnethet som for det meste handler om egen fortreffelighet osv osv. Fryden går på at det faktisk er litt ‘guilty pleasure’ i å se hvor lenge hun kan holde dette iinnholdsløse pjattet gående. men så...hvorfor gidder vi/dere å male på de greiene med dette famøse bildet og om hun tar botox osv igjen og igjen og igjen? Behøver vi bære ved til bålet som gir henne klikk? Hva med å ignorere dama? Hun er faktisk aldeles grenseløs i klikk-behovet sitt. Just saying..... Jeg er delvis enig med deg. Hver og en bør vurdere om man skal la AB være som en rottefanger med fløyte (Sorry, fant ikke bedre uttrykk). Hun er akkurat som en dirigent for øyeblikket. Hennes metode er velkjent og hun gjør det fordi hun vil oppnå noe. Vil man virkelig tilfredsstille dama? Ved å gi henne oppmerksomhet og bite på provokasjonene hennes så får hun bare enda flere incentiver til å fortsette. Gjør i alle fall en vurdering i forhold til om du virkelig vil støtte opp under det hun holder på med. Stort sett får man den informasjonen man trenger her i tråden, alle trenger ikke å storme til hver gang hun med viten og vilje lokker med fløyta. For min del prøver jeg å unngå å la henne styre hva jeg skal la meg lure av. Jeg antar hun flirer seg skakk av hvor lett det er å dra klikk, og den gleden gidder jeg ikke å gi henne. Jeg tenker at hun graver sin grav, og for hvert innlegg så mister hun både troverdighet og goodwill. Hun betaler i dyre dommer for klikkene med tap av både omdømme og anseelse. Kverna maler langsomt, men den maler jevnt.
Aricia Skrevet 26. mai 2018 #10995 Skrevet 26. mai 2018 Jeg tenker at det er et poeng å ustanselig minne om hvordan AB manipulerer, med de primitive midlene sine. Og så er det et like stort poeng å la "innholdet" i innleggene forbigås i stillhet, litt som man ignorerer småbarn som manipulerer for å få oppmerksomhet. Så er det bare å håpe at folk tilslutt ikke gidder å bite på agnene. Vi vet jo at overskriftene fører til et stort, tomt, intet, og at Anne Brith Davidsen i seg selv er en helt uinteressant hvermanssen uten noe som helst på hjertet som verden trenger å høre. 23
Gjest pelikanen Skrevet 26. mai 2018 #10996 Skrevet 26. mai 2018 Ja, fru hvermannsen. Som meg og deg. Forskjellen er at vi holder kjeft. Vi baker, trener, går på tur, ferie, helger. Jeg har ikke behov for å fortelle på fb, og legge ut bilder. Og mine barn, skal få ha sin oppvekst i fred. Om jeg kjøper møbler, klær, pusser opp huset, noe som koster flesl, så er ikke det noe å legge ut. Livet mitt er ikke perfekt, jeg pynter ikke på det med å legge ut glansbilder. Vi tjener godt i våre jobber. Det virker "russisk" om jeg skulle lagt ut på nett om dette, og hva vi bruker våre penger til. Tror det er noe greier med bloggere. De har s stort behov for å fortelle alt. Hvem bryr seg? Kjenner en del folk som har veldig store formuer. Tjener fett av gryn. De forsvinner i mengden. På fb kan ikke det sees. Og det er aldri noe tema. Er det dårlig selvtillit, som gjør at folk må fortelle alt? Hvilke restauranter de er på, neglestell, frisør, klær, og alt? Klarer de ikke stelle negler selv? Blir matt. Når jeg leser her inne.
Malum Skrevet 26. mai 2018 #10997 Skrevet 26. mai 2018 22 minutter siden, Aricia skrev: Jeg tenker at det er et poeng å ustanselig minne om hvordan AB manipulerer, med de primitive midlene sine. Og så er det et like stort poeng å la "innholdet" i innleggene forbigås i stillhet, litt som man ignorerer småbarn som manipulerer for å få oppmerksomhet. Så er det bare å håpe at folk tilslutt ikke gidder å bite på agnene. Vi vet jo at overskriftene fører til et stort, tomt, intet, og at Anne Brith Davidsen i seg selv er en helt uinteressant hvermanssen uten noe som helst på hjertet som verden trenger å høre. Veldig enig i dette. Jeg mener det er helt nødvendig å synliggjøre hvordan denne type blogg fungerer, om vi skal ha håp om en dag å få bukt med dette forsøplende og fordummende uvesenet. For ikke å snakke om noe av det som jeg personlig synes er det verste med en del av disse bloggene: den ukritiske eksponeringen av xxxx. Selv gir jeg aldri denne type blogger klikk, og jeg skulle ønske flere som deltar i diskusjonene i denne tråden kunne bli mer bevisste. Ikke link til bloggen! Det holder lenge med imgur fra en som er villig til å påta seg oppgaven. 16
Gjest orfeus Skrevet 26. mai 2018 #10998 Skrevet 26. mai 2018 Enig med dere @Malum og @Aricia. Aller helst burde man benytte tiden til å drive folkeopplysning om bloggfenomenet, hva det dreier seg om og hvem bloggerne er, men i stedet lar man seg lokke til å sjekke hva alt maset egentlig dreier seg om. Skyldig 🙈 Jeg lurer på om det nye Barneombudet kan la seg påvirke til å tale bloggerbarnas sak? Hvem andre kan ta barnas parti og forklare de voksne at det er ugreit med eksponeringen på blogger og SoMe? Det virker som om de voksne dette dreier seg om, ikke er i stand til å forstå hva de gjør. Det er noe som skurrer alvorlig når mamma-/pappabloggerne legger ansvaret over på barna (ungene syns det er greit/liker å være med på bloggen), og da må noen med makt og myndighet gripe inn.
Gjest Hold the door Skrevet 26. mai 2018 #10999 Skrevet 26. mai 2018 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door
Edie Skrevet 26. mai 2018 #11000 Skrevet 26. mai 2018 Ryddet for persondebatt, innhold med opphavsrett og latterliggjøring. Edie, mod.
Fremhevede innlegg