Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
34 minutter siden, TøffeSnåkus skrev:

Hun bruker ikke penger på annonsering for synlig såvidt jeg kan se så det er viral vekst. Ergo bruken hennes som skaper synlig. Jeg mener bestemt at hun for et år siden hadde under 40 000 følgere og nå har hun over 70 000. Det er ikke vanskelig å skape viral vekst om en bruker mediet og engasjerer....og det gjør hun. Både positivt og negativt men folk er folk: alltid nysgjerrige pluss hun er flink til å "se" de som engasjerer seg på siden. Bare der har hun nok nesten fulltidsjobb så de som sier rosabloggere IKKE jobber aner IKKE hva de snakker om. Det krever ekstremt mye for det er ikke bare en blogg som skal tas med noen bilder. Det er uvitenhet å si det.....da følger en IKKE med i timen. Sier ikke du sier det altså, var mer ment på generellt grunnlag

Har selv sett AB’ sponset innlegg på Facebook. Hun fikk fart på antall følgere da hun kjørte ‘ hotellopphold’ og ‘iphone’ stuntet. Det kan en også se på engasjement som Ikke er særlig høy.

Men hun er ofte flink til å pleie følgerne sine på FB med ‘venninne’ spørsmål. Så Joda- damen vet nok hva hun gjør 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig normalt å gi ukelønn til barnehagebarn? 

Skrevet
44 minutter siden, Bustefisk skrev:

Er det virkelig normalt å gi ukelønn til barnehagebarn? 

jeg har ikke gitt mine dette. Men i en alder av 14 og 18 år så får de fortsatt ikke ukelønn. De er flinke til å hjelpe til hjemme å de har aldri bedt om ukelønn for dette. De får heller noen kroner når de skal på noe å er flinke til å spare om de får noe ekstra av besteforeldre.

Fetteren min sa følgende til tante når det var snakk om ukelønn " hvorfor skal jeg ha penger for noe som jeg mener er en selvfølge at jeg gjør hjemme?"

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, terteskjell skrev:

jeg har ikke gitt mine dette. Men i en alder av 14 og 18 år så får de fortsatt ikke ukelønn. De er flinke til å hjelpe til hjemme å de har aldri bedt om ukelønn for dette. De får heller noen kroner når de skal på noe å er flinke til å spare om de får noe ekstra av besteforeldre.

Fetteren min sa følgende til tante når det var snakk om ukelønn " hvorfor skal jeg ha penger for noe som jeg mener er en selvfølge at jeg gjør hjemme?"

Har aldri hørt om noen som gir ukellønn til så små barn.. I tillegg skriver hun at sønnen sier at andre får så mye mer?! Det er vel noe man eventuelt begynner med når barna er såpass store at de faktisk kan bruke penger på egenhånd (kantine på skole, med venner etter skolen osv). Et barnehagebarn har da ikke behov for penger.. Greit nok å spare bursdagspenger osv til å kjøpe seg noe man ønsker seg f.eks, men ukelønn? Hørtes helt sykt ut.. AB virker å bruke vanvittige summer på ungene.. 1000 kr i mnd til de eldste + penger for karakterer + pengene de får for å gjøre ting. Ville tro en mndlønn på 1000 kr dekker de private aktivitetene til de eldste? Da jeg vokste opp skulle ukelønnen dekke nettopp kino, svømmehall og andre ting jeg fant på med vennene mine. Skal man bruke 1000 kr i mnd på bolleposer og godis på rema da?

• Liker 5
Skrevet

Så mye som de bidrar på bloggen, skulle det da bare mangle at hun betaler de. Kall det lommepenger, for karakterer eller hva de vil.

Kun skrevet for å skape blest.

• Liker 24
Skrevet
24 minutter siden, Bustefisk skrev:

Har aldri hørt om noen som gir ukellønn til så små barn.. I tillegg skriver hun at sønnen sier at andre får så mye mer?! Det er vel noe man eventuelt begynner med når barna er såpass store at de faktisk kan bruke penger på egenhånd (kantine på skole, med venner etter skolen osv). Et barnehagebarn har da ikke behov for penger.. Greit nok å spare bursdagspenger osv til å kjøpe seg noe man ønsker seg f.eks, men ukelønn? Hørtes helt sykt ut.. AB virker å bruke vanvittige summer på ungene.. 1000 kr i mnd til de eldste + penger for karakterer + pengene de får for å gjøre ting. Ville tro en mndlønn på 1000 kr dekker de private aktivitetene til de eldste? Da jeg vokste opp skulle ukelønnen dekke nettopp kino, svømmehall og andre ting jeg fant på med vennene mine. Skal man bruke 1000 kr i mnd på bolleposer og godis på rema da?

Men hun mener vel ikke 1000 kr pr barn? Vi har jo noen måneder innimellom hvor barna mine er på flere bursdager på en måned å da kan det gå noen kroner. Men vi gir jo ikke flere 100 kr pr bursdag

• Liker 1
Gjest Sorbus
Skrevet
38 minutter siden, Bustefisk skrev:

De trenger kanskje penger til mat? I følge bloggen får de ikke for mye av det hjemme....

Skrevet
6 minutter siden, terteskjell skrev:

Men hun mener vel ikke 1000 kr pr barn? Vi har jo noen måneder innimellom hvor barna mine er på flere bursdager på en måned å da kan det gå noen kroner. Men vi gir jo ikke flere 100 kr pr bursdag

Jeg skjønner ikke helt hva hun selv skriver. Hun skriver først at det går flere hundre kroner i uka på togbilletter, sosialt, bursdager og overnattinger. Videre skriver hun at hun har satt beløpet til 1000 kr i mnd til de eldste (jeg tolket dette som penger barna fikk i uke/mndlønn, siden det er det hun skriver om). Videre skriver hun at siden de har fått jobb og tjener penger selv, om hun skal fortsette å gi dem penger. Hvis de 1000 i mnd inkluderer togbiletter og alt hun nevner over, så er det jo ikke så ille. Men virket som om hun gav ungene 1000 kr i mnd, utenom alt det andre hun betalte for. 

• Liker 2
Skrevet
På 9.5.2018 den 22.20, Bustefisk skrev:

Jeg skjønner ikke helt hva hun selv skriver. Hun skriver først at det går flere hundre kroner i uka på togbilletter, sosialt, bursdager og overnattinger. Videre skriver hun at hun har satt beløpet til 1000 kr i mnd til de eldste (jeg tolket dette som penger barna fikk i uke/mndlønn, siden det er det hun skriver om). Videre skriver hun at siden de har fått jobb og tjener penger selv, om hun skal fortsette å gi dem penger. Hvis de 1000 i mnd inkluderer togbiletter og alt hun nevner over, så er det jo ikke så ille. Men virket som om hun gav ungene 1000 kr i mnd, utenom alt det andre hun betalte for. 

Skjønte ikke dette innlegget hennes helt jeg heller. Men håper jo ikke hun gir hver 1000 kr.. pluss lønn for karakterer.

Jeg blir jo i tillegg noe provosert over hvor ofte hun klager på at hun er alenemor å hvor slitsomt dette er. Men hvor mange alenemødre/fedre har så mye alenetid som henne? Hun er på hotellovernatinger, fester og som i dag kunne hun sitte på brygga ved sjøen og kose seg med kjæresten en hel dag og ettermiddag.

Hvor mange aleneforeldre som ikke har noe nettverk rundt seg kan gjøre dette?

• Liker 13
Skrevet
På 9.5.2018 den 22.31, terteskjell skrev:

Skjønte ikke dette innlegget hennes helt jeg heller. Men håper jo ikke hun gir hver 1000 kr.. pluss lønn for karakterer.

Jeg blir jo i tillegg noe provosert over hvor ofte hun klager på at hun er alenemor å hvor slitsomt dette er. Men hvor mange alenemødre/fedre har så mye alenetid som henne? Hun er på hotellovernatinger, fester og som i dag kunne hun sitte på brygga ved sjøen og kose seg med kjæresten en hel dag og ettermiddag.

Hvor mange aleneforeldre som ikke har noe nettverk rundt seg kan gjøre dette?

Jo takk helt enig. Jeg er alenemor, og det 100%. Jeg har barnevakt ca 2 ganger pr år, og det er ved spesielle anledninger. Nå har riktignok AB større barn som tåler å være hjemme alene, og den minste er jo der kun 50%. Så hun kan jo faktisk finne på ting på kveldene og ellers uten å trenge barnevakt. 

Jeg er en av de som hater foreldre som syter over at tiden ikke strekker til. Det er da faktisk foreldre som bestemmer, og om man sender ungene på x antall aktiviter, melder seg som kakebaker og stiller til fau, så er det da pokker meg selvforskyldt? Hvorfor presse seg selv så jævlig, bare for å fremstå som "perfect mom"? Har flere slike mødre i nabolaget og jeg blir litt oppgitt :P 

Skjønner at Ab har det hektisk når hun har alle barna, med treninger og alt. Men hun har samtidig så mye fritid at hun skal virkelig ikke klage

• Liker 18
Skrevet
12 timer siden, Sorbus skrev:

De trenger kanskje penger til mat? I følge bloggen får de ikke for mye av det hjemme....

Tenkte det samme :icon_lol: 

• Liker 6
Skrevet
11 timer siden, Bustefisk skrev:

Jo takk helt enig. Jeg er alenemor, og det 100%. Jeg har barnevakt ca 2 ganger pr år, og det er ved spesielle anledninger. Nå har riktignok AB større barn som tåler å være hjemme alene, og den minste er jo der kun 50%. Så hun kan jo faktisk finne på ting på kveldene og ellers uten å trenge barnevakt. 

Jeg er en av de som hater foreldre som syter over at tiden ikke strekker til. Det er da faktisk foreldre som bestemmer, og om man sender ungene på x antall aktiviter, melder seg som kakebaker og stiller til fau, så er det da pokker meg selvforskyldt? Hvorfor presse seg selv så jævlig, bare for å fremstå som "perfect mom"? Har flere slike mødre i nabolaget og jeg blir litt oppgitt :P 

Skjønner at Ab har det hektisk når hun har alle barna, med treninger og alt. Men hun har samtidig så mye fritid at hun skal virkelig ikke klage

Alt blir jo enklere når barna blir større.. De klarer seg jo mye selv. 

Det jeg selv synes er mere jobb nå når jeg har tenåringer i hus fremfor små er all kjøringen.Kjøring til trening,venner,bursdager og det blir mye sene kvelder i helgene. Men nå bor vi slik til at det ikke bare er å gå til venner og trening men det har vi valgt selv. Men jeg klager ikke..

Skrevet
På 6.5.2018 den 2.00, Perle skrev:

AB "all migthy".. :legrine:

Send meg gjerne PM. Vil vite hva du røyker på. 

:tekola:

😂

• Liker 2
Skrevet

De snappene altså.. så flaut å se på, men så vanskelig å se vekk

• Liker 6
Skrevet

Hvilke snaper er det snakk om denne gangen?opplys meg:yvonne:

Skrevet

Noen som vet hvem som vant den iPhone X hun skulle dele ut på bursdagen sin?

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, EMG skrev:

Har ikke sett hun opplyse noen steder om en heldig vinner.

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, EMG said:

Vil tippe det "kommer på bloggen senere". :fnise:

• Liker 6
Gjest formula
Skrevet
2 timer siden, Devilmom skrev:

Hvilke snaper er det snakk om denne gangen?opplys meg:yvonne:

Den ene er ca sånn: Anne Brith med filter i senga "Den følelsen når du våkner opp til TV-tilbud fra utlandet!" 

Skrevet

Jeg foreslår at forumet hjelper henne å huske, skjønner godt at det kan bli for mye for henne... 

- du skulle fortelle hvorfor du offentliggjorde navnene på de som hadde søkt opp navnet ditt i skattelistene

- du skulle fortelle hva du hadde gjort for de stakkars fattige alenemødrene

- iphone på bursdagen din?

Noe mer? 

• Liker 39
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...